2010-12-07, 21:39
Medlem
bizarroboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizarroboy
Kul att se ett svenskt landslag utan rejäla dippar under en hel halvlek...

Synd att den kom nu istället. 0-4 på nio minuter. Har känslan att kommande mästerskap kommer likna de tidigare, fullkomlig berg- och dalbana.
Citera
2010-12-08, 13:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålverk
Helt klart en positiv överraskning. Fin vändning sista tio. Nu har jag egentligen inte följt damhandboll sen 2008 men Holland bör väl inte vara några problem, känns inte som någon stor handbollsnation. Hur är Ukraina? Luktar det gruppseger för svenskorna?

Ukraina, som Sverige möter i afton, har ett riktigt uselt lag, förlorade med 13-25 mot Holland i går. Svenskorna bör även klara av Holland, som saknar meriter, och därmed bärga gruppsegern. I andra gruppspelet ställs man då sannolikt mot Norge, Frankrike och Ungern (förutom Tyskland och Holland, som man då redan mött), och det gäller (även om infon både i Wikipediaartikeln och på den officiella EM-sajten om spelschemat är undermålig) då rimligen att hålla Frankrike, Ungern, Tyskland och Holland bakom sig för att gå till en överraskande semifinal. Åt Norge finns det knappast något att göra:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Europam%C3%A4sterskapet_i_handboll_f%C3%B6r_damer_ 2010
Citera
2010-12-08, 18:12
Medlem
Stålverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ukraina, som Sverige möter i afton, har ett riktigt uselt lag, förlorade med 13-25 mot Holland i går. Svenskorna bör även klara av Holland, som saknar meriter, och därmed bärga gruppsegern. I andra gruppspelet ställs man då sannolikt mot Norge, Frankrike och Ungern (förutom Tyskland och Holland, som man då redan mött), och det gäller (även om infon både i Wikipediaartikeln och på den officiella EM-sajten om spelschemat är undermålig) då rimligen att hålla Frankrike, Ungern, Tyskland och Holland bakom sig för att gå till en överraskande semifinal. Åt Norge finns det knappast något att göra:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Europam%C3%A4sterskapet_i_handboll_f%C3%B6r_damer_ 2010

Sen ska vi inte glömma kampen om en plats i OS-kvalet. Det gäller då att komma åtta eller sjua, antar att det beror på om det blir ett europeiskt lag som vinner VM då jag har för mig att världsmästarna blir direktkvalificerade.

Då kan vi konstatera att Sverige inte imponerar lika mycket som holländskorna mot Ukraina...
Citera
2010-12-08, 18:25
Moderator
Dretskols avatar
Annika Wiel Fredén har varit fruktansvärt dålig från kanten. Skönt ändå att Linnea Torstensson vräker in mål framåt.

Ska man vinna mot Ukraina måste man få igång försvarsspelet. Gör man inte det så kommer matchen avgöras i sista spelminuten, tro mig
Citera
2010-12-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stålverk
Sen ska vi inte glömma kampen om en plats i OS-kvalet. Det gäller då att komma åtta eller sjua, antar att det beror på om det blir ett europeiskt lag som vinner VM då jag har för mig att världsmästarna blir direktkvalificerade.

Då kan vi konstatera att Sverige inte imponerar lika mycket som holländskorna mot Ukraina...

Ser ju ut som att de mycket väl kan komma topp 6 skulle vara roligt om de gick till OS
Citera
2010-12-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Ser ju ut som att de mycket väl kan komma topp 6 skulle vara roligt om de gick till OS

Svenskorna kommer nog vinna med tvåsiffrigt. Fortsätter de spela såhär så går de till OS.
Citera
2010-12-08, 19:09
Medlem
Stålverks avatar
Kom ihåg nu att de inte är klara för OS om de kommer topp 7. De är klara för OS-kval. I kvalet är det sen 6 lag som går vidare men då är det inte bara europeiska lag tror jag (iofs är väl det bara positivt).

Men jag måste hålla med om att det ser bra ut. Ett lovande landslag det här.
Citera
2010-12-08, 19:57
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Svenskorna kommer nog vinna med tvåsiffrigt. Fortsätter de spela såhär så går de till OS.

Det är ju i och för sig ingen större bedrift att vinna tvåsiffrigt i handboll, sporten där man kan hänga 30 baljor och torska....
Citera
2010-12-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Det är ju i och för sig ingen större bedrift att vinna tvåsiffrigt i handboll, sporten där man kan hänga 30 baljor och torska....

Att svenska damerna vinner över Ukraina med 10 bollar eller mer skulle vara en bedrift.
Citera
2010-12-12, 17:26
Avslutad
Går kvällens match på någon kanal? Lyckas inte hitta den.

Mvh Fredrik
Citera
2010-12-12, 18:50
Medlem
bizarroboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fransico
Går kvällens match på någon kanal? Lyckas inte hitta den.

Mvh Fredrik

Den går på Tv4 sport, sändningen börjar 20.00.

Hoppas de står upp hyfsat idag i alla fall, så de inte förlorar alltför mycket av den positiva stämningen som byggts upp den senaste veckan. De skall rimligtvis inte ha någon chans att rå på Norge, men håller de nere siffrorna till fem-sex bollar tycker jag man skall vara nöjda.
Citera
2010-12-12, 20:47
Medlem
eternussermos avatar
Härligt spel av det leende landslaget så här långt, de klär av Norskorna. Vore gott om vi skulle kunna besegra giganten i damhandboll. Undrade varför vi bytt målvakt eftersom den förra ju var grym, men den nya är ju lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in