Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Jag kan faktiskt inte svara på hur de eventuellt skulle ha apterat sprängladdningar i husen. Jag har noll kunskaper inom det området, men jag har väldigt svårt att tänka mig att det skulle vara helt omöjligt. Så länge viljan finns går det att uträtta mycket här i världen.
Nej det är säkert inte omöjligt. Tvärtom. Men varför har ingen kunnat uppvisa ett trovärdigt scenario som påvisar att det var möjligt att aptera thermite ibåda tornen utan att
någon har rapporterat något misstänkt. Jag är inte heller någon expert på kontrollerade rivningar medelst sprängmedel. Men så mycket är uppenbart att det inte är ett lätt jobb. Det krävs ett antal arbetstimmar och manstyrka.
Utan att jämföra WCT med ett kärnkraftsverk, Men ett kyltorn tog sex veckor att rigga. Och då var det ändå ingen hemlighet att det skulle ske. Att aptera WCT i hemlighet torde ta en väldigt lång tid och då skall inte heller någon misstänka vad som pågår.:
http://www.controlled-demolition.com/default.asp?reqLocId=21&reqItemId=20060612140718
Six weeks of elaborate preparation preceded the implosion, which took only about nine seconds, says Mark Loizeaux, president of Phoenix, Md.-based CDI. The contractor drilled 2,934 holes the 41,000-ton structure.
Och då själva grundvalarna på många konspirationer vilar på att det fanns bomber torde väl ändå det finnas ett självintresse kunna få bevisat att man har befog för teorin?
Jag vill inte ens ge mig in i diskussion om stål, bränsle och passagerarlistor. Om bomberna
inte kunde finnas där finns det inte heller någon grund för konspirationen