2008-03-09, 20:11
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Så du menar att tex klippa interjuver till sin fördel är helt ok?
Att förvrida det som sägs för att det ska passa deras syften?

Visst det är sant att det presenteras på olika sätt av olika personer, men eftersom det är som jag förklarat ovan, rader tagna ur sitt sammanhang, klippt och klistrat interjuver osv.

Frågan då är, går det att lita på resten av filmen?

Avgör gärna det själv med lite sund källkritik

Film

http://video.google.com/videoplay?docid=-5658198482624505213

http://www.youtube.com/watch?v=8Vnu_yiUzls

Den ena video har man ju redan sett, den med en övervakningskamera på marken , och där kan jag ju säga att man inte ser vad som händer, en explosion.
Den andra ser ju faktiskt fake ut och jag tror faktiskt den är det. För jämför explosionerna på de båda videosen, den från marken visar en explosion som kommer med kraft och sprider sig upp över taket på byggnaden. Och i andra videon kommer ju explosionen bara rakt fram, sprider sig inte uppåt, iaf inte vad man kan se på videon då den är klippt precis när planet har träffat byggnaden.
Och kollar på man youtube-kommentarerna så säger typ alla att den är en fake och redigerad version.
Citera
2008-03-09, 20:38
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despot
men fortfarande så finns det bilder i Loose Change videon, från ett plan som kraschat i Grekland, av nästan samma typ som i Pentagon. det planet kraschade in i ett berg, där blev då inga hål, men ändå låg det stora vrakdelar kvar, så det iaf såg ut som en flygplanskrasch.

Det roliga är att jag bara sitter och spekulerar för skojs skull vad som hände, jag kommer inte tro på att ett plan kraschade in i Pentagon först jag verkligen får övertygande fakta i form av bilder eller film.
Ja, plan flög in i WTC för de har jag sett. Men Pentagon och den mot Vita Huset har jag inte sett nåt av så jag är öppen för alla teorier, eller kanske lite mer på icke-plan teorin.

Du behöver ju inte bli sur och börja använda slag-ord för att övertyga mig, det lär ju inte hjälpa över nätet liksom visst jag kanske ska ta och läsa igenom alla 700 sidor i denna tråd, och se om jag övertygas mer av plan-teorin, om jag orkar
Skitsnack. Du är bara ytterligare en foliehatt som bara låtsas "spekulera". Det enda dina "spekulationer" uppnår är att påvisa din oförmåga att förstå grundläggande fysiska lagar. Bland annat.
Jag tror inte det fanns någon missil vid Pentagon innan jag får se bilder på den. Det är jävligt mystiskt att twoofers envisas med att påstå detta trots att det borde finnas övervakningskameror som filmat missilen. Vad är det ni försöker dölja?
Citera
2008-03-09, 20:44
Medlem
despots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Skitsnack. Du är bara ytterligare en foliehatt som bara låtsas "spekulera". Det enda dina "spekulationer" uppnår är att påvisa din oförmåga att förstå grundläggande fysiska lagar. Bland annat.
Jag tror inte det fanns någon missil vid Pentagon innan jag får se bilder på den. Det är jävligt mystiskt att twoofers envisas med att påstå detta trots att det borde finnas övervakningskameror som filmat missilen. Vad är det ni försöker dölja?

jag tror inte det finns så mycket fakta om vad som händer en Boeing 757 som flyger in i en betongvägg.
Kanske var det inget förmål som flög in i Pentagon överhuvudtaget?

Vad jag försöker dölja? tycker att det är USA regering som mörklagt fakta, om de inte har något att dölja så behöver de väl inte komma och snacka med Pentagons personal, som om det skulle uppstå missförstånd om vad som hänt? det är ju vad personalen tyckte, att de blev hjärntvättade.

