Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Du vet att det tog cirka ett halvår att aptera en byggnad knappa hälften så stor som WTC?
Om vi nu antar att det tog minst 1 år att aptera WTC så betyder det att man började aptera WTC runt september 2000...då Bush inte ens satt som president.
Eftersom den andra byggnaden som tog ett halvår på sig att bli klar antagligen var avstängd så att demoleringsfirman kunde jobba snabbt så kan vi dryga ut tiden för apteringen av WTC ännu längre. Eftersom WTC är proppat med folk hela tiden och springa med sprängämnen runt omkring där är nog ingen bra ide.
Anledningen till att det tog ett halvår att aptera en byggnad som ska kontroles genom sprängning är för att du ska tömma den på elkablar, rör, aspest, iredning, hissar och mycket mer. Sen ska de planera och plasera ut sprängänen kablar och mycket mer.... Det behövde man inte göra inför denna dagen... Det tar tid, en jävla massa tid. Hur vore det om du tänkte själv?
Även om de började planera det långt innan Bush blev vald så förstår jag inte vad det har med saken att göra? Jag tror inte Bush visste ett smack om vad som skulle händ mer än att något skulle hända. Jag kan omöjligt tro att en så inkompetent ledare skulle ha ett avgörande finger med i spelet, inte heller att han skulle vara någon form av planerare för att händelsen ska äga rum. He's just a puppet ffs.
Att Ronald Regan Blev president ger en indikation på att en president saknar avgörande makt. Jag kan inte för en sekund tro att man överlåter makt till en före detta narkoman och alkoholist som dessutom verkar vara galen. Det kan du övertala någon annan sovande själ istället.