Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Vad jag syftade på var att.........
Så självklart är det väl inte att de inte var inblandade i en eventuell mörkläggning? Det fanns ju ett flertal saker som pekade på att de visste om attacken i förväg men lät bli att ingripa.
Tänk, vi har försökt få ur dig en konkret lista på vad det skulle kunna vara, men jag har då inte sett till någon. Att varningar ramlar in i parti och minut är väl inget oväntat exempelvis, men vi har frågat hur man skulle bära sig åt för att ta reda på vilka man bör ta på allvar. Den riktiga världen är ju inte riktigt som i tv-deckarna...
Citat:
Min poäng är att SÅ otänkbart är det väl knappast?
Min poäng är att man bör ha lite konkreta saker på bordet innan man antyder att någon är skyldig till något. Frågor på det?
Citat:
Om ja
Förklara varför det skulle vara helt osannolikt med en sådan situation. Finns det några konkreta bevis för att det inte rörde sig om en mörkläggning?
Ja, det ter sig mer och mer osannolikt eftersom den här händelsen är den i särklass mest granskade i modern tid, och ÄNDÅ har det inte kommit fram något som på allvar tyder på att de antingen låg bakom eller att de kände till de i förväg och lät det hända. Men du har nog missuppfattat vem som har bevisbördan i knäet. Det är du som öppnar upp för en reell möjlighet att de var insyltade, då ligger det faktiskt an på dig att langa fram de där sakerna du tycker tyder på att de var med. Och jag hoppas att du inser att bara för att de utnyttjade den situation som uppkom maximalt på det utrikespolitiska området så är det inte något konkret som pekar på att de låg bakom.