2007-05-08, 23:26
Medlem
Billows avatar
Man hade nog hoppat. Eller desperat trott i all panik att man kan springa igenom elden till rulltrappan (vilket inte hade gått här tyvärr). Vid mindre bränder har ju sånt gått. Vidrigt läge iallafall ..
Citera
2007-05-08, 23:33
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag har inte kritiserat undersökningen. Men jag skulle gärna vilja ta del av den för att bilda en uppfattning. Vilka frågor ställdes t.ex. Hur många frågades, var gjordes undersökningen (Ohio university jag vet, men hur?) Ganska viktiga saker.

WTC7 kan onekligen se ut som en kontrollerad demolition, om det inte hade varit för att man inte kan se ljussken, eller ens rökpuffar i vid rastillfället.

Som jag tidigare sagt finns hade brandmännen gett upp hoppet om att rädda WTC7. En sak som är oerhört att ha i beaktning, det gäller er alla här som tvivlar. Kolla på de massiva rökmoln som bolmar ut ur WTC7 ändå till dess att byggnaden faller. Detta är trots att de gått över 7 timmar med brandbekämpning. Sedan finns det hur många vittnesmål som helst som vittnar om att byggnaden redan i ett ganska tidigt stadie började luta, samt att brandmän som bekämpade elden på MYCKET nära håll vittnar om att en tredjedel av byggnaden är borta och kvar är ett stort hål. Utöver detta kan vi se i sydöstra hörnet att 18 våningar högt, och lååångt in i byggnaden försvunnit. WTC7 var extremt skadat av rasmassorna från WTC2.

Sedan är jag inte hundraprocentigt bevandrad i konstruktionen i WTC7, det ska jag vara ärlig att påpeka. Jag väntar med spänning på den rapport som kommer, där vi förhoppningsvis får ta del av fler vittnesmål, samt hur WTC7 skadades i konstruktionen i ett tidigt skede.

Jag är övertygad om att de brandmän som kommer gåendes från WTC7 bara vill förmedla att de gett upp hoppet, och att byggnaden med största sannolikhet kommer att rasa. Jag tror knappast att de går från WTC7 och erkänner för alla de möter att de har riggat WTC, om det nu var en del av en konspiration. Allt handlar om vad vi lägger för värderingar i orden.
Ingenstans står det att WTC-7 var extremt skadat. Länk tack.
Alla dessa ras är fel också. Speciellt WTC-7. Hus som brinner brukar sällan rasa. De brinner ner till grunden. Inte rasar som om det vore sprängladdningar i väggarna. Det är konstigt med WTC-7. Att det är 36 % som tror på konspirationsteorin 2006 är nån undersökning. Men varför skulle de ljuga
Citera
2007-05-08, 23:34
Medlem
Billows avatar
Nån logga in på min msn. Vem knäckte lösen. Jag kommer in senare måste fixa detta
Citera
2007-05-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Tänk dig att befinna dig där i det läget. Hon måste klarat sig längre än många av de andra. Folk hade två val, att brännas till döds eller att hoppa, de flesta valde att hoppa, och det hade jag nog gjort också.

Sett dokumentären Falling Man?

Rätt intressant. Den handlar om att de försöker ta reda på vem mannen var som föll.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Falling_Man

Ska kolla på filmen på Youtube nu, verkade intressant. Också rätt gripande,

http://www.youtube.com/watch?v=EhSpxMpbKTw&mode=related&search=

Man som försöker klättra ned
Citera
2007-05-08, 23:41
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Ingenstans står det att WTC-7 var extremt skadat. Länk tack.
Alla dessa ras är fel också. Speciellt WTC-7. Hus som brinner brukar sällan rasa. De brinner ner till grunden. Inte rasar som om det vore sprängladdningar i väggarna. Det är konstigt med WTC-7. Att det är 36 % som tror på konspirationsteorin 2006 är nån undersökning. Men varför skulle de ljuga
Då har du inte letat tillräckligt.

Så här säger Captain Chris Boyle

Boyle: There was a huge gaping hole and it was scattered throughout there. It was a huge hole. I would say it was probably about a third of it, right in the middle of it. And so after Visconti came down and said nobody goes in 7, we said all right, we?ll head back to the command post. We lost touch with him. I never saw him again that day.

Och på frågan hur nära han kom WTC7 svarade han:

Boyle: I was standing right next to the building, probably right next to it.

