2007-05-07, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Missiler i motorerna har jag ingen aning om, men det var en stor flash före impact i alla fall på båda planen.

Och DET är skumt.

Har du någon bild på en missilavfyrning tagen med samma sorts kamera i samma ljusförhållanden? Så att vi kan avgöra om det är en trolig raketflamma eller inte? Gärna då samma sorts missil som skall ha använts, nämligen en???
Citera
2007-05-07, 00:16
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1
Har du någon bild på en missilavfyrning tagen med samma sorts kamera i samma ljusförhållanden? Så att vi kan avgöra om det är en trolig raketflamma eller inte? Gärna då samma sorts missil som skall ha använts, nämligen en???
Man förstår vad man ser ändå. Föresten har du en bild på sådana plan mot sådana hus taget med samma sorts kamera i samma ljusförhållanden?
Citera
2007-05-07, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Här är videon. Här ser man allt. Hur blixten finns under planet. Och innan husen. Man får se under planen. Denna video är mycket lyckad.
http://www.youtube.com/watch?v=-PCr8CyG1Sg&mode=related&search=

Den videon säger 2:28 in att blixten är då "missilen" träffar huset?
(Om man följer planets nos genom att extrapolera från motorernas position i varje frame (samma problem här med dåligt råmaterial/kompressionsartefakter) så syns tydligt att planets nos har träffat byggnaden då blixten syns.)
Citera
Bannlyst
Citat:

På en sajt såg jag att den var rödaktig. Men vi vet inte säkert om det var en missil, eller vilken typ. Det som var viktigt nu var att jag ville visa att den är FÖRE det att planet träffar byggnaden.

Sen förstår jag inte riktigt vad du pratar om?

Vart vill du komma?

Det finns mängder med sajter som visar bild för bild förlopp på när flashen uppträder och jämför skuggor. Videon du fick av mig var toppkvalitet.
Citera
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Här är videon. Här ser man allt. Hur blixten finns under planet. Och innan husen. Man får se under planen. Denna video är mycket lyckad.
http://www.youtube.com/watch?v=-PCr8CyG1Sg&mode=related&search=
Här är det definitivt extra tydligt att flygplansnosen redan är inne i WTC innan blixten.
Citera
2007-05-07, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Du kan inte ha hunnit att ens få hem videon än, den är högupplöst och så bra kvalitet man kan få.

Du bara gissar va?

Den är 980 x 450 i full Xvix kvalitet.

Jag har tittat på bilderna på sidan jag länkade till. Videon är på väg ner, men jag måste starta en av mina andra datorer för att kunna titta på den.
Citera
2007-05-07, 00:20
Medlem
Billows avatar
Citat:
Den videon säger 2:28 in att blixten är då "missilen" träffar huset?
(Om man följer planets nos genom att extrapolera från motorernas position i varje frame (samma problem här med dåligt råmaterial/kompressionsartefakter) så syns tydligt att planets nos har träffat byggnaden då blixten syns.)

Hur kan då planet röra sig "mot huset" och inte ha gått sönder medans blixten fortfarande syns ?? Trotts allt rör sig planet mot huset då blixten syns. Därefter ser man planet köra in i huset. För tydligt för att kunna prata bort. Plus att blixten är under planet.
Citera
2007-05-07, 00:20
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Men en flygplankropp är av aluminium, nosen kanske kolfiber. Huset var väl
även det klätt med aluminium. Dessutom, om man nu vill kalla det för
reflektion, så är det väl märkligt att få en sådant distinkt sken från en
krökt yta (flygplanskroppen)?
Bra att du påminde mig. Aluminium (som även fanns i fasaden) mot aluminium ger ett ljusare sken. Fråga er gamla fysiklärare för att få det bekräftat. Tack!
Citera
2007-05-07, 00:21
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Här är det definitivt extra tydligt att flygplansnosen redan är inne i WTC innan blixten.
Trotts allt rör sig planet mot huset då blixten syns. Därefter ser man planet köra in i huset. För tydligt för att kunna prata bort. Plus att blixten är under planet.
Citera
2007-05-07, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974

Sen en riktig video, min högupplösande orginalvideo istället. eller om du har filmen på DvD hemma.

Rätt poänglös argumentation när folk inte vill fatta nåt.

Förresten så medgav du själv förut att flashen var före det att plnet träffade byggnaden.
Citera
Medlem
Citat:
Man förstår vad man ser ändå. Föresten har du en bild på sådana plan mot sådana hus taget med samma sorts kamera i samma ljusförhållanden?

Jag trodde vi var överens om att det var flygplan som körde in i WTC?
Annars så finns det gott om bilder tillgängliga på nätet taget med olika kameror som visar hur det ser ut när ett (av två olika) flygplan kör in WTC. Och de visar en blixt då panets nos möter ytan på huset.

(Man förstår det man tror sig se. Och om du har lika stor kunskap om missilavfyrningar och hur de ser ut på film som jag misstänker, så handlar det betydligt mer om tro än om vetande...)
Citera
Bannlyst
Citat:
Trotts allt rör sig planet mot huset då blixten syns. Därefter ser man planet köra in i huset. För tydligt för att kunna prata bort. Plus att blixten är under planet.

Precis..........

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in