2007-05-07, 22:44
Bannlyst
Alla här!

1.Båda planen exploderade inuti tornen, det stämmer va?

2.Ingen av planen var synliga vid explosionsögonblicket, rätt?

3.Ingen hade märkt en explosion inifrån tornet samtidigt som planet exploderade, rätt?

Om ni svarar rätt på dessa tre frågor så fanns ju faktiskt en möjlighet att avfyra något i "skydd av planets explosion" eftersom det var helt osynligt i det ögonblicket.

Har någon tänkt på det?

Det är EN möjlighet om man skulle vilja sätta lite "extra energi" i omlopp i tornen "för att ta ned dem" snabbt.

Eller hur?
Citera
2007-05-07, 22:44
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
LÅNGT? Du får inte bättre upplösning. Du ser ju på bilderna att nosen är inne i WTC innan flashen kommer

Hur förklarar du då flashen som finns på nosen, samt flashen som finns på bakpartiet. De ser EXAKT likadana ut som den som rör sig mot WTC. Det ÄR en ljusreflektion. Snälla nån, det måste ni väl ändå förstå.

Det finns ingen flash på bakpartiet. Dessutom är Flashen på nosen av betydligt mindre kaliber än den Flash som syns under planet. Vilket är ett tecken på att när något avfyras får den en starkare flash vid avfyringsprocessen än då det är påväg.
Citera
2007-05-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Alla här!

Båda planen exploderade inuti tornen, det stämmer va?

1.Ingen av planen var synliga vid explosionsögonblicket, rätt?

2.Ingen hade märkt en explosion inifrån tornet samtidigt som planet exploderade, rätt?

Om ni svarar rätt på dessa två frågor så fanns ju faktiskt en möjlighet att avfyra något i "skydd av planets explosion" eftersom det var helt osynligt i det ögonblicket.

Har någon tänkt på det?

Det är EN möjlighet om man skulle vilja sätta lite "extra energi" i omlopp i tornen "för att ta ned dem" snabbt.

Eller hur?

Japp, det finns möjligheter till mycket. Eftersom man inte identifierade några kroppar från flygplanen så kanske det var CIA-agenter som gick på planet, sedan strålades dessa upp i ett rymdskepp med hjälp av teknik från UFO:n man har i Area 51 (ingen har ju kunnat bevisa att USA inte har ett UFO i Area 51).
Citera
2007-05-07, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Alla här!

1.Båda planen exploderade inuti tornen, det stämmer va?

2.Ingen av planen var synliga vid explosionsögonblicket, rätt?

3.Ingen hade märkt en explosion inifrån tornet samtidigt som planet exploderade, rätt?

Om ni svarar rätt på dessa tre frågor så fanns ju faktiskt en möjlighet att avfyra något i "skydd av planets explosion" eftersom det var helt osynligt i det ögonblicket.

Har någon tänkt på det?

Eller hur?

För ALLA skulle ändå tro att det bara var planet som exploderade.
Citera
2007-05-07, 22:49
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Japp, det finns möjligheter till mycket. Eftersom man inte identifierade några kroppar från flygplanen så kanske det var CIA-agenter som gick på planet, sedan strålades dessa upp i ett rymdskepp med hjälp av teknik från UFO:n man har i Area 51 (ingen har ju kunnat bevisa att USA inte har ett UFO i Area 51).
När fantasier upptar logik är det ett tecken på känslan av förlust sägs det.
Citera
2007-05-07, 22:50
Bannlyst
Citat:

Så, då fanns chans till att sätta av en större explosion i alla fall.

Smart tänkt om det nu hände förstås.
Citera
2007-05-07, 22:51
Bannlyst
Citat:
Va? NIST uppmätte och beräknade temperaturer på runt 1000 grader. Sedan tog man en del stålprover. Den metod man använder för att se hur varmt stål har varit är att titta på färgen, men på majoriteten av proven fattades färg, därför kunde man inte bevisa att stålproverna uppnått temperaturer högre än 1000 grader. Det är inget konstigt med det, vad ska NIST göra egentligen? NIST är inga gudar, det rör sig om tekniker och experter, inte allvetade gudar som man kan säga hur var en stålbit har varit...
Detta betyder så klart inte att man har bevisat att stålet inte var varmare än 1000 grader.

1000 grader???? vad pratar du om? håll dig till värkligheten?

