2013-01-28, 12:35
Medlem
Akronyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Akronym. Läs gärna min diskussion med Silverax så får du svar på dina frågor. Det är inte det att dina utfall om påtända horor eller allmänt förvirrade uppträdande avskräcker mig från att diskutera med dig, det känns bara lite onödigt att sitta och upprepa mig med så korta intervaller.

När det kommer till ditt inlägg om pulveriserat betong förstår jag däremot inte alls vilken diskussion du syftar till så i det fallet får du vara så god att du citerar mig där jag säger det du påstår att jag sagt för jag minns inte detta.

Jag ställde en fråga, jag citerade inte dig om betongen. Du minns alltså inte att du nämt något om pulvriserat betong?
Citera
2013-01-28, 15:52
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akronym
Jag ställde en fråga, jag citerade inte dig om betongen. Du minns alltså inte att du nämt något om pulvriserat betong?

Du ställde denna fråga.

Kommer du även i fortsättningen hävda att stålet pulvriserades och ligger inte på botten av vraket WTC?

Jag är lite osäker till vilken diskussion du syftar och ber dig därför citera så jag ser i vilket sammanhang jag sagt detta. Vet att det finns en videosekvens som visar en lång balk som ser ut att gå upp i rök men kan inte minnas att jag diskuterat den här. Har visserligen blivit några inlägg under åren och minns inte alla, men som sagt, citera gärna så blir det lättare.
Citera
2013-01-28, 17:12
Medlem
Arthur Dents avatar
Källor angående övningar som efterfrågades.

Flyttad övning.

http://www.historycommons.org/entity.jsp?entity=global_guardian

Övningar.

http://tarpley.net/docs/drills_of_911.pdf
Citera
2013-01-28, 20:26
Medlem
Citat:
Källor angående övningar som efterfrågades.

Flyttad övning.

http://www.historycommons.org/entity.jsp?entity=global_guardian

Övningar.

http://tarpley.net/docs/drills_of_911.pdf
Tack, det var vänligt av dig. Om man utgår från dina källor ser jag inget som direkt talar för att den flyttade övningen skulle tyda på nåt illasinnat.

Såvitt jag kan se var det 22 övningar som ägde rum den 11/9 - inte 63 eller 46 som du hävdade. Har du läst slarvigt igen?

Att en övning, Global Guardian, flyttades till den 11/9 verkar inte heller stämma. Det står att övningen hade hållit på sen veckan före. Om 21 andra övningar var inplanerade på/kring den 11/9 känns det mer som planering än en slump att övningen flyttades dit.

Att alla de andra övningarna var aktiva just den 11/9 kan däremot fortfarande vara en slump. Jag vet inte om det var nåt ovanligt med de övningar som hölls, så det finns inte mycket information att gå på. Jag förstår inte riktigt vad som skulle tala för att det var nåt skumt i görningen. Enligt befälhavaren för Stratcom (i din länk ovan) var beredskapen t.o.m. högre än normalt tack vare övningen.
Citat:
“A lot of [Stratcom’s] command and control systems that, in peacetime, are normally not on alert were at a much, much higher state of alert [on September 11] and we had a number of aircraft, manned control aircraft that were airborne that were simulating their wartime roles.”

Om de bland annat övar på scenarier som faktiskt inträffade, ända sen 1991, så kan det tyda på att just såna terrorattacker var ett reellt hot. Jag vet inte heller vad man skulle tjäna på att under flera år träna militären på att svara mer effektivt på just såna attacker som man planerar att iscensätta.

Så vad är det med alla de där övningarna, särskilt flytten, som är så anmärkningsvärt?
Citera
2013-01-28, 21:18
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Tack, det var vänligt av dig. Om man utgår från dina källor ser jag inget som direkt talar för att den flyttade övningen skulle tyda på nåt illasinnat.

Såvitt jag kan se var det 22 övningar som ägde rum den 11/9 - inte 63 eller 46 som du hävdade. Har du läst slarvigt igen?

Att en övning, Global Guardian, flyttades till den 11/9 verkar inte heller stämma. Det står att övningen hade hållit på sen veckan före. Om 21 andra övningar var inplanerade på/kring den 11/9 känns det mer som planering än en slump att övningen flyttades dit.

