2010-12-12, 20:53
Medlem
Struttens avatar
Ja, det är bara att lyfta på hatten för första halvlek! Jag hoppas bara att de orkar hålla fokus matchen ut...

Är det bara jag som tycker att Torstensson ser bättre ut än på mycket länge?
Citera
2010-12-12, 20:57
Medlem
bizarroboys avatar
Det här var inte direkt jätteväntat. Man skall veta att Norge saknar ett par spelare, och framförallt Löke som är en av de fem bästa spelarna i världen, men ändå, extremt imponerande.

Hoppas som tidigare sagt att de orkar. Med tanke på självförtroende de verkar inneha just nu blir det knappast någon geomklappning, har svårt att se det. Även om jag inte vågar säga för mycket. Vinst med tre-fyra bollar till slut?
Citera
2010-12-12, 20:58
Moderator
Dretskols avatar
Är detta bizarro world?
Hur otroligt är det inte att Sverige leder med 13-6 i paus mot Norge på deras hemmaplan!?

Fyfan vad jag blir ledsen i ögat om Norge vänder på steken i andra.
Citera
2010-12-12, 21:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizarroboy
Det här var inte direkt jätteväntat. Man skall veta att Norge saknar ett par spelare, och framförallt Löke som är en av de fem bästa spelarna i världen, men ändå, extremt imponerande.

Hoppas som tidigare sagt att de orkar. Med tanke på självförtroende de verkar inneha just nu blir det knappast någon geomklappning, har svårt att se det. Även om jag inte vågar säga för mycket. Vinst med tre-fyra bollar till slut?

Fantastiskt fin halvlek av svenskorna! När jag såg vilka spelare norskorna hade borta p.g.a. magsjukan, och tänkte på vilket gott gry de svenska visat hitintills i turneringen, spelade jag en dubbel Juventus-Sverige, svensk seger gav väl 13 ggr. slantarna tror jag. Det finns en chans att det håller om man kan minimera de norska kontringsmålen och inte dra på sig för mycket utvisningar.
Citera
2010-12-12, 21:04
Medlem
eternussermos avatar
Målvakten heter alltså Grubbström, hade vi inte en målvakt som heter Grundström?
Kain var ju riktigt bra, någon som vet vad anledningen till att hon inte spelar?
Citera
2010-12-12, 21:09
Medlem
bizarroboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fantastiskt fin halvlek av svenskorna! När jag såg vilka spelare norskorna hade borta p.g.a. magsjukan, och tänkte på vilket gott gry de svenska visat hitintills i turneringen, spelade jag en dubbel Juventus-Sverige, svensk seger gav väl 13 ggr. slantarna tror jag. Det finns en chans att det håller om man kan minimera de norska kontringsmålen och inte dra på sig för mycket utvisningar.

Man får gratulera till ett fint spel i sådana fall. Om Juventu lyckas vinna vill säga, för det här skall Sverige inte tappa. Som du säger, risken ligger i för många utvisningar i takt med att man blir tröttare, samt att målvaktsspelet slutar fungera. Men i detta nu finns det inget som tyder på en sänkning.

Fantastiskt trevigt att se det hör, framförallt försvarsspelet som är grymt imponerande. Får nästan lite flashbacks till Bengan boys. Ramstarkt på tvår och treor.
Citera
2010-12-12, 21:12
Bannlyst
Isabelle Guldén är just nu den mest lovande handbollsspelaren i världen, blott 21 år och har varit med ett par år. Det tar ett tag att etablera sig, se på Linnea Torstensson och Boson.
Citera
2010-12-12, 21:15
Medlem
eternussermos avatar
Rätt kul att läsa här nu, hoppas bara det håller!
http://vgd.no/sport/haandball/tema/1618116/tittel/norge-sverige-kamptraad
Citera
2010-12-12, 21:18
Medlem
bizarroboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Isabelle Guldén är just nu den mest lovande handbollsspelaren i världen, blott 21 år och har varit med ett par år. Det tar ett tag att etablera sig, se på Linnea Torstensson och Boson.

Det känns ganska vedertaget att Gulldén är den mest lovande spelaren vi har, och förmodligen en av världens mest lovande damhandbollsspelare. Ge henne två-tre skadefria år och låt henne jobba lite mer på sin snabbhet som ännu saknar en del, så är hon i den absoluta världstoppen.
Citera
2010-12-12, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Rätt kul att läsa här nu, hoppas bara det håller!
http://vgd.no/sport/haandball/tema/1618116/tittel/norge-sverige-kamptraad

"12.12.10 21:22
Del

Jeg kjenner jeg blir riktig sur og grinete av dette... Faen er det mulig å være så udugelige??!!!
"

Citera
2010-12-12, 21:38
Moderator
Dretskols avatar
Kan någon definiera "ungerskt frikast a'la bengan"? kan vara det roligaste jag hört någonsin
Citera
2010-12-12, 21:40
Medlem
Men det här var riktigt kul! Slå norskorna på deras hemmaplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in