1000 grader sa dom att luft temperaturen KUNDE gåt upp till det är STOR skillnad det. Det har inget med dens CORE column eller stål pelare alls att göra. och dom sa kontors bränderna lugna ner sig efter 15 min, så det var bara under en kort tid dom var varma. igen LUFT temperaturer är en ANNAN sak. så nu behöver du inte misstolka det mer!. dom fick inga bevis på deras clumns kom till över 600C långt ifrån,

Och har du inte lärt dig varför dom fick ÄNDRA värdena och JUSTERA deras modell än????
Citera
2007-05-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
1000 grader???? vad pratar du om? håll dig till värkligheten?

1000 grader sa dom att luft temperaturen KUNDE gåt upp till det är STOR skillnad det. Det har inget med dens core column eller stål pelare alls att göra. och dom sa kontors bränderna lugna ner sig efter 15 min, så det var bara under en kort tid dom var varma. igen LUFT temperaturer är en ANNAN sak. så nu behöver du inte misstolka det mer!. dom fick inga bevis på deras clumns kom till över 600C långt ifrån,

Och har du inte lärt dig varför dom fick ÄNDRA värdena och JUSTERA deras modell än????

Jag håller mig till verkligheten. NIST uppmätte lufttemperaturer på 1000 grader. Jag förstår inte varför det är anmärkningsvärt med tanke på att en vanlig kontorsbrand brinner i ungefär 800 grader.

Lufttemperaturer och hur varmt stålet var är så klart olika frågor.

Nej, som det verkar så har NIST inte kunnat bevisa att stålet blev så varmt. Detta är så klart inget bevis för att stålet inte blev så varmt. Det säger egentligen bara att det är svårt att säga hur varmt en bit stål har varit.
Citera
2007-05-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
När fantasier upptar logik är det ett tecken på känslan av förlust sägs det.

Japp, det håller jag med om. Lustigt att höra det från dig bara.
Citera
2007-05-07, 22:55
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Se bildserien igen. Se den vita linjen på husväggen. Se hur långt planet hinner från foto 3 till foto 4. Betänk sedan att missilens hastighet är snabbare än planets. Då förstår man att det som avfyras hinner fram till nos spetsen mellan bild 3 och fyra.
http://img168.imageshack.us/img168/4086/wtcmv3.jpg
Amen för fan ge dig. Hur urbota korkad får en livs levande människa bli. För det första är det EXAKT lika lång tid mellan ALLA bilderna. Jag har tagit bild för bild i en serie. Sedan det andra. Geez! Låt oss säga att de skiljer 10 meter (då tar vi i i överkant, tror att det snarare är 7) Ett plan som rör sig i 800 km/h. Hur lång tid tar det för planet att färdas 10 meter? (enligt mina beräkningar blev det 4,5 hundradelar. Menar du att man på denna tid hinner avlossa en missil helt obemärk. Tänk själv bara vilken oerhörd energi den borde avfyras med då den sitter fast i ett föremål som rör sig i 800 km/h. Alltså ska den accelerera från 0- 1000 km/h på under 4 hundradelar

Grattis. Du kom just med i Guiness records of stupid people. malmoesoldier och Xcore välkomnar dig!
Citera
2007-05-07, 22:56
Bannlyst
Sen är det så här

SKULLE regeringen verkligen velat sänka WTC, så LITA på att de har medel till det. Det finns säkert mängder med högteknologivapen man skulle kunna ha använt.

Det ni ser som science fiction när ni skojar om strålvapen, finns redan.

Problemet är att vare sig ni eller jag vet hur långt man har kommit i att utveckla hemliga top secret vapen.

OM detta vore något iscensatt av regeringen så har de ändå gått väldigt skickligt tillväga eftersom många tror att det var ett terrorattentat av flygplanskapare.

Jag är öppen för båda versioner, visst kan det ha varit ett attentat av bin laden och kapare, men jag är minst lika öppen för motsatsen. Och det borde ni också vara.
Citera
2007-05-07, 22:56
Medlem
Billows avatar
Citat:
Jag håller mig till verkligheten. NIST uppmätte lufttemperaturer på 1000 grader. Jag förstår inte varför det är anmärkningsvärt med tanke på att en vanlig kontorsbrand brinner i ungefär 800 grader.

Lufttemperaturer och hur varmt stålet var är så klart olika frågor.

Nej, som det verkar så har NIST inte kunnat bevisa att stålet blev så varmt. Detta är så klart inget bevis för att stålet inte blev så varmt. Det säger egentligen bara att det är svårt att säga hur varmt en bit stål har varit.
Sen är frågan om de syftar på temperaturen intill elden eller om de menar då elden kommer i kontakt med något. Och hur lång tid det tar för värmen att påverka stål mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in