2007-05-23, 19:32
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag antar att i de flesta fall som det tjänas pengar så är det i samband med försäkringsbedrägerier. Du har ett hus som inte alls är värt försäkringsvärdet, som dessutom har en massa fel du som du "glömde nämna" för försäkringsbolaget. Du bränner ned ditt hus och får ett nytt bättre. Det är tyvärr ganska vanligt med försäkringsbedrägerier.

Det här var lite utanför diskussionen om WTC förstås.

Å andra sidan, Silverstein ville ju ha det till två separata händelser för att kunna plocka mer pengar av försäkringsbolagen. Ett separat terror attentat per torn.

Jag är inte insatt i hur försäkringskontraktet såg ut, men det låter högst orimligt att han skulle få dubbelt så mycket bara för att han har separata försäkringar. Två hus på samma försäkring gör att försäkringsobjektets totala värde ökar = mer pengar vid eventuell olycka.
Citera
2007-05-23, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Tror inte många som tror på USA sagan skulle ändra sig bara för att en person gick ut och sa , nej jag menade så. det skulle bara styrka deras antagande om vad som hänt. För då har personen blivit köpt.

Visst, jag håller med. Men en tystnad är ofta lika med ett medgivande för många. Så jag undrar om inte ett snabbt uttalande från Larry hade varit ett bättre alternativ i alla fall.
Citera
2007-05-23, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag är inte insatt i hur försäkringskontraktet såg ut, men det låter högst orimligt att han skulle få dubbelt så mycket bara för att han har separata försäkringar. Två hus på samma försäkring gör att försäkringsobjektets totala värde ökar = mer pengar vid eventuell olycka.

Jag läste det förut, det stod på Wikipedia tror jag, sök "Larry Silverstein" på Wiki. Beloppet skulle blivit avsevärt högre för två separata terrorattentat, men det vägrade försäkringsbolagen att gå med på.

Citat:
Silverstein sued the insurers. In October of 2006, the U.S. Court of Appeals for the Second Circuit upheld a Southern District verdict by a jury that the attacks must be considered a single occurrence. Yet, the same court also upheld a victory in the second phase of trial which was awarded to Mr. Silverstein in which temporary insurance policies in effect when the buildings were destroyed did require that the attack to be treated as two occurrences. Thus, nine insurance companies will pay double the approximately $1 billion in coverage under their policies.
Citera
2007-05-23, 19:38
Bannlyst
Kim Nej dom säger bara att sådana bränder är ovanliga det är allt. Fast du kan ju ändra det till att dom säger något annat i din fantasi allt är okej värld. Och nu pratar du om tusentals gallons flygbränsel igen, Vad skrev jag precis?. NIST säger själva att all bränsel brann upp på någon minut och att det bara var kontors material som brann i wtc, och som jag skrev så maxar dessutom flygbränsel på 825 C. ska jag behöva skriva allt om och om igen?. Så branden hade inte under 45 minuter kunat nå temperaturer som hade skadat stålet och värkligen inte gjort kollaps, och hur skulle wtc branden under 45 minuter kuna göra mer skada än The First Interstate Bank branden 1988 ?

Tenor302. Haha vet inte vad jag ska säga. Då går det inte att lita på något en tidning säger menar du?, hur paranoid är du igentligen? . Du vet väll att det är så tidningar funkar? man rappoterar vad någon annan sa. Och FEMA och USGS har fortfarande bevis på smält stål, så du behöver inte undra om där var smält stål eller inte. Där var till och med smält järn!
Citera
2007-05-23, 20:04
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NIST
Kim Nej dom säger bara att sådana bränder är ovanliga det är allt. Fast du kan ju ändra det till att dom säger något annat i din fantasi allt är okej värld. Och nu pratar du om tusentals gallons flygbränsel igen, Vad skrev jag precis?. NIST säger själva att all bränsel brann upp på någon minut och att det bara var kontors material som brann i wtc, och som jag skrev så maxar dessutom flygbränsel på 825 C. ska jag behöva skriva allt om och om igen?. Så branden hade inte under 45 minuter kunat nå temperaturer som hade skadat stålet och värkligen inte gjort kollaps, och hur skulle wtc branden under 45 minuter kuna göra mer skada än The First Interstate Bank branden 1988 ?