Och så var det där med övervakningskamerorna, kan de inte bara ge folket en video som visar planet? Pentagon borde haft tillräckligt med kameror för att kunna visa sanningen.
Citera
2008-03-09, 20:52
Medlem
Citat:

Och så var det där med övervakningskamerorna, kan de inte bara ge folket en video som visar planet? Pentagon borde haft tillräckligt med kameror för att kunna visa sanningen.
Gör så här: Ladda ner ett flygfoto över Pentagon.
Rita på detta flygfoto in ett antal möjliga/lämpliga placeringar av övervakningskameror (förutom den/dom som fanns) som kunnat "visa sanningen".
Posta en länk till din bild här i tråden.
Jag och säkert många med mig skall med stort intresse ta del av ditt försök!

/T
Citera
2008-03-09, 20:58
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
jag tror inte det finns så mycket fakta om vad som händer en Boeing 757 som flyger in i en betongvägg.

Vad jag försöker dölja? tycker att det är USA regering som mörklagt fakta, om de inte har något att dölja så behöver de väl inte komma och snacka med Pentagons personal, som om det skulle uppstå missförstånd om vad som hänt? det är ju vad personalen tyckte, att de blev hjärntvättade.

Så om det nu inte finns så mycket fakta runt kinetisk energi, hur kan du då säga att något är fel?

Nejnej, "vi" har vittnen och (suddiga) bilder. Ni har ingenting! Övervakningskamerorna borde ha visat en missil, det gör de inte. Var är bilderna från de kamerorna. Varför visar ni inte upp de bevis ni måste ha? Likväl hävdar ni att det fanns en missil på plats. Vad försöker ni dölja? Jag tycker det luktar propaganda och desinformation från twooferssidan.
Citera
2008-03-09, 21:04
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Gör så här: Ladda ner ett flygfoto över Pentagon.
Rita på detta flygfoto in ett antal möjliga/lämpliga placeringar av övervakningskameror (förutom den/dom som fanns) som kunnat "visa sanningen".
Posta en länk till din bild här i tråden.
Jag och säkert många med mig skall med stort intresse ta del av ditt försök!

/T

Pentagon. Borde sitta ett gäng kameror på den byggnaden och runt omkring. Varje kvadratmeter är förmodligen bevakad med kamera för att förhindra eventuella terroristdåd och andra angrepp.

Som det ser ut från nu, om man antar att det var enda kameran som övervakade den sidan av byggnaden så kan ju vilken klottrare som helst smygit dit och taggat hela väggen utan att nån märkt något.

Har jag fel ?
Citera
2008-03-09, 21:07
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Titta på Loose Change en gång till och följ med i den här viewers guide:

http://www.loosechangeguide.com/LooseChangeGuide.html

Loose Change är en massa lögner och halvsanningar staplade på varandra på ett sådanat sätt att folk som är lättmanipulerade lätt faller offer för upplägget. När folk sedan sugits in i den foliehattsvärlden tycks det vara svårt för dem att komma tillbaka till verkligheten, men testa och följ guiden och anlägg ett mycket kritiskt öga. Tänk på att du redat sett ett par exempel på hur personerna bakom filmen fört dig bakom ljuset och försökt manipulera dig. Varför skulle resten vara sanning?

Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Pentagon. Borde sitta ett gäng kameror på den byggnaden och runt omkring. Varje kvadratmeter är förmodligen bevakad med kamera för att förhindra eventuella terroristdåd och andra angrepp.

Som det ser ut från nu, om man antar att det var enda kameran som övervakade den sidan av byggnaden så kan ju vilken klottrare som helst smygit dit och taggat hela väggen utan att nån märkt något.

Har jag fel ?

Du tror inte att militärpatruller är effektivare när det gäller att skydda en byggnad från klotter? Det är trots allt pentagon vi pratar om.
Senast redigerad av Flytande_argot 2008-03-09 kl. 21:14.
Citera
2008-03-09, 21:15
Medlem
Citat:

Har jag fel ?

