2007-05-07, 17:49
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Vittnen som Loose Change och andra kräk-fabriker påvisar oss, dessa brandmäns vittnes uppgifter skall bevisa enligt Loose Change att dom hörde explosioner och att detta visar tydligt på en kontrollerad rivning genom sprängämnen.

Fast jag tror inte att dessa brandmän ljuger, tvärt om, jag skulle bli förvånda om man inte hör smällar under dessa omständigheter. Men ett uttryck som "sounds like explosions" betyder inte med automatik att det är sprängmedel inblandade.
Men det skiter foliehattarna i, det är en bra kommentar från en brandman, den använder vi för att sälja våra filmer så vi kan blir rika på kuppen.
Fast det är ju samma gäng som enligt Xcore har den rätta sanningen. Samma gäng som påstår att det inte finns några rester efter tornen WTC 1 o 2 som är större än 2 foot? Samma gäng som påstår att all bränsle (jetfule) exploderade i kraschen.... ja listan kan göras lång på lögner från dessa foliehattar.
Men det är dessa foliehattar som ni använder som någon sorts bevis bara för att USA är satan själv på jorden. Objektivitet är inte foliehattarnas styrka.

Ingen sanning helt utan lögner. Det är svårt att låta allt innehålla sanning. Även om det är på detta sätt det gick till har säkert ett och annat falskt påstående smygit sig in. Dock kan Bush tyckt att det var bra att sprängladdningar fanns i husen. Att det officielt snackas om kontrollerad rivning kan va till fördel om man vinklar det åt ett annat håll. Fortfarande är det också oklart om mycket. Delvis ringen Bin Ladin har i guld på videon som han inte annars brukar ha. Sammtidigt är inte mannen lik Bin Ladin tycker många. Jo mycket konstigheter.
Citera
2007-05-07, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Du och många andra envisas hela tiden med ett antingen-eller-tänkande, och jag förstår inte riktigt varför.

Varför är det orimligt att planen gick trängde igenom väggen och exploderade? Nu vet jag inte var bränsletankarna på sådana plan sitter, men är det inte i vingarna eller i närheten av vingarna? Det borde väl mycket väl kunna vara så att själva planet helt eller delvis går in i huset medan vingarna (om nu bränsletankarna fanns i vingarna) exploderade mot fasaden?

Det gjorde de inte.

Planet gick igenom helskinnat (dvs i ett stycke) och exploderade inne i tornet.

Då det var osynligt för allmänheten.

Det leder mig till en till fråga.

Kunde det finnas chans att något i byggnaden exploderade samtidigt med planet? Och därför kunde ingen se att det var två explosioner som gick av?

(ingen såg ju planet vid explosionsögonblicket)

Bara spekulationer givetvis.
Citera
2007-05-07, 17:51
Medlem
Billows avatar
Och hur är det nu med WTC 7
Citera
2007-05-07, 17:52
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag vill att du på ett konstruktivt sätt argumenterar och visar varför du tror att flashen kom innan kraschen.

Jag har postat ett "bevis" på att så inte är fallet och kastat över bollen till er planhalva. Anledningen till att jag skriver bevis inom citationstecken är för att det mycket väl kan tänkas innehålla felaktigheter, det måste nötas och prövas. Om du då har ett vattentätt case så borde du hitta fel i mina argument.

Alltså, jag påstår att min bild bevisar att flashen inte skedde INNAN utan i samband med kollisionen (eller rättare sagt just precis runt kollisionen, eftersom frameraten inte medger mer exakta slutsatser, även om jag menar att allt tyder på att flashen är en effekt av kollisionen).

Och nej, du har inte en enda gång tagit dig an min bild, jag har tillfört debatten nya argument, ställt nya frågor och försökt komma ur det statiska läge som uppstod av att folk uppenbarligen tolkade saker helt olika. Ni verkar dock väldigt ovilliga att kliva ut på den här grenen, min teori om det är för att ni känner att era argument inte håller. Du är välkommen att visa att jag har fel på den punkten.

Och jag påstår att flashen kommer innan. vad är det som är oklart?

Som jag sa innan, Ni ser annat än jag och tvärt om, diskussionen kommer inte längre än så... Därför tar jag upp det igen... Ska vi gå vidare med svarta lådor, bränder i 5:an som var betydligt större än 7:an... eller nåt annat godis...?
Citera
2007-05-07, 17:53
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Och jag påstår
Ni ser annat än jag och tvärt om, diskussionen kommer inte längre än så..godis...?
Så sant. Diskussionen kommer pågå i evighet isåfall.
Citera
2007-05-07, 17:55
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Thermite

Nu är det din tur

Smält stål, fanns det på ground zero?

Thermite kan skapa effekter som gör att du kan se rinnande metall, rätt.
Men den kan inte kapa balkar horisontellt. Så hur blir det nu då med din fantasi?

Detta visar bara på hur urbota idiotiskt det är att överhuvudtaget är att ta upp thermite /thermate i debatten, teorin kan avfärdas efter 10 minuter.