Tenor302. Haha vet inte vad jag ska säga. Då går det inte att lita på något en tidning säger menar du?, hur paranoid är du igentligen? . Du vet väll att det är så tidningar funkar? man rappoterar vad någon annan sa. Och FEMA och USGS har fortfarande bevis på smält stål, så du behöver inte undra om där var smält stål eller inte. Där var till och med smält järn!

Har du redan glömt bort de fakta jag skickade till dig om hur stål FAKTISKT beter sig vid brand, som du sedan konsekvent ignorerade? Du verkar tycka om att bli förnedrad...
Citera
2007-05-23, 20:15
Medlem
SLOBs avatar
Vill påminna om att det är förbjudet att koppla ihop användares eventuella alternativa konton. Misstänker ni missbruk, så RP:a eller PMa moderator.

/S
moderator
Citera
2007-05-23, 20:16
Medlem
Majavas avatar
Hittade det här när jag bläddrade i boken om byggnadsmaterial av Per Gunnar Burström, apropå alluminum och stål. Det är ungefär det här jag skrev förra gången, som NIST har förträngt.

"Aluminium
De mekaniska egenskaperna hos aluminium är väsentligt känsligare för uppvärmning jämfört med motsvarande egenskaper hos stål. För aluminiumlegeringar, som används i konstruktionssammanhang, sjunker hållfastheten vid normal rumstemperatur ungefär till hälften om temperaturen ökar till 150C. Dessutom gäller att aluminium har väsentligt större krypbenägenhet vid förhöjd temperatur jämfört med normala konstruktionsstål. Smältpunkten för vanliga aluminiumlegeringar ligger vid ca 600C."
"Stål
Stål och andra metaller är obrännbara. Som framgått ovan förändras emelertid stålets mekaniska egenskaper drastiskt även vid relativt måttliga temperaturökningar. Förändringarna sker dessutom snabbt till följd av stålets höga värmekonduktivitet. Denna stora benägenhet att transportera värme är också ogynnsam, om värmen kan ledas till andra rum, där brännbart material kan bli uppvärmt till antändningstemperaturen. Den höga värmeledningsförmågan orsaker dessutom att de temperaturbetingade rörelserna hos en stålkonstruktion blir stora. En 10 m lång balk kommer vid uppvärmning från 0C till 500C att förlängas ca 7 cm. Detta är tillräckligt för att orsaka stora skador på intilliggande spröda konstruktioner (till exempel betong. Min kommentar).
[...]
För kallbearbetat stål gäller att den hållfasthetshöjande effekten, som finns vid normal temperatur, nästan helt har försvunnit vid ca 400C. [...] För stål börjar krypdeformationer att få betydelse vid ca 400C. Krypningen ökar därefter kraftigt med temperaturen. Krypbenägenheten är även starkt beroende av stålets kemiska sammansättning och bearbetsningsgraden."
Boken visar även diagram (som jag inte ids scanna in) som visar att seghärdat stål som har en hållfasthet på 1600MN/m^2 får en hållfasthet på under 100MN/m^2 redan vid 600 grader.
Citera
2007-05-23, 20:33
Bannlyst
Majava. Vad fick du sagt i dom två inläggen om stål/Aluminium absolut inget!

Inget du sa ändrar faktan jag skrivit tyvärr.

600C kan inte göra stålet svagt, jag vet inte vad ordet svagt betyder för dig?. Låt mig slippa skriva om saker, läs istället mina inlägg och svara att dom stämmer, som dom gör. försök inte ha en debatt med mig bara acceptera bevisen.

NIST gjorde tester på WTC golvet i 700C under tre och en halv timme med MAX! belastning på golvet. Det kom inte nära att kollapsa! det blev inte svagt!. Och som du redan vet om du läst mina inlägg var branden i wtc mellan 400-600 C under 45 minuter, Den kan ha nåt 1000C under ett par minuter.

