2012-09-15, 18:32
Medlem
Europapalls avatar
Guif lyckades tvåla dit Sävehof idag. Så jävla härligt!
Trist att Freiman gick och gjorde illa sig bara. Hoppas han är tillbaka i spel snart igen med tanke på den jättematchen han gjorde mot VästeråsIrsta.

Svenska mästarna har fått en riktigt knackig start på säsongen med två raka förluster.
Citera
2012-09-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europapall
Guif lyckades tvåla dit Sävehof idag. Så jävla härligt!
Trist att Freiman gick och gjorde illa sig bara. Hoppas han är tillbaka i spel snart igen med tanke på den jättematchen han gjorde mot VästeråsIrsta.

Svenska mästarna har fått en riktigt knackig start på säsongen med två raka förluster.

nu har jag som inte sett mycket svensk handboll osv, men vilken kanal kan man se svenska matcher på?
Citera
2012-09-26, 09:24
Medlem
HallonSaft.-.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gameboysuger
nu har jag som inte sett mycket svensk handboll osv, men vilken kanal kan man se svenska matcher på?

Oftast så är de SVT som sänder, går även att se dom på webben i efterhand.
Citera
2012-09-27, 16:05
Medlem
mbois avatar
Ikväll kl 19.00 drar Champions League igång. Sävehof mot rumänska HCM Constanta. Tror Sävehof vinner matchen med fördelen att ha hemmaplan och resultatet tippar jag till 29-25.

Matchen visas på TV10.
Citera
2012-09-27, 19:39
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Ikväll kl 19.00 drar Champions League igång. Sävehof mot rumänska HCM Constanta. Tror Sävehof vinner matchen med fördelen att ha hemmaplan och resultatet tippar jag till 29-25.

Matchen visas på TV10.

19-17 efter första halvleken. Sävehof gör det riktigt bra även om man kan önska mer i försvarsspelet. Kul att Tönnesen får visa upp sina kvalitéer, honom kommer Sävehof ha mycket nytta av framöver.

Tror Sävehof har stolpe in i andra halvlek och vinner med 34-33
Citera
2012-09-30, 18:05
Moderator
Dretskols avatar
Gode gud vilken match som drar igång nu. Atletico Madrid tar emot Kiel i Champions league. Stream finns lite här och där - kolla via EHFs hemsida.

Något som jag helt missat är att Ivano Balic numera spelar i Madrid. Jag trodde att han var på väg att lägga av i och med att han för några år sedan återvände hem till Zagreb. Dessutom har han fått dåligt med speltid i landslaget, åtminstone senaste året.

Med det sagt är jag positivt överraskad över att se honom i storlaget Madrid. Han är en entertainer av rang och gör sällan några dåliga matcher.

Kiel har plockat en hel del spelare från AG Köpenhamn (som gått i konkurs). Ekberg, Toft Hansen, Sigurdsson bl.a.

Marko Vujin spelar ju också i Kiel nu förrestem. Ska man jämföra honom och Kim Andersson (som man tappade) är Vujin snäppet bättre framåt, men inte alls lika bra i försvarsspelet.
Senast redigerad av Dretskol 2012-09-30 kl. 18:11.
Citera
2012-10-07, 16:04
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
.

Något som jag helt missat är att Ivano Balic numera spelar i Madrid. Jag trodde att han var på väg att lägga av i och med att han för några år sedan återvände hem till Zagreb. Dessutom har han fått dåligt med speltid i landslaget, åtminstone senaste året.

Jo, man trodde ju att han skulle varva ner lite när han spelade i hemlandet i igen, och vips så går han helt plötsligt till ett av dom handbollslagen i världen, han är ju ändå född 79. Men det känns som handbollsspelare håller igång karriären längre än man jämför med t.ex fotbollsspelare fast handbollsspelare får mycket mer stryk i jämförelse

Om drygt en timme är det Kiel - Sävehof i CL, tror 32-25 till Kiel. Sävehof har stått upp mot dom bra förut när dom möts.
Citera
2012-10-07, 20:04
Medlem
Kan ju också bero en del på att dom flesta handbollsspelare inte får en miljon i veckan
Citera
2012-10-12, 22:26
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weterin
Kan ju också bero en del på att dom flesta handbollsspelare inte får en miljon i veckan

Vad svarade du på?
Citera
2012-10-14, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Vad svarade du på?
På mbois teori om att handbollsspelare håller igång längre än fotbollsspelare
Citera
2012-10-14, 14:12
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weterin
På mbois teori om att handbollsspelare håller igång längre än fotbollsspelare

Fast frågan är om handbollsspelare verkligen håller på längre? Jag skulle faktiskt vilja se siffror på det. Det vore intressant!
Citera
2012-10-14, 16:13
Medlem
HallonSaft.-.-s avatar
Tror faktiskt att fotbollsspelare håller på längre då det inte krävs lika mycket snabbhet i fotboll som i handboll.

Exempel på de är ju Ryan Giggs och Paul Scholes i United.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in