Jag har ingen bra förklaring till det brandmannen säger, det finns väldigt mycket som kan smälta i ett vanligt kontorslandskap.
Att en brandman ser något som han uppfattar som smällt stål bevisar inte att det är smällt stål. har du sett några provtagningar på denna metall som visar att det är stål? Aluminium smälter vid ca 660 ° C. så det kan vara det, men jag vet inte.
Citera
2007-05-07, 17:55
Medlem
Billows avatar
Nu måste vi iväg. Jag får lämna forumet för ett tag. Återkommer och läser ikapp diskussionen senare.
Citera
2007-05-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det gjorde de inte.

Planet gick igenom helskinnat (dvs i ett stycke) och exploderade inne i tornet.

Då det var osynligt för allmänheten.

Det leder mig till en till fråga.

Kunde det finnas chans att något i byggnaden exploderade samtidigt med planet? Och därför kunde ingen se att det var två explosioner som gick av?

(ingen såg ju planet vid explosionsögonblicket)

Gick det till så? Själv tycker jag att det har varit svårt att se riktigt. Men i filmklippet du länkade till förut ser det ut som om vingarna exploderar när de slår emot fasaden.

Men visst, svaret på din hypotetiska fråga blir ja, jag tror inte att någon hade märkt om en bomb exploderat i husen vid det tillfället.
Citera
2007-05-07, 17:56
Medlem
Pads avatar
Citat:
Och jag påstår att flashen kommer innan. vad är det som är oklart?

Vad du baserar det påståendet på såklart.

Det är ju det som är hela idén med att jag postade en bild. Där hävdar jag nämligen att det finns konkreta bildbevis som visar att redan i bildrutan innan flashen så har planet kommit fram till husväggen.

Antingen så har jag rätt, då visar min bild med mina markeringar att ni har fel. ELLER så har jag fel, och då kan ni peka ut VAD som är fel i min framställning. Det är ju för guds skull så man kommer framåt i en debatt. Jag har lagt fram en tes, styrkt av bildbevis i ruta 80. Du har inte lagt fram något som backar upp ditt påstående. Då hävdar jag att mitt påstående har mer på fötterna än vad ditt har, och jag går inte alls med på att det skulle vara någon slags agree-to-disagree-situation. Jag hävdar helt enkelt att ni blivit överbevisade.

Alltså... det finns en observerbar flash, ok?

Jag påstår att den sker i samband med kollisionen, då får jag också bevisbördan för att visa att så är fallet. Sagt och gjort, jag studerar bildrutorna, visar och argumenterar för varför mitt påstående är korrekt. Då kastas faktiskt bollen över till dig och du kan antingen peka ut brister i min bevisning eller medge att jag verkar ha rätt (srenare motbevis kan givetvis läggas fram om mer data kommer fram).
Citera
2007-05-07, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Thermite kan skapa effekter som gör att du kan se rinnande metall, rätt.
Men den kan inte kapa balkar horisontellt. Så hur blir det nu då med din fantasi?

Detta visar bara på hur urbota idiotiskt det är att överhuvudtaget är att ta upp thermite /thermate i debatten, teorin kan avfärdas efter 10 minuter.

Jag har ingen bra förklaring till det brandmannen säger, det finns väldigt mycket som kan smälta i ett vanligt kontorslandskap.
Att en brandman ser något som han uppfattar som smällt stål bevisar inte att det är smällt stål. har du sett några provtagningar på denna metall som visar att det är stål? Aluminium smälter vid ca 660 ° C. så det kan vara det, men jag vet inte.

Jag sa aldrig nåt om thermite.

Jag frågade om det fanns smält stål på ground zero, fanns det?

Okey, du svarade på det, glöm det här.
Citera
2007-05-07, 18:02
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Vad du baserar det påståendet på såklart.

Det är ju det som är hela idén med att jag postade en bild. Där hävdar jag nämligen att det finns konkreta bildbevis som visar att redan i bildrutan innan flashen så har planet kommit fram till husväggen.

Antingen så har jag rätt, då visar min bild med mina markeringar att ni har fel. ELLER så har jag fel, och då kan ni peka ut VAD som är fel i min framställning. Det är ju för guds skull så man kommer framåt i en debatt. Jag har lagt fram en tes, styrkt av bildbevis i ruta 80. Du har inte lagt fram något som backar upp ditt påstående. Då hävdar jag att mitt påstående har mer på fötterna än vad ditt har, och jag går inte alls med på att det skulle vara någon slags agree-to-disagree-situation. Jag hävdar helt enkelt att ni blivit överbevisade.

Och vi har lagt fram glasklara klipp.. Klipp som du av någon konstig anledning inte vill acceptera...
Som du själv sa tidigare. "jag har varit borta i 2 dagar" Du har inte funderat på om du har missat nåt då? Jag kör samma sak som Ni ofta gör eftersom det blir tjatigt att upprepa sig... Använd sökmotorn...
Citera
2007-05-07, 18:03
Bannlyst
Citat:
Och vi har lagt fram glasklara klipp.. Klipp som du av någon konstig anledning inte vill acceptera...
Som du själv sa tidigare. "jag har varit borta i 2 dagar" Du har inte funderat på om du har missat nåt då? Jag kör samma sak som Ni ofta gör eftersom det blir tjatigt att upprepa sig... Använd sökmotorn...

Precis, det här börjar bli lite tjatigt, speciellt när vi vet hur det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in