Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Om du läser i rätt tråd så finner du bevis min vän. Denna fråga har redan tagits upp många gånger. Läs om läs rätt.
7ggr har du struntat i att ge dessa bevis. Jag drar slutsatsen att de inte existerar och tills något visar mig motsatsen kommer det inte ändras.
Citat:
Du måste ändå titta på när taklinjen börjar falla.
Så när översta punkten på taket blir till himmel har inte huset börjat rasa neråt enligt dig? Vad är det då? Tillfälligt hål i marken?
Citat:
När du jämför datan i lärarens beräkningar och datan som NIST har angående frifallet så ser man att det är samma. Nist drar dock sin graf fel, för 50002a gången. Frifallet är den raka linjen under dessa sekunder = 0 friktion = CD.
Har du ens läst fysikA? Vi tar det stegvis då..
Hur ritar du en graf som börjar med en ökning, för att sedan nå ett max (frittfall) och sedan avta. Hur ritar du denna graf? Rakt streck eller som nist har gjort. Frittfall betyder inte CD. Varför har du hittat på detta egentligen? Du säger det så ofta att du börjat tro på det själv trots att detta påstående saknar vett..
Här är den data som finns;
Citat:
* Stage 1 (0 to 1.75 seconds): acceleration less than that of gravity (i.e., slower than free fall).
* Stage 2 (1.75 to 4.0 seconds): gravitational acceleration (free fall)
* Stage 3 (4.0 to 5.4 seconds): decreased acceleration, again less than that of gravity
Rita denna graf så får vi se vad du kommer fram till.
Citat:
Det har jag aldrig sagt. Jag har sagt att frifallsdelen är spikrak under 2.5 sek och det innebär 0 friktion under denna period.
Ja? Vad vill du bevisa med detta? Ingen motsäger att fas2 var frittfall, det är precis som det ska vara. NIST har i sin slutgiltiga rapport skrivit exakt om de 3 olika faserna varav fas2 var frittfall och hur de gick till.
Dessa är inte bevis för CD eller bomber. Hur kan du tro det?
Citat:
Att en brand härjar är inte samma sak som att den gör att all friktion försvinner i ett område som motsvarar 2.5 sek frifall. Helt fullkomligt orealistiskt resonemang.
Branden försvagar en pelare så allvarligt att den blir orsaken till att huset rasar. Om du läser nist slutgiltiga rapport skulle jag inte behöva förklara detta för dig om och om igen.
Citat:
Börjar dina argument ta slut eller vad är det frågan om?

Nej, bara visar hur du vänder kappan efter vinden precis som du gjorde med dessa 40% du hade så svårt att förstå innebördan utav. Förstår inte ens vad mina argument skulle ta slut om, du kommer ju bara med trams som motsäger enkel fysikA. Du hittar på egna slutsatser så som att frifall = CD, vilket är ren idioti.
Ska du fortsätta spotta ur dig påståenden är det dags att börja backa upp dessa.
Exakt vad är dina argument egentligen? Har du något vettig stöd för det du säger? Verkar som att smilgubbar och vägran att ge källor är din melodi.