Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Vet du vart dom balkarna har suttit? Säker på att det är värmen som har gjort detta eller explosionerna eller rent av när flygplanen kraschade in och smällde balkar m.m ?
NIST har tittat på rätt många prover och om jag inte missminner mig så är balkarna dessutom uppmärkta så att de kan spåras till var de satt i byggnaden.
Stål tappar ganska mycket av sin hållfasthet även vid förhållandevis svala temperaturer, och när tornen väl kollapsade så var det så galet stora energimängder som lösgjordes att de kan ha stukats och vridits där också.
Peka gärna ut specifika saker som du tycker är mystiska.
Citat:
Men dom rasade inte av flygplanen och då är bygget inget att snacka om.
Eh, jo.
Citat:
Tornen klarade av flygplanen utan några problem problemet var explosionerna som hände längst ner i byggnaderna vilket resulterade i att dom rasade rakt ner.
Utan några problem? Du behagar skämta. De tog sönder delar av den bärande strukturen och startade upp våldsamma bränder, initialt med hjälp av kvarvarande bränsle med sen med hjälp av inredningen. Fråga gärna en brandman (om du nu inte tror mig) om kontorsbränder kan bli varma och farliga för stål (bjälklag i trä har exempelvis högre brandklassning än stål).
Citat:
Men vem har skrivit vad som hände och vad som orsakade kollapsen? Folk som är påverkade av USAs regering och försöker dölja sanningen.
Nej, ett stort antal ingenjörer och vetenskapsmän, inte bara från USA utan från hela världen. Det finns gott om beräkningar och utredningar kring det hela. Om du skall driva linjen att de var köpta så lär du få plocka fram VÄLDIGT bra belägg för det också.
Citat:
Du kanske inte tänker så långt att om dom hade rasat direkt när flygplanen kraschade så hade det blivit ett liv om bygget som skulle hålla för sådana saker. Därför lät dom det gå ett tag innan dom sprängde byggnaderna för att det ska vara mer troligt.
Bortsett från den lilla detaljen att man på alla videoupptagningar klart och tydligt ser att kollapsen staratar uppifrån och inte nerifrån?
Du snackar dessutom som om allting redan skulle vara klart, USA gjorde det, det finns inte skuggan av något tvivel i dina poster. Kan du hosta fram lite konkreta bevis för det också, du vet något som inte skulle bli utskrattat i en domstol?