2014-05-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CowboyBurt
Länka gärna några vittnen som spontant säger "jag såg ett flygplan flyga in i WTC"
Jag kommer inte ihåg om jag sett det? Jag hittar inget på Youtube! Jag hör media prata om det i klippen! Jag hör människor säga att de hörde explosioner! Folk som vittnar om att de såg en explosion måste visst ha sett ett stort plan komma flygande på låg höjd! Det måste ha fört ett himla liv!
Jag är öppen! Visa gärna så många du hittar! Övertyga mig!

Klarar du inte att hitta vittnesmål etc på att ett plan flög in i WTC så är du helt enkelt antingen för dum eller avsiktligt trollar, och då tänker inte jag öda tid på att servera på silverfat till dig när du ändå bara kommer att strunta i det och kasta fram nya korkade påståenden.

Det tar bara sekunder att hitta det du frågar efter om man söker, men du har inte hittat nåt, men du vill inte hitta nåt så enkelt är det...
Citera
2014-05-08, 17:31
Medlem
Citat:
Om det fanns ett 80 tal kameror i närheten av Pentagon och ingen var riktad mot Pentagon? Man riktar väl kamerorna mot något så viktigt som USAs försvarhögkvarter!?

"It’s one of the largest and most secure buildings in the world. It is the nerve centre for the U.S. military. It has hundreds of security cameras both inside and outside the building. But apparently you can fly an airliner into the side of it without being caught on tape."

Varför vill/kan dom inte visa att ett flygplan flyger in i Pentagon!?

http://truthandshadows.wordpress.com/2011/03/02/pentagon-lied-about-having-911-surveillance-video-then-refused-to-release-it/

Och du vet att alla dessa 80 kameror hade med just Pentagon att göra då?

Kan det även vara kameror som har till uppgift att övervaka trafik, bensinstationer, butiker etc, men som är belägna i närheten av Pentagon? Menar du att en kamera som är monterad för att övervaka en butik eller bensinstation och inte Pentagon, ändå ska vara riktad mot Pentagon?

De påståenden som du och konspirationssidorna kastar fram om dessa kameror, är de lika välunderbyggda som den redovisning som faktiskt finns om dessa kameror och banden?

Du kan ju läsa i denna länk....

http://www.911myths.com/index.php/FBI_hides_84_Pentagon_videos
Citera
2014-05-08, 17:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Kan det även vara kameror som har till uppgift att övervaka trafik, bensinstationer, butiker etc, men som är belägna i närheten av Pentagon? Menar du att en kamera som är monterad för att övervaka en butik eller bensinstation och inte Pentagon, ändå ska vara riktad mot Pentagon?

De påståenden som du och konspirationssidorna kastar fram om dessa kameror, är de lika välunderbyggda som den redovisning som faktiskt finns om dessa kameror och banden?

Cowboyen läste/förstod inte den länken igår https://www.flashback.org/sp48686538
Så jag skulle inte hoppas för mycket.. Tror inte han är särskilt seriös om man säger så...
Citera
2014-05-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Man riktar nog främst kamerorna FRÅN Pentagon om du tänker efter. Man är förstås mer intresserad av att se ansiktet än ryggen på alla besökare. Man riktar antagligen majoriteten av kamerorna nedåt istället för upp i himlen, eftersom man är mer intresserad av besökare än vädret (idag kanske det av naturliga skäl är bättre övervakat åt alla möjliga håll).
Sen förstår du nog själv att det är stor skillnad på kvalitén på övervakningskameror då och idag, utvecklingen på det området har tagit stora kliv och de flesta kamerorna runt pentagon på den tiden var vanliga videokameror med låg bildhastighet (tänk övervakningskameror man brukar få se ifrån trafikövervakning när de visar olyckor på tv - bilarna brukar hinna ett par meter mellan varje bild, och om det då kommer ett flygplan i 800 kmh eller liknande så är det nog tyvärr rätt svårt att få något vidare tydligt objekt på bild, om ens något..

Var inte löjlig. Självfallet har Pentagon något system för övervakning, och försvar, av luftrummet. Det vore ju som sagt väldigt enkelt att krascha ett flygplan in i byggnaden om det inte fanns någon beredskap, och det krävs inte heller något geni för att komma på det. Ta bara kamikazepiloterna som exempel...
Citera
2014-05-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Cowboyen läste/förstod inte den länken igår https://www.flashback.org/sp48686538
Så jag skulle inte hoppas för mycket.. Tror inte han är särskilt seriös om man säger så...

