2007-09-01, 14:05
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Gjorde de? Har du en källa?

/S

Det är omtalat en mängd gånger på nätet.
Vad vill du? Se kontraktet?
Citera
2007-09-01, 14:16
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b

Mycket är "omtalat en mängd gånger på nätet". Det gör det inte mer sant. Men berätta nu, var har du läst det? Vilken kusin? Exakt vilken säkerhet var de ansvariga för?

/S
Citera
2007-09-01, 14:30
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att denna video bevisar vilka som låg bakom demoleringen men det finns så många sammanfallande omständigheter så man skulle kunna döma som man i rättsväsendet gör om det finns tillräckligt med indicier.

Problemet med alla "indicier" är att de inte bevisar något. Jag såg inte den minsta lilla sak i filmen som var tecken på något med demolering.
Citera
2007-09-01, 15:13
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Att märka är också att Bush broder Marvin och en kusin ansvarade för säkerheten under denna tid.
Suck! När ska ni släppa detta egentligen? Dyng- och lögnspridare där!
Citera
2007-09-01, 17:03
Medlem
Pads avatar
Citat:

Ja, det vore kalas. Du förstår, vid det här laget så har vi vederlagt så SANSLÖST många av de "bevis" som ni hittat på nätet så vi efterfrågar verifierade uppgifter så fort ni öppnar munnen. Det har med förtroendekapital att göra, och när man blivit ollad så många gånger som ni foliehattar har blivit så är det inte så mycket kvar av den varan.

Vill du ha en exempellista på saker du haft fel om som hittats på nätet eller fattar du piken ändå? Bara säg till så skall du se att vi ger dig massor av fina exempel. För, till skillnad från er så springer vi iinte när någon ställer frågor till oss.
Citera
2007-09-01, 17:09
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Ja, det vore kalas. Du förstår, vid det här laget så har vi vederlagt så SANSLÖST många av de "bevis" som ni hittat på nätet så vi efterfrågar verifierade uppgifter så fort ni öppnar munnen. Det har med förtroendekapital att göra, och när man blivit ollad så många gånger som ni foliehattar har blivit så är det inte så mycket kvar av den varan.

Vill du ha en exempellista på saker du haft fel om som hittats på nätet eller fattar du piken ändå? Bara säg till så skall du se att vi ger dig massor av fina exempel. För, till skillnad från er så springer vi iinte när någon ställer frågor till oss.

Jag har till och med grävt rätt på förra gången någon påstod detta (det var Malmoesoldier) och vad åtminstone jag svarade då:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=6988529&postcount=1376
http://www.flashback.org/showpost.php?p=6988667&postcount=1379
Citera
2007-09-01, 17:14
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Mycket är "omtalat en mängd gånger på nätet". Det gör det inte mer sant. Men berätta nu, var har du läst det? Vilken kusin? Exakt vilken säkerhet var de ansvariga för?

/S

Det kanske hade varit en fördel om du tittade på videon innan du debatterar den.
Där framkommer klart och tydligt att CEO. Securacom byggde ett nytt säkerhetssystem i tornen och att Wirt D Walker III (kusin till Marvin P Bush) var anställd mellan 1999-2002.

Ni vakthundar behöver ju inte ta in nå'n ny kunskap i ämnet innan ni kastar er in i diskussionen. Er husse har ju sagt "case closed".
Det gäller även Erik. Varför går du in när det för dig bara är "dynga"? Är du nå'n slags masho?
Citera
2007-09-01, 17:20
Medlem
Pads avatar
Citat:
Det kanske hade varit en fördel om du tittade på videon innan du debatterar den.
Där framkommer klart och tydligt att CEO. Securacom byggde ett nytt säkerhetssystem i tornen och att Wirt D Walker III (kusin till Marvin P Bush) var anställd mellan 1999-2002.

Ni vakthundar behöver ju inte ta in nå'n ny kunskap i ämnet innan ni kastar er in i diskussionen. Er husse har ju sagt "case closed".
Det gäller även Erik. Varför går du in när det för dig bara är "dynga"? Är du nå'n slags masho?

Nej, det är snarare så att vi vet att man måste ta alla era påståenden med rejäla skopor salt. Langa fram konkreta bevis för en gångs skull så skall du se att du blir bemött med mer respekt. Det skulle också hjälpa upp ditt förtroendekapital om du klädsamt medgav alla de gånger du varit ute i ogjort väder.
Citera
2007-09-01, 17:34
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Nej, det är snarare så att vi vet att man måste ta alla era påståenden med rejäla skopor salt. Langa fram konkreta bevis för en gångs skull så skall du se att du blir bemött med mer respekt. Det skulle också hjälpa upp ditt förtroendekapital om du klädsamt medgav alla de gånger du varit ute i ogjort väder.

Bla bla. Vad vill du ha sagt?

Det är meningslöst att försöka tränga igenom era blockerade skallar, men ett sista försök.

