2007-04-17, 00:05
Bannlyst
pad du har aldrig nåt att komma med, kom med lite fakta nångång. sluta blunda man kan tro du har ig i allt pluss skolan gör en inte så smart hehe, man måste vara öppensinnad för kuna tänka klart och på egen hand, varför kommenterar du inte PNAC??

rörelseenergi?, skojja du där eller? hahahaha
Citera
2007-04-17, 00:06
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
SLOB. vad pratar du om?. byggnaden trillade rakt ner genom luften utan nåt tog emot, det vet du. vad har det med saken att göra att stål sköts ut 300 meter i luften precis när den kollapsa??..

Jag trodde du åtminstone hade koll på dina egna argument. "Fall into its own footprint"-argumentent är inte samma som "Free fall"-argumentet...

/S
Citera
2007-04-17, 00:09
Bannlyst

men du hade rätt med explosioner. dom man HÖRDE innan allt kollapsa en sådär 5 gånger hehe

vad gjorde dom explosinerna då?, du vet vad du sa precis va?, bomber kanske, för det finns inget som skulle kuna göra såna explosiner i byggnaden, så du påstår bomber nu okej, bra framsteg iaf
Citera
2007-04-17, 00:17
Medlem
Majavas avatar
Citat:
En fråga ni jobbar inte för fox news???

Försöksdjur. "Om denna stora kraft skulle komma ifrån bomber skulle det krävas en aningen kraftfulla och dessutom en hel jävla massa sånna bomber. Men jag hör ingenting när WTC rasar." Så kan du svara på mina fråga nu var kraften som sköt ut stål 300 meter åt sidan kommit ifrån om det inte va bomber?. Och man hör en explosion precis när den rasar, sen finns det ju detta som e bevis på att bomber va där med.

Witness testimony about explosions prior to collapse.
Seismic data showing large explosion prior to collapse.
Sudden onset of collapse.
Presence of squibs.
Speed of collapse.
Symmetrical collapse.
Concrete pulverised into tiny particles, which could only have been caused by explosives.
Presence of molten steel in basement areas - including WTC7, not hit by a plane.
Photographic evidence of steel beams cut perfectly at an angle - as they would be in a controlled demolition.
Photographic evidence of molten steel on those steel beams.
The fact that the towers collapsed into their own footprints, even though the top of the South Tower had started to topple to one side before collapse initiated.

hehe

SLOB. aha så nist fick tillgång till allt? det vet du?. okej haha, nåt mer du vet om nist, du kanske jobbar där?

Nämen vad överraskande, soldaten kunde inte bemöta mina argument...
Citera
2007-04-17, 00:19
Bannlyst
Majava du är en pajas som inte kollar på faktan jag skriver i tråden, svara på PNAC eller hur stålet kunde skjutis ut 300 meter åt sidan. du undviker allt, drillarna som förviirade norad och i london samma dag slump visst..

snälla undvik mer och läs mer på dina propaganda sidor som älskar globalisterna
Citera
2007-04-17, 00:26
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Majava du är en pajas som inte kollar på faktan jag skriver i tråden, svara på PNAC eller hur stålet kunde skjutis ut 300 meter åt sidan. du undviker allt, drillarna som förviirade norad och i london samma dag slump visst..

snälla undvik mer och läs mer på dina propaganda sidor som älskar globalisterna

Bara för att du byter ämne betyder det inte att du har rätt om det andra. Vem är det som undviker saker? Jag har säkert glömt något men här är exempel på dina obesvarade frågor:
1) varför sa du att det inte pågick någon brandbekämpning i WTC 7 SAMTIDIGT som du sa att den avbröts 11:30?
2) Varför är det så svårt att skicka listan på de där 6 personerna som skulle tro på officiella teorin?
3) Kan du erkänna att du hade fel om de 400 och erkänna att merparten av dem är skeptiska mot hur regeringen hanterat olyckan: INTE att de tror att det var ett inside-jobb
4) Kom med bevis att de som skrivit NIST-rapporten inte tror på den.

