2007-06-15, 14:35
Medlem
Ronaldinhos avatar
Skönt att du är dig lik sten.b. Lögnerna är det ju uppenbarligen du själv som sprider.
Citera
2007-06-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Huvudstråket är att 11/9 var steg på vägen för att få fullständig kontroll över regionen.
Bevis finns att strategin drogs upp under Clintons tid som president.
Först kontroll över forna Jugoslavien sen Afganistan och Irak och Iran.
Detta skulle inte varit möjligt utan 11/9.
Han tar också upp bevis på samarbete mellan de militära säkerhetstjänsterna och bin Laden och den skandal som var på gång när bevisen nådde senaten men man iscensatte Lavinsky-affären för att inte Clinton skulle avslöjas med att samarbeta med en terroristorg.

Han tar upp mycket annat som allt är skriftligt och fotografiskt bevisat.

Att du inte finner nå't "substantiellt" i allt detta säger mig att du föredrar att leva i okunnighet för att "Sanningen bakom 11/9" känns för obekväm för din indoktrinerade hjärna.

Aha, man riggade 11/9 med Saudiska terrorister för att få en anledning att ockupera Irak?
Ungefär lika logiskt som det vore att anfalla Mexico som svar på Pearl Harbour...

/T
Citera
2007-06-15, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Som jag tidigare sagt så är saken klar när det gäller frågan om vad som inte orsakade rasen (brand) vilket borde vara uppenbart för varje seende människa. Det enda intresse jag har kvar i den frågan är hur denna lögnpropaganda har förmågan att dupera så pass många att lämna allt förnuft bakom sig men det ligger mer under ämnet psykologi.

När jag ändå är inne på ämnet kan jag ju ställa frågan, hur kommer det sig att man har uppmätt en halt av tritium som ligger 55X över det normala.

http://www.rense.com/general76/wtc.htm
Det kommer sig av de utomjordingar som i sina osynliga tefat besköt tornen med strålningsvapen.
Detta gjordes efter att de fjärrstyrda robotarna, utklädda till flygplan träffat.
Observerade fakta stämmer helt med denna teori, alltså är den sann!

/T
Citera
2007-06-16, 12:02
Medlem
SLOBs avatar
Länkpost raderade

Jag påminner om att det här är en diskussions-tråd inte en länktråd. Vill ni diskutera något utifrån en länk, må det vara text, ljud eller bild, så gör det, men inlägg som bara innehåller "Kolla in det här + länk" raderas.

/SLOB
moderator
Citera
2007-06-16, 16:13
Medlem
Finns det pengar att tjäna på konsprirationsteorier?

En sak som jag funderat på, det är vilka drivkrafter som finns bakom konspirationsteorierna.
En hel del handlar väl om rena "wackos", men i andra fall undrar jag om det finns ekonomiska intressen bakom.
Jag tänker så här: Att vara "ett stort namn" inom kt-rörelsen innebär väl att man får inbjudningar att komma upp uppträda på de olika sammankomster som kt-folket anordnar.
Dessa uppdrag är kanska ganska bra betalda?
Man kan kanske också sälja böcker,videos och andra alster med god avans?

På TV igår såg jag ett inslag om ett nytt "skapelse-musemum" i USA.
Temat för detta museum är att visa att den bibliska skapelseberättelsen är den enda rätta.
Således är jorden ca 10000 år gammal, och dinosaurier och människor levde sida vid sida.

Den självklarhet och rentav stolthet som de skapelse-troende visar när dom försvarar sitt musem och dess vetenskapliga stolligheter, påminner åtminstone mig väldigt mycket om de konspirationstroende kring WTC.
Samma självklara självpåtagna rätt att bortse från fakta och logiskt tänkande, utan helt enkelt säga att "jag vet ju att bibeln är sann".