Att alla de andra övningarna var aktiva just den 11/9 kan däremot fortfarande vara en slump. Jag vet inte om det var nåt ovanligt med de övningar som hölls, så det finns inte mycket information att gå på. Jag förstår inte riktigt vad som skulle tala för att det var nåt skumt i görningen. Enligt befälhavaren för Stratcom (i din länk ovan) var beredskapen t.o.m. högre än normalt tack vare övningen.

Om de bland annat övar på scenarier som faktiskt inträffade, ända sen 1991, så kan det tyda på att just såna terrorattacker var ett reellt hot. Jag vet inte heller vad man skulle tjäna på att under flera år träna militären på att svara mer effektivt på just såna attacker som man planerar att iscensätta.

Så vad är det med alla de där övningarna, särskilt flytten, som är så anmärkningsvärt?

Nej jag läste alldeles korrekt men läste en artikel skriven av en slarvig reporter.

"And from Starbucks, I went down the rabbit hole. I found myself at a conference on Walker Street called 'How The World Changed After 9/11'. It was packed, but I managed to slide in at the back, to hear a guy called Webster Tarpley chant his own list of names. The names of the 46 military exercises and hijack drills (called things like 'Vigilant Guardian') that were actually taking place on the morning of September 11. "The greatest density of drills in US military history," Tarpley said.
Fake radar blips, dummy hijacks, dummy attacks, fighter jets sent off to Turkey, the skies left unprotected, with the FBI's top anti-terror experts stuck on a training exercise in California. The drills, said Tarpley, were important, because not only did they weaken and confuse US air defence, but there was also a military drill for each major component of the 9/11 attacks. The drills were cover, and the dummy threats were made real."

http://www.guardian.co.uk/world/blog...on?INTCMP=SRCH

Men när jag nu hittade PDF:en läste jag naturligtvis även den och kom till nästan samma siffra som du även om jag hamnade på 23. Du kanske läste lite slarvigt bara?
Angående Global Guardian står det att den hålls i Oktober eller November varje år, i Mars 2001 meddelar militären att den ska hållas i Oktober. Men sedan flyttas den till September.

Vissa av dessa övningar förde med sig att det var svårt att reda ut vad som var övning och vad som var på riktigt. Flygplan var ivägskickade och kunde därmed inte ingripa osv. Dessutom ändrades befälskedjan i Juni 2001 vilket innebar att beslutsfattandet flyttades högre upp i befälskedjan.

A May 8th 2001 Statement by the President gave responsibility for coordinating, training and planning all national defense programs related to weapons of mass destruction to Vice President Cheney, whose office was not part of the National Command Authority. Transportation Secretary Norman Mineta testified before the 9/11 Commission that he was present and observed Dick Cheney in the Presidential Emergency Operating Center tracking the position of Flight 77 for many miles as it approached the Pentagon.1

“Based on Norm Minetta’s testimony and other information, it appears that the military have regarded Cheney as a ‘Deputy Commander-in-Chief’. They also understand that he is the real power behind the throne…It appears that Vice President Dick Cheney was in charge of all the many air defense exercises that took place on the morning of September 11, 2001.”2

The 1997 hijacking scramble protocol CJCSI 3610, which distinguished emergent situations (requiring immediate action between the FAA and the military) from non-emergent situations (requiring decision input from the highest levels of the DoD) was rewritten June 1, 2001, as ordered by Defense Secretary Donald Rumsfeld.3 As a result, the number of fighter-interceptor scrambles fell from the usual average of 7-8 per month before the rewrite, to zero during the 3.3 months before September 11th, and to zero on September 11th itself.4

Changes in the dates of annual and semi-annual military air defense exercises resulted in an unprecedented concentration of air drills on September 11th, and included hijackings and drills in which planes hit buildings. These will be explored later.

http://www.globalresearch.ca/the-military-drills-of-september-11th-why-a-new-investigation-is-needed/6906
Senast redigerad av Arthur Dent 2013-01-28 kl. 21:21.
Citera
2013-01-28, 23:25
Medlem
Citat:
Nej jag läste alldeles korrekt men läste en artikel skriven av en slarvig reporter.