När du besvarat de fyra frågorna kan vi börja diskutera nya punkter.
Citera
2007-04-17, 00:39
Bannlyst
1. Det sa jag aldrig citera en text däremot och två andra inte bara den
2. har skickat den innan. Här Thomas H. Kean, Lee Hamilton,Timothy J. Roemer,Jamie S. Gorelick,John J. Farmer, Jr.,Peter Rundlet
3. visa av dom kritiseras visa delar t.ex att det va omöjligt att dom inte hade hunnit skicka upp plan och att dom hade drillar som förvirrade norad, men många! av dom är "truthers". och det är rigtigt många från myndigheterna och folk inom militären och forskare, bara läs där själv.
4. vad jag sa var det finns inga personer i nist som sagt dom står för vad som hände, hitta du den infon istället? och faktan e att många av dom ljuger, dom har ljugit med många saker och går inte att lita på.

svara nu på PNAC och hur stålet kunde skjutis ut 300 meter åt sidan. och hur man kunde hittat människo delar på tak flera hunda meter bort. och träningarna som utspela sig samma dag på både 9-11 och i londonbombningarna som förvirrade norad, slump?
Citera
2007-04-17, 00:46
Medlem
Majavas avatar
Citat:
1. Det sa jag aldrig citera en text däremot och två andra inte bara den
2. har skickat den innan. Här Thomas H. Kean, Lee Hamilton,Timothy J. Roemer,Jamie S. Gorelick,John J. Farmer, Jr.,Peter Rundlet
3. visa av dom kritiseras visa delar t.ex att det va omöjligt att dom inte hade hunnit skicka upp plan och att dom hade drillar som förvirrade norad, men många! av dom är "truthers". och det är rigtigt många från myndigheterna och folk inom militären och forskare, bara läs där själv.
4. vad jag sa var det finns inga personer i nist som sagt dom står för vad som hände, hitta du den infon istället? och faktan e att många av dom ljuger, dom har ljugit med många saker och går inte att lita på.

svara nu på PNAC och hur stålet kunde skjutis ut 300 meter åt sidan. och hur man kunde hittat människo delar på tak flera hunda meter bort. och träningarna som utspela sig samma dag på både 9-11 och i londonbombningarna som förvirrade norad, slump?

Letade upp resten av dina obesvarade frågor. Jag förväntar mig svar på dem innan jag ens tänker börja fundera på att ta mig an nya påståenden från din sida.

1. Så bara för att DU citerar texter behöver du inte stå för att de innehåller motsägelser? Stå för det du skriver.
2. Inklusive befattning och källa tack.
3. Jag har läst själv, och det var ett försvinnande fåtal som var truthers. Alltså kan vi enas om att du inte kan använda det argumentet längre. Bra, då var det avklarat. Då vet vi alla här att om du någonsin nämner det där med 400 personer som skulle vara truthers så ljuger du.
4. Sluta larva dig. NIST släpper en rapport, då är det ju givet att de som står bakom rapporten står för den OM de inte säger annat. Alltså är det upp till DIG att visa när de sagt att de inte står för vad de säger i rapporten. Mitt bevis för att de står för vad som står i rapporten är att deras namn står nämnt där. Hade de inte stått för rapporten hade de tagit avstånd från den.

Citat:
[1] Lab tests showed: Minimal floor sagging.

Stämmer. NIST har inte påstått att raset berodde på pancake-teorin, utan på att den bärande fasaden tappade så mycket bärighet att våningsplanens egen vikt fick dem att vika sig.

Citat:
[2] NIST found that there was no floor collapse.

Stämmer. NIST har inte påstått att raset berodde på pancake-teorin, utan på att den bärande fasaden tappade så mycket bärighet att våningsplanens egen vikt fick dem att vika sig.

