Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Nej det faller efter förväntad tid!
http://www.iti.northwestern.edu/research/wtc/media/bazantwtcstory.pdf
Men du kanske har en bättre uträkning! I så fall så hysta upp den snarast efter som du "vet" att det skedde på ett onaturligt sätt.
Ärligt talat så kan inte jag ta ställning till huruvida de föll "för snabbt" eller ej, utöver att det såg konstigt ut i teve för mina otränade ögon. Jag presenterade här endast min tolkning av andras tankar angående just det. Jag kollade in uträkningarna som snabbast, men jag får erkänna att jag inte har kunskap nog att se ifall de är korrekta eller ej, och jag har svårt att tänka mig att du har den kunskapen, fördomsfull som jag är.
Hur som helst så har vi den objektivt sanna falltiden att utgå ifrån, och sedan är det ju egentligen bara att räkna baklänges tills dess att man får rätt värden. Med det vill jag inte alls säga att det är en bluff, även om jag kan tänka mig att så är fallet.
Hur tolkar du exv denna saxning ur dokumentet: "According to this hypothesis, one may estimate that C = 71 GN/m (due to unavailability of precise data, an approximate design of column cross sections had to be carried out for this purpose)" ?
Och snälla, inget snack om att jag struntade i att svara på någon av dina frågor om månlandaren för ett halvår sen, vilket gör dig immun mot att själv svara på frågor. Jag vill bara veta hur mycket du själv förstår av innebörden.