2008-10-31, 02:23
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Psst på dig själv, ditt miffo. Jag har fanimig läst tråden och det är just därför jag vill ha BEVIS FÖR ATT BUSH STYR FORSKNINGEN.

Ge mig klara och tydliga bevis, inga fantasier eller länkar till artiklar som besvarar något annat. Jag begär bara bevis på att Bush styr forskningen, som du hävdade. Är det kristallklart?

3 länkar har jag slängt in här. Det är kristallklart.
Citera
2008-10-31, 02:25
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Det är precis inlägg av den typen Farenheit nyss la fram som jag stör mig på. Han får en fråga om ett eller annat, men istället för att svara på frågan med ett klart och tydligt "forskningsgrupp X från universitet Y har kommit fram till att NORAD kunde ha förhindrat attacken mot Pentagon om man följt gängse rutiner" så letar han rätt på något obskyrt citat som inte svarar på frågan.

Vidare är detta exempel klassiskt på ett annat sätt med. Farenheits citat indikerar att kritiken riktas mot NORAD som vi tidigare diskuterade, men det är ytterst oklart om republikanen menar NORADs agerande under 9/11 eller underrättelsetjänstens agerande fram till detta datum. Mest troligt det sista.

Samma där, litar du folk som är jäviga och försöker försvara sitt agerande och i så fall hur går det ihop med att ha en källkritisk inställning?
Citera
2008-10-31, 02:27
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Samma där, litar du folk som är jäviga och försöker försvara sitt agerande och i så fall hur går det ihop med att ha en källkritisk inställning?

Som sagt, är detta citat relevant för diskussionen om NORAD eller handlar det om bågot helt annat? Få se källan!

EDIT: Sökte upp den själv. Naturligtvis pratar han INTE om NORAD, utan om underrättelseläget innan attackerna. Inget bevis från din sida Farenheit. http://www.historycommons.org/context.jsp?item=a121703thomaskean911preventable&s cale=0#a121703thomaskean911preventable
Senast redigerad av bernad_law 2008-10-31 kl. 02:32.
Citera
2008-10-31, 02:28
Medlem
Pads avatar
Citat:
Vill du lita på de som är jäviga och försöker försvara sitt agerande så finns det folk som motsäger naturligtvis.

Som sagt, jag har inget större förtroendekapital för Bush, men det innebär inte per automatik att alla som säger något annat har rätt, eller hur? Du har ju redan visat att du har ett väldigt ensidigt kritiskt tänkande... Eller har du ändrat uppfattning om filmen zero?

Hade du någon källa till vilket sammanhang det rör sig om eller?
Citera
2008-10-31, 02:37
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Som sagt, jag har inget större förtroendekapital för Bush, men det innebär inte per automatik att alla som säger något annat har rätt, eller hur? Du har ju redan visat att du har ett väldigt ensidigt kritiskt tänkande... Eller har du ändrat uppfattning om filmen zero?

ZERO, var det ett tag sen jag såg och kommer knappt ihåg något av den säkerligen eftersom detta ämne är så pass hett att man tar in ny info varje dag och gammal försvinner bort.

Angående ensidigt tänkande tycker jag vissa här påvisar samma sak. Perspektivet man utgår ifrån gör en onekligen enögd och det gäller er också. Man intar försvarposition när ens perspektiv på världen är under angrepp och iom med det så tappar man sin objektivitet. Samma sak för dig som för mig.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-31 kl. 02:44.
Citera
2008-10-31, 02:51
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad

Om du menar jävighet och att försvara sitt agerande och det misslyckande/lyckade så gäller väl alla som på något sett är involverade i händelserna före, under och efter detta dåd. De som på något sett har ansvar tycks oftast försvara sitt agerande. Dessa källor har du nog redan. I min värld är man jävig och detta skadar ens omdöme och tänkande eftersom man står i beroendeställning till någon eller någonting.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-31 kl. 02:56.
Citera
2008-10-31, 03:16
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Om du menar jävighet och att försvara sitt agerande och det misslyckande/lyckade så gäller väl alla som på något sett är involverade i händelserna före, under och efter detta dåd. De som på något sett har ansvar tycks oftast försvara sitt agerande. Dessa källor har du nog redan. I min värld är man jävig och detta skadar ens omdöme och tänkande eftersom man står i beroendeställning till någon eller någonting.