Svårt att föra en vettig diskussion med sådana, tycker

/T
Citera
2007-06-16, 17:45
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
En sak som jag funderat på, det är vilka drivkrafter som finns bakom konspirationsteorierna.
En hel del handlar väl om rena "wackos", men i andra fall undrar jag om det finns ekonomiska intressen bakom.
Jag tänker så här: Att vara "ett stort namn" inom kt-rörelsen innebär väl att man får inbjudningar att komma upp uppträda på de olika sammankomster som kt-folket anordnar.
Dessa uppdrag är kanska ganska bra betalda?
Man kan kanske också sälja böcker,videos och andra alster med god avans?
Det kan finnas ekonomiska intresssen bakom ja, men de e lite svårt att peka på dessa punkter som bevis.
Alla som ger ut böcker vill väl ha inkomst på böckerna, den som ger ut en bok enbart för att "sanningen ska fram" anser jag ljuger.
Citat:
På TV igår såg jag ett inslag om ett nytt "skapelse-musemum" i USA.
Temat för detta museum är att visa att den bibliska skapelseberättelsen är den enda rätta.
Således är jorden ca 10000 år gammal, och dinosaurier och människor levde sida vid sida.

Den självklarhet och rentav stolthet som de skapelse-troende visar när dom försvarar sitt musem och dess vetenskapliga stolligheter, påminner åtminstone mig väldigt mycket om de konspirationstroende kring WTC.
Samma självklara självpåtagna rätt att bortse från fakta och logiskt tänkande, utan helt enkelt säga att "jag vet ju att bibeln är sann".

Svårt att föra en vettig diskussion med sådana, tycker

/T

Problemet är att dom inte tänker själva, utan vad som står på internet.
Tyvärr finns det en hel del svaga människor i världen som inte kan tänka själva , inte kan använda källkritik och aktivt gallra bort saker som inte skulle fungerat i verkligheten och därmed inte är sanna.
Citera
2007-06-17, 00:08
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
påminner åtminstone mig väldigt mycket om de konspirationstroende kring WTC.

Så jag antar att de miljoner som tvivlar är en helt homogen grupp vars psyke du fått fullständig insikt i genom att följa denna tråden?

Vad skönt det måste vara att ha en sådan enkel och generaliserad värlsdbild!
Citera
2007-06-17, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz
Så jag antar att de miljoner som tvivlar är en helt homogen grupp vars psyke du fått fullständig insikt i genom att följa denna tråden?

Där satt den........
Citera
2007-06-17, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz

Varför antar du att det är en helt homogen grupp?
För mig framstår de konsprirationstroende som en tämligen disparat skara.
Det visar sig ju om inte annat av det faktum att det finns inbördes stridigheter,
där olika teorier (mini-nukes, bomber,termit etc) står mot varandra.

Ett gemensamt drag är förstås det tämligen obesvärade förhållandet till fakta, men det är ju en förutsättning för att hålla grytan kokande.

/T
Citera
2007-06-18, 20:49
Medlem
SLOBs avatar
Det verkar som om Sofia Safquat fått plocka ner 9/11 Mysteries från nätet efter en konflikt med Richard Seigel som har upphovsrätt till delar av materialet.

Finns en tråd om det här (Siegel har pseudonymen "911eyewitness") och Doc skriver också om Sofias hantering av materialet (hon har tydligen lagt till ljud av explosioner) på 9/11 Mysteries Viewers guide

EDIT: Det var Youtube/Google som tog ner videon på begäran av Siegel.
Citera
2007-06-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Det verkar som om Sofia Safquat fått plocka ner 9/11 Mysteries från nätet efter en konflikt med Richard Seigel som har upphovsrätt till delar av materialet.

Finns en tråd om det här (Siegel har pseudonymen "911eyewitness") och Doc skriver också om Sofias hantering av materialet på 9/11 Mysteries Viewers guide

EDIT: Det var Youtube/Google som tog ner videon på begäran av Siegel.
Verkar vara återställt nu: http://video.google.com/videoplay?docid=8548617462304492986&q=9%2F11+myste ries&total=507&start=0&num=10&so=0&type=search&pli ndex=5

Hon skickade in en begäran om återställning: http://www.911weknow.com/images/stories/documents/google_youtube01b.pdf
Citera
2007-06-19, 02:25
Medlem
sten.bs avatar
Här en uppdaterad lista över den växande skara av intellektuella som vägrar dölja sitt förnuft av rädsla för den korrupta makteliten.

100 Professors Question
The 9/11 Commission Report

http://www.wanttoknow.info/070618professorsquestion911
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in