Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Uppenbarligen är det viktigare för dig att tjafsa och påstå saker än att leta upp fakta, du hittar det du efterfrågar bland ritningarna i FOIAn som NIST släppte på Ron Brookman's begäran 2011 (jag har gett dig länk för nedladdning tidigare).
Det är några tusen ritningar men jag kan rekommendera t.ex. SBR-6 och S-19 att börja med...
Nja, det är du som försvarar NIST och deras rapport, inte jag.
Vi summerar NIST’s ”blast scenario” så här långt:
1. Man väljer sprängmedlet RDX utan att diskutera andra möjliga alternativ och då främst med avseende på dB-nivåer per sprängverkan.
2. Man väljer att spränga en hel (skuren) kolumn utan att diskutera andra sätt som exempelvis att spränga bort fästanordningar och då främst med avseende på dB-nivåer per sprängverkan.
3. Man hävdar att man räknar med att sagda kolumn har försvagats innan sprängning men inte hur mycket eller varför och därmed om en mindre sprängladdning kan ha använts = lägre dB-nivåer.
4. Man nämner inget om möjliga ljuddämpande åtgärder/material som exempelvis vanliga sprängmattor och därmed heller inget om hur mycket sådana kan sänka dB-nivåerna.
5. Man placerar sprängladdningen på våning 5 utan att förklara varför eller hur andra placeringar kan ha ökat/minskat dB-nivåerna.
- Trots det så utgör det här NIST’s främsta skäl till att INTE genomföra tester och analyser av kvarvarande rasmaterial för spår av en explosiv CD.
- Trots att byggnaden faller handlöst i fritt fall under ca 2,5 sekunder och ser ut som en typisk ’imploderande’ CD.
- Trots ett antal vittnesmål som rapporterar upplevelser av kraftiga explosioner innan kollapsen.
- Trots att registrerade ljud på diverse videoinspelningar mycket väl kan vara ljud från exploderande sprängladdningar.
- Trots ett antal vittnesmål om att WTC 7 ”will be brought down” eller ”is blowing up”.
Gaslighting.