2007-04-15, 03:00
Medlem
Jag har lænkat till denna utmærkta genomgång och motbevisning av de konspirationstroendes (foliehattarnas) vansinniga påståenden och oblyga løgner.

http://screwloosechange.xbehome.com/fst/FST-D1.pdf

Hur många i tråden har læst den?

Redan på sidan 6 så visas en bild på hur brand kan påverka en pelare.

Dr Tinnitus
Citera
2007-04-15, 03:09
Avslutad
Malmösoldier: Hur menar DU, rent vetenskapligt, att NIST kommit fram till att thermite/annan avsiktlig sprängning varit i farten under 9/11?

Allt jag läst (och jag är givet ingen ingenjör/fysiker [inte ens fusionsinklinerad!]) och kollat pekar på att det helt enkelt varit fråga om

1. extrem stress på byggnadernas bäring (och ja, fickor med mer än 250 C uppmättes dagar efteråt), kombinerat med jetbränsle, skador på isolering, inadekvat kärna till förmån för kontor

2. gravitation

Det enda som pekar MOT helt naturliga faktorer är

1. Irakkriget

2. Att Usama inte finns med som spikad skyldig till9/11 på FBIs hemsida

3. Joe Labero.

Tänk utanför din ekologiska låda för ett ögonblick.
VAD skulle kunna misskreditera Bushkritiker mer än om Carola och Uffe Ekman satte igång med motkampanjer, baserade på diverse syner och annat som talar emot den så kallat "officiella versionen"?

Jo, om hela vänsterkritikerkåren ställde sig bakom teorin "det var starwarsbeams!"-Fetzer/wood... eller ännu bättre, Mr Dr Thermite Jones, som inte ens känner till HUR MYCKET thermite som behövts för att spränga WTC 1 & 2.

Inte ens om man försökte via Kuba och Sovjet hade man kunnat misskreditera vänsterfolk såpass som troofers gör just nu.

Ni är inte bättre än Livets Ord- de kan åtminstone hävda att de "bara tror" på något. Men ni, mina duvor, kan tyvärr inte ens åberopa naturlagarna.

Effektivt har trooferrörelsen i USA fått mer lättledda individer att ge attan i politik till förmån för lyktstolpars placering vid Pentagon. Det är så oändligt mycket lättare att vara förbannad över vinklar, än det är att sätta sig in i efterkrigspolitiken, kalla kriget, och sedermera nutida militära aktioner.

Internationell politik kräver ett visst mått av nutidshistoriekunskap, och gemene man är uppenbarligen inte kula nog att skaffa sig kunskap.

Inför ett komplext problem är det bättre att bara sätta sig på arslet och vråla "Shave the Bush", eller andra infantiliteter. Sålänge man slipper sätta sig in i varför det faktiskt FINNS folk som gladeligen skulle använda en 757a som missil... jag menar, det är la ändå Bushs fel. Han är ju så ful och konservativ.
Citera
2007-04-15, 08:20
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
nope bara under 600. om du kan engelska så skrev dom att det kunde/borde varit över 600, inte att det var. *

Nej, de skriver att den var minst 830 grader i det sample jag visar. Och, kan tilläggas återigen, den här temperaturdiskussionen har fortfarande ingenting med hur kollapsen startade att göra.

Saken är den att eftersom du bara snor Alex Jones/Kevin Ryans tioitopplista så kan du inte gå utanför dess ramar. Vilket gör att du beter dig som en papegoja med nersatt koncentrationsförmåga.

Du har fö fortfarande inte svarat på någon av mina frågor. Och då valde jag ändå bara ut några få.

/S
Citera
2007-04-15, 09:30
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

KIM. läs istället vad jag redan svarat om ljusen. och vill du prata om det hela dagen?, när du inte kan ta fram några källor och motbevis till NIST/FEMA och annat går du till små saker som redan är förklarade och ställer frågor om dom en gång till, jag tror vad du är ute efter är att förvira folk som läser i tråden, av nån anledning .... och ja bomber kan ge ifrån sig ljus!, med tanke på att det va bomber som tog ner byggnaden och att planet hade något under som inte skulle varit där och ljuset va där och Chefen av brandkåren sa där va bomber PÅ planet och i byggnaden så känns det som den teorin stämmer rätt hårt. ska vi prata mer om det och strunta i bevisen att byggnaden inte hade kunat kollapsa?, du är rätt seg

Nu fick du det om bakfoten. Det är du som skall motbevisa den officiella rapporten. So far har du gjort ett dåligt jobb.
Ja jag vet att bomber kan ge ifrån sig ljus. Liksom glödlampor, kinapuffar och cigarettglöd och andra saker som är varma. Men små l.j.u.s.f..l.ä.c.k.ar. är det du pratar om.
Citat:
Och jag har inte bytat till nån missilteori har hela tiden sagt det var thermite och bomber I byggnaden.
Så här skrev du:
Citat:
Turi reported not only that there were numerous secondary explosions within the towers but that there was also a bomb on one or both of the planes that crashed into the towers. This would explain why video footage shows both planes emitting strange flashes before they hit the towers, as well as the 'pod' on the underbelly of Flight 175
http://img152.imageshack.us/img152/1...nomaly5ya9.jpg
Det där är en del av den riktigt idiotiska missilteorin. OCh jag vill stoppa dig från att skylla på den innan du gick dit.

