Citat:
Ursprungligen postat av
David Prutton
Du är ganska sent ute.

Han lirade minst två säsonger (lite osäker) i Sävehof och gjorde en ganska slätstruken figur. Delvis beroende av skadebekymmer
Bliznac gick vidare utomlands inför denna säsongen.
Alingsås är svårtippade anser jag - det jag uppskattar med laget är att man verkligen är ett LAG. Relativt försvarsstarka (får se nu när målvakten Aggefors lämnat) samt en ganska bred offensiv. Kantspelaren Enström är en personlig favorit som jag hoppas slår igenom på allvar i år.
Nya hemmahallen är häftig - nu gäller det man gör den till samma borg som den gamla skolådan var.
Vänta nu.. vadå Aggefors lämnat?
Ska nya arenan kunna bli samma borg som skokartongen krävs nog att man lyckas fylla den också. I Nolhagahallen var det ett ofantligt tryck trots att det inte brukar komma mer än 800-900 pers på matcherna (i grundserien). Man lever en hel del på "sjunde utespelaren". Men Alingsås är en härlig handbollsstad och jag tror att man kommer lyckas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maslennikov
Malmö HK plockar hem andra segern för säsongen genom uddamålsvinst mot de vinröda akademikerna från norr. Lyckades inte vara på plats för egen del men noterade i Axnérs twitter att målvakten Kongstad [son till fb-kändisken Ulrika Rogland Kongstad] ska ha storspelat.
Vad tror ni, klarar Mange Andersson att lyfta detta mittenlag till oanade höjder?
Nu är inte ens första omgången färdigspelad men Malmö ser onekligen intressanta ut i år. Med Andersson vid rodret verkar man ha fått den injektion man hoppats på. Tror de har en "vision 2014" (osäker på årgång här), som inrättades för några år sedan, om att ta SM-guld till våren. Den som lever får se om det bär hela vägen hem. Jag är tveksam.