Sluta tramsa. Du hävdade att det var ett välkänt faktum att NORAD agerade fel 9/11, Pad bad om en källa och efter mycket tjatande får han en. Utan referenser. När jag själv snokar upp din referens så visar det sig att denna källa kommenterar något annat än vad du gjorde sken av. Då börjar du prata i flummiga termer om att alla har ansvar istället för att erkänna att du matat oss med missvisande uppgifter. Förbannat intellektuellt ohederligt tycker jag.
Citera
2008-10-31, 03:22
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Sluta tramsa. Du hävdade att det var ett välkänt faktum att NORAD agerade fel 9/11, Pad bad om en källa och efter mycket tjatande får han en. Utan referenser. När jag själv snokar upp din referens så visar det sig att denna källa kommenterar något annat än vad du gjorde sken av. Då börjar du prata i flummiga termer om att alla har ansvar istället för att erkänna att du matat oss med missvisande uppgifter. Förbannat intellektuellt ohederligt tycker jag.

Jag hävdade att detta var ett erkänt misslyckande och att NORAD är en del i detta misslyckade. Att de ansvariga själva inte ofta säger det kan bl.a. förklaras med jävighet. Detta tycker ingen fungerande domstol i världen är trams.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-31 kl. 03:40.
Citera
2008-10-31, 03:39
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Jag hävdade att detta var ett misslyckande och att NORAD är en del i detta misslyckade. Att de ansvariga själva inte ofta säger det kan bl.a. förklaras med jävighet. Detta tycker ingen domstol i världen är trams.

Ja det är ett misslyckande. Från din sida. Med att försöka blanda bort korten.

Det nya snacket om jävighet kan vi ta sen. En sak i taget. Ditt citat visar alltså inget om att NORAD misslyckades med sitt uppdrag 9/11. Därför är du återigen tillbaks på samma fläck, och du blir olyckligtvis tvungen att visa att NORAD fallerade just denna dag. Dessutom måste du visa att detta är "allmänt erkänt", eller vad du nu sade......

I annat fall måste jag dra konklusionen att du hittar på allt eftersom.

PS I en rättegång kan knappast den tilltalade anses jävig. Partisk och jävig är ju inte riktigt samma sak då..... Så i åtminstone svenska domstolar tror jag ordet trams ligger nära till hand.
Senast redigerad av bernad_law 2008-10-31 kl. 03:43.
Citera
2008-10-31, 03:53
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Miss av mig, erkänner, hittade bara ordet jävighet men menade naturligtvis partisk i målet.

Men NORADs uppgift enligt en källa;
NORAD, responsible for intercepting errant aircraft over the U.S., has a standard operating procedure for scrambling planes for interception which takes less than 15 minutes

Gonatt, Återkommer med NORADs misslyckande/framgång.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-31 kl. 03:58.
Citera
2008-10-31, 07:39
Medlem
Citat:
Japp, det är det. Det kunde och skulle ha förhindrats om allting fungerat som det ska och det är ett erkänt faktum.

Då kan du ju styrka ditt påstående med säg, tre länkar till större tidningar?
Citera
2008-10-31, 08:38
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Även Newtons lagar kan sluta att gälla då en korrupt regim sitter vid rodret. Missförstå inte, men då t.ex. nazister hade makten på vissa platser i Europa så var allt ganska så anpassad till deras politik. Skulle de ha sagt att Newton är bogus så skulle det också gälla som norm och andra skulle då förkasta Newton.

För vilka slutade Newtons lagar att fungera om Nazisterna skulle ha sagt att det var så?
Jo dom outbildade. precis som du nu gör, du kan inget om det vetenskapliga du ljuger i hop saker för att få din fantasi att fungera.
Ingen vetenskapsman skulle ha sagt att Newtonslagar slutat fungera under nazisterna styre. Lika lite som det finns någon vetenskaplig institution idag som säger att 9/11 är en konspiration. Men det vanliga är att foliehattarna lik som du tar fram präster, nobelpristagare i litteratur osv. Snälla nämn gärna Steven Jones så tar vi det en vända till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in