2008-05-24, 16:59
Bannlyst
RP08, är det inte ganska uppenbart vad det säger?
Citera
2008-05-24, 17:02
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Det mesta materialet som fanns blev bortskickat innan utredarna var på plats, vilket gör ju att dom har haft mindre att utreda och mindre chans att hitta något som kan avslöja kanske FBI, CIA m.fl.
Du tänker på stålet, men varför finns det fortfarande stål kvar i USA?
Eller tror du på fullaste allvar att USA sorterade ut vad som skulle säljas?

Citat:
Det har gjorts tester på stålet som finns kvar, men man ville undersöka stålet som såldes och det som åkte iväg innan utredarna kom till platsen. Stålet på fartyget är nedsmällt, behandlat m.m och skulle därmed inte bidra till något om en undersökning görs på det. Stålet på skrotgårdar, hur vet du att det ligger massa stål på skrotgårdar från just 9/11?
Varför skulle de inte göra det?
Så dom har då alltså sålt allt annat än det som användes till skeppet?
Helt säker kan man ju alltid vara, men läste en artikel i aftonbladet om en familj till en brandman som fick gå till en soptipp/skrotgåd för att sörja eftersom det var dit stålet hade försts, och visst media kan ju alltid vinkla och greja, men ja tror faktiskt på det ändå. Det rör sig om enormt stora mängder stål, visst kan dom sälja men rätt mycket blev kvar.

Citat:
Usa satt inte och sorterade, dom tog enbart en jävla massa stål från platsen och skeppade iväg det. Sedan var stålet hamnade innan det såldet till kineserna är ett frågetecken, sedan skulle det inte gå att göra en undersökning på stålet eftersom det är nedsmält där med och har använts till något. Så dom har lyckats med att dölja bevisning rätt duktigt.
Och hur kan du då påstå att det är något mysko med detta?
Du vet ju inte ens att dom undanhöll något, mer än att dom sålde stålet.
Citera
2008-05-24, 17:02
Medlem
Försöksdjurs avatar
Men varför tar ni alltid upp den där jävla Madrid skrapan!? Hur många gånger ska vi behöva gå igenom detta?

Den var inte designad som WTC byggnaderna!
Den träffades inte av ett flygplan!
Den utsattes hela tiden för eldbekämpning!
Stålkonstruktionen smälte? och kollapsade!
Citera
2008-05-24, 17:04
Bannlyst
De skeppade bort bevismaterialet fort som fan, precis som de gjorde vid OKC.

Och försöksdjur, WTC 7 *asg*
Citera
2008-05-24, 17:09
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Men varför tar ni alltid upp den där jävla Madrid skrapan!? Hur många gånger ska vi behöva gå igenom detta?

Den var inte designad som WTC byggnaderna!
Den träffades inte av ett flygplan!
Den utsattes hela tiden för eldbekämpning!
Stålkonstruktionen smälte? och kollapsade!

För att man vill veta båda sidor av argumenet. Stål smälter vid ca 1300grader så tror inte att det gjorde det, däremot rasade det.
Citera
2008-05-24, 17:12
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
För att man vill veta båda sidor av argumenet. Stål smälter vid ca 1300grader så tror inte att det gjorde det, däremot rasade det.

Men läs på internet för bövelen!
Citera
2008-05-24, 17:23
Medlem
Erkaa^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Här är en debunk av den. Jag rekommenderar dig att se den, och sen läsa på ytterligare för att därefter avgöra vilken version som verkar rimligast och var bevisen finns.

Skall se den så får jag återkomma. De finns ju alltid flera sidor av historien...
Citera
2008-05-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Ja det vet jag, men hur som helst så borde någon form av skada ske på källaren i det här fallet eftersom bomben smal där.
Det spelar ingen roll om dom riktar spräningen mot toppen, det blir ändå skador där bomben smäller.

Det blir väldigt svårt eftersom det blev raserat och då kommer inte källaren se ut som den gjorde innan, eller hur?