Citat:
[3] The results established that this type of assembly was capable of sustaining a large gravity load, without collapsing for a substantial period of time relative to the duration of the fires in any given location on September 11th.

Men så var det ju det där med att det flög in ett flygplan i byggnaden också...

Citat:
[4] There was no evidence that any of the samples had reached temperatures above 600C

600 grader räcker för att stål ska tappa mer än hälften av sin bärighet. Dessutom förstördes många bärande kolumner vid krashen, framförallt i södra (?) tornet som blev träffat i hörnet; en byggnads svagaste punkt.

Citat:
[5] Only three locations had a positive result indicating that steel may have reached temperatures in excess of 250°C

“Based on this comprehensive investigation, NIST concluded that the WTC towers collapsed because: (1) the impact of the planes severed and damaged support columns, dislodged fireproofing insulation coating the steel floor trusses and steel columns, and widely dispersed jet fuel over multiple floors; and (2) the subsequent unusually large jet-fuel ignited multi-floor fires (which reached temperatures as high as 1,000 degrees Celsius) significantly weakened the floors and columns with dislodged fireproofing to the point where floors sagged and pulled inward on the perimeter columns. This led to the inward bowing of the perimeter columns and failure of the south face of WTC 1 and the east face of WTC 2, initiating the collapse of each of the towers. Both photographic and video evidence—as well as accounts from the New York Police Department aviation unit during a half-hour period prior to collapse—support this sequence for each tower.”

Citat:
[6] The fires that burned for almost the antire time that the buildings remained standing were due mainly to burning building contents and, to a lesser extent, aircraft contents, not jet fuel.

Och vad har det med saken att göra? Jetbränslet startade elden och gjrode att den spred sig väldigt fort, det är det viktiga.

Citat:
#10. Their theory is that “widely-dislodged fireproofing” was the primary reason the towers collapsed.[2]

Lögn. Deras teori är att tornet rasade på grund av en kombination av att ett flygplan brakade in i det med 500km/h vilket skadade den bärande fasaden och de bränder som uppstod som försvagade stålets bärighet.

Citat:
#9. This theory ignores the fact that no steel framed building had ever completey collapsed due to fire in history.[3]

Å andra sidan har ingen annan byggnad med bärande stålfasad blivit träffat av ett flygplan. Man kan inte bara jämföra byggnader rätt av utan måste kolla på hur de är byggda också.

Citat:
#8. They disproved their own “widely-dislodged fireproofing” theory with a shotgun experiment.[4]

Källa?

Citat:
#7. They ignore massive eyewitness testimony.[5]

Vittnesmål om vad? Vad är det som de har ignorerat?

Citat:
#6. Their theory ignores a foundational law of physics.[6]

Inte som jag har sett. Visa gärna var i NIST-rapporten som fysikens lagar bryts.

Citat:
#4. They “proved” their theory with computer models that they refuse to release.[8]

Lögn. Läs NIST-rapporten.

Citat:
#3. Their computer simulations used exaggerated data.[9]

Bevis för det?

[quote]#2. Their 10,000 page, 43 volume report explains (only in a footnote!), that their theory is a pre-collapse theory—they do not attempt to explain the “structural behaviour of the tower” after the collapse began![10][quote]

Deras uppdrag var att utreda hur det började, inte hur hela rasskedet gick till. Deras uppgift var inte att analysera förloppet från att planet träffade byggnaden till att wtc hade rasat fullt. Läs deras frågeställning.

Citat:
This statement is stunning evidence that there needs to be a criminal investigation, as well as a new investigation.

Det är ett bevis på att folk inte har förmåga att tänka. Det där med ny utredning har vi gått igenom förut också, vilka skulle göra den? Vilka personer litar ni truthers på? Förutom Dylan Avery förstås...
Citera
2007-04-17, 01:00
Medlem
Pads avatar
Citat:
pad du har aldrig nåt att komma med, kom med lite fakta nångång. sluta blunda man kan tro du har ig i allt pluss skolan gör en inte så smart hehe, man måste vara öppensinnad för kuna tänka klart och på egen hand, varför kommenterar du inte PNAC??

rörelseenergi?, skojja du där eller? hahahaha

Så istället för att besvara några av mina argument så försöker du ifrågasätta min utbildning? Jag har nog betydligt fler år i skolan och godkända betyg än vad du har (och någonsin kommer att skaffa dig).

