2008-01-07, 21:58
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Jag vet inte riktigt vem du menar med "software engineer" och vad denne har sagt i sammanhanget.
Erik Hufschmid
Är enligt 9/11 Mysteries "software engineer". Något som har väldigt lite med byggnadskonstruktioner att göra.
Sedan har vi Jim Hoffman som säkert kan en hel del inom det område han är utbildad i. Men jag tror inte byggnadskonstruktion ingick i hans software engineer utbildning?
http://www.waronfreedom.org/authors.html
Citat:
Jag har tagit del av många olika åsikter av många olika människor, och eftersom jag själv är av åsikten att allt inte står rätt till så har jag fördjupat mig mer i det som argumenterar för en konspiration. T ex FBI-chefen och ett gäng olika agenter som talar om en regelrätt mörkläggning, de bör väl kunna anses vara expertis inom det området? .
Mmm men då åsyftade de väl att många försökte dölja sin egen inkompetens eller hur?
Citat:
Dessutom lägger jag lite extra tyngd bakom uttalanden av inflytelserika människor som förefaller ha allt att förlora med sina kontroversiella åsikter. Allt det du tar del av flyter redan med strömmen och ingen riskerar någonting utöver löneökning Vilket i sig inte säger någonting om det faktiska bevisläget, men däremot om vilka du ställer dig bakom i alla trådar du finns i: de som har makten och vill bevara status quo.
Men varför finns alla som är villiga att riskera sin karriär inom ett annat område än det de uttalar sig om? Fine, jag köper att många vill kämpa för det de uppfattar som sin saning. Och de är villiga att riskera sin karriär. Men rimligtvis borde det väl finnas folk som är kunniga inom t ex demoleringar som också vill stå upp för truthersrörelsen. Och om de är skrämda till tystnad, varför har man inte köpt Steve Jones eller Erik Hufschmidt också?
Nej jag köper inte att alla kunniga människor i världen är mutade eller är mer rädda om sin karriär än okunniga människor.
Däremot är jag övertygad om att många med lite halvsunkig karriär ser extra stålars i att skriva lite för truthersrörelsen. Tänker man två gånger ser man ju att du kan författa rätt mycket påhitt och lögner och faktiskt tjäna lite extrapengar.
Citera
2008-01-07, 22:01
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Häng med i debatten. De förstörda CIA-videofilmerna av 'förhören' har ju förstörts enligt uppgifter förra mànaden och CIA meddelade 911-Commissionen att de inte existerade, enligt media uppgifter nyligen. 911-Commission's bàda ordförande har varit upprörda över det i förra veckan, etc. För det var ju just de förhören/videofilmerna som är enda beviset att/hur FBI/CIA kunde presentera namn ++ pà alla 19 terroristaraber nàgra dagar efter 911 och som 911 Commissionen hänvisar till i sin rapport. Sedan har man naturligtvis fyllt pà med en massa andra uppfinningar om dessa 19 välutbildade (?) och smarta (?) araber = hela 911 Commission report. Ett sämre filmmanus, enligt min mening. Bevis saknas alltsà i 911 Commission's rapport hur FBI kunde meddela namnen sà snabbt efter 911 ... om de inte redan kände till dem innan 911.

Rätta mig om jag har fel, men har inte du sagt att du skulle lämna tråden minst tre gånger nu? Alla gångerna efter att du blivit hårt pressad om basala frågor du inte kunnat/velat svara på? Och att den sista gången var så sent som igår? Tror du verkligen att det är så enkelt att strunta i verkligheten och att folk inte kommer komma ihåg frågorna? Jag minns till och med vad som fick dig att lämna tråden första gången... jag vill minnas att passageralistor var inblandade.

Helt ärligt, tycker du inte att ditt beteende är ganska pinsamt? Alla fattar ju varför du får dina små utbrott och påstår att du tänker lämna diskussionen. Du klarar inte att bli så kraftfullt ollad helt enkelt.
Citera
2008-01-07, 22:05
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
1. Enligt min uppfattning baserat pà mediauppgifter var CIA-filmerna/förhören fràn före 11 september 2001. Varför skulle de annars vara kontroversiella? Man kan väl inte tortera folk senare att 'bekänna' nàgot som redan har hänt och som torterarna redan meddelat sina uppdragsgivare en dag efter dàdet?

2. Googla litet pà ämnet sà hittar du massor, t.ex. CIA själva medger 1. ovan.
1.Enligt din uppfattning är folk som skelar opålitliga. Är det ok med dig att vi inte anser din uppfattning som riktigt frapperande bevis i frågan? Den har lite brister.

2.Om jag googlar på 9/11 hittar jag en massa debunkingsidor också.