Räcker 400-600 C under 45 minuter för kollaps? nej

Räcker 800 C under 45 minuter för kollaps? nej

Räcker 1000C under 10 minuter för kollaps? Nej

Hade det äns räkt med 1000C under 45 minuter för kollaps? nej

och Aluminium kan inte få en orange färg, läs mina inlägg och fakta kolla det eller var tyst!, där var tyvärr ingen masugn i wtc. Det är thermate som var i tornet röken som kommer av det är en thermate reaktion oxå. Det är det som smälte järn och stål!. Wake upp
Citera
2007-05-23, 20:36
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Majava. Vad fick du sagt i dom två inläggen om stål/Aluminium absolut inget!

Inget du sa ändrar faktan jag skrivit tyvärr.

600C kan inte göra stålet svagt, jag vet inte vad ordet svagt betyder för dig?. Låt mig slippa skriva om saker, läs istället mina inlägg och svara att dom stämmer, som dom gör. försök inte ha en debatt med mig bara acceptera bevisen.

Jaså, det här ändrar inte ditt dravel? Om det jag citerar inte stämmer, bevisa vad som är fel i det.

"För kallbearbetat stål gäller att den hållfasthetshöjande effekten, som finns vid normal temperatur, nästan helt har försvunnit vid ca 400C. [...] För stål börjar krypdeformationer att få betydelse vid ca 400C. Krypningen ökar därefter kraftigt med temperaturen. Krypbenägenheten är även starkt beroende av stålets kemiska sammansättning och bearbetsningsgraden."
Boken visar även diagram (som jag inte ids scanna in) som visar att seghärdat stål som har en hållfasthet på 1600MN/m^2 får en hållfasthet på under 100MN/m^2 redan vid 600 grader."
Citera
2007-05-23, 20:45
Bannlyst
Erik. Visste att du skulle länka till sidor som ljuger!!! och har snot JÄRN bilder och säger det är aluminum. dom bilderna flyter runt på propaganda sidor ni gillar att besöka!. Du borde lärt dig nåt från mitt inlägg innan om masugnar!

Detta är IRON http://www.scholarsfor911truth.org/pics/furnace-2.jpg

Här berättar han som tagit bilderna att det är iron på sitt forum http://stephenchastain.com/metaltalk.htm

http://stephenchastain.com/bb/viewtopic.php?t=84

http://stephenchastain.com/bb/viewtopic.php?t=73

Citat:
I have, by mistake let a pot of aluminum in the oil furnace reach just over 1900 F. In the bright Florida sun, I could tell it was turning a little red but it still had the silver color

Här kontakta min vän www.sapagroup.com experter om aluminum. http://img249.imageshack.us/my.php?image=aluminumglowph1.jpg

Det krävs en masugn för att den ska glöda orange! och som jag visa när det rinner ut från ugnen är det i vilken färg? silver!!!. Steven jones tog sin aluminum till 1000C oxå! och han använde en kastrull av STÅL! haha

Erik tro inte på allt du läser på internet ta reda på saker bättre! . och kalla mig inte malmoesolider för jag pratar om nist rapporten.
Citera
2007-05-23, 21:00
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Erik. Visste att du skulle länka till sidor som ljuger!!! och har snot JÄRN bilder och säger det är aluminum. dom bilderna flyter runt på propaganda sidor ni gillar att besöka!. Du borde lärt dig nåt från mitt inlägg innan om masugnar!

Detta är IRON http://www.scholarsfor911truth.org/pics/furnace-2.jpg

Här berättar han som tagit bilderna att det är iron på sitt forum http://stephenchastain.com/metaltalk.htm

http://stephenchastain.com/bb/viewtopic.php?t=84

http://stephenchastain.com/bb/viewtopic.php?t=73

Här kontakta min vän www.sapagroup.com experter om aluminum. http://img249.imageshack.us/my.php?image=aluminumglowph1.jpg

Det krävs en masugn för att den ska glöda orange! och som jag visa när det rinner ut från ugnen är det i vilken färg? silver!!!. Steven jones tog sin aluminum till 1000C oxå! och han använde en kastrull av STÅL! haha

Erik tro inte på allt du läser på internet ta reda på saker bättre! . och kalla mig inte malmoesolider för jag pratar om nist rapporten.
Kanske den från Judy Wood var felaktig, men inte de andra.
Citera
2007-05-23, 21:12
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
och kalla mig inte malmoesolider för jag pratar om nist rapporten.

hahah logiskt som vanligt

När får malmoe komma tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in