Citat:
Dom ser hela ut, men det är också svårt att avgöra på en bild uppifrån, håller du inte med?
Ska se om jag kan hitta något

Jo, men dom står fint och stadigt. Dom raserade inte som 7:an.

Citat:
Det är dit jag vill komma, att källaren måste ha tagit någon form av skada eftersom en bomb small där och eftersom källaren rör på sig så borde ju även huset ha rört på sig

Huset har rört sig men inget man ser för blotta ögat, räcker 1cm mer än vanligt och det raserar.

Citat:
en undersökningen får du gärna länka till
misstänker dock att det är samma som denna
http://www.flashback.org/showpost.php?p=6188855&postcount=13

Ja, jag ska leta upp undersökningen. Hittade den inatt när jag spånade runder på internet.

Vad jag skan få ut ur den posten och länken(http://i.a.cnn.net/cnn/2006/images/09/11/rel21i.pdf) som jag hitta så är det hur mycket dom beskyller Bushadministrationen för terrorattackerna och inte hur mycket dom gjorde för att förhindra det för andra frågan är om det kan ske terrorattacker fastän USA försöker förhindra dom.

Det handlar alltså enligt mig om hur mycket dom beskyller Bushadministrationen för terroristattackerna och inte om dom gjorde tillräckligt för att stoppa attackerna.
Citera
2008-05-24, 17:32
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkaa^
Skall se den så får jag återkomma. De finns ju alltid flera sidor av historien...

Precis. Och man måste ta del av båda sidornas argument för att kunna skapa sig en någolunda objektiv åsikt. Det är det som skiljer de riktiga sanningssökarna från tr00thers, de sistnämnda tror på allt som stödjer deras teorier och skriker högt om att man ska tänka själva, men detta tänk själva brukar bara innefatta att man ska tänka som dom...
Citera
2008-05-24, 17:35
Bannlyst
Eller så kan man titta på WTC 7 vilket 9/11 Ommissions Report inte ville prata om, det skulle bli alldeles för pinsamt.
Citera
2008-05-24, 17:39
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Eller så kan man titta på WTC 7 vilket 9/11 Ommissions Report inte ville prata om, det skulle bli alldeles för pinsamt.

Men gah!!!! Tror du WTC7 var ett mål för terroristerna!?
Citera
2008-05-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Du tänker på stålet, men varför finns det fortfarande stål kvar i USA?
Eller tror du på fullaste allvar att USA sorterade ut vad som skulle säljas?

Eftersom stålet på båten inte är undersökningsbart så är det inte lönt att undersöka det. Dom tog bort det mesta av stålet för att sedan kunna säga att det inte fanns något på stålet som fanns/finns kvar så har det inte varit någon form av bomb.

Usa sorterade inte ut utan dom tog bara bort en jävla massa stål, ca 80% skeppades iväg och såldes till kina. Det betyder att det fanns bara 20% kvar, sedan gjordes båten av stålet vilket gör att det blir mindre kvar. Vilket gör att det blir svårt att hitta något, men dom hittade thermite på stålet men det har inte gjort fler undersökningar angående det.

Citat:
Varför skulle de inte göra det?
Så dom har då alltså sålt allt annat än det som användes till skeppet?
Helt säker kan man ju alltid vara, men läste en artikel i aftonbladet om en familj till en brandman som fick gå till en soptipp/skrotgåd för att sörja eftersom det var dit stålet hade försts, och visst media kan ju alltid vinkla och greja, men ja tror faktiskt på det ändå. Det rör sig om enormt stora mängder stål, visst kan dom sälja men rätt mycket blev kvar.

Det stålet som mot all förmodan ligger på en skrotgård är förmodligen sålt eller förstört för längesen.

Citat:
Och hur kan du då påstå att det är något mysko med detta?
Du vet ju inte ens att dom undanhöll något, mer än att dom sålde stålet.

Det såldes utan att det blev kontrollerat ifall det fanns spår av sprängämnen eller något. Varför skulle dom ha så bråttom med att sälja allt stål ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in