2007-04-20, 11:28
Medlem
David Ickes avatar
Det bästa argumenten för att 911 var ett insiderjobb är allt som har att göra med byggnad 7 och 911 commission rapporten.
Citera
2007-04-20, 11:30
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Icke
Det bästa argumenten för att 911 var ett insiderjobb är allt som har att göra med byggnad 7 och 911 commission rapporten.
Har det något med ödlemän att göra?
Citera
2007-04-20, 12:05
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
http://www.flashback.org/showpost.php?p=6876506&postcount=874
Jag kan faktiskt inte svara på hur de eventuellt skulle ha apterat sprängladdningar i husen. Jag har noll kunskaper inom det området, men jag har väldigt svårt att tänka mig att det skulle vara helt omöjligt. Så länge viljan finns går det att uträtta mycket här i världen.

Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
http://www.flashback.org/showpost.php?p=6876828&postcount=875
Jag ska göra lite mer research och se vad jag kan komma fram till. Tack för en massa läsvärda länkar hur som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av elgiganten
http://www.flashback.org/showpost.php?p=6878144&postcount=876
Jag begriper mig inte på dig alls. Du njuter verkligen av att visa upp för omvärlden att du inte riktigt har alla kromosomerna i cellkärnan.

Edit: fixade till länkar
Citera
2007-04-20, 14:09
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
För att upprepa mig: Jag tror inte någon påstått att stål smälte. Däremot tror jag att stålet försvagades av att flygplanen slog bort brandskyddet på dem och därmed exponerade dem för den hetta som branden i bägge tornen innebar.

En hel del flygbränsle forsade vad jag förstår genom tornen - mängder av vittnen talade om lukten av fotogen så långt ner som i källaren och eld som trycktes genom hisschakten.

för att ta två exempel.

/S

Du "tror"?

Du upprepar ofta vittnen som talar för din "tro" Samtidigt som du förkastar alla vittnen som talar emot din "tro" Så som explosioner, military plain mm, mm, mm...Du har en märklig förmåga att sortera din "tro" på...

Hur färdas fotgen, lukt och eld genom hisschakten när hisschakten inte gick från botten till toppen, man kunde alltså inte färdas med en och samma hiss från botten till toppen... Hisschakten var uppedelade i flera sektioner... Menar du att elden tog en magisk vändning som "the magic bullet" gjorde när JFK mördades... Ja ja.. det förklarar ju det hela...
Citera
2007-04-20, 14:26
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Du "tror"?

Du upprepar ofta vittnen som talar för din "tro" Samtidigt som du förkastar alla vittnen som talar emot din "tro" Så som explosioner, military plain mm, mm, mm...Du har en märklig förmåga att sortera din "tro" på...

Tja, jag tycker det är hyggligt resonabelt att säga att man inte tror att någon här påstått att stål smälte. Jag har då inte påstått att stål smälte. Jag har heller inte sett det i någon av de officiella rapporterna.

Citat:
Hur färdas fotgen, lukt och eld genom hisschakten när hisschakten inte gick från botten till toppen, man kunde alltså inte färdas med en och samma hiss från botten till toppen... Hisschakten var uppedelade i flera sektioner... Menar du att elden tog en magisk vändning som "the magic bullet" gjorde när JFK mördades... Ja ja.. det förklarar ju det hela...

Njae. Två hissar gick igenom hela tornen och en gick direkt till våning 78. Sen fanns det hissar som gick kortare "local elevators".

Citat:
Ursprungligen postat av USA today
Passengers took non-stop express elevators from the ground floor to elevator lobbies on the 44th and 78th floors. There, they walked across a hall to smaller local elevators that went to higher floors. It could take five minutes to get from the ground floor lobby to the 105th floor.

Each tower had only two passenger elevators that went non-stop from bottom to top — to the Windows on the World restaurant in the north tower and the observation deck in the south tower.

Citat:
Ursprungligen postat av USA today
Elevator shafts worked like chimneys, funneling unbearable smoke to floors above the crashes. The shafts also channeled burning jet fuel throughout both towers. Fire moved not only up and down but also side to side, from shaft to shaft, unleashing explosions in elevator lobbies and in restrooms next to the shafts.

http://www.usatoday.com/news/sept11/2002-09-04-elevator-usat_x.htm

Förresten, är det någon som räknat på den massa som 10,000 gallons jetbränsle har?

/S
Citera
2007-04-20, 16:17
Medlem
Försöksdjurs avatar
Kan det vara stor skillnad på vikten mellan "vanlig" bensin och jetbränsle?