Har jag aldrig något att komma med? Jag kom just med ett antal argument mot ditt senaste trams. Uppenbarligen saknade du motargument... Kollat upp vad acceleration är ännu? Eller att det som sagt även sker explosiner vid andra kollapser/bränder? Eller kan du ju fundera på vad som händer när huset rasar ner... Kan det vara så att det trycker ihop luften som skjuts ut och krossar rutor. Rätt bra tryck i det... Varför var molnet mycket större än huset? Kanske för att det blir virvlar och att krafter verkar även ut mot sidorna. Så nej, jag skojar inte, de krafter som sätts igång när huset börjar rasa ner är inte att leka med serru. Mest kraft riktas givetvis neråt, men när saker kolliderar kan det omdirigeras även åt andra håll, vilket du hade vetat om du inte skolkat från fysiken i skolan.

Hur tänker ni er att ni skall kunna stå emot Illuminati när de tar över världen om ni inte ens behärskar rudimentära saker som acceleration?
Citera
2007-04-17, 01:00
Bannlyst
Här har du lite Fema/Nist lögner och fakta

FEMA
No independent investigation was funded: FEMA allocated $600,000 for the BPAT's study, which included the cost of printing their report.

Except for an early "tourist trip", The BPAT volunteers were barred from Ground Zero.

They did not see a single piece of steel until almost a month after the disaster.

They had to guess the original locations of the few pieces of steel they saw.
They collected 150 pieces of steel for further study (out of millions of pieces).

Their report, which called for "further investigation and analysis", was published after Ground Zero had been scrubbed.

NIST
NIST avoids describing, let alone explaining, the "collapse" of each Tower after they were "poised for collapse." Thus, NIST avoids answering the question their investigation was tasked with answering: how did the Towers collapse?

NIST describes the Twin Towers without reference to the engineering history of steel-framed buildings, and separates its analysis of WTC Building 7 into a separate report. By treating them in isolation, NIST hides just how anomalous the alleged collapses of the buildings are.

NIST avoids disclosing the evidence sulfidation documented in Appendix C of the FEMA's Building Performance Study.This unexplained phenomenon was described by the New York Times as "perhaps the deepest mystery uncovered in the investigation."

NIST has refused to publish the computer models that its report imply show how the fires in the Towers led to "collapse initiation".

och NIST kom ut med att dom inte hitta temperaturer i närheten av 600, sen i efterhand kommer personer som Dr. Bazant ut med sånt här

"The cause was the dynamic consequence of the prolonged heating of the steel columns to very high temperature. The heating lowered the yield strength and caused viscoplastic (creep) buckling of the columns of the framed tube along the perimeter of the tower and of the columns in the building core. In stage 1 (Fig. 1), the conflagration, caused by the aircraft fuel spilled into the structure, causes the steel of the columns to be exposed to sustained temperatures apparently exceeding 800°C. The heating is probably accelerated by a loss of the protective thermal insulation of steel during the initial blast."

"probably" och "apparently"...! Väldigt vetenskapligt!! tycker du inte?
Citera
2007-04-17, 01:03
Bannlyst
Pad du är rätt rolig som sitter och säger att stål kan skjutas 300 meter ut i luften av en kollaps, och visa delar in i andra byggnader och gjorde stora hål. och människo delar flög upp på tak och andra ställen flera hundra meter bort. jo det är jag som inte är vetenskaplig... ok
Citera
2007-04-17, 01:05
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:

Intressant frågeställning, onekligen!

Jisses vad mycket snack om 9/11 det var här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in