Hrmmm...tidsplanen för Pentagonkraschen som visar hur man planterade vrakrester och kapade lyktsolpar bl a. Den var ju rätt enkel att ta fram påstod du själv? Eller skall jag "googla lite på ämnet" tycker du?
Och så var det några byggnader som var identiska med WTC. Har du producerat något ännu?
Nej fan jag glömde. Du kan inte. För du vet inte svaren. Du är okunnig.
Mentalt känns allt lugnt idag? Inte alls irriterad över att du påstått saker du nu försöker glömma? Mmmmm?
Citera
2008-01-07, 22:40
Bannlyst
Vad som hade hänt om det var ett jobb från insidan är att en stor del av bevis materialet hade blivit förstört, vilket är precis vad som hände.

Band inspelade av flygledare på 911 blev förstörda. http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9F03EEDF173CF934A35756C0A9629C8B 63

http://web.archive.org/web/20040509021515/http://www.suntimes.com/output/terror/cst-nws-tape07.html

CIA video banden med intervjuerna av al-qaida medlemar som 911 kommissionen bygger sina "bevis" på blev förstörda. http://www.nytimes.com/2007/12/06/washington/06cnd-intel.html?_r=4&hp=&adxnnl=1&oref=slogin&adxnnlx=1 196993135-HmfZyvV1r92x3FPDmp6hyg&oref=slogin&oref=login&oref =slogin

Stålet från byggnanderna blev förstörda och utredare kunde inte undersöka det.

Vad som inte hade hänt om det var ett jobb från insidan är att cirkus lastbilar med clowner hade kommit och fört bort stålet i lastbilar.

Vad som hade hänt är vad som hände, stål blev bortfört utan dom första utredarna var på plasts och folk var inte klara över vilka som skulle göra jobbet för dom fick ingen order eller hade inte makten att ta det i egna händer. och trevliga personer som rudy giuliani var en av dom som såg till så att stål blev förstört, samma rudy som gör business med terrorister från saudiarabien och gav brandmän radios som inte fungera på 9-11 (brandmän dog pga det) och sa att han fick en förvarning att tornen skulle kollapsa och sedan några år senare sa att han aldrig fick eller sa att han fick det.

Keith Olbermann: Rudy Giuliani's Ties to Terror: http://www.youtube.com/watch?v=JIPc6wHAO28

orkare inte kopiera över allt här och markera dom viktiga delarna i svart för det är mycket text, och det behövs att makera för ni skeptiker gör ett bra jobb att undvika fakta och viktiga ord. allt är redan makerat här: http://loosechange-911.blogspot.com/2007/02/wtc-evidence-obstruction.html

Där kan ni läsa allt om hur stålet blev förstört och hur dom inte hade någon tillgång till att undersöka det stålet som hade förklarat/bevisat varför tornen kollapsa, dom fick endast bitar som INTE kunde visa varför dom kollapsa. Alla som har läst NIST rapporten vet ju redan att dom inte bevisar kollapsen utan bara ger en teori.

som den före detta chefen James Quintiere, Ph.D. av brand vetenskap avdelningen på NIST har klagat på "stålet som hade bevisat varför tornen kollapsa blev förstört" sa han.

Lägg märke till den här infon från länken jag skicka ovan, hur utredarna klaga på att dom inte fick undersöka stålet och på att det blev förstört.

The BPAT did not control the steel:

Citat:
"No clear authority and the absence of an effective protocol for how the building performance investigators should conduct and coordinate their investigationwith the concurrent search and rescue efforts, as well as any criminal investigation: Early confusion over who was in charge of the site and the lack of authority of investigators to impound pieces of steel for examination before they were recycled led to the loss of important pieces of evidence that were destroyed early during the search and rescue effort. In addition, a delay in the deployment of FEMA's BPAT team may have compounded the lack of access to valuable data and artifacts."

The BPAT team does not plan, nor does it have sufficient funding, to fully analyze the structural data it collected to determine the reasons for the collapse of the WTC buildings

Citat:
"Uncertainty as to the strategy for completing the investigation and applying the lessons learned: The BPAT team does not plan, nor does it have sufficient funding, to fully analyze the structural data it collected to determine the reasons for the collapse of the WTC buildings. (Its report is expected to rely largely on audio and video tapes of the event.) Nor does it plan to examine other important issues, such as building evacuation mechanisms. Instead, FEMA has asked the National Institute of Standards and Technology (NIST) to take over the investigation. Yet so far, NIST has not released a detailed plan describing how it will take over the investigation, what types of analyses it will conduct, how it will attempt to apply the lessons it learns to try to improve building and fire codes, and how much funding it will require."

