2008-04-26, 23:36
Medlem
SLOBs avatar
Al ciada du får en tillsägelse för ditt upprepade tramsande i den här tråden.

Inläggen raderade
/S
mod
Citera
2008-04-27, 09:36
Medlem
SLOBs avatar
Och återigen påminner jag om regel 0.06

0.06. Frågor om låsningar, borttagningar osv. diskuteras med moderator via PM.

Inlägg raderade.

/S
mod
Citera
2008-05-01, 18:45
Medlem
villbarafragas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Så det hela planerades redan när tornen byggdes menar du?
Snarare menar han att när attacken planerades så vart det ihåliga utrymmet en fördel. Därmed inte sagt att jag själv tror det. De borde ju i sådant fall utnyttjat det utrymmet redan vid första attentatet, eller så insåg de att det första inte dög och började titta efter ett bättre sätt att jämna byggnaderna med marken.
Citera
2008-05-01, 18:47
Bannlyst
Och det råkade vara 33 år och 333 dagar senare.
Citera
2008-05-01, 20:01
Medlem
villbarafragas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Nummer som dessa är inget att komma med, häftiga nummer kombinationer går alltid att hitta bara man vänder och vrider på allt tillräckligt länge. Vad skulle en massa 3or betyda förresten? Här försöker jag hjälpa dig komma undan med lite heder i behåll och så skämmer du ut dig totalt.

Däremot såg jag något väldigt intressant och det var att när man knappade in namnet på ett eller båda flyplanen (minns inte vilket) med något speciellt typsnitt i Windows som består av symboler så kunde man se ett flygplan som åker in i en skyskrapa. Det här säger absolut ingenting och mitt minne av det hela är så diffust så jag har inte mycket detaljer, reg nummret man skrev in kan dessutom vara fingrerat så vitt jag vet, men det är iallafall ett sätt att visa att visst går det att göra häftiga grejer med namn och siffror men oftast är det bara skit. Hur många tror de som ligger bakom 911 orkar vänta tills rätt plan, med rätt regnr, lyfter så att de kan kapa just det planet? Dessutom tvivlar jag på att gubbarna i bora-bora grottorna, om de nu är de som ligger bakom det hela, spenderar sina dagar med att leka i Word.
Citera
2008-05-01, 20:30
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villbarafraga
N

Däremot såg jag något väldigt intressant och det var att när man knappade in namnet på ett eller båda flyplanen (minns inte vilket) med något speciellt typsnitt i Windows som består av symboler så kunde man se ett flygplan som åker in i en skyskrapa.

Nej, det där var en hoax som byggde på ett hittepå flightnummer för ett av planen som träffade WTC (och typsnittet heter Wingdings). Tror det där finns i den stora "Vederlagda teorier"-tråden.

EDIT: Yep. Här.

/S
Senast redigerad av SLOB 2008-05-01 kl. 20:38.
Citera
2008-05-01, 21:55
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Attentatet INNAN 2001 skedde 1993, tror inte ens att galnaste idioten tror att detta går att få till "33 år" Men Allan KajDå kanske kan förklarar hur man räknar då!
Citera
2008-05-01, 23:37
Bannlyst
Citat:
Congress appropriated the funds necessary to construct the War Department’s new home (approximately $83 million) on August 14, 1941. The groundbreaking ceremony took place on September 11, 1941.

http://www.visitingdc.com/virginia/pentagon-history.htm

Bara en tillfällighet, naturligtvis. (Ställ er framför en tegelvägg)
Citera
2008-05-02, 09:01
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
http://www.visitingdc.com/virginia/pentagon-history.htm

Bara en tillfällighet, naturligtvis. (Ställ er framför en tegelvägg)
Allvarligt, du menar att man valde 9/11 2001 för att det hade en numerisk symmetri med ett slumpmässigt beslut i den amerikanska kongressen?

30/9-1935 är 66 år och 66 dagar innan 9/11-01. Den dagen öppnades Hooverdammen.
Roosevelt, amerikansk president inviger ett kritiserat bygge, döpt efter en annan president. 66 år och 66 dagar senare störtas en annan välkänd amerikansk byggnad.

Spoooooooky!

jag förstår varför truthersrörelsen i sverige ansåg sig tvugna att beblanda sig med 1-majtågen. Tre personer ensamma runt en banderoll ser fånig ut t o m i era ögon. Om det enbart är debattörer av din kvalité ni har kvar. Tja blir det nog ingen banderoll nästa år utan en flagga som en person kan bära själv. Truthersrörelsen ser tack och lov ut att sakta tyna bort.
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-05-02 kl. 09:05.
Citera
2008-05-02, 11:53
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Allvarligt, du menar att man valde 9/11 2001 för att det hade en numerisk symmetri med ett slumpmässigt beslut i den amerikanska kongressen?

30/9-1935 är 66 år och 66 dagar innan 9/11-01. Den dagen öppnades Hooverdammen.
Roosevelt, amerikansk president inviger ett kritiserat bygge, döpt efter en annan president. 66 år och 66 dagar senare störtas en annan välkänd amerikansk byggnad.

Spoooooooky!

jag förstår varför truthersrörelsen i sverige ansåg sig tvugna att beblanda sig med 1-majtågen. Tre personer ensamma runt en banderoll ser fånig ut t o m i era ögon. Om det enbart är debattörer av din kvalité ni har kvar. Tja blir det nog ingen banderoll nästa år utan en flagga som en person kan bära själv. Truthersrörelsen ser tack och lov ut att sakta tyna bort.

Det här är faktiskt en av de saker jag har svårast att greppa med konspirationsteoretiker och truthers, att det såpass frekvent dyker upp numerologmystiker. Är det på allvar att man tror att konspiratörerna satt och planerade in konspirationen för att få den att passa årsdagar och nummerföljder?
Citera
2008-05-02, 13:45
Bannlyst
Nej, de gör det för att det är skämtsamt och ni är skämtet.

Citera
2008-05-02, 15:28
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Det här är faktiskt en av de saker jag har svårast att greppa med konspirationsteoretiker och truthers, att det såpass frekvent dyker upp numerologmystiker. Är det på allvar att man tror att konspiratörerna satt och planerade in konspirationen för att få den att passa årsdagar och nummerföljder?
Ja de har ju inte kommit fram med något nytt de senaste åren. Så nu får de väl skrapa i botten på tunnan antar jag.
Rimligtvis borde varje dag i världshistorien kunna sammankopplas med vilken annan dag som helst genom att peka på ett godtyckligt numeriskt mönster.

Vad sägs om den här då:
De efterföljande rättegångarna till Nürnbergrättegången inleddes 9/12-1946. Det är exakt 20 000 dagar innan 9/11 2001.
OMG 911 WAS AN INSIDE JOB BY NAZIMEDICALS !

Edit. Den här är ännu bättre.
15 november 1999 höjer tyskland krigsskadeståndet till slavarbetare i nazityskland med 50%, 1 milliard D-mark.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/521275.stm
Som artikeln säger vill de ha mer. De är inte nöjda. Då har vi:
1. Judar
2. Judar som vi vet ljuger om förintelsen.
3. Judar som vill ha mer pengar (vi vet alla hur mycket the juuus gillar pengar)

Exakt 666 dagar senare är det 9/11-2001. Ergo: 9/11 var konspiration av satansdyrkande judenazister.
Samma dag passerade Merkurius framför solen. En ovanlig astronomisk händelse. Ett järtecken och en signal till ondskans krafter att påbörja planen för att överta makten.
Gud, nu är allt så klart och tydligt. Som en slöja lyfts från mina ögon!
Senast redigerad av KimNeilJung 2008-05-02 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in