2013-09-22, 08:09
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Hur står sig Alingsås egentligen? Minns när de vann för några år sedan. Tusan vad häftigt det var, hela bygden levde upp. När Alingsås gick långt i slutspelet var handboll det enda det snackades om oavsett ålder och kön.

Har sedan dess inte kollat på dom särskilt mycket, men de har inte kommit upp i samma nivå sedan guldet gissar jag?

Vänta nu. Min gamla favorit i guldlaget, Kristian Bliznac, noterar jag inte spelar för Alingsås längre. Jaha, det var ju trist. Vem gör målen nu?

Du är ganska sent ute.
Han lirade minst två säsonger (lite osäker) i Sävehof och gjorde en ganska slätstruken figur. Delvis beroende av skadebekymmer
Bliznac gick vidare utomlands inför denna säsongen.

Alingsås är svårtippade anser jag - det jag uppskattar med laget är att man verkligen är ett LAG. Relativt försvarsstarka (får se nu när målvakten Aggefors lämnat) samt en ganska bred offensiv. Kantspelaren Enström är en personlig favorit som jag hoppas slår igenom på allvar i år.

Nya hemmahallen är häftig - nu gäller det man gör den till samma borg som den gamla skolådan var.
Citera
2013-09-22, 21:49
Medlem
Malmö HK plockar hem andra segern för säsongen genom uddamålsvinst mot de vinröda akademikerna från norr. Lyckades inte vara på plats för egen del men noterade i Axnérs twitter att målvakten Kongstad [son till fb-kändisken Ulrika Rogland Kongstad] ska ha storspelat.

Vad tror ni, klarar Mange Andersson att lyfta detta mittenlag till oanade höjder?
Citera
2013-09-23, 14:20
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Du är ganska sent ute.
Han lirade minst två säsonger (lite osäker) i Sävehof och gjorde en ganska slätstruken figur. Delvis beroende av skadebekymmer

Alingsås är svårtippade anser jag - det jag uppskattar med laget är att man verkligen är ett LAG. Relativt försvarsstarka (får se nu när målvakten Aggefors lämnat) samt en ganska bred offensiv. Kantspelaren Enström är en personlig favorit som jag hoppas slår igenom på allvar i år.

Nya hemmahallen är häftig - nu gäller det man gör den till samma borg som den gamla skolådan var.

Vänta nu.. vadå Aggefors lämnat?

Ska nya arenan kunna bli samma borg som skokartongen krävs nog att man lyckas fylla den också. I Nolhagahallen var det ett ofantligt tryck trots att det inte brukar komma mer än 800-900 pers på matcherna (i grundserien). Man lever en hel del på "sjunde utespelaren". Men Alingsås är en härlig handbollsstad och jag tror att man kommer lyckas.

Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
Malmö HK plockar hem andra segern för säsongen genom uddamålsvinst mot de vinröda akademikerna från norr. Lyckades inte vara på plats för egen del men noterade i Axnérs twitter att målvakten Kongstad [son till fb-kändisken Ulrika Rogland Kongstad] ska ha storspelat.

Vad tror ni, klarar Mange Andersson att lyfta detta mittenlag till oanade höjder?

Nu är inte ens första omgången färdigspelad men Malmö ser onekligen intressanta ut i år. Med Andersson vid rodret verkar man ha fått den injektion man hoppats på. Tror de har en "vision 2014" (osäker på årgång här), som inrättades för några år sedan, om att ta SM-guld till våren. Den som lever får se om det bär hela vägen hem. Jag är tveksam.
Citera
2013-09-23, 14:30
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Vänta nu.. vadå Aggefors lämnat?

Ska nya arenan kunna bli samma borg som skokartongen krävs nog att man lyckas fylla den också. I Nolhagahallen var det ett ofantligt tryck trots att det inte brukar komma mer än 800-900 pers på matcherna (i grundserien). Man lever en hel del på "sjunde utespelaren". Men Alingsås är en härlig handbollsstad och jag tror att man kommer lyckas.