"And from Starbucks, I went down the rabbit hole. I found myself at a conference on Walker Street called 'How The World Changed After 9/11'. It was packed, but I managed to slide in at the back, to hear a guy called Webster Tarpley chant his own list of names. The names of the 46 military exercises and hijack drills (called things like 'Vigilant Guardian') that were actually taking place on the morning of September 11. "The greatest density of drills in US military history," Tarpley said.Fake radar blips, dummy hijacks, dummy attacks, fighter jets sent off to Turkey, the skies left unprotected, with the FBI's top anti-terror experts stuck on a training exercise in California. The drills, said Tarpley, were important, because not only did they weaken and confuse US air defence, but there was also a military drill for each major component of the 9/11 attacks. The drills were cover, and the dummy threats were made real."

http://www.guardian.co.uk/world/blog...on?INTCMP=SRCH

Men när jag nu hittade PDF:en läste jag naturligtvis även den och kom till nästan samma siffra som du även om jag hamnade på 23. Du kanske läste lite slarvigt bara?
Nej då, det är nog du som fortfarande läser slarvigt, eller så är du dålig på att räkna. Räknade du med övningen som var inplanerad för juni 2002? Den står listad under "After 9/11", så du verkar ha läst PDF:en...lite slarvigt.

Citat:
Angående Global Guardian står det att den hålls i Oktober eller November varje år, i Mars 2001 meddelar militären att den ska hållas i Oktober. Men sedan flyttas den till September.
Ja, jag vet. Jag läste artikeln och kommenterade flytten. Har du inget att tillföra diskussionen förutom att återigen skriva att övningen flyttades?

Citat:
Vissa av dessa övningar förde med sig att det var svårt att reda ut vad som var övning och vad som var på riktigt. Flygplan var ivägskickade och kunde därmed inte ingripa osv.
Och vissa innebar tydligen att beredskapen var högre än i vanliga fall. Vilka övningar var det som medförde vilka problem?

Citat:
Dessutom ändrades befälskedjan i Juni 2001 vilket innebar att beslutsfattandet flyttades högre upp i befälskedjan.

A May 8th 2001 Statement by the President gave responsibility for coordinating, training and planning all national defense programs related to weapons of mass destruction to Vice President Cheney, whose office was not part of the National Command Authority. Transportation Secretary Norman Mineta testified before the 9/11 Commission that he was present and observed Dick Cheney in the Presidential Emergency Operating Center tracking the position of Flight 77 for many miles as it approached the Pentagon.1

“Based on Norm Minetta’s testimony and other information, it appears that the military have regarded Cheney as a ‘Deputy Commander-in-Chief’. They also understand that he is the real power behind the throne…It appears that Vice President Dick Cheney was in charge of all the many air defense exercises that took place on the morning of September 11, 2001.”2
Jag medger att jag inte kan reda ut alla tidsangivelser och teorier angående Minetas vittnesmål, men jag tycker som sagt inte att det känns omöjligt att vissa kan ha velat att terrorattacken skulle lyckas. Eller så ville vissa inte riskera att skjuta ner civila. Eller så ville de men misslyckades med att skjuta ner ett plan. Och är teorin att flight 77 som Cheney följde egentligen inte var flight 77 - om det nu inte var nåt plan som kraschade in i Pentagon?

Citat:
The 1997 hijacking scramble protocol CJCSI 3610, which distinguished emergent situations (requiring immediate action between the FAA and the military) from non-emergent situations (requiring decision input from the highest levels of the DoD) was rewritten June 1, 2001, as ordered by Defense Secretary Donald Rumsfeld.3 As a result, the number of fighter-interceptor scrambles fell from the usual average of 7-8 per month before the rewrite, to zero during the 3.3 months before September 11th, and to zero on September 11th itself.4

Changes in the dates of annual and semi-annual military air defense exercises resulted in an unprecedented concentration of air drills on September 11th, and included hijackings and drills in which planes hit buildings. These will be explored later.

http://www.globalresearch.ca/the-military-drills-of-september-11th-why-a-new-investigation-is-needed/6906
Det här är mer än vad jag förstår, så du får gärna förklara vad som menas med protokoll CJCSI 3610 och på vilket sätt det påverkade antalet "fighter-interceptor scrambles" den aktuella dagen.
Citera
2013-01-29, 14:16
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Nej då, det är nog du som fortfarande läser slarvigt, eller så är du dålig på att räkna. Räknade du med övningen som var inplanerad för juni 2002? Den står listad under "After 9/11", så du verkar ha läst PDF:en...lite slarvigt.