Källa: http://www.firehouse.com/terrorist/911/magazine/gz/boyle.html

Om du har vittnesuppgifter eller bilder från den södra sid som visa på motsatsen så är jag oerhört intresserad att ta del av dem. Annars kan vi nog vara eniga att vi bör lyssna på de som var på plats, och de vittnar INTE om det som du påpekar.
Citera
2007-05-08, 23:45
Medlem
Om det nu är så som konspirationsteoretikerna säger, att Bush och hans närmaste krets planera och genomförde 9/11-dåden och detta fram nu (på ett dramatiskt sätt, till exempel att Bush glömmer stänga av en mikrofon under ett samtal eller dylikt), vad tror ni skulle hända? Skulle Vita Huset stormas? Totalt upprop?
Citera
2007-05-08, 23:46
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Ska kolla på filmen på Youtube nu, verkade intressant. Också rätt gripande,

http://www.youtube.com/watch?v=EhSpxMpbKTw&mode=related&search=

Man som försöker klättra ned
Usch ja. Jag har sett den innan. Den är fruktansvärd. Vad tänker man när man tappar greppet där? Man blir tårögd.
Citera
2007-05-08, 23:55
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Bara jag som tycker att den här bilden är rätt intressant?

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Edna_Cintron_standing_in_WTC1.jpg

Jag fann den rätt gripande, den visar verkligen skalan på husen
Hualien. Själv vågade jag inte ens luta mig fram mot fönstrena när jag käkade middag högst upp i WTC2 (windows of the world). Jag höll kameran from mot fönstret för att knäppa kort.
Citera
2007-05-08, 23:55
Bannlyst
FEMA/NIST gjorde bara uträkningar från våningarna 8-46 när dom gjorde utredningen på WTC7 kollapsen. seriös forskning som vanligt undrar varför. NIST har börjat fundera på om bomber kunde tat ner byggnaden med. Vittnen som var inne i WTC7 sa dom hörde och kände explosioner som jag länkat till innan.

Dom har inte förklarat denna gasen man såg komma från WTC7 i deras rapport som är på 10 tusen sidor: http://infowars.net/articles/may2007/070507NIST.htm

Undrar varför?. och där var inga gasflaskor i wtc7 alls heller för den delen.
Citera
2007-05-09, 00:00
Medlem
Citat:
Hualien. Själv vågade jag inte ens luta mig fram mot fönstrena när jag käkade middag högst upp i WTC2 (windows of the world). Jag höll kameran from mot fönstret för att knäppa kort.

Har du varit där? Berätta mer, hur såg det ut? Hur kändes det att vara så högt upp?

Ska åka till New York nästa sommar!
Citera
2007-05-09, 00:09
Medlem
Billows avatar
Citat:
Då har du inte letat tillräckligt.

Så här säger Captain Chris Boyle

Boyle: There was a huge gaping hole and it was scattered throughout there. It was a huge hole. I would say it was probably about a third of it, right in the middle of it. And so after Visconti came down and said nobody goes in 7, we said all right, we?ll head back to the command post. We lost touch with him. I never saw him again that day.

Och på frågan hur nära han kom WTC7 svarade han:

Boyle: I was standing right next to the building, probably right next to it.

Källa: http://www.firehouse.com/terrorist/911/magazine/gz/boyle.html

Om du har vittnesuppgifter eller bilder från den södra sid som visa på motsatsen så är jag oerhört intresserad att ta del av dem. Annars kan vi nog vara eniga att vi bör lyssna på de som var på plats, och de vittnar INTE om det som du påpekar.
Det står i den länken jag länkade till att hålet var rätt så stort men då huset skulle tåla flygplan så borde ett sådant här hål högst få huset att luta. Dock ej rasa som ett korthus. Här är en länk. Så farligt stort är ej hålet att huset bör falla som ett korthus
http://www.rense.com/general65/WTC7_sw_after_1.jpg
Huset ser ju nästan helt ut,
Citera
2007-05-09, 00:10
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Har du varit där? Berätta mer, hur såg det ut? Hur kändes det att vara så högt upp?

Ska åka till New York nästa sommar!
Jag kan slänga upp lite kort jag tog på WTC om du vill.

Jag hade familjemedlemmar som jobbade där, delvis i WTC faktiskt, men mest i world financial centre precis bredvid. Deras arbetsplats blev också förstörd.

Jag har även varit inne på en typisk kontorsvåning och kollat runt. Det var oerhört tråkiga miljöer faktiskt. Bara en sjuhelvetes massa skärmar som delade arbetsplatserna. Men det var lite coolt med det öppna landskapen runt om, och utsikten var fantastisk.

Jag längtar verkligen tillbaka dit, en fantastisk stad. Det finns allt för alla vilken tid som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in