2007-04-30, 14:40
Bannlyst
en sak till om städningen folk sa "They were difficult to cool down. because other steels above them first vapourized all the water being sprayed"

Kim. Varför hoppa du över vem som hade kontroll över säkerheten där?

Så du ser vad jag menar myndigheterna hade självklart kuna göra vad dom ville inget snack om saken. och det kan ta nåndag lr en vecka att sätta upp det bara om man gör det bra.

Och vadå varför inte sätta en stor bomb i lobbyn ? ehm

Varför tar inte du och kollar på all fakta som finns angående 9-11 och struntar i vad du tycker dom borde gjort.

Vill du veta vad som hände på 9-11? dom gick för LÅNGT som tyranner alltid gör! misstag gör även dom på grund av deras ego att dom tror sig vara mäktiga

Tycker du ska läsa PNAC dokumentet som skrevs ett år innan 9-11 med, där dom pratar om hur dom vill ha en stor arme och makt och att dom behöver en händelse som 9-11 för att få pengar som stöjder dom för att bygga upp det, vilket dom fick direct när 9-11 hände!

The Project for a New American Century -
Projektet för att nytt Amerikanskt Århundrade.

Detta är en organisation som lobbar och agerar för genomförandet av olika utrikespolitiska mål.

I dokumentet Återuppbyggnaden av Amerikas Försvar från september 2000 står följande:

"USA har i decennier strävat efter att ha en mer permanent roll i Persiska gulfens regionala säkerhet." [...] "Kärnan för den transformerade Amerikanske militären är att slåss hårdfört och vinna multipla samtida stora krig." [...] "Den strategiska transformeringen av den Amerikanska militären till en imperialistisk kraft av global domination skulle kräva en enorm ökning i försvarsspenderingar" [...] "Processen för transformeringen kommer troligen att vara lång, i frånvaron av någon katastrofisk och katalyserande händelse, som ett nytt Pearl Harbor".

Detta dokument är signerat av bl a Dick Cheney, Donald Rumsfeld och Paul Wolfowitz.
Citera
2007-04-30, 14:44
Medlem
Försöksdjurs avatar
Hur var det med filmen jag postade. Du påstod att man hörd explosioner i dem och jag bad dig peka ut när...men fortfarande inget svar.
Citera
2007-04-30, 14:48
Bannlyst
SLOB. Precis nist kolla inte efter thermate och bomber!

Steven jones pratar även om nya saker! du borde ta och kolla det. eller du orkar bara läsa på screw loose change bloggen?
Citera
2007-04-30, 14:48
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier

Bush bror Marvin P. bush hade kontrollen över world trade center från 1993 till 2000. Så ja jag tror dom hade kunat göra vad dom ville rätt lätt

och en kusin till bush bröderna Wirt D. Walker Var CEO mellan 1999 till 2002

Ursäkta, jag missade de här två. Har du något bevis för att Writ D Walker var kusin till Bush-bröderna. Annat än att någon påstår det?

Och hur hade Marvin Bush "kontrollen" över WTC mellan 1993 och 2000?

/S
Citera
2007-04-30, 14:58
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Sen den andra videon jag skrev precis där brandmän filmar får du gärna se oxå

Okej den första filmen har inget med saken att göra det kan jag hålla med om.

Men den andra, den som filmas inne i WTC, vart hör man explosioner där?
Citera
2007-04-30, 15:01
Moderator
Citat:
Majava. Jag vet inte om du och gason missa dena delen

the investigators adjusted the input, but only within the range of physical reality. Thus, for instance… the pulling forces on the perimeter columns by the sagging floors were adjusted..”
NIST, 2005, p. 142

adjusted!!!!
Du har fortfarande lyckats undgå att förstå en enda mening av vad som står i den delen av rapporten. Min förklaring gick dig tydligen också förbi. Du måste lära dig att läsa hela meningar för att förstå en text, det räcker inte med att välja ut ett par ord här och där.

Jag gör ett nytt och sista försök:
Ja. NIST har justerat värden i sin simulering. Alldeles riktigt, det ordet har du förstått. Vad du inte förstått är resten av meningen som du citerar och resten av stycket som meningen står i. Där beskrivs det varför värden ändrades i simuleringen.