Det är riktigt, jag läste både slarvigt och dåligt. Men just den övningen är intressant ändå eftersom den motsäger flertalet tillfrågade i 911 Commissions undersökning huruvida ansvariga hade kapade plan som används som vapen med i beräkningarna i potentiella scenarion, det hade de enligt uppgift inte. Men denna övning som planerades innan 11/9 2001 inbegrep två kapade plan som används som vapen. Så här lät det när 911 Commission höll förhör.
MR. BEN-VENISTE: …My question is: The concept of terrorists using airplanes as weapons was not something which was unknown to the U.S. intelligence community on September 10th, 2001, isn’t that fair to say?

GEN. MCKINLEY: I’d like the intelligence community to address that. I would find it hard to believe that they hadn’t speculated against that. But it was unavailable to us at the time.

MR. BEN-VENISTE: Well, let’s start, for example, with September 12th, 1994, a Cessna 150L crashed into the South Lawn of the White House, barely missing the building, and killing the pilot. Similarly, in December of 1994, an Algerian armed Islamic group of terrorists hijacked an Air France flight in Algiers and threatened to crash it into the Eiffel Tower. In October of 1996, the intelligence community obtained information regarding an Iranian plot to hijack a Japanese plane over Israel and crash it into Tel Aviv. In August of 1988, the intelligence community obtained information that a group of unidentified Arabs planned to fly an explosive-laden plane from a foreign country into the World Trade Center. The information was passed on to the FBI and the FAA.

In September of 1998, the intelligence community obtained information that Osama bin Laden’s next operation could possibly involve flying an aircraft loaded with explosives into a U.S. airport and detonating it. In August 2001, the intelligence community obtained information regarding a plot to either bomb the U.S. Embassy in Nairobi from an airplane, or crash an airplane into it. In addition, in the Atlanta Olympics, the United States government and the Department of Justice and my colleague Jamie Gorelick were involved in planning against possible terrorist attacks at the Olympics, which included the potential of an aircraft flying into the stadium. In July 2001, the G-8 summit in Genoa, attended by our president, among the measures that were taken were positioning surface-to-air missile ringing Genoa, closing the Genoa airport and restricting all airspace over Genoa.
Was not this information, sir, available to NORAD as of September 11th, 2001?

GEN. MCKINLEY: … we had not postured prior to September 11th, 2001, for the scenario that took place that day.

MR. BEN-VENISTE: Well, obviously it would be hard to imagine posturing for the exact scenario. But isn’t it a fact, sir, that prior to September 11th, 2001, NORAD had already in the works plans to simulate in an exercise a simultaneous hijacking of two planes in the United States?
This question was followed by a wall of obfuscation from General McKinley and Colonel Scott, and Ben-Veniste never did get an answer.35 Nor was the matter included in the Commission Report.
Notera alltså att inget av detta kom med i rapporten.

Citat:
Ja, jag vet. Jag läste artikeln och kommenterade flytten. Har du inget att tillföra diskussionen förutom att återigen skriva att övningen flyttades?

Eftersom du påstår...

"Att en övning, Global Guardian, flyttades till den 11/9 verkar inte heller stämma."

Så ville jag förtydliga att den faktiskt flyttades.
Citat:
Och vissa innebar tydligen att beredskapen var högre än i vanliga fall. Vilka övningar var det som medförde vilka problem?

Förutom just det uttalandet har jag inte sett något alls som styrker att beredskapen skulle varit högre än i normala fall. Övningarna som placerade FBI:s och CIA:s specialförband med inriktning terrorism i Kalifornien utan möjlighet att ta sig till Washington kan ju inte ha varit en fördel, snarare tvärtom.

USA Today reported that “a joint FBI/CIA anti-terrorist task force that specifically prepared for this type of disaster” was on a “training exercise in Monterey, Calif.” Thus, “as of late Tuesday, with airports closed around the country, the task force still hadn’t found a way to fly back to Washington.”44 Furthermore, the FBI had deployed “all of its anti-terrorist and top special operations agents at a training exercise (complete with all associated helicopters and light aircraft) in Monterey, California.” While the attacks were in progress, then, “the chief federal agency responsible for preventing such crimes was being AWOL.

