Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Det är ett MYCKET bra skäl till att dela med sig av sina egna prover, att säkerställa att de är likadana som andra insamlade prover. PRECIS så hade någon med ett vetenskapligt sinne resonerat, men uppenbarligen inte dina polare.
Sen skall man givetvis testa andra prover också. Kom igen när dina hjältar börjat tillämpa vetenskapliga principer så skall du se att folk kommer testa andra prover också, men det förutsätter ju faktiskt att man kunnat verifiera det de gjorde med de första proverna.
Vem/Vilka är det som frågat Jones om damm men inte fått nåt, och varför har man inte skaffat sig nåt på eget håll?
Kan förstå om det är så att man skaffat sig damm för att undersöka och sen vill kolla det som Jones sitter på.
Men att sätta sig på tvären direkt för att man inte får undersöka deras prover först låter lite konstigt tycker du inte? För jag har då inte hört om nån debunker som undersökt dammet, länka gärna om jag har fel.
Citat:
Ingen har sagt att de behöver dela ut pulver till kreti och pleti, det räcker väl bra med 3-4 oberoende lab?
Personligen skulle jag vilja se fler än 3-4 oberoende lab runt om i världen undersöka skiten, men det verkar ju va rätt många som inte bryr sig alls om att undersöka det.
Citat:
Vad skulle hindra dem från att tillgängliggöra sin rapport även om de låtit den genomgå en riktig fackkgranskning? Jag vet att du inte vill tro det här om dina hjältar, men inse att de gör vad de kan för att slippa undan riktig granskning.
Satte igår och försökte leta lite efter mer info efter av deras fackgranskade rapporter. Tycker att själv att dom tog konstig väg, och kan förstå att folk ser det som en rapport som inte blivit fackgranskad. Men jag hoppas på att deras rapport leder till mer undersökningar av så många som möjligt, från alla håll och kanter.
Av ren nyfikenhet (har dålig koll på detta) hur många olika ställen hade dom kunna valt att släppa sin forskning på? Har du länkar?
Sen hur är det med
http://www.springerlink.com/content/f67q6272583h86n4/
Bättre eller sämre granskning än den andra, försökt leta lite info om olika fackgranskning men det inte det lättaste att hitta.

Det är väl inte heller ett 100% bevis för att allt är bra i någons forskning, bara första steget i en lång rad av granskning?
Citat:
Det är ju precis det som följer av de andra punkterna i kombination med ettan. Jag pratar absolut om tornen...
Men man ser ju att stor del inte stannar kvar när kollapsen börjar, allt blir till pulver och skickas ut till alla håll och kanter = mindre energi.
Din lista hade funkat om kärnan stått svar, pancake liknande. Jag har väldigt svårt att se var all energi kommer ifrån för att kunna krossa allt som det gjorde.
Citat:
Menar du att NIST inte redovisat beräkningar? Återigen får jag fråga om du läst deras rapport? Och anledningen till att jag vill att du förklarar med egna ord är för att det här är ett DIKSUSSIONSFORUM, inte ett mina-favvo-folieghattslänkar-länksamling. Det finns en tråd för det om du inte känner att du har något själv att tillföra.
Jo da, brukar små bläddra i den ibland.
Vet att det är ett forum, tycker bara det kul att flera vill ha beräkningar av mig men när det pratas om NIST så har man förståelse för att dom inte delar med sig.
Citat:
Och om någon skulle beskriva smält metall som smält stål så skall man nog vara försiktig med att ta det bokstavligt om det inte rör sig om experter. Jag tror att både du och jag nog hade kunnat använda den beskrivningen oavsett vad det var för metall vi såg.
Leslie Robertson = Chief structural engineers of the WTC. Lite kan han nog.
Men eftersom ni tjatar om att det inte finns experter som sett detta, så undrar jag:
Vad för utbildning ska man ha för att vara kvalificerad som vittne?
Citat:
Det är givetvis svårt att uttala sig om exakta temperaturer och exakt vad geggan innehöll, det var självklart inrte bara metaller, utan säkerligen plast, lite trä, betong och annat skräp. Färgen som detta antar beror inte bara på temperatur utan också på vad den består av.