Citat:
Tiden på strömavbrottet skulle varit på en vecka ungefär om jag kommer ihåg det rätt.
Tack. En tidsangivelse. Men du grabben. Vad du minns är väldigt ointressant i den här frågan. Du påstår att WTC 1 & 2 drabbades av ett strömavbott som varade i en vecka? Kan du styrka detta på något vis? Du inser viket ramaskri det hade skapat om tornen varit strömlösa i en vecka?

Citat:
Det krävs nån månad att göra det, lite mindre om man gör det bra och placerar det snabbt.
Som du själv skrev varade strömavbrottet en vecka. Så där säger du emot dig själv. Strömavbrottet varade en vecka. Det tog fyra veckor att aptera alla bomber.
Då är min nästa fråga: Förutsatt att du hittar en källa som bevisar att strömavbrottet varade en vecka.
Finns det något bildbevis eller vittnesmål som talar om mysitiska "bredbandsintallatörer" som styrker din teori?

Foliehattarna har på sex år fortfarande inte kunnat bevisa hur de här bomberna apterats. Det där därför ni går över till missiller och energivapen.

Citat:
Kan du ge mig ett svar istället varför dom inte skulle kuna placera det eller vänta?. Och alla dom åren sen den va byggd påstår du det hade varit omöjligt att sätta upp bomber där? e där folk hela tiden 24/7 eller sover folk ibland oxå?. Det är en väldigt oseriös fråga om dom hade kunat göra det eller inte. det är självklart dom hade dom e regeringen.
Självklart. 31 år räcker mer än väl till för att aptera bomber i tornen, det skulle jag tro.
Men då du bara gissar att det kunde gått till så så blir jag nyfiken på vem som planerade detta? LBJ, Carter, Reagan, Mondale, Haig? Har du någon teori som om vem som under de senaste 31 åren var så raffinerad att de satte in bomber flera år i förväg?.

Citat:
Gobalisterna som du inte känner till som har makten kan ha planerat det långt innan, det är allt dom gör planerar saker så deras planer kan gå igenom. Men du har inte läst nån historia så det e därför du sitter och försöker backa upp den officiella historien för du har inget begrepp om värkligheten eller vem som styr den eller vem americas politiska ledare har sponsrat?. testa att läsa historia vet jag usa har dödat fler oskyldiga än på 9-11 med hjälp av att sponsra terrorism.
Snälla nån. Innan du klankar ned på mina historiakunskaper så kan du ju lära dig att stava.
Ja, det finns de i det här forumet som har större historiekunskaper än mig. Det garanterar jag. Men jag har svårt att se vad mina historiekunskaper har att göra med tiden på strömavbrottet, ljusfläckarna eller anläggningstiden för att aptera WCT 1 & 2

F.ö är jag långt ifrån någon vän av USA. Jag tycker t o m att 9/11 var rätt välförtjänt. En form av poetisk rättvisa på något sätt. Samtidigt som jag mår illa över de personliga lidandet för de drabbade. Landet förtjänade det på ett sätt. De drabbade förtjänade det inte.
Citera
2007-04-15, 11:34
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Majava, du e rätt smart. kommer fram till saker andra forskare inte gör, som att byggnaden kollapsa för att flygplanet flög in. svara inte på fler inlägg från dig nu och jag mennar det. du tar detta väldigt oseriöst eller så e du TRÖ*

Vilka forskare har kommit fram till det du spyr ur dig? Alex Jones är ingen forskare. Många av de som arbetade med NIST är forskare. Men bra, nu VET jag att du inte kunde hitta ett enda fel i mina motargument mot dina påståenden.
Citera
2007-04-15, 11:43
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Majava, om du läste så såg du att jag skrev att det var mycket möjligt att dom gjorde det när den byggdes.

Vilket får mig att undra ifall du tror att det finns thermite i andra byggnader också som bara väntar på att bli sprängd vid lämpligt tillfälle. Globen? Eiffeltornet? Stockholms stadshus? Empire state building?
Citera
2007-04-15, 16:05
Medlem
swepols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Vilka forskare har kommit fram till det du spyr ur dig? Alex Jones är ingen forskare. Många av de som arbetade med NIST är forskare. Men bra, nu VET jag att du inte kunde hitta ett enda fel i mina motargument mot dina påståenden.