Citat:
Jag medger att jag inte kan reda ut alla tidsangivelser och teorier angående Minetas vittnesmål, men jag tycker som sagt inte att det känns omöjligt att vissa kan ha velat att terrorattacken skulle lyckas. Eller så ville vissa inte riskera att skjuta ner civila. Eller så ville de men misslyckades med att skjuta ner ett plan. Och är teorin att flight 77 som Cheney följde egentligen inte var flight 77 - om det nu inte var nåt plan som kraschade in i Pentagon?

Jag håller med om scenariot att vissa ville att attacken skulle lyckas. Min teori är att det var flight 77 Cheney följde och beordrade antingen att den inte skulle skjutas ned alternativt att jaktplan inte ens skulle upp och eskortera.

Citat:
Det här är mer än vad jag förstår, så du får gärna förklara vad som menas med protokoll CJCSI 3610 och på vilket sätt det påverkade antalet "fighter-interceptor scrambles" den aktuella dagen.

Som jag har förstått saken flyttades beslut om dödligt ingripande i händelse av kapade plan uppåt i befälskedjan ända till SOD.

c. If destruction is required, the DDO, NMCC will, forward all
requests or proposals for DOD military assistance to the DOD Executive
Secretary and appropriate OSD staff offices, and then to the Secretary of
Defense for approval in accordance with DODD 3025.15, paragraph D.7
(reference d).

http://911research.wtc7.net/planes/analysis/norad/docs/intercept_proc.pdf
Citera
2013-01-29, 23:51
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag vet inte dina värderingar av inlägg som man gör här men påstår man att husen är pulvriserade så kanske dessa bilder blir något pinsamma för dig.

http://media.nola.com/news_impact/photo/9-11-workersjpg-1cd05675bff30e23.jpg
http://11even.net/wp-content/uploads/Workers-use-a-crane-to-clear-debris-from-buildings-surrounding-the-wreckage-of-the-World-Trade-Cente r..jpg
http://11even.net/wp-content/uploads/Clean-up-of-the-wreckage-at-the-World-Trade-Center-continues..jpg

Njadå, nog är byggnaderna ordentligt skadade i alla fall. Men visst, inte helt pulvriserade förstås.

Gipsblandning i den pulvriserade betongen är det nog också. Men foliehatten sitter fortfarande stadigt och bekvämt på min skalle. Tycker inte att man helt och hållet kan utesluta att 911-evenemanget kan ha varit en militär vedergällningsoperation - ett tjuvnyp från något helt annat håll än CIA, Israel, Irak, Afghanistan, Pakistan eller Illuminati.

Om vi tar och pillar lite försiktigt på de galnaste alternativa teorierna och tänker fanatiska nationalister eller militärer i Ryssland, Japan eller nåt annat. Letar efter samband med Kursk-dramat, Hiroshima, och/eller militära övningar som faktiskt gjordes denna dag, inte bara i USA. Sedan tänker vi på experiment som gjordes redan på 1950-talet då man planerade att göra viadukter med mera med micro-nukes på löpande band. Några årtionden med bitterhet och intensiv teknikutveckling därtill, och USA:s doomsday-plan lyfte den 11:e sept 2001.

Då finns det fortfarande en möjlighet som jag ser det att byggnaderna togs ned med ovan nämnda bomber eller liknande efter evakueringssignalen - flygplanen i tvillingtornen. Och eftersom USA ej vill gå ut i fullskaligt krig mot en riktigt farlig fiende så gör de istället så att de försiktigt flyttar fram pjäserna några steg, sätter några gubbar i Afghanistan till exempel.
Citera
2013-01-30, 17:23
Medlem
Akronyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coyoteroadrunner
Njadå, nog är byggnaderna ordentligt skadade i alla fall. Men visst, inte helt pulvriserade förstås.

Du vill alltså ha det till att byggnaderna "åtminstone" är skadade? Vad grundar du den slutsatsen på? Att de är totalt kollapsade? Att en 400 meter hög skyskrapa har blivit en 10 meters hög av skrot?
Ja nog är de 2 WTC-tornen ordentligt skadade som du uttrycker det.