Läste att en liter bensin väger cirka 0.75 kg
Citera
2007-04-20, 16:41
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Njae. Två hissar gick igenom hela tornen och en gick direkt till våning 78. Sen fanns det hissar som gick kortare "local elevators".
/S
Jag kommer ihåg att det var ett företag att hitta rätt bland hissarna. Jag har varit såväl uppe i "windows of the world" och pimplat drickar (bara ett par månader innan attackerna, har kvittot kvar) samt på besök på en arbetsplats som ligger precis där första planet träffade.

När man är i lobbyn är det tydligt hur WTC var byggt. Allt var koncentrerat till kärnan där hissarna fanns. Runt hela kärna var det öppet. Ingen annan skyskrapa jag har varit inne i har varit byggd på samma sätt. Då är det inte så konstigt att tornen blev sårbara då kärnan förstördes till stor del.
Citera
2007-04-20, 16:41
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Jag kan faktiskt inte svara på hur de eventuellt skulle ha apterat sprängladdningar i husen. Jag har noll kunskaper inom det området, men jag har väldigt svårt att tänka mig att det skulle vara helt omöjligt. Så länge viljan finns går det att uträtta mycket här i världen.
Nej det är säkert inte omöjligt. Tvärtom. Men varför har ingen kunnat uppvisa ett trovärdigt scenario som påvisar att det var möjligt att aptera thermite ibåda tornen utan att någon har rapporterat något misstänkt. Jag är inte heller någon expert på kontrollerade rivningar medelst sprängmedel. Men så mycket är uppenbart att det inte är ett lätt jobb. Det krävs ett antal arbetstimmar och manstyrka.
Utan att jämföra WCT med ett kärnkraftsverk, Men ett kyltorn tog sex veckor att rigga. Och då var det ändå ingen hemlighet att det skulle ske. Att aptera WCT i hemlighet torde ta en väldigt lång tid och då skall inte heller någon misstänka vad som pågår.:
http://www.controlled-demolition.com/default.asp?reqLocId=21&reqItemId=20060612140718
Six weeks of elaborate preparation preceded the implosion, which took only about nine seconds, says Mark Loizeaux, president of Phoenix, Md.-based CDI. The contractor drilled 2,934 holes the 41,000-ton structure.

Och då själva grundvalarna på många konspirationer vilar på att det fanns bomber torde väl ändå det finnas ett självintresse kunna få bevisat att man har befog för teorin?
Jag vill inte ens ge mig in i diskussion om stål, bränsle och passagerarlistor. Om bomberna inte kunde finnas där finns det inte heller någon grund för konspirationen
Citera
2007-04-20, 17:07
Medlem
SLOBs avatar
Som en kommentar till grill-tipset tidigare. Vad bensin kan göra med stål:

Citat:
It all began when a car pulled in front of a gasoline truck to avoid missing an exit, and the truck, to keep from hitting the car, swerved and plowed into a bridge support under I-65 Southbound. The truck, which was hauling 37,475 liters (9,900 gallons) of fuel, exploded into a fireball that was estimated to have reached more than 1,093C (2,000F) at one point. The heat caused several of the bridge's steel girders to sag approximately 2 to 3 meters (7 to 10 feet), collapsing the structure.

Källa:
http://www.tfhrc.gov/pubrds/02sep/05.htm

Bild:
http://www.tfhrc.gov/pubrds/02sep/images/05i65bridge1.jpg
Citera
2007-04-20, 17:08
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Du kanske skulle ta reda på hur WTC 1 och 2 var konstruerat.
Men det kanske är för mycket begärt av en i byggbranchen

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/69/World_Trade_Center_Building_Design_with_Floor_and_ Elevator_Arrangment.svg

Ett hisschakt gick HELA vägen.
Ett hisschakt gick 3/4 eller 75% av huset.
Ett hisschakt innehåller fler hissar.

Sen var det faktiskt så att planen INTE träffade toppen av husen.

Så då lägger vi uttalande från dig i papperskorgen.

Inte det sista heller om du nu inte briljerar och tänker själv för en gång skull.
Citera
2007-04-20, 17:12
Medlem
Försöksdjurs avatar
Ingen som har någon information om hur mycket planen som träffade WTC vägde?

Skulle vara rätt så intressant att räkna ut den kinetiska energin.
Citera
2007-04-20, 17:23
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Förresten, är det någon som räknat på den massa som 10,000 gallons jetbränsle har?

/S

Density at 15 °C (60 °F): 0.775-0.840 kg/L

Jag vet inte hur mycket densiten kan variera efter temperaturen..kanske inte så mycket.

Nåja vid 15 graders temperatur väger 37000 liter jet bränsle cirka:

P = m/v => m = P * v = 0.800 * 37000 = 29600 kg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in