Jag håller med dig. Alex Jones är en misslyckad journalist som tjänar mycket pengar och anseende av de där foliehattarna, genom sina folkhetsande teorier.
Citera
2007-04-15, 22:17
Bannlyst
Många frågor så får skriva ett långt svar

Sordid och Majava. igen påstår ni jag sagt saker jag inte har. Läs vad jag skriver bättre

FEMA inte nist, FEMA hitta kännetecken av en typ av thermite, "liquid eutectic mixture containing primarily iron, oxygen, and sulfur" kom det dom hitta ifrån bensin från flygplanet eller från en data i byggnaden? Nej. Dom lämmna det utifrån the 9-11 commision oxå. Och om jag kommer ihåg rätt lämmna dom dessutom hela wtc7 utifrån the 9-11 commision?.

FEMA's investigators inferred that a "liquid eutectic mixture containing primarily iron, oxygen, and sulfur" formed during a "hot corrosion attack on the steel."

Vad sa New york times om det? "perhaps the deepest mystery uncovered in the investigation"

FEMA hitta ett ämne på STÅLET man aldrig hittat i byggnader som utsatts för bränder för.

Så det är bevisat att höga temperaturer va där och SMÄLTE stål, varför nist inte hitta det var för att allt blev iväg skickat, hade dom undersökt det vad hade dom hittat då?. mer stål med det ämnet och kanske annat?

Läs mer här http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/metallurgy/index.html

Eller det är en "truther" sida, undrar vad såna sidor om 9-11 innheåller 98% av gångerna, kan det vara källor till bevis?

Och NIST/FEMA är INTE trovärdiga heller. NIST LJUGER om saker som att dom har en data animation hur elden fick allt att kollapsa och vägrar släppa den, och ljuger om saker om stålet och byggnaden o vägrar släppa info om storlekar osv. och i och med där va bomber i byggnaden "som alla som va där hörde med" så är det självklart nist/fema har big brother över axeln, dom gjorde en rigtig oseriös utredning, det va en rigtigt kass utredning, alla normala människor borde erkänna det och vilja se en bättre, men det fick dom inte göra för big brother.

Snälla var inte ignoranta LÄS här för massa av nist LÖGNER
http://www.infowars.com/articles/sept11/wtc_blueprints_leaked_by_whistleblower.htm

Alex jones är ingen forskare han är en journalist och ett bibliotek på två ben som rappoterar vad andra kommer fram till aldrig vad han själv tror. i detta fallet vad nist och fema själva kom fram till i deras rapport. Ni ser prisonplanet länkar och skiter i att kolla dom när dom länkar vidare till andra källor, det är det hela prison planet handlar om nyheter och annat, inga egna påhittade teorier bara fakta som går att backa upp.

Sordid. du tror på en teori som går emot naturlagar lilla du. en byggnad som kollapsar på 10 sec på grund av eld, och nist rapport kan inte äns backa upp teorin att elden skulle blivit så varm och allt annat som vi redan pratat om, att golvet inte rasa osv. behöver inte ta upp det en gång till. Krävs bomber för att inget ska ta emot och den ska falla rakt genom LUFTEN.

och varför har du en bild disinformation agent, skämt bara eller du älskar americas ledare efter allt dom gjort?.

Och frågan när skulle dom placerat det är löjlig. Jag vet att ni själva vet att det inte är omöjligt under dom 31 åren. folk som jobbar i world trade sover ibland på natten oxå!. Va jag där och såg var dom placera det? Nej, är det uppenbart från bevisen vi disskuterat här att bomber användes? Ja, så nångång la dom dit bomber.

Personer som inte tror det ligger nåt till med 9-11 brukar vara personer som inte känner till historia och vad som händer i världen, det mycket innan 9-11 och saker som kommit efter som är ihopa kopplat, så man måste vara infomerad och veta historia för att se bilden.

träningarna som förvirade norad är inte alls vigtiga heller eller?. det är bara en slump dom hade träningarna som utspela samma sak samma tid och år innan och bush och andra säger att dom inte hade kunat tänka sig en sån attack på en sån stor skala?, när dom hade träningarna på just det samma dag och år innan.

Är det en slump att dom hade träningarna på londonbombningarna som förvirade? eller är det en smart teknik för dom som låg bakom att använda sig av?. Ni får komma fram till det själva.

och world trade skulle inte kuna kollapsa som den gjorde även om där var över 1000C och ett flygplan flög in, inte en chans, vad gjorde så den kunde falla rakt ner genom luften utan nåt som tog emot?. NI tror på teorier som är i nivå med att byggnaden kanske trilla för en lampa trilla i marken.