[quote=coyoteroadrunner]..Tycker inte att man helt och hållet kan utesluta att 911-evenemanget kan ha varit en militär vedergällningsoperation.. ..Om vi tar.. ..de galnaste alternativa teorierna.. ..Då finns det fortfarande en möjlighet som jag ser det att byggnaderna togs ned med ovan nämnda bomber eller liknande efter evakueringssignalen - flygplanen i tvillingtornen.QUOTE]

Ok.. åsikter får man ha. Och visst finns möjligheter. Ingenting är omöjligt. Om man tar och tittar på hur månen stått i ascendens till plejaderna vid attacken så ser vem som helst klart och tydligt att man inte HELT KAN UTESLUTA att det kanske betyder nått.. för nån.. nån gång.. nånstans.. på nått sätt =/

Tyvärr räcker det inte med att ha " en känsla" att nått är fel för att kunna styrka din tes och samtidigt motbevisa all annan bevisning som pekar emot din tes. Läs om Russels tekanna vetja

Men innan du agerar på det du tror på så fundera en vända till innan du går till mot attack mot närmsta CIA/Mujahedin/NWO-Agent på busshållplatsen på väg till jobbet

Peace
Senast redigerad av Akronym 2013-01-30 kl. 17:25.
Citera
2013-02-01, 10:40
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag stödjer inte Harit genom att närvara på hans lögnaktiga sessioner för foliehattar.
Dom är ju gratis på nätet.
Och sakfrågan om bevis för themrite användning hade du och komma med vad?

Nej du står och dirigerar i ett tom rum med noll åhörare och det är ohlyckligt att du inte kan komma med något efter över 11 års tid.
11 år och inget som visar att det skulle finnas ett enda bevis på användning av thermite, thermate eller super/nano themrite.

Du verkar inte ens ha koll på vad du själv skriver.

Kan det bero på att det är ohlycksaliga foliehattar som du drar upp detta magiska ämne så fort ni skall förklara något. Men granskningen av era galna påståenden klara en elev på högstadiet att debunka.
Nä, El-giganten din text avslöjar mer om dig som person än fakta runt 9/11. Bara en repris du gärna får svara på:

http://www.informationclearinghouse.info/article14566.htm
Citera
2013-02-01, 10:48
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Jo tack, visst har du sagt det länge nu. Frågan är när du kommer lägga fram någonting som kanske kan backa upp den teorin också.

Välkommen tillbaka förresten! Jag hoppades lite på att du kanske hade slutat med att helt plötsligt byta ämne och/eller meningslösa enradiga inlägg, men du började direkt med att länka till en artikel som inte verkar lägga någon större fokus på WTC7. Har du något på sjuan?
Jag får intrycket av att Ni kräver att tvivlare måste delge en alternativ tanke. Måste så vara fallet?

Kan man inte misstro en historisk händelse just för att bevis för dess osannolikhet saknas?

Vad är din åsikt om detta uttalande?

http://youtu.be/PfoaLbbAix0
Citera
2013-02-01, 16:47
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akronym

Du vill alltså ha det till att byggnaderna "åtminstone" är skadade? Vad grundar du den slutsatsen på? Att de är totalt kollapsade? Att en 400 meter hög skyskrapa har blivit en 10 meters hög av skrot?
...
text
...
Läs om Russels tekanna vetja
...
text
...

Jo, ungefär så. Liten skrothög och mycket damm blev det. Hål i källaren dessutom om man ska tro bilder på nätet.

Vapenspecialisten och komikern Dimitri Khalezov må yra om de mest märkliga ting i klipp på nätet, t ex i videon i länken ovan från jultomtenbrannupp. Men kärnladdningarna som D. N. pratar om hade nog inte behövt vara på 150 kiloton som han säger, redan 1 kilotons ryggsäcks-nuke:ar under marken och det blir ena sjuhelvetes smällar och ramsnea byggnader skulle jag tro.

Jag får nog själv åka till manhattan och leta efter tritiumspår om vi ska få reda på vad som hänt.

Och nu har jag läst om Russels tekanna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in