2007-05-09, 15:43
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
OT, samt länklista, raderat Det finns redan en tråd om 911 - Pentagon.

/SLOB
moderator

Ok, tack.
Citera
2007-05-09, 15:43
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Alternativt skulle man kunnat att använda piloter som kanske hjärntvättats eller något i den stilen.
Hela teorin kan va rätt logisk. Tänkte på din fjärde pungt jag citerar. Det stod ju i tidningarna efteråt att de tror att piloterna är utbildade i U.S.A. under fyra års tid för att utföra detta,
Citera
2007-05-09, 15:44
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Okey!

Teori 1

1.WTC är de perfekta byggnaderna att köra in ett plan i pga konstruktionen. Planet tar sig med lätthet in i väggen men kommer sen att ta tvärstopp när det möter kärnan. Planet kommer garanterat inte att gå igenom båda väggarna och kommer explodera på helt rätt ställe.

2.Vi antar för en stund att det inte finns några underligheter alls med när planen körde in i tornen. (även om många hävdar motsatsen)

3.Vi antar att regeringen mycket väl visste vad byggnaderna tålde efter undersökningar och råd från experter och att ett plan plus bränslet skulle vara nog för att sänka båda tornen.

4.Man använder styrda plan och kör helt enkelt in i tornen, skyller på bin laden och börjar kriget mot terrorn. Alternativt skulle man kunnat att använda piloter som kanske hjärntvättats eller något i den stilen.

5.Planet till Vita Huset stoppades och var ett villospår helt enkelt.

Teori 2

Man VET att det planeras ett sådant här attentat av bin laden, men lyfter inte ett finger för att stoppa det bara för att få en orsak att starta sitt krig mot terrorn.

Verkar det långsökt?

Det här var förstås väldigt förenklat men är det någon som haft funderingar åt det hållet?

Ummm, det är ju en sammanfattning av 911-truther rörelsens två skolor, mihop och lihop, så, jo det är nog några som haft funderingar åt det hållet.

/S
Citera
2007-05-09, 15:47
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag börjar bli lite less på det här tjatet om "symmetriskt fall"..
Alltså, vilka krafter är det enligt dim mening som kan få en skyskrapa av typen WTC7 att falla på något annat sätt än rakt ner?
Gravitationen drar ju rakt nedåt.
Det behövs inga andra "onda krafter" än just gravitationen för att åstadkomma ett "symmetriskt fall".
Men gravitationen kanske också var med i konspirationen??
/T
Huset lutade först p.g.a hålet i en sidorvägg. Men ändå rasar det som ett korthus några timmar senare på ett sätt som om bomber exploderat. Det tiltar inte mer och mer alltså utan faller RAKT ner.
Citera
2007-05-09, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Hela teorin kan va rätt logisk. Tänkte på din fjärde pungt jag citerar. Det stod ju i tidningarna efteråt att de tror att piloterna är utbildade i U.S.A. under fyra års tid för att utföra detta,

Även om allt gick "schysst" till så skulle det kunna röra sig om en konspiration i alla fall, om man ser så på saken. Det var ju en del saker som var lite skumma med händelserna "utanför kollisionerna". Pentagonpersonal som ställde in sina resor etc.

Men det kanske redan har funderats i de här banorna?

Det är ju i alla fall inte helt otänkbart att det skulle kunnat att inträffa.

Eller är det?
Citera
2007-05-09, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Ummm, det är ju en sammanfattning av 911-truther rörelsens två skolor, mihop och lihop, så, jo det är nog några som haft funderingar åt det hållet.

/S

Tack, det visste jag inte när jag låg och funderade lite. Det bara slog mig.
Citera
2007-05-09, 15:48
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Okey!

Teori 1

1.WTC är de perfekta byggnaderna att köra in ett plan i pga konstruktionen. Planet tar sig med lätthet in i väggen men kommer sen att ta tvärstopp när det möter kärnan. Planet kommer garanterat inte att gå igenom båda väggarna och kommer explodera på helt rätt ställe.

2.Vi antar för en stund att det inte finns några underligheter alls med när planen körde in i tornen. (även om många hävdar motsatsen)

3.Vi antar att regeringen mycket väl visste vad byggnaderna tålde efter undersökningar och råd från experter och att ett plan plus bränslet skulle vara nog för att sänka båda tornen.