Jävligt bra fråga. Vet inte vad jag fick det ifrån men jag fick för mig han hade lämnat.

Just närheten till planen var ju även en del av "styrkan" i gamla hallen. Har inte besökt den nya än, hoppas göra det i år när RIK kommer på besök men misstänker man tappar den aspekten lite.

Minns fortfarande när Hammarby var på besök något år och någon potatisbonde ryckte Staffan Olsson i håret...
Citera
2013-09-23, 14:40
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Jävligt bra fråga. Vet inte vad jag fick det ifrån men jag fick för mig han hade lämnat.

Just närheten till planen var ju även en del av "styrkan" i gamla hallen. Har inte besökt den nya än, hoppas göra det i år när RIK kommer på besök men misstänker man tappar den aspekten lite.

Minns fortfarande när Hammarby var på besök något år och någon potatisbonde ryckte Staffan Olsson i håret...

Han ska vara kvar. Blev lite orolig när jag såg ditt inlägg.

Haha.. jag var också där. Det var under semifinal-serien samma år som AHK tog hem guldet va? Stulna tandskydd och mattknivar var andra softa inslag under dessa drabbningar.
Citera
2013-09-23, 23:07
Medlem
Citat:
Du är ganska sent ute.

Jaha, där ser men. Grym var han i alla fall. Bodde granne med honom där och då. För varje match som gick i det där slutspelet verkade han se ut att ha växt några centimeter när man såg honom.

Apropå potatisbönder som stökar. Under guldfirandet på det lokala hotellet hände det enligt utsago både det ena och det andra mellan diverse AHK-spelare (med flickvänner) och yngre förmågor av det feminina könet från bygden.

Har lite svårt att följa AHK den här säsongen, åtminstone till en början. Ska dock läsa här och försöka hänga med så gott det går. Verkar vara en trevlig tråd med god nivå!
Citera
2013-09-24, 06:34
Medlem
David Pruttons avatar
Redbergslid premiärföll hemma mot GUIF.
Var själv upptagen med allsvensk guldstrid och hade ingen möjlighet följa matchen.

Olyckligt med spelarstrul, men har svårt att hänga någon då det åtminstone förefaller som man gjort allt i sin makt.
http://www.expressen.se/gt/sport/stojcevski-missade-det-paverkade-oss/

Även om jag tror Guif kommer gå något sämre i år så är det förstås ett kompetent handbollslag på en annan nivå än vad vi är. Åtminstone än så länge.

Kul det är igång!
Citera
2013-09-24, 11:38
Medlem
Empireofthesuns avatar
Kommer bli en riktigt intressant säsong. Finns många lag som kommer slåss där uppe men det blir nästan mer intressant vilka lag som kan ta sig vidare till slutspel.
Citera
2013-09-24, 16:05
Medlem
Vilka handbollspodcasts finns det? Följer Kristianstads-gubbarna Bolltroll & Bankes podcast. De är jävligt mysiga att lyssna på. Känns dock som att det måste finnas fler därute. Några tips?
Citera
2013-09-24, 16:19
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Vilka handbollspodcasts finns det? Följer Kristianstads-gubbarna Bolltroll & Bankes podcast. De är jävligt mysiga att lyssna på. Känns dock som att det måste finnas fler därute. Några tips?

Vi har bl.a Jarmo Mäntys "i klistret", som faktiskt blivit nominerad till Svenska podradiopriset. Hans fokus ligger på handbollen i Södermanland. Mycket Guif således..
Citera
2013-09-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Ja den är förjävla bra. Har inte kantspel en pod, eller är det bara en blogg?
Citera
2013-09-24, 17:44
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenThingsGoWrong
Ja den är förjävla bra. Har inte kantspel en pod, eller är det bara en blogg?

Det är enbart en blogg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in