2007-04-17, 07:28
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Ordbajs

Bra, då vet jag två saker. Dels att eftersom soldaten inte kan bemöta mina argument så har jag rätt och hans lista om fel i NIST-rapporten håller således inte för närmare granskning, och dels att soldaten anser att en journalist är kunnigare och bättre lämpad att dra slutsatser än de som skrev NIST-rapporten.
Citera
2007-04-17, 07:44
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Vilket visar att du inte vet så mycket om historia och vad som håller på att hända i världen, som jag tänkte med.

Jag frågade vad DU trodde var anledningen till att man attakcerade sig själva och vad gäller historiekunskaper är dina synnerligen bristfälliga och selektiva.

Citat:
För att komma närmare deras mål, polis stad. Makt.
Genom att skrämma skiten ur folket får man dom att ge upp sin frihet för säkerhet när man ger upp sin frihet för säkerhet förlorar man båda
Har man lyckats tycker du? Det är ett tramsargument. Befolkningen är inte mer rädd idag än vad de var tidigare. Tvärtom är USAs befolkning mer kritiska till sina utrikespolitiska förehavanden än någonsin förr.

Citat:
har du aldirg hört om The Project for the New American Century ?
Jo!

Citat:
och erik har usa dödat sin egen befolkning för ??? och sponsrat terrorism ?
Sponsrat terrorism kan jag ställa upp på till viss del. Dödat sin egen befolkning? Där får du allt precisera och definiera.
Citera
2007-04-17, 09:53
Medlem
Pads avatar
Citat:
jo nist har med det att göra. det du sa tror inte du vet vad jag menna äns om nist, har inte blivit debunkat

deras fakta motbevisar teorin att den skulle kollapsa. säger rätt mycke

Jag har precis suttit och letat upp alla tidigare postningar som ollar dina påståenden, men som du ignorerat. Jag kan posta den listan om du vill, men då får du faktiskt lova att svara på lite frågor och motargument någon gång också.

Du får listan mot ett löfte att svara på, skall vi säga fem (5) frågor. Svaren skall vara tydliga och skrivna av dig, att bajsa ur sig länkar är inte acceptablet.

(folk kanske tycker jag är korkad som testar det här igen efter att foliehatten Powerboy svek sitt löfte om att svara på frågor, men om det händer igen så ser ju folk i alla fall vad soldaten är gjord av för skrot och korn).
Citera
2007-04-17, 11:30
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Försöksdjur. http://www.youtube.com/watch?v=wy2RoMb9AAY och http://www.youtube.com/watch?v=MDSGm2jhdA0 man hör bomber tydligt!

Om man analyserar ljudet noggrant så hör man mullrande ljud ja. Men att det låter inne ifrån en byggnad som brinner och snart kommer att kollapsa är väll knappast ovanligt.

Men de klara tydliga smällarna som man hör när man river en byggnad finns inte där. Det syns inga blinkade ljus i fönstrena eller den stora explosionen i botten på byggnaden, inga typiska fenomen för en kontrollerad rivning finns där.
Citera
2007-04-17, 12:25
Medlem
KimNeilJungs avatar
Dock är det lite fascinerande att ingen av de andra foliehattarna ställer sig på Tennsoldatens sida. Man kan tycka att någon skulle välja att stå upp för en frände.

I stort framför han ju samma argument som alla andra. Ja förutom den - för mig - helt nya teorin att WCT apterades med sprängmedel medans de som arbetade där låg hemma och sov.
Citera
2007-04-17, 12:51
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Dock är det lite fascinerande att ingen av de andra foliehattarna ställer sig på Tennsoldatens sida. Man kan tycka att någon skulle välja att stå upp för en frände.

Jag står bakom, fastän tyst och orörlig på mitt kontor. Men så är det ju också det där med mängden av olika teorier och spekulationer som finns, varav jag enbart kan ställa mig bakom en del av dem. Jag har gjort misstaget flera gånger här i tråden att jag tar upp någon liten detalj, vilken implicerar en massa saker som jag varken kan eller vill ta ställning till, vilket i slutändan leder till att jag försvarar just sådana saker för att jag inte tänkte mig för innan. Ett 911-underforum som vissa har önskat skulle kanske fungera bra, men det vore kanske å andra sidan bättre att söka sig till specifika 911-forum på andra håll.