Citat:
George W. Bush's brother was on the board of directors of a company providing electronic security for the World Trade Center, Dulles International Airport and United Airlines, according to public records. The company was backed by an investment firm, the Kuwait-American Corp., also linked for years to the Bush family.

The security company, formerly named Securacom and now named Stratesec, is in Sterling, Va.. Its CEO, Barry McDaniel, said the company had a ``completion contract" to handle some of the security at the World Trade Center ``up to the day the buildings fell down."

It also had a three-year contract to maintain electronic security systems at Dulles Airport, according to a Dulles contracting official. Securacom/Stratesec also handled some security for United Airlines in the 1990s, according to McDaniel, but it had been completed before his arriving on the board in 1998.
http://www.commondreams.org/views03/0204-06.htm

"Dulles International Airport and United Airlines". Vilken tillfällighet.
Citera
2007-09-01, 17:48
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Var finns bevis för att Walker är kusin till Marvin Bush? Jag har tvärtom en källa som säger:

Citat:
Walker is the great-grandnephew of his namesake Wirt D. Walker (1860-1899), a successful railroad entrepreneur and philanthropist from Chicago who became blind and helped found the Art Institute of Chicago. They are descended from James M. Walker of New Hampshire. Although frequently cited as a cousin of Marvin Bush, who is a descendant of George Herbert Walker of St. Louis, there is no connection between the families.

Här är Bush familjeträd:

http://www.genealogy.com/famousfolks/georgeb/

Kan du peka ut var Wirt hör hemma? Jag hittar honom inte. Kom ihåg, är han inte släkting, är han irrelevant för ditt påstående och då har du bara Marvin kvar.

Securacom fick ett kontrakt i oktober 1996 och kontraktet avslutades 1998:

Citat:
But in 1998, the company was "excused from the project" because it could not fulfill the work, according to former manager Al Weinstein, and the electronic security work at the WTC was taken over by EJ Electric, a larger contractor.

Marvin själv lämnade vad jag förstår företaget, vars styrelse han satt i, 1999-2000. Vet du vad hans roll i styrelsen var? (Det bör du ju göra eftersom du påstår att han ansvarade för säkerheten i WTC)

http://www.washingtonspectator.com/articles/20050215bushes_3.cfm

Ingen Bush var "ansvarig" för "säkerheten" i något av WTC-tornen åren innan eller under 9/11. De som ansvarade var PAPD och företaget Kroll Inc.

/S
Citera
2007-09-01, 18:06
Medlem
Pads avatar
Citat:
Bla bla. Vad vill du ha sagt?

Det är meningslöst att försöka tränga igenom era blockerade skallar, men ett sista försök.

Jag vet inte om jag kan bli så mycket tydligare än vad jag redan varit, men jag försöker igen:

Foliehattarna i det här forumet har ett FLERTAL gånger (jag har till och med erbjudit en exempellista) påstått saker som de hittat på Internet. Dessa saker har sedan visat sig vara oriktiga. Du gjorde i en postning ovan en hänvisning till att du hittat saker på Internet, och när du blev ifrågasatt så frågade du sarkastiskt om vi ville se kontraktet. Det hade varit utmärkt, för det hade faktisakt varit något konkret att komma med. Tills dess att något med substans inkommer så är det här enabrt och endast rykten och skvaller i cyberrymden. När det dessutom visar sig att frågan varit uppe förr och att uppgifterna inte kunde stärkas då heller så är det hög tid att hissa luftfalggan.

Så, för att sammantfatta det hela. Jag tror inte att dina uppgifter stämmer, och du har inte backat upp dem med något substansiellt. Jag hade kanske kunnat tänka mig att lite på dig och dina uppgifter om det inte var så att du har en lång historia av oriktiga och vederlagda påståenden bakom dig.

Frågor på det?
Citera
2007-09-01, 18:29
Medlem
sten.bs avatar
Citat:

Securacom fick ett kontrakt i oktober 1996 och kontraktet avslutades 1998:

Marvin själv lämnade vad jag förstår företaget, vars styrelse han satt i, 1999-2000. Vet du vad hans roll i styrelsen var? (Det bör du ju göra eftersom du påstår att han ansvarade för säkerheten i WTC)

http://www.washingtonspectator.com/articles/20050215bushes_3.cfm

Ingen Bush var "ansvarig" för "säkerheten" i något av WTC-tornen åren innan eller under 9/11. De som ansvarade var PAPD och företaget Kroll Inc.

/S

Det var ett flertal företag inblandad i säkerheten över WTC.

Citat:
The security company, formerly named Securacom and now named Stratesec, is in Sterling, Its CEO, Barry McDaniel, said the company had a "completion contract" to handle some of the security at the World Trade Center ``up to the day the buildings fell down."

http://www.commondreams.org/cgi-bin/print.cgi?file=/views03/0204-06.htm

Grovjobbet kan ha gjorts ett par år innan 11/9 så all kabeldragning och borrningar som pågick veckorna innan den 11:de var bara slutklämmen.

Om Walker är kusin eller inte är en bisak så jag orkar inte googla om det påståendet är sant eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in