Det förstod jag redan efter 1-2 inlägg från honom, det är ju liksom inte första gången i dessa trådar som det dyker upp nya gökar och kör exakt samma race......
Citera
2014-05-08, 19:59
Medlem
Citat:
Det förstod jag redan efter 1-2 inlägg från honom, det är ju liksom inte första gången i dessa trådar som det dyker upp nya gökar och kör exakt samma race......

Väldigt tråkig mästrande ton.

Hoppas du känner till Operation Northwoods (som USAs regering har erkänt att de planerade)?
Sen kan du kolla på vad den här lobbyisten hade att säga. Visar om något vilka sjuka tankebanor som florerar.

https://www.youtube.com/watch?v=M84l19H68mk
Citera
2014-05-09, 01:02
Medlem
CowboyBurts avatar
Tack så mycket! Det var snällt av dig!
Vilka är de här människorna som påstås berättat detta?
Har dom varit med i Tv program? Det är inte så vanligt med ögonvittnen till flygplanen! Människor som berättar med inlevelse om vad dom sett i NY den 9/11! Det är liksom inte en lite grej!

Och sen på andra sidan har vi starka bevis på manipulation!
2 versioner av samma video där båda har exakt samma bakgrunds ljud men där den ena har en person i närheten av kameran som säger "oh my good! An airoplane just flew into the building"! För att plantera "airoplane flew into the building!" Den ena var råkopian utan rösten! Den andra exakt likadan men MED rösten! Det var med 100% säkerhet pålagt senare! Men gjord så att den ska låta som live!
Det är ETT bevis som är utom tvivel för mig! Ett av många! Det bevisar att den versionen som visades på tv var manipulerad! Det ska till lika säkra bevis för att få mig att tro något annat! Det är något sådant jag skulle vilja se som befäster den officiella versionen! Jag ska läsa vidare om motorerna i länken jag fick av dig! Men jag behöver expertanalys till hjälp för att förstå allt! Vill dom att det ska se ut som att det var ett flygplan som körde in i Pentagon så finns det sätt att göra det på! Jag skulle kanske ställa en container med flygplansskrot i entren eller utanför byggplatsen till den pågående renoveringen av Pentagon! En sprängladdning i containern! Poff! Flygplansdelar all over the place!

Det finns mer "smoking guns" på foliehattarnas sida anser jag!
Fortsätt att leta! Sanningen kommer säkert fram förr eller senare.
Oavsett vilken version som är sann! Det kan inte vara båda!

Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Anledningen till att du inte hittar några sådana vittnen är väldigt enkel. Du sitter bara och suger av dina foliehattsklipp på YouTube och sväljer allt som sägs. Då hittar man inte särskilt mycket.

Men det här tog ett par minuter för mig att hitta...

Flera vittnesmål hittar du här:
https://sites.google.com/site/wtc7lies/whattheysaw:eyewitnessaccountsofthenycai
Citera
2014-05-09, 01:09
Medlem
CowboyBurts avatar
"Hundreds of cameras" Minst några stycken måste ha fångar missi... flygplanet!
Om dom har filmen borde det ligga i deras intresse att göra den offentlig!
Få slut på foliehattarna en gång för alla! Sånna som Jag!

Citat:

Citera
2014-05-09, 05:25
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yegori
Var inte löjlig. Självfallet har Pentagon något system för övervakning, och försvar, av luftrummet. Det vore ju som sagt väldigt enkelt att krascha ett flygplan in i byggnaden om det inte fanns någon beredskap, och det krävs inte heller något geni för att komma på det. Ta bara kamikazepiloterna som exempel...

Är det någon som är löjlig just nu det du själv då du inte letar fakta eller tänker efter.

Innan denna händelse fanns bara beredskap på marken för att ta hand om stollar som vill ta sig in men ett luftangrepp verkar rätt orimligt. Att jämföra med Pearl Harbor haltar betänkligt då det fanns inom flyghåll för Japan, Pentagon fanns bara inom räckhåll för flygplan inom landet.

Så nej det fanns ingen självklarhet att försvara luftrummet vid Pentagon, och Truthers har varit duktiga på att sprida falsarium om luftvärnskanoner mm.
Citera
2014-05-09, 05:43
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Tack så mycket! Det var snällt av dig!
Vilka är de här människorna som påstås berättat detta?
Har dom varit med i Tv program? Det är inte så vanligt med ögonvittnen till flygplanen! Människor som berättar med inlevelse om vad dom sett i NY den 9/11! Det är liksom inte en lite grej!