Alla andra här har väl antagligen tröttnat på att stånga sig blodiga mot omedgörliga och allmänt häcklande betongväggar. Inte ens thermite funkar för att mjuka upp dessa, och då går det väl alltid att hitta på roligare sysselsättningar än så.
Citera
2007-04-17, 12:54
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Jag står bakom, fastän tyst och orörlig på mitt kontor. Men så är det ju också det där med mängden av olika teorier och spekulationer som finns, varav jag enbart kan ställa mig bakom en del av dem.
Du får pluspoäng för att du inte accepterar alla teorier. Tennsoldaten torde överväga detsammas

Citat:
Alla andra här har väl antagligen tröttnat på att stånga sig blodiga mot omedgörliga och allmänt häcklande betongväggar. Inte ens thermite funkar för att mjuka upp dessa, och då går det väl alltid att hitta på roligare sysselsättningar än så.
Hur tänker du nu? Roligare än så här kan man inte ha det
Citera
2007-04-17, 13:00
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Du får pluspoäng för att du inte accepterar alla teorier. Tennsoldaten torde överväga detsammas

Hur många pluspoäng tycker du att du förtjänar som bara accepterar en teori?

Citat:
Hur tänker du nu? Roligare än så här kan man inte ha det

Smaken är bekant som baken. Jag kan hitta på rätt mycket som är både roligare och tacksammare.
Citera
2007-04-17, 13:07
Medlem
Pads avatar
Citat:
Hur många pluspoäng tycker du att du förtjänar som bara accepterar en teori?

Jag tycker det känns som att Kim accepterar ALLA teorier som kan backas upp med någon slags konkret bevisning. I dagsläget är det ungefär en. I mina ögon är det ganska mångapluspoäng på det.
Citera
2007-04-17, 13:17
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag tycker det känns som att Kim accepterar ALLA teorier som kan backas upp med någon slags konkret bevisning. I dagsläget är det ungefär en. I mina ögon är det ganska mångapluspoäng på det.

Jag gillar dig Pad, du kommer alltid med de bästa skämten.

I brist på bevisning förlitar jag mig i dagsläget på indicier och en gedigen magkänsla. Det kommer nog aldrig att hända att jag sällar mig till krigshetsarna, massmördarna och lögnarna.
Citera
2007-04-17, 13:37
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jag gillar dig Pad, du kommer alltid med de bästa skämten.

I brist på bevisning förlitar jag mig i dagsläget på indicier och en gedigen magkänsla. Det kommer nog aldrig att hända att jag sällar mig till krigshetsarna, massmördarna och lögnarna.

Det kommer inte jag heller att göra. Problemet är att krigshets inte nödvändigtvis är relaterat till vilka som sänkte WTC. Om du skulle fråga om GWB är ett kräk som utnyttjade denna händelse på ett osmakligt sätt för att pusha sin egen agenda maximalt så svarar jag JA utan att tveka vilken dag som helst i veckan. Men det är inte samma sak som att jag tror att han låg bakom, utan någon slags hållbar bevisning på att det skulle vara så.
Citera
2007-04-17, 13:55
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Det kommer inte jag heller att göra. Problemet är att krigshets inte nödvändigtvis är relaterat till vilka som sänkte WTC. Om du skulle fråga om GWB är ett kräk som utnyttjade denna händelse på ett osmakligt sätt för att pusha sin egen agenda maximalt så svarar jag JA utan att tveka vilken dag som helst i veckan. Men det är inte samma sak som att jag tror att han låg bakom, utan någon slags hållbar bevisning på att det skulle vara så.
Ovanstående håller undertecknad med om till fullo. Att GWB utnyttjade tillfället tyder snarare på väl utvecklad opportunism och en förmåga att ta tillfället i akt.

OCh även jag tillhörde dem som en gång misstänkte att det var något lurt bakom 9/11. Men tyvärr pekar all logisk bevisning på att det inte finns någon jättespännande illuminati-konspiration med hemliga handslag och allt. Det var inte roligare än att planen kapades och kördes in i tornen varpå de rasade.
J.M Keynes sade en gång något i stil med -When facts change, i change. What do you do?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in