Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
3: WTC var byggt för att inte kunna rasa.
Spännande tes. Du menar att WTC var ovanligt i den mening att det var byggt för att
inte rasa? Kan du bara visa en lekman som jag vilka byggnader som är konstruerade för
att rasa samman? Alla andra? För då har vi en mycket större konspiration. Jag lovar att många av oss tror att man bygger ett hus så att det inte skall rasa, men vi har uppenbarligen fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Den 10 september 2001 skickades ett telegram till FBI kontoret i Los Angeles att dom misstänkta kaparna M. Al-Mihdhar och Nawaf Al-Hazmi skulle stoppas, den 11 september checkade dom in på flygplatsen Dowells (osäker på stavningen) i Washington utan att dom stoppas. USA visste redan att det planerades en attack med flygplan. Varför släpptes dom igenom?
Aha, så FBI är inte "med på det"? För du använder just nu deras dokumentation som bevis för din tes. Skall vi tolka det som att båda sidor kan acceptera FBI som en godtagbar källa i diskussionen?
Edit: Annars gör du precis som alla andra som knarkat sig höga på Loose Change. Använder FBI:s bevisning när den passar och förkastar den som propaganda från NWO när den säger emot dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag tycker man kan märka det vanliga foliehattsmönstret. De första svepande generella påståendena kastas ut som "sanningar" och när dessa "sanningar" smulats sönder så hoppar foliehatten vidare till nästa ogrundande påstående och hoppas att ingen ska lägga fram fakta som vederlägger det han för fram.
Så funkar de allihop. Har någon brutit mot det mönstret? Min spindelkänsla säger mig att Socialbidrag snart försvinner ut i tystnaden eller blir bannad när han börjar använda personangrepp istället för bevis och argumentation. Bevisa gärna att jag har fel.