Citat:
"The efforts of NSF-funded researchers were impeded by the same obstacles the BPAT team encountered: an inability to examine the steel, either removed from the site during the early search and rescue work or shipped to recycling plants, and the denial of access to building design, construction and maintenance documents. (...)
http://thomas.loc.gov/cgi-bin/cpquer...sel=TOC_32867&

Citat:
"In the month that lapsed between the terrorist attacks and the deployment of the BPAT team, a significant amount of steel debris—including most of the steel from the upper floors—was removed from the rubble pile, cut into smaller sections, and either melted at the recycling plant or shipped out of the U.S. Some of the critical pieces of steel—including the suspension trusses from the top of the towers and the internal support columns—were gone before the first BPAT team member ever reached the site".
http://gop.science.house.gov/hot/wtc/charter.htm

Citat:
Dr. Frederick W. Mowrer, an associate professor in the fire protection engineering department at the University of Maryland, said he believed the decision could ultimately compromise any investigation of the collapses."I find the speed with which potentially important evidence has been removed and recycled to be appalling."

Citat:
structural engineers have said that one serious mistake has already been made in the chaotic aftermath of the collapses: the decision to rapidly recycle the steel columns, beams and trusses that held up the buildings.That may have cost investigators some of their most direct physical evidencewith which to try to piece together an answer.
http://s3.amazonaws.com/911timeline/2001/nyt122501.html

And here are somes testimonies made before the Science Committee of the House of Representatives on March 6 2000:
Congressman Boehlert, Chairman of the Science Committee of the House of representatives:

Citat:
"I must say that the current investigation- some would argue that 'review' is the more appropriate word- seems to be shrouded in excessive secrecy" and "…valuable evidence has been lost irretrievably, and blueprints were unavailable for months."
http://commdocs.house.gov/committees...sy77747_0f.htm

In contrast to FEMA's investigation, which relied on volunteers from the ASCE, NIST's investigation was funded by Congress. However, NIST's investigation would not even start until virtually all of the steel had been removed from Ground Zero and recycled. On March 5, 2002, W. Gene Corley, leader of FEMA's Building Performance Study, testified to the House Science Committee about the need to further investigate the performance of buildings that were damaged or collapsed on 9/11/01. With his own study almost finished, Corley stated that it would take $40 million to adequately study the issue.

Citat:
The $40 million would cover the expense of stockpiling the steel and other debris; examining the steel; physically testing the steel; partial parametric computer modeling of the steel, the fire, the plane and the blast; and the examination of egress issues, says Corley. From the study, tools could be developed to address fire as a structural design load and to understand the behavior of structural connections under fire conditions. Tools also could be developed to look at strategies against progressive collapse

Corley's call for millions to stockpile and examine the steel appears disingenuous since, by the time of his testimony, nearly all of the steel had been recycled. His ASCE volunteers had saved 156 pieces of steel, most of them small "coupons" cut from larger pieces. NIST would not need special facilities to store the steel, of which it had received 41 pieces by May of 2002

I slutet fick NIST endast 236 bitar stål från WTC1-2 och 0 bitar från WTC7. som min första länk om stålet visar, källan är NIST.

Som Mr. crowley sa.

Citat:
Mr. CROWLEY. So no one even asked them politely to stop selling what, in all likelihood, could be evidence? (....)

But I do believe that conspiracy theorists are going to have a field day with this. They are going to make the Warren Commission look like a walk in the park. And that is unfortunate not only for the Members of Congress who are trying to work on this issue, but for all the families out there that are listening very carefully to what we are talking about today, what these experts are saying. And I just think there is so much that has been lost in these last six months that we can never go back and retrieve. And that is not only unfortunate, it is borderline criminal.
Citera
2008-01-07, 23:16
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Fast egentligen så väljer du alltså att lita till vad dina auktoriteter säger. Det var bra att du erkände det.
Har du något bättre förslag än att lyssna på expertis i de frågor man själv inte förstår?
Är det bättre att gissa eller lyssna på folk som inte heller dom besitter kunskapen?

