2010-12-12, 21:48
Medlem
bizarroboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Kan någon definiera "ungerskt frikast a'la bengan"? kan vara det roligaste jag hört någonsin

Kan någon definera Claes Hellgren till att börja med? Märkligare människa får man leta efter.
Angående matchen, det mesta är väl redan sagt. Oerhört imponerande och ett underbart styrkebesked. Så länge inte hybris inträder eller att Grubbström tappar sitt fina målvaktsspel skall väl det här utan tvekan räcka till en plats i semifinalerna.
Citera
2010-12-12, 21:49
Medlem
Fick en chock när jag läste halvtidsresultatet . Skönt att de höll hela vägen ut.

Men nu gäller de att ta poäng mot Ungern eller Frankrike. Skulle kännas surt om dem inte klarar semifinalen efter de här.
Citera
2010-12-13, 00:09
Medlem
akilles92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Målvakten heter alltså Grubbström, hade vi inte en målvakt som heter Grundström?
Kain var ju riktigt bra, någon som vet vad anledningen till att hon inte spelar?

Det stämmer, tror du tänker på Madeleine Gustafsson, tidigare Grundström.. hon var med i OS senast, men la väl av förra året pga ryggbesvär?

Fantastisk match idag, hur som helst. Måtte vi slå Frankrike eller Ungern nu
Citera
2010-12-13, 01:10
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akilles92
Det stämmer, tror du tänker på Madeleine Gustafsson, tidigare Grundström.. hon var med i OS senast, men la väl av förra året pga ryggbesvär?

Fantastisk match idag, hur som helst. Måtte vi slå Frankrike eller Ungern nu

Yes hon är ihop med Mattias Gusafsson. Väntar nu tvillingar som snart ska komma.

Grymt att dom vann men klarar inte av att se på damhandboll i en längre period än 3 minuter. Sen gör någon tjej något så idiotisk och dåligt så jag var tvungen och byta kanal ett litet tag. Längtar till Herr VM!
Citera
2010-12-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Grymt att dom vann men klarar inte av att se på damhandboll i en längre period än 3 minuter. Sen gör någon tjej något så idiotisk och dåligt så jag var tvungen och byta kanal ett litet tag. Längtar till Herr VM!

Här finns två alternativ:
1 - Du har grymma fördomar mot damhandboll. (möjligtvis damidrott i stort).
2 - Du såg inte matchen.

Sverige gjorde fem!!! (5) tekniska fel på hela matchen igår.

I mitt tycke är damhandbollen den intressantaste av alla damidrotter (lagsport).
De spelar på en grymt hög nivå och utrustningen, d.v.s. bollstorleken är anpassade efter damerna vilket gör att de kan hålla ett högt tempo. Tänk om de, likt fotbollen, hade envisats med en lika stor boll som herrarna. Då hade förmodligen damhandbollen varit lika ointressant som damfotboll.
Citera
2010-12-13, 13:53
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-ever49ers
Här finns två alternativ:
1 - Du har grymma fördomar mot damhandboll. (möjligtvis damidrott i stort).
2 - Du såg inte matchen.

Sverige gjorde fem!!! (5) tekniska fel på hela matchen igår.

I mitt tycke är damhandbollen den intressantaste av alla damidrotter (lagsport).
De spelar på en grymt hög nivå och utrustningen, d.v.s. bollstorleken är anpassade efter damerna vilket gör att de kan hålla ett högt tempo. Tänk om de, likt fotbollen, hade envisats med en lika stor boll som herrarna. Då hade förmodligen damhandbollen varit lika ointressant som damfotboll.

Jag kan hålla med att damhandboll nog är roligast av all damidrott.

1. Lite kanske, mest för att jag sitter och jämför med herrhandboll.
2. Såg 40-50 minuter på matchen.

Det några sekvenser jag störde mig på och orkar inte ens nämna alla men några idiot avslut och skott som jag fick panik på.
Citera
2010-12-13, 15:38
Bannlyst
när spelar dom nästa gång? imorgon? fy tusan vad bra dom är och gulldén som varit såbra att man skrivit friar brev (nästan) är bara 21..
Senast redigerad av borjeboy 2010-12-13 kl. 15:42.
Citera
2010-12-13, 16:11
Medlem
Jag vet inte om svenskorna spelar men det är damhandboll kl 16.40, 18.40 och 20.40 på TV4Sport idag.
Citera
2010-12-13, 17:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
när spelar dom nästa gång? imorgon? fy tusan vad bra dom är och gulldén som varit såbra att man skrivit friar brev (nästan) är bara 21..
I morgon klockan 18.15, du kan hålla koll på alla matcher på svensk tv här:
http://tvmatchen.se/
Citera
2010-12-13, 20:42
Medlem
Ezzelinos avatar
Danmark har tre segrar och spelar mot Ryssland nu 20.45. Hoppas att de fortsätter vinna och sedan får möta Norge i ena semifinalen, som då bör bli en holmgång. Medan Sverige går till final via seger mot Montenegro eller Rumänien...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Europam%C3%A4sterskapet_i_handboll_f%C3%B6r_damer_ 2010
Citera
2010-12-14, 13:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Danskorna imponerade och vann med sex bollar mot ett av den egna coachens okvädande rytanden sönderstressat Ryssland.

Johan Flinck ger de här betygen till svenskorna efter bragdmatchen mot Norge:

http://blogg.aftonbladet.se/handboll

Citat:
Cecilia Grubbström ++++
-----
Matilda Boson +++
Jessica Helleberg +++
Linnea Torstensson ++++
Isabelle Gulldén +++++
Sabina Jacobsen +++
Anna-Maria Johansson ++
Therese Islas Helgesson +++
Annika Wiel Fredén +++++
Johanna Wiberg +++++
Tina Flognman ++++
Övriga spelade för kort tid för att betygsättas.

Enormt stark insats av Sverige, som ju saknar den annars tämligen speldominanta Johanna Ahlm:

http://johannaahlm.blogg.se/

Tror absolut på svensk vinst mot Frankrike i afton.
Citera
2010-12-14, 18:53
Medlem
Kaustis avatar
Ni som kikar svensk TV - vad fick hon rött kort för? Det där var ju knappast ett rött...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in