4.Man använder styrda plan och kör helt enkelt in i tornen, skyller på bin laden och börjar kriget mot terrorn. Alternativt skulle man kunnat att använda piloter som kanske hjärntvättats eller något i den stilen.

5.Planet till Vita Huset stoppades och var ett villospår helt enkelt.

Teori 2

Man VET att det planeras ett sådant här attentat av bin laden, men lyfter inte ett finger för att stoppa det bara för att få en orsak att starta sitt krig mot terrorn.

Verkar det långsökt?

Det här var förstås väldigt förenklat men är det någon som haft funderingar åt det hållet?

Tja det där med fjärrstyrda plan köper jag inte alls. Mitt intresse i det hela ligger i att folk köper totalt osannolika teorier (missiler, bomber....ost etc..) ur teknisk synpunkt. Den politiska delen är för mig personligen ännu svår att greppa. Men jag har lättare att acceptera en debatt som grundar sig mer på teorier som dessa.
Citera
2007-05-09, 15:50
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Just det talar konspirationsteoretikerna om. Huset lutade först. De bör ha rasat på ett helt annat sätt än i ett närmast perfekt symmetriskt fritt fall, precis som när byggnader medvetet imploderar genom professionellt och omsorgsfullt utplacerade sprängladdningar.

Pungt fyra stämmer dock inte. HELA huset brann inte för fullt vilket kan uppfattas så av ditt inlägg

Bör det? Varför det? Även om det lutade så ligger ju tyngdpunkten i mitten och det är inga 45 graders lutning vi pratar om här, snarare 5 grader. Var det inte så den sida av huset som lutade utåt rasade först? Det vore ju fullständigt ologiskt om huset föll rätt framåt med tanke på att den enda kraft som drar det neråt är gravitationen. Tycker du att huset borde vält?
Jag var otydlig på den punkten. My bad.
Citera
2007-05-09, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Tja det där med fjärrstyrda plan köper jag inte alls. Mitt intresse i det hela ligger i att folk köper totalt osannolika teorier (missiler, bomber....ost etc..) ur teknisk synpunkt. Den politiska delen är för mig personligen ännu svår att greppa. Men jag har lättare att acceptera en debatt som grundar sig mer på teorier som dessa.

Fjärrstyrda plan skulle nog inte vara så svårt att ordna om man ville. Då skulle det nästan vara ännu lättare att få dem att "träffa rätt" dessutom.

Sen är det är ju lika mycket kritik mot händelser som hände utanför kollisionen med tornen.
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Bör det? Varför det? Även om det lutade så ligger ju tyngdpunkten i mitten och det är inga 45 graders lutning vi pratar om här, snarare 5 grader. Var det inte så den sida av huset som lutade utåt rasade först? Det vore ju fullständigt ologiskt om huset föll rätt framåt med tanke på att den enda kraft som drar det neråt är gravitationen. Tycker du att huset borde vält?

Huset uppförde sig olikt hus som tiltar. Själva fallet liknade enligt många de andra två tornens fall alldeles för mycket för att ha orsakats av hålet på WTC-7. Ett hus med hål och som tiltar rasar inte på samma sätt som ett hus där sprängladdningar orsakar fallet. Men WTC-7 föll på samma sätt.
Citera
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Även om allt gick "schysst" till så skulle det kunna röra sig om en konspiration i alla fall, om man ser så på saken. Det var ju en del saker som var lite skumma med händelserna "utanför kollisionerna". Pentagonpersonal som ställde in sina resor etc.
Det enda jag kan tänka mig i konspirationsväg är att kaparna var nyttiga idioter. För att hoppa över staketet, vad säger att det inte gick till exakt som den officiella versionen säger. Men, kaparna gjorde - utan att veta det - konspirationsfarbrödernas jobb.
Den varianten måste väl ändå vara mer trolig? Och hade jag velat starta NWO så hade jag inte krånglat till det med thermite och annat omständigt jox. Dessvärre är det väl inte en så rolig konspiration då den inte innehåller energivapen och missilförsedda passagerarflygplan.
Citera
2007-05-09, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava

Det man vänder sig emot är nog att det ser ut som en implosion av byggnaden, dvs hur byggnaden faller, inte att den faller rakt ned.

Och det ser verkligen ut som en regelrätt implosion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in