NIST ändrade värden tills simuleringen stämde överens med de skador som kunde observeras utifrån och fanns dokumenterade med tusentals fotografier och videofilmer.

Jag ska förtydliga med ett kraftfullt överdrivet exempel:
I sitt första försök med simuleringen användes sådana värden att flyglanet studsade mot väggen och trillade helt oskadat ner på marken bredvid tornen.
Då inser NIST att något inte stämmer, därför ändrar man några egenskaper så att flyglanet faktiskt krashar in i byggnaden och exploderar. Sedan finjusterar man ytterligare tills rätt fasadbalkar går sönder, ett korrekt antal fönster spräcks av explosionen, tills golven sackar så det stämmer med vad som syns på fotografier, mm mm.

Om du fortfarande inte förstår så är det bara att beklaga.
Påståendet att simuleringen justerades med syfte att få tornen att rasa är inget annat än ren och skär lögn, igen.
Citera
2007-04-30, 15:02
Bannlyst
Där dom filmar inne i wtc7?. kanske för att det inte var några explosioner just då?

Spola fram till 2:15 på denna: http://www.youtube.com/watch?v=Hj0vq69jmSo&mode=related&search=
Citera
2007-04-30, 15:05
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Där dom filmar inne i wtc7?. kanske för att det inte var några explosioner just då?

Nej det var inte i WTC7.

http://youtube.com/watch?v=s-RlKF1B9Hk

I den filmen hörs inga explosioner.
Citera
2007-04-30, 15:16
Bannlyst
Försöksdjur.

1. Det är ett klipp från CBS dom kan ha klippt bort delar

2. Man hör tydligt när byggnaden kollapsar stora ljud? det är inte tyst precis

3. Ljudet är dåligt in spelat
Citera
2007-04-30, 15:24
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Försöksdjur.

1. Det är ett klipp från CBS dom kan ha klippt bort delar

2. Man hör tydligt när byggnaden kollapsar stora ljud? det är inte tyst precis

3. Ljudet är dåligt in spelat

1. Precis den kommentaren hörs ofta. Men problemet är att den stöds av ingenting.

2. Ja stora ljud när byggnader kollapsar är inget ovanligt. Men expolsion hörs alltså inte.

3. Delvis ja. Men om man nu rev WTC med bomber så borde det låtit minst lika högt som när man rivar mycket mindre byggnader. Som sagt ingen expolsion hörs.
Citera
2007-04-30, 15:25
Moderator
Citat:
Snälla läste du vad jag och nist skrev?. du har fel

Dom justera det utöver datan dom fick från platsen för att få det att kollapsa.

Du kanske pratar om en annan rapport världen inte sett?. Du gör inget för att övertyga nån att du har rätt genom att inte ge en källa till din lilla rapport iaf.

Jag ska väll inte behöva citera där nist säger att dom justera sin modell igen? och du vet väll vad justera betyder?

Och hur kan 250C på stålet och att där inte va någon brand som brandmän på våning 78 och vittnen över dom våningarna vittna till få det att kollapsa tillsammans med den lilla fireproofing skadan planet gjorde där den träffa???

Jag beklagar, men du har fortfarande inte förstått någonting av det som skrivits.
Citera
2007-04-30, 15:33
Bannlyst
Nä jag vet jag förstår inte nist egna resultat från deras egna rapport

inte detta heller

the investigators adjusted the input, but only within the range of physical reality. Thus, for instance… the pulling forces on the perimeter columns by the sagging floors were adjusted..”
NIST, 2005, p. 142

adjusted <-- ser du ordet? vet du vad det betyder? att dom justera sin modell men dom höll sig inom värkligheten säger dom, men INTE inom faktan från platsen dom hitta. Shit motbevisa mig? ska du skriva här du har fel, eller ge mig en källa? LOL

varför ger du inte mig källor där nist hitta höga temperaturer och att planet gjorde stor skada på firepoorfingen. Varför är det så svårt för dig att ta fram den infon??? jag hittar inte det i nist final report iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in