2010-12-18, 21:40
Medlem
Leskys avatar
Är det inte brist på kantmål från Sverige sida? Det lilla kantspel som finns har inte imponerat, mestadels skott rakt på målvakten.
Citera
2010-12-18, 21:46
Medlem
Man får bara hoppas på att dom inte lyssnar på alla som refererar till allehanda statistik o sånt, för då är det ju lika bra att skita i matchen ...

Matchen ska spelas först och svenskorna har alla chanser i världen att överraska igen.
Det är en vinnarmentalitet i laget som gör att de aldrig äör nöjda förrän sista matchen är spelad.
Om de dock förlorar, oavsett resultat, så har de iaf vunnit ett silver.
De har presterat nåt som ingen nånsin hade förväntat sig (mer än kanske de själva).

VINNER de såp är det ju större ändå.

Men som sagt - Inget "Oj-vi-är-i-final-/-Nu-är-vi-nöjda-så-vi-låter-norskorna-vinna"-stuk inte !
Citera
2010-12-18, 21:48
Medlem
Ezzelinos avatar
Tyvärr kan nog inte Linnea Torstensons järnvilja ge Sverige ett guld i morron. I dagens match räknade jag trots att svenskorna var så nederlagstippade av spelbolagen (ungefär 4 ggr pengarna) med vinst.
Trots att det kärvade med mycket i det svenska spelet gick det ju också vägen, och jag tackar Linnea och Grubbström för en fyrling som gav tjugo ggr. slantarna (Sverige och Norge i handboll, Sverige och Ryssland i hockey). Om någon drogar Löke och båda Norges målvakter kan det bli svensk seger, annars vet jag inte riktigt hur det ska gå till...Grubbström måste göra sitt livs match och få enormt mycket hjälp av försvaret.
Citera
2010-12-18, 21:54
Moderator
Gromguttens avatar
Islänningen kør lite mindgames i Aftonbladet:

Citat:
– Vi har sagt hela tiden att Sverige kommer komma till final. Vi tippade rätt, säger förbundskaptenen Thorir Hergeirsson.
– Det är två bra lag i finalen, två lag som förstår att handboll är mer än spel. Det är lagmoral, lagandra, inställning, attityd och ”en för alla, alla för en”. Båda lagen har bra försvar, bra målvaktsspel och kontringsspel.
Vad talar för att de inte slutar som förra gången?
– Vi tycker inte om att förlora, det är en aspekt. Men vi har en stor respekt för det svenska laget. Vi vet vad de är bra på så vi får hitta på något.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article8300886.ab

Det är väl just det som faktiskt saknas, svenskorna vågar ju inte kontra - tänk potensialen när även det funkar (eller ens tränats på). Det är ju bara att jämføra Sverigematchen idag med kontringsuppvisningen som det bjøds på i "finalen".
Citera
2010-12-18, 22:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Islänningen kør lite mindgames i Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article8300886.ab

Det är väl just det som faktiskt saknas, svenskorna vågar ju inte kontra - tänk potensialen när även det funkar (eller ens tränats på). Det är ju bara att jämføra Sverigematchen idag med kontringsuppvisningen som det bjøds på i "finalen".
En sak är säker, sälklubbarna kommer att ha ett överflöd av ursäkter i bakfickan om de förlorar, i den grenen är de världsmästare, alla kategorier.

Sverige kan slå ur underläge och är "vinnare" oavsett hur det går, norrbaggarna anser sig redan ha spelat finalen fastän svenskorna spelade trosorna av dem i mellanspelet, halva laget var magsjukt, det var motvind och dåliga domare, jag vet.... Kanske öppnar det för en överraskning?
Citera
2010-12-18, 22:20
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
En sak är säker, sälklubbarna kommer att ha ett överflöd av ursäkter i bakfickan om de förlorar, i den grenen är de världsmästare, alla kategorier.

Sverige kan slå ur underläge och är "vinnare" oavsett hur det går, norrbaggarna anser sig redan ha spelat finalen fastän svenskorna spelade trosorna av dem i mellanspelet, halva laget var magsjukt, det var motvind och dåliga domare, jag vet.... Kanske öppnar det för en överraskning?

Gruppspelet var ren och skär underskattning. Just det kommer inte att hända i morgon...

Men jag tippar man "hellre" førlorar mot Sverige än Danmark, Frankrike eller Ungern - en sådan førlust skulle nog faktiskt bäras lättare.
Citera
2010-12-18, 22:23
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Gruppspelet var ren och skär underskattning. Just det kommer inte att hända i morgon...

Men jag tippar man "hellre" førlorar mot Sverige än Danmark, Frankrike eller Ungern - en sådan førlust skulle nog faktiskt bäras lättare.
Ja, det skulle ju förstås kännas helt okej. Inget av de STORA lagen har slagit er och ni är egentligen bäst ändå, eftersom ni ju redan vunnit den egentliga finalen
Citera
2010-12-18, 22:29
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, det skulle ju förstås kännas helt okej. Inget av de STORA lagen har slagit er och ni är egentligen bäst ändå, eftersom ni ju redan vunnit den egentliga finalen

Lite så. Plus att det är coolt att ett extremt underdoglag skulle gå hela vägen, damhandboll kanske inte är världens bredaste sport...
Citera
2010-12-19, 03:55
Medlem
Visst Sveriges chanser att slå Norge, världens bästa damhandbollslag, i en final är väldigt små. Samtidigt så vet de att de kan slå dem, de har inget att förlora och sen har Norge en enorm press på sig då de spelar hemma. Sverige ska bara gå ut där och köra fullt ös och spela avslappnat med fokuserat.
Citera
2010-12-19, 08:51
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Visst Sveriges chanser att slå Norge, världens bästa damhandbollslag, i en final är väldigt små. Samtidigt så vet de att de kan slå dem, de har inget att förlora och sen har Norge en enorm press på sig då de spelar hemma. Sverige ska bara gå ut där och köra fullt ös och spela avslappnat med fokuserat.

Nog før att det kommer att kännas som hemmabana før norskorna med tanke på hur många norrmän som føljer laget också ute, men finalen spelas - likt semifinalerna - i Herning i Midtjylland.
Citera
2010-12-19, 08:51
Medlem
Trumpeters avatar
Tjejerna har verkligen överträffat sig själva. Strålande spelat.

Tyvörr tror jag inte de kommer rå på norskorna i finalen. Jag hoppas givetvis att de ska göra det, men det blir ruggigt svårt.
Citera
2010-12-19, 10:46
Medlem
Vi lär bli slaktade utav norskorna i ett moln utav hybris och självömkan. 36-19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här