Kan ni använda er fantasi och tänka hur det skulle sett ut om man använde bomber och thermite?. tror det hade varit rätt likt 9-11

Byggnaden hade inte kunat falla rakt ner genom luften utan något tog emot om inte HÖGA temperaturer och bomber tog bort ALLT, tror man nåt annat tror man på rigtigt galna teorier.

Majava. vet du vad the new world order är, vad deras mål med det är?. tror inte dom hade kommit närmare sit mål genom att sätta thermite i globen annars hade dom nog gjort det . va det seriöst skrivet?. Därför det är vigtigt att veta nåt om historia så man kan förstå saker, VARFÖR dom skulle vilja göra saker som 9-11 vad dom får ut av det. Att skrämma skiten ur folk gör att dom ger upp sin frihet för säkerhet och vad händer när man gör det? man förlorar både sin säkerhet och frihet. sen tillslut sitter dom i en polis stad. Som chippen som kom efter 9-11, det är den moderna versionen av nazist tatton fascisterna vill sätta på folk.

I slutet av dagen om man går igenom all info kommer man fram till att bevisen att det hände som myndighetrna sa det hände inte stämmer och att det behövs en ny utredning. gör man inte det blundar man hårt.
Citera
2007-04-15, 22:24
Medlem
Försöksdjurs avatar
Jag saknar svaret på min fråga.
Citera
2007-04-15, 22:28
Bannlyst
bra skrivet

Even if did get to a 'blazing' 800C somehow (and building fires do not generally get above 650C) Melting metal and keeping it molten in a building fire is near impossible. I can't understand any scenario where the metal "just somehow" get's that hot and melts. Is there a directed flame on it? Contentious fuel heating it? Enough heat to get it that hot and keep it at that temp? Or doesn't the fuel in one spot burn off too fast and then it cools back down or the heat is simply wicked away. It takes a lot of human effort to melt these metals. Blast furnaces and refineries. You might burn some aluminum. You might see some globs. But rivers and lava of metal? I don't think so. And let alone large quantities, that stayed hot for days?

And now it's not steel? And now you're saying it was only aluminum that wasn't glowing hot, because the building fires instead created molten aluminum, SOMEHOW, and SOMEHOW firefighters with experience with high temperatures involved in fires thought it was glowing when it wasn't? I mean was it glowing or not? And isn't that important evidence? Steven Jones has photographs of them pulling metal out of this pile and the ends are yellow hot. Something happened there. That's evidence. You can't just go willy nilly looking at evidence and debunking each claim as if it exists as a singular claim.
Citera
2007-04-15, 22:41
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
FEMA inte nist, FEMA hitta kännetecken av en typ av thermite, "liquid eutectic mixture containing primarily iron, oxygen, and sulfur" kom det dom hitta ifrån bensin från flygplanet eller från en data i byggnaden? Nej. Dom lämmna det utifrån the 9-11 commision oxå. Och om jag kommer ihåg rätt lämmna dom dessutom hela wtc7 utifrån the 9-11 commision?.

Citera där FEMA skriver att de "hitta kännetecken av en typ av thermite". Hur många "typer" av thermite finns det?

Citat:
Så det är bevisat att höga temperaturer va där och SMÄLTE stål

Den enda som drivit tesen att stål smälts här är du, och det i mikroskopisk storlek och från ett sample som inte kom från de byggnader vi talade om, nämligen WTC1 och 2.

Jag nöjer mig med dettaaså länge. Plus, såklart, de frågor som du fortfarande inte svarat på.

/S
Citera
2007-04-15, 23:02
Bannlyst
fema skrev inte dom hitta thermite dom skrev bara ämnena dom hitta, new york times rappotera det oxå. det dom hitta är ett kännetecken av thermite . slut

Det finns olika typ av thermite, är ingen expert inom det men det finns olika.

Even if did get to a 'blazing' 800C somehow (and building fires do not generally get above 650C) Melting metal and keeping it molten in a building fire is near impossible. I can't understand any scenario where the metal "just somehow" get's that hot and melts. Is there a directed flame on it? Contentious fuel heating it? Enough heat to get it that hot and keep it at that temp? Or doesn't the fuel in one spot burn off too fast and then it cools back down or the heat is simply wicked away. It takes a lot of human effort to melt these metals. Blast furnaces and refineries. You might burn some aluminum. You might see some globs. But rivers and lava of metal? I don't think so. And let alone large quantities, that stayed hot for days?

And now it's not steel? And now you're saying it was only aluminum that wasn't glowing hot, because the building fires instead created molten aluminum, SOMEHOW, and SOMEHOW firefighters with experience with high temperatures involved in fires thought it was glowing when it wasn't? I mean was it glowing or not? And isn't that important evidence? Steven Jones has photographs of them pulling metal out of this pile and the ends are yellow hot. Something happened there. That's evidence. You can't just go willy nilly looking at evidence and debunking each claim as if it exists as a singular claim.

9-11 var ett jobb från insidan. Gonatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in