2012-11-27, 21:46
Medlem
HallonSaft.-.-s avatar
Kul att Guif har 3 spelare magsjuka för tillfället + att Haukur skadat sig..
Citera
2012-12-06, 11:47
Medlem
Schlaktarnns avatar
GUIF vidare på 1+ bortamål!! 30-26 hemma, 27-31 borta!

SJUKT starkt gjort av guif fyfan slår spanska ligafyran!
Citera
2012-12-06, 21:48
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
GUIF vidare på 1+ bortamål!! 30-26 hemma, 27-31 borta!

SJUKT starkt gjort av guif fyfan slår spanska ligafyran!

Ja, herre min gud vilken bedrift! Trodde aldrig dom skulle klara det..

Gruppen i EHF-cupen:

Guif
Göppingen (Tyskland)
Cimos Koper (Slovenien)
La Rioja (Spanien)

Tuff grupp men helt klart sevärda lag. Grattis Eskilstuna!
Citera
2012-12-12, 15:34
Medlem
Europapalls avatar
Robin Andersson han inte spela många matcher efter comebacken från knäskadan, innan nästa skada var ett faktum. Han kommer åka på att operera axeln han skadade i matchen mot Skövde och blir nog borta minst ett halvår :/

Riktigt tråkigt det där.
Citera
2012-12-12, 23:31
Medlem
HallonSaft.-.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europapall
Robin Andersson han inte spela många matcher efter comebacken från knäskadan, innan nästa skada var ett faktum. Han kommer åka på att operera axeln han skadade i matchen mot Skövde och blir nog borta minst ett halvår :/

Riktigt tråkigt det där.

Skadar att säga detta men det känns nästan som att handboll inte riktigt är hans grej längre. Visst så är han grym när han väl är frisk och skadefri men det är sällan som han är det. Kollade deras träning idag och kunde röra på den i alla fall.
Citera
2012-12-16, 20:01
Bannlyst
Handboll har blivit ruskigt intressant på senaste tiden, inte minst damhandboll som verkligen har steppat upp i kvalité.

Varför är den mediala bevakningen av handboll i Sverige i en dimma?! Skrivs ju ingenting förutom när Sverige spelar.

Det jag vill veta är vilka kanaler som visar vanlig handboll och damhandboll. Jag är intresserad av den tyska ligan, danska ligan, franska ligan och svenska ligan (man) samt den danska, norska, svenska och ungerska (dam). Har för mig att dansk TV visar mycket damhandboll, bla Viborg där Gulldén lirar.
Och finns det någon streamingsida som riktar sig till handbollen?

Helt ofattbart hur svårt det är att följa handbollen i Sverige trots att sporten i Europa har många utövare och stort publikintresse. Istället visas hockey och curling.
Citera
2012-12-26, 19:31
Medlem
Skulle nån vänlig själ vilja förklara seriesystemet för mig i handboll (sverige)?

Som jag förstått det så går lag 1-8 till slutspel. Lag 11-13 spelar kvalserie mot lag 2-4 i allsvenskan. Lag 14 i elitserien ramlar ner och lag 1 i allsvenskan kliver upp? Lag 9-10 i elitserien hamnar i "ingenmansland"?

Har jag rätt?
Citera
2012-12-26, 21:11
Medlem
HallonSaft.-.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missliidol
Skulle nån vänlig själ vilja förklara seriesystemet för mig i handboll (sverige)?

Som jag förstått det så går lag 1-8 till slutspel. Lag 11-13 spelar kvalserie mot lag 2-4 i allsvenskan. Lag 14 i elitserien ramlar ner och lag 1 i allsvenskan kliver upp? Lag 9-10 i elitserien hamnar i "ingenmansland"?

Har jag rätt?

exakt
Citera
2013-01-16, 20:13
Medlem
Europapalls avatar
HallonSaft.-.- : Har du någon teori om varför Guif ev. är på jakt efter ny målvakt? Såg att dom ev. är intresserade av Aron Rafn Edvardsson. Kollade statistiken och både Hallberg och Larsson ligger ju i top10 bland målvakterna hittills denna säsong med 37% och 39% räddningar.

Zacke försvinner ut i stora världen efter den här säsongen men det är väl bara positivt.

VM pågår just nu och där ser ut ungefär som det brukar. Inga riktiga skrällar än iaf.
Citera
2013-01-20, 21:31
Medlem
HallonSaft.-.-s avatar
Citat:
HallonSaft.-.- : Har du någon teori om varför Guif ev. är på jakt efter ny målvakt? Såg att dom ev. är intresserade av Aron Rafn Edvardsson. Kollade statistiken och både Hallberg och Larsson ligger ju i top10 bland målvakterna hittills denna säsong med 37% och 39% räddningar.

Zacke försvinner ut i stora världen efter den här säsongen men det är väl bara positivt.

VM pågår just nu och där ser ut ungefär som det brukar. Inga riktiga skrällar än iaf.

Har hört lite rykten om att Hallberg kanske ska lämna men har ingen aning om de ryktena stämmer. Hans kontrakt går ut i sommar om jag inte missminner mig så de kan vara en anledning.
Citera
2013-01-23, 20:30
Medlem
mbois avatar
Någon som vet en bra sida där man kan kika VM?
Citera
2013-02-06, 16:01
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:

Det är något som är problem med Hallberg just nu. Gissar på något internt som inte släpps ut till allmänheten. Det ryktas att Lucao är på väg tillbaka som ersättare till Hallberg

Den stora BOMBEN idag:

http://ekuriren.se/sport/handboll/1.1684908-23-arig-kroat-forstarker-guif

Citat:
Guif förstärker sin trupp. Denna gång med en stark skytt och tvåvägsspelare från Köpenhamn. Han heter Luka Sokolic, är född 1990 och kroatisk medborgare. Senast har han representerat KIF Kolding Köbenhavn och han lånas nu ut av klubben denna säsong.

Den där spelaren är ett mellanting av Aren och Robin. Stark skytt med även en grym genombrottsspelare. Minst sagt intressant när guif får tillbaka DP efter skadan, då har guif ett riktigt bra lag alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in