2007-05-11, 22:26
Medlem
mobeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Jo det är en sak man inte ägnat tanken så mycket åt. Intresant faktiskt.
Ärligt talat så tror jag att några personer visste att WTC skulle kunna rasa. Men denna information höll de för sig själv. Frågan är dock vad brandmännen visste då de gick in i tornen. De var nog mest inriktade på att göra sitt jobb. Men det vore skrämmande om vissa iaktog det som skedde och anade att det skulle sluta i katastrof. Men vem sa till brandbefälen att kalla ut sina män och var fick dessa personer informationen ifrån att de skulle evakuera?
Citera
2007-05-11, 22:28
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
inte så skumt eftersom de slagit av sina transondrar och man inte visste var de var på väg. Man kunde bara gissa, men kolla på extrasvängarna som de kapade planen gjorde. USA var ute och köpte korv den dagen, och har man en raggarballen i ena näven och ketchupflaskan i den andra så är det inte lätt att vara effektiv.
Hade de sina transondrar av bör de inte gett någon information alls om var de skall söka. Dessutom borde luftförsvaret hos världens mäktigaste militärmakt lyckas ingripa när landet angrips. Bush gjorde själv inget annat än att lyssna på sagor i en skola.. Det säger en del.
Citera
2007-05-11, 22:29
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeus
Ärligt talat så tror jag att några personer visste att WTC skulle kunna rasa. Men denna information höll de för sig själv. Frågan är dock vad brandmännen visste då de gick in i tornen. De var nog mest inriktade på att göra sitt jobb. Men det vore skrämmande om vissa iaktog det som skedde och anade att det skulle sluta i katastrof. Men vem sa till brandbefälen att kalla ut sina män och var fick dessa personer informationen ifrån att de skulle evakuera?
Jo det är konstigt. Någon måste fått sin information från nån som kände till vad som skulle hända. Nån form av insider eller annat i omlopp.
Citera
2007-05-11, 22:31
Bannlyst
Hur skall jag kunna lite på NIST om de förnekade smält stål på ground zero när ett flertal här på forumet långtifrån har ansett det vara omöjligt?

SLOB, Erik mf

Samt att brandmän anger vittnesmål om att så var fallet.

I'll rest my case!

Jag ville nog se en komplett tydlig lista på vad som tagits med och vad som har utelämnats innan jag tror på vad NIST har att säga.

Fair?

Och kalla mig inte foliehatt för den sakens skull, för jag tillhör ingen av sidorna, än.
Citera
2007-05-11, 22:36
Medlem
Pads avatar
Citat:
Hade de sina transondrar av bör de inte gett någon information alls om var de skall söka.

Jag vet inte exakt när de slogs av, men det finns i tidslinjer över allt som hände den dagen. Den kurs/hastighet de hade då var ju vad man hade liksom. Men om jag inte missminner mig så gjorde både Pentagon- och Shanksvillplanen rätt skumma naviagtionsmanövrar (och de är givetvis OT i den här tråden, jag vill bara peka på svårigheten att agera)

Citat:
Dessutom borde luftförsvaret hos världens mäktigaste militärmakt lyckas ingripa när landet angrips.

Absolut, de togs på sängen. Det har var trots allt unikt, aldrig förr hade USA varit med on något liknande.

Citat:
Bush gjorde själv inget annat än att lyssna på sagor i en skola.. Det säger en del.

Vilket i mina ögon bara talar MOT att han skulle vara insyltad... Istället för att ta på sig kappan som nationens ledare och göra en "heroisk" insats så framstår han som ett hittehjon, oförmögen till handling. Givetvis skulle hans stab plockat bort honom därifrån.
Citera
2007-05-11, 22:38
Bannlyst
Citat:
Absolut, de togs på sängen. Det har var trots allt unikt, aldrig förr hade USA varit med on något liknande.

Finns mycket som talar för motsatsen.
Citera
2007-05-11, 22:38
Medlem
mobeuss avatar
Citat:
Jo det är konstigt. Någon måste fått sin information från nån som kände till vad som skulle hända. Nån form av insider eller annat i omlopp.
Eller så var det så enkelt att man visste tornens svagheter. Och efter att det hade brunnit tillräckligt länge så närmade man sig point of no return.