Men hur kan ni då va så säkra på vad det inte är? När ni inte ens har nån bra teori på vad det skulle kunna va.
Citat:
Ännu ett icke-svar.
Jasså? Du skrev:
Citat:
Jag pratar alltså om saker som skulle vara fejkade med utredningen eller de faktiska omständigheterna kring kollapserna, kaparna eller liknande.
Och jag postade länkar som visade att dom kan ljuga om precis allt. Det går inte att misslyckas med ett sånt prov, alltså en lögn.
Samma med Saddams träningsläger för Al-CIAda och WMD. Februari sa man att han inte hade WMD, senare samma år säger man att det stort hot och att han kan använda WMD när som helst.
Där litar man tillräckligt på all "info" för att invadera ett land och döda massa oskyldiga människor, men när det kommer till 911 infon så gjorde man inte ett skit. Nä där säger man istället att man i sin vildaste fantasi inte kunde föreställa sig det.
Och vad säger du om?:
http://911blogger.com/news/2011-03-11/new-document-supports-norman-minetas-testimony-about-vp-dick-cheney
The document is a Secret Service log from 9/11, and confirms that the Secret Service was tracking American Airlines flight 77 as it approached Washington on September 11, 2001.
Citat:
Jag har också läst de som kritiserat deras arbeten. Har du?
Om jag ska va helt ärlig så har jag vart rätt dålig på det den senaste tiden, länka till dom bästa är du snäll. Har vart lite lat där.
Citat:
Och åter så struntade du i ett lass frågor... hur vet du att det där dammet kommer 100% från wtc? Kom igen nu, det är insamlat på ett ställe en bit ifrån, både insamling och förvaring kräver att vi litar på en glad amatör och hur hon hanterade det hela, det var gissningsvis inte sterila verktyg eller förvaringskärl som användes. Ser du inte hur varenda länk i den här kedjan är svag och full av frågetecken?
Svar NEJ.
Kom med en enda teori om hur nanothermite och iron-rich microshperes kan hamna i dammet för att man inte har sterila verktyg eller bra förvaringskärl.
Och om det inte kom från WTC så vart kan det kommit ifrån? En av lägenheterna låg väldigt nära WTC.
Vart proverna togs:
http://img263.imageshack.us/img263/3323/provplats.jpg
Citat:
Nu var det ju inte det jag pratade om, utan att du har ett väldigt selektivt förtroende för personer beroende på vad de säger just då. Danny Jowenko är ett lysande exempel, tror du att han vet vad han snackar om eller inte? Eller beror det på vilket hus han uttalar sig om?
Han kan nog en hel del. Undra bara om han ens har tittat ordentligt på wtc kollapsen och framförallt vad han tror idag.
Citat:
Du har alltså missat den MASSIVA kritik som denna rapport fått? Inte undra på att de inte tog den till en riktig tidning utan föredrog Bentham... Visst kan jag bombardera dig med länkar, men det är inte riktigt så jag brukar diskutera. Säg till om dina skygglappar fått dig att missa det hela så kan jag posta länkarna, men det borde helt ärligt inte behövas om du nu är så insatt.
Länka dom 2 bästa du har.
Citat:
Då tror jag att du helt enkelt umgås för mycket med folk som är precis sådär som vi skeptiker anklagas för att vara. I min bekantskapskrets är det rätt välkänt vad sjuan var. Men vi väljer väl vårt sällskap...
Så nu räcker det inte att kalla mig för idiot, utan nu måste du gå på min familj och bekanta?
Citat:
Och ändå är det ingen som faktiskt stoppar plånboken där munnen är. Vad hindrar att man skriver ihop en artikel om det hela, skickar den till en riktig tidning för fackgranskning och sen lutar sig tillbaka i fåtöljen? Jo, för då måste man ha på fötterna ordentligt.
Finns människor som blivit mördade för att ha gått emot dessa krafter, DC Madam är väl ett känt exempel?
Så att pressa andra att inte ha nåt med denna forskning att göra torde väl inte va så svårt + den smutskastning som pågår i massmedia så är det nog en hel del som dömer ut innan ens kikat på den.