Om du sedan vill namnge all expertis som auktoritärer så fine för mig.
Citera
2008-01-07, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Men rimligtvis borde det väl finnas folk som är kunniga inom t ex demoleringar som också vill stå upp för truthersrörelsen

Danny Jowenko är en demolition expert som håller med att WTC 7 var en demolition: http://www.prisonplanet.com/articles/September2006/290906Jowenko.htm

Och nej han har inte ändrat sig och tat tillbaka det som visa vill påstå: http://www.prisonplanet.com/articles/february2007/220207_b_Jowenko.htm

Torin Wolf är en annan som jobbat med demolition i flera år (han har gjort över 100 demoleringar) och är irak veteran som talat ut: http://www.jonesreport.com/articles/300707_torin.html
Citera
2008-01-07, 23:29
Medlem
SLOBs avatar
Uteslutande länkpost raderad

/S
mod
Citera
2008-01-07, 23:30
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Destroy the NWO
Danny Jowenko är en demolition expert som håller med att WTC 7 var en demolition: http://www.prisonplanet.com/articles/September2006/290906Jowenko.htm

Vad tyckte han om WTC 1 och 2? (Ja, du vet ju svaret redan)

/S
Citera
2008-01-07, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vad tyckte han om WTC 1 och 2? (Ja, du vet ju svaret redan)

/S

Det spelar ju inte någon roll. Det viktiga är att samla ihop alla pussel bitar och sätta ihopa det så att man ser hela bilden, det värkar inte som han har gjort det, han kanske inte är så insatt i politik iheller för den delen. han håller med att WTC 7 var det iaf, och om WTC7 togs ner med bomber så är det självklart att det var mer än några araber som var inblandade.
Citera
2008-01-07, 23:45
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Häng med i debatten. De förstörda CIA-videofilmerna av 'förhören' har ju förstörts enligt uppgifter förra mànaden och CIA meddelade 911-Commissionen att de inte existerade, enligt media uppgifter nyligen. .
Media du fram tills här har meddelat är med på konspirationen? Inte för att det spelar någon roll men i mina ögon är det konstigt att tro att media både är med på det för att senare avslöja vissa detaljer. Det har vi säkert olika syn på och således kanske inte så mycket att haka upp sig på.

Citat:
911-Commission's bàda ordförande har varit upprörda över det i förra veckan, etc. För det var ju just de förhören/videofilmerna som är enda beviset att/hur FBI/CIA kunde presentera namn ++ pà alla 19 terroristaraber nàgra dagar efter 911 och som 911 Commissionen hänvisar till i sin rapport...

...Bevis saknas alltsà i 911 Commission's rapport hur FBI kunde meddela namnen sà snabbt efter 911 ... om de inte redan kände till dem innan 911.

Skulle du med en neutral källa kunna visa vad banden innehöll? Vad jag läst mig till så innehöll dom förhör gjorda 2002 och har således inte mycket med namngivandet att göra. Om du har andra uppgifter så är jag intresserad.

Citat:
Sedan har man naturligtvis fyllt pà med en massa andra uppfinningar om dessa 19 välutbildade (?) och smarta (?) araber = hela 911 Commission report. Ett sämre filmmanus, enligt min mening.

Det är just sådana här saker som får folk att reagera, Enligt din mening så har dom naturligtvis.
Har du någon form av bevisning för detta eller ska vi lägga det i högen antaganden?
Citera
2008-01-07, 23:52
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Destroy the NWO
Det spelar ju inte någon roll. Det viktiga är att samla ihop alla pussel bitar och sätta ihopa det så att man ser hela bilden, det värkar inte som han har gjort det, han kanske inte är så insatt i politik iheller för den delen. han håller med att WTC 7 var det iaf, och om WTC7 togs ner med bomber så är det självklart att det var mer än några araber som var inblandade.

Det är klart att det spelar roll. Det du gör nu är klassiskt bedrägeri, att bara plocka ut sånt som talar för den egna tron, och ignorera allt som talar emot. Men å andra sidan är det ju en generell MO för truthers.

Han har dessutom mig veterligen aldrig gjort en seriös analys av WTC7 raset, han har bara kommenterat en video han sett.

/S
Citera
2008-01-07, 23:57
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
1. Enligt min uppfattning baserat pà mediauppgifter var CIA-filmerna/förhören fràn före 11 september 2001. Varför skulle de annars vara kontroversiella?

Skulle vara intresserad av dessa mediauppgifter.

Citat:
Man kan väl inte tortera folk senare att 'bekänna' nàgot som redan har hänt och som torterarna redan meddelat sina uppdragsgivare en dag efter dàdet?

Tänkt tanken att tortyren handlade om något annat än just namnen på kaparna?
Hur passar detta ihop med teorin om att kaparna lever? Varför tortera någon för att få fram bra namn att använda sig av?
Hur passar detta ihop med din teori om att det inte fanns några plan överhuvudtaget?

Citat:
2. Googla litet pà ämnet sà hittar du massor, t.ex. CIA själva medger 1. ovan.
Att hänvisa till google som källa är inte så lyckat. Det blir väldig svårt att hitta just det du menar eftersom väldigt många sidor står för olika teorier. Något du borde vara väldigt medveten om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in