Och sen på andra sidan har vi starka bevis på manipulation!
2 versioner av samma video där båda har exakt samma bakgrunds ljud men där den ena har en person i närheten av kameran som säger "oh my good! An airoplane just flew into the building"! För att plantera "airoplane flew into the building!" Den ena var råkopian utan rösten! Den andra exakt likadan men MED rösten! Det var med 100% säkerhet pålagt senare! Men gjord så att den ska låta som live!
Det är ETT bevis som är utom tvivel för mig! Ett av många! Det bevisar att den versionen som visades på tv var manipulerad! Det ska till lika säkra bevis för att få mig att tro något annat! Det är något sådant jag skulle vilja se som befäster den officiella versionen! Jag ska läsa vidare om motorerna i länken jag fick av dig! Men jag behöver expertanalys till hjälp för att förstå allt! Vill dom att det ska se ut som att det var ett flygplan som körde in i Pentagon så finns det sätt att göra det på! Jag skulle kanske ställa en container med flygplansskrot i entren eller utanför byggplatsen till den pågående renoveringen av Pentagon! En sprängladdning i containern! Poff! Flygplansdelar all over the place!

Det finns mer "smoking guns" på foliehattarnas sida anser jag!
Fortsätt att leta! Sanningen kommer säkert fram förr eller senare.
Oavsett vilken version som är sann! Det kan inte vara båda!

nu gör du exakt som det misstänkts tidigare, du får vittnesmål om personer som sett planen krascha men då börjar du med att tro att de hittar på och det utifrån en icke anvisad video varit fake!

Och sedan kommer massa påståenden att det skulle kunna vara som så eller si men inte heller här med källa eller stöd för att det skulle kunna vara så!

Dina smoking Guns är lika solida som jakten på Big Foot, man letar en sanning inte baserat på något annat än folks tro.

Och ingen av truthers typerna kan ens tänka tanken att alltihop är på grund av USAs utrikses/krigspolitik sedan tidigare där man stött stollar för man ansett att dessa är The Good Guys eller i alla fall bättre än de är emot, och detta slår tillbaka tillslut!

Jag försvarar inte USAs handlingar där man varit inne i andra länder och gjort dumheter men för den skull behöver man inte hitta på "sanningar" för man är kritisk, för då förstör man sitt förtroende kapital.
Citera
2014-05-09, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Är det någon som är löjlig just nu det du själv då du inte letar fakta eller tänker efter.

Innan denna händelse fanns bara beredskap på marken för att ta hand om stollar som vill ta sig in men ett luftangrepp verkar rätt orimligt. Att jämföra med Pearl Harbor haltar betänkligt då det fanns inom flyghåll för Japan, Pentagon fanns bara inom räckhåll för flygplan inom landet.

Så nej det fanns ingen självklarhet att försvara luftrummet vid Pentagon, och Truthers har varit duktiga på att sprida falsarium om luftvärnskanoner mm.

Du tror inte att ett litet privatflygplan fyllt med sprängämnen som fjärrstyrdes mot Pentagon skulle kunna ställa till med en hel del skada?

Du glömmer också bort att World Trade Center byggdes för att kunna motstå en krasch av en Boeing 707 som inte är ett så himla litet plan.
Som sagt var ett sådant scenario inte alls helt osannolikt och Pentagon måste ha haft sådan beredskap. Det bör i normala fall ha funnits jaktflyg i närheten t.ex.
Citera
2014-05-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yegori
Du tror inte att ett litet privatflygplan fyllt med sprängämnen som fjärrstyrdes mot Pentagon skulle kunna ställa till med en hel del skada?

Du glömmer också bort att World Trade Center byggdes för att kunna motstå en krasch av en Boeing 707 som inte är ett så himla litet plan.
Som sagt var ett sådant scenario inte alls helt osannolikt och Pentagon måste ha haft sådan beredskap. Det bör i normala fall ha funnits jaktflyg i närheten t.ex.

Du har alltså inte förstått att det bara en kort bit från Pentagon ligger en kommersiell flygplats, och att det därför är helt normalt att det flyger plan av alla storlekar i direkt närhet till Pentagon hela dagarna, och att det inte skulle finnas en enda chans för t ex jaktflyg att hinna upp och göra något alls om någon pilot i nåt av dessa plan fick för sig att plötsligt styra rätt ner på Pentagon....

Tornen klarade ju bevisligen flygkrascherna, de stod ju fortfarande upp efter dessa trots att det nu kraschat större och tyngre plan in i dem än 707 och dessutom i mycket högre hastighet än man haft i åtanke när man designade byggnaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in