Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Konstiga rör tycker jag - mest luft i väggarna! Som en fàgelbur. Och sà hänger man 110 stycken golv i buren och bultar fast golvbalkarna i varje yttre burgallerstàng - det yttre röret. Det är 236 yttre burgallerstänger - 2 bultar i varje = 472 bultar. Golvbalkarna màste ocksà bultas fast i andra ändan - det inre röret = 47 kraftiga vertikala stänger som hàlls ihop av horisontala balkar = ett rör? Inte alls - normal fackverkskonstruktion à la Eiffeltornet i WTC:s kärna. Där är det litet rörigare - bara kanske 200 bultar behövs, eftersom vissa golvbalkar fästs i andra golvbalkar, etc. innan de kopplas till den inre fackverket Säg att varje golv hàlls pà plats av nästan 700 bultar. Som alltsà gàr av samtidigt, sà att golvet rasar ner. Pga brand. Golvet är mest cement. Golvbalkarna är mest kraftig stàltràd. Mellan golven inne i buren, tornet menar jag, finns enbart luft.
Sà enligt NIST trillar ett golv ner - 700 bultar gàr av (hur vet ingen) - cementen spricker naturligtvis - och denna massa lös cement har potentiell energi att förstöra hela buren, tornet menar jag. En chockvàg stöter genom buren, säger vetenskapsmännen, alla vertikala burstänger gàr av som spagetti, etc. Dessa 'experter' borde faktiskt sättas i bur!
Men NIST FAQ svar är faktiskt föranlett av min burhistoria. Mànga undrar vad för burfàgel som skrivit det? En papegoja?
Snälla kantobyggare.....
Glöm dina burar, din beskrivning är FEL.
Dom 47 st inre pelare hade INTE samma konstruktion som Eiffeltornet.
Gustave Eiffel, har du lärt dig stava till hans namn än???
http://www.tour-eiffel.fr/teiffel/fr/ludique/fondecran/image/1024x768_4.jpg
http://maxpiano.altervista.org/globalfakes/_media/911/wtc/tower-construction.jpg
Det enda som verkar ha samma fackverks konstruktion som Eiffeltornet är kranarna som användes. Men du tror väl inte att dom finns kvar inne i husen??????
http://www.youtube.com/watch?v=ZQWCNMEPMs8
Det enda som kan ses i denna video att ha någon släktskap med Gustave Eiffels konstruktion är golvens "thruses" INTE som du skriver dom 47 inre pelarna. Detta syns klart på videon.
Alla 47 centerpelare var ju inte golven fastsatta i, det hoppas jag att du tagit med i beräkningen???????
Sen har du smidigt och idiotiskt som vanligt inte tagit med alls i dina "beräkningar" att bara flygbränslet är en massa som förstörde konstruktionen
Dina 700 st bultar historia är inte mer än en fantasi det heller.
Alla bultar måste naturligtvis inte gå av samtidigt, detta begriper en högstadieelev. Om man nu konstruerar dessa bultar kommer fram till ett antal som skall kunna hålla för den vikt som är avsedd, så kommer en stor skada att förstöra massor av bultar. Vilken idiot tror då att 100, 75, 50, 10 st bultar skall klara av jobbet som var avsett för 700st??? Hur stora felmarginaler har man tror du?
Sen skall jag har svar på frågan.
Vilka andra skyskrapor är / var konstruerade som WTC 1 och 2????
För att klargöra frågan så skall du leta efter byggnader som har en "framed tube structures"
Denna fråga föranleder ditt inlägg som påstod detta:
Most skyscrapers or office towers in the world are built similarly. None has ever globally collapsed in seconds before or after 911 except WTC 1, 2 and 7.
Ett så ointelligent uttalande så man baxnar. Inte ens WTC 1och 2 hade ju samma konstruktion som WTC7, ändå lyckas du göra en direkt jämförelse. FEL IGEN!