Det finns antagligen ett flertal kameror som täcker delar av fasaden. Dessa kan ju dock omöjligt ha filmat flygplanet då det befann sig utanför dessa kamerors upptagningsområde. I övrigt tror jag inte att Pentagon är särskilt kameraövervakat, varför skulle det vara det? Det är ett kontorshus för Försvarsdepartementet, ingen anläggning med superhemlig forskning och kärnvapenmissiler.

I övrigt så ljuger du, eller så är du lurad. Man har ju släppt en film, för länge sedan, tagen från en passagekontroll. Denna film är idag väl spridd på Internet och borde gå att se på Youtube.

Dock är det så att denna film, liksom alla andra, visar otydliga bilder på planet. Detta är helt naturligt med tanke på att det handlar om helt vanliga kameror som filmar med 24 rutor per sekund, och planet rörde sig i 5-600 kilometer per timme.
Senast redigerad av ThisIsSparta 2008-03-09 kl. 21:18.
Citera
2008-03-09, 21:18
Medlem
Jaha, då ska vi nu alltså gå igenom hela skiten en gång till för att ännu en okunnig lättlurad stackare tycker att det är nåt konstigt, och börjar rabla allt han läst på konspirationssidor som ett mantra, och som han bevisligen inte begriper ett smack av utan bara upprepar utan koll mot verklighet och fakta.

Och ännu en gång så tror en lättlurad okunnig amatör att det kryllade av höghastighetskameror runt Pentagon, alla riktade för att täcka inkommande flygplan......

Att komma med ovanstående funderingar och påståenden visar med all tydlighet att man borde tvingas gå om grundskolan, om man nu ännu hunnit avsluta den....

Dr Tinnitus
Citera
2008-03-09, 21:21
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Du tror inte att militärpatruller är effektivare när det gäller att skydda en byggnad från klotter? Det är trots allt pentagon vi pratar om.

Jo, men är det helt orimligt att de nyttjar kameraövervakning uttöver vakter ? Precis som slottet i Sthlm, det sitter ju kameror överallt uttöver patrullernade vakter.

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Det finns antagligen ett flertal kameror som täcker delar av fasaden. Dessa kan ju dock omöjligt ha filmat flygplanet då det befann sig utanför dessa kamerors upptagningsområde.

Att det bara dokumenterades av en kamera tycker jag låter fattigt... Men det kanske är så...

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
I övrigt så ljuger du, eller så är du lurad. Man har ju släppt en film, för länge sedan, tagen från en passagekontroll. Denna film är idag väl spridd på Internet och borde gå att se på Youtube.

Jaha, och vad ljuger jag om då ?

Du blandar inte ihop mig med någon annan ?
Citera
2008-03-09, 21:29
Medlem
Denna film.

http://www.youtube.com/watch?v=8Vnu_yiUzls

Vilka fakta finns om denna film? Varifrån filmades den, av vem/vilka? Är den släppt eller konfirmerad från erkända källor eller bekräftat vara autentisk och sann av någon myndighet?

Personligen så känns den rätt suspekt, i alla fall till den är erkänd som äkta av offentliga instanser.

Den andra gamla kända filmen är äkta inget snack om det.

Dr Tinnitus
Citera
2008-03-09, 21:30
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Jo, men är det helt orimligt att de nyttjar kameraövervakning uttöver vakter ? Precis som slottet i Sthlm, det sitter ju kameror överallt uttöver patrullernade vakter.

Att det bara dokumenterades av en kamera tycker jag låter fattigt... Men det kanske är så...

Jaha, och vad ljuger jag om då ?

Du blandar inte ihop mig med någon annan ?

En kamera är väl fullt tillräckligt? Att ha flera kameror riktade mot samma område verkar väl ändå rätt korkat? En kamera fångade ju faktiskt flygplanet när det smällde in i väggen, men det var ju av naturliga skäl inga höghastighetskameror som satt monterade där. Hade det suttit höghastighetskameror på platsen som täckt kraschområdet från flera vinklar, ja DÅ hade det väl ändå varit extremt konstigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in