Mao, att tornen kunde rasa pga den extrema påverkan utifrån i kombination med en gigantisk okontrollerbar brand var inget oväntat. Bränder i skyskrapor har studerats sedan dessa byggnadstyper kom till och vid tillfället torde man ha både olika scenarios färdiga samt utgångar på dessa.
Citera
2007-05-11, 22:39
Medlem
Billows avatar
Citat:
Jag vet inte exakt när de slogs av, men det finns i tidslinjer över allt som hände den dagen. Den kurs/hastighet de hade då var ju vad man hade liksom. Men om jag inte missminner mig så gjorde både Pentagon- och Shanksvillplanen rätt skumma naviagtionsmanövrar (och de är givetvis OT i den här tråden, jag vill bara peka på svårigheten att agera)

Vilket i mina ögon bara talar MOT att han skulle vara insyltad... Istället för att ta på sig kappan som antionens ledare och göra en heroisk insats så framstår han som ett hittehjon och är oförmögen till handling. Givetvis skulle hans stab plockat bort honom därifrån.
Bush bör ju iallafall ringa och höra så försvaret gör sitt jobb. Eller bli nervös eller överaskad istället för att verka oberörd "som om han visste". Världens mäktigaste militärmakt tas på sängen och överaskas säger du. Du menar alltså att världens mäktigaste militärmakt inte är tränade att överaskas av fienden. Det låter tamt .. .. ??
Citera
2007-05-11, 22:40
Bannlyst
ADVANCED KNOWLEDGE OF ATTACKS

On the point of concern that some U.S. officials knew about the coming attacks in advance, one aspect of many that has been focused on is the multiple military exercises planned and ongoing during the time frame around 9/11.

According to reports, many U.S. military aircraft and air defense assets were dispersed from their normal bases and redirected from their normal duties to participate in these exercises.

Some of the exercises reportedly involved hijacked jets, and air traffic controllers and other officials experienced confusion about the real hijacked aircraft and the simulations planned in the training exercises.

Although this may have just been an unfortunate coincidence, some skeptics of the official story have pointed out this circumstance.

The North American Aerospace Defense Command (NORAD) audio tapes of military air defense officials’ communications on 9/11, released this week and the subject of a detailed article in VANITY FAIR magazine, do show the confusion of that day by NORAD, air defense and air traffic control personnel.

Also this week, news reports revealed that the 9/11 Commission considered testimony from Pentagon and government aviation officials given to the commission about the air defense activities on 9/11 to be false. Commissioners considered requesting legal action from the Department of Justice because of the inaccurate testimony.

Reports that FBI and U.S. military officials, as well as friendly foreign intelligence agencies, were detecting elements of the planned attacks and trying to report warnings to U.S. Government officials, with no apparent result, have also triggered concerns.

In addition, reports have circulated that foreign intelligence agents may have had the hijackers under surveillance during the run-up to the attacks.

Again, whether these are indications of officials “allowing” the 9/11 attacks to occur certainly have not been proven, but raise suspicions among many.

http://www.americanchronicle.com/articles/viewArticle.asp?articleID=12137
Citera
2007-05-11, 22:40
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeus
Eller så var det så enkelt att man visste tornens svagheter. Och efter att det hade brunnit tillräckligt länge så närmade man sig point of no return.

Mao, att tornen kunde rasa pga den extrema påverkan utifrån i kombination med en gigantisk okontrollerbar brand var inget oväntat. Bränder i skyskrapor har studerats sedan dessa byggnadstyper kom till och vid tillfället torde man ha både olika scenarios färdiga samt utgångar på dessa.
Ja. Sammtidigt är det konstigt att man aldrig säger sig ha sett smält stål vid någon annan liknande brand.
Citera
2007-05-11, 22:41
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
samma gamla vanliga
Nej, DU ska ge mig länkarna till FEMAS test, samt stålet till Kina, för det är DU som påstår det.

Så, kom igen.
Citera
2007-05-11, 22:42
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Hur skall jag kunna lite på NIST om de förnekade smält stål på ground zero när ett flertal här på forumet långtifrån har ansett det vara omöjligt?

SLOB, Erik mf

Samt att brandmän anger vittnesmål om att så var fallet.

I'll rest my case!

Jag ville nog se en komplett tydlig lista på vad som tagits med och vad som har utelämnats innan jag tror på vad NIST har att säga.

Fair?

Och kalla mig inte foliehatt för den sakens skull, för jag tillhör ingen av sidorna, än.
De har inte förnekat att det fanns. De gör han inte på den videon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in