2013-01-27, 19:57
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Jag har förklarat varför sjuan rasade. Om du inte tror på den förklaringen så känns det nog bäst om du kan presentera en egen teori och kanske något som backar upp den. Har du något på sjuan?

Nu är du väl inte seriös längre? Det var ju faktiskt du som tog upp thermite-argumentet från första början genom din lilla lista med "24 hårda faktan":

Men nej, vi behöver inte snöa in oss på thermite. Vill du att vi ska fokusera på något annat? Konventionella sprängmedel kanske? Var det därför sjuan rasade?
Jag har sagt det länge nu, sjuan rasade med hjälp av mänsklig hand och thermit är ett av flera tänkbara tillvägagångssätt. En herre vid namn Leif Erlingsson har skrivit en liten essä som kanske kan vara av intresse för dig:
Citat:
Det stora med 9-11 är förstörandet av det västerländska tänkandet. Antingen genomskådar vi det, eller går vi under för det. Min artikel “Tio år av konspiration” handlar f.ö. om detta angrepp på den egna befolkningens tankeförmåga och hur detta innebär civilisationsupplösning [4].

En intressant effekt av den omedvetna västerländska akademikern som i all välmening försöker förstå “konspirationsteoretikern” utifrån de verktyg akademikern har utrustats med blir attakademikern själv manifesterar just det han teoretiserar att “konspirationsteoretikern” sysslar med, att se “den andre” som misstänkt. Det håller på att byggas upp en oerhörd misstänksamhet mot seende människor… Vi har blivit “den andre”. Och det är just de som varnar för att vi skulle utmåla “den andre” som själva gör det. Inte av ondska utan för att de inte ser.
http://folkvet.nu/2012/08/med-error-och-flimrande-blick/
Citat:
Ursprungligen postat av Elgiganten
Dom du betalar för att ljuga för dig.
Gör dig inte dummare än vad du är!
Läs den första meningen långsamt och upprepa det förfarandet ett par gånger så får vi se vad du kommer till för slutsats.

Om du sedan har lust kan du ju komma med en trovärdig förklaring till vilka andra än det judiska nationalhemmet och den organiserade khazarismen som tjänat på tilltaget.
Citera
2013-01-27, 20:38
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Förstår varför folk blir irriterade om han eller andra vill ha svar på massa frågor men utan att svara på några själv. Nu har han dock till slut sagt att han inte vet vad det är, då lär man ej få något annat svar hur många gånger man än upprepar det bara.

I vilket fall. Vad har muslimer tjänat på ett krig med USA? Inget.

Konsekvensen blev att muslimer fick långvariga krig som jag tror att de flesta klarar sig mycket bättre utan. Men det är ju ganska uppenbart att fanatikerna ser landet som gigantiska fiender (vilket ej är märkligt) och har därför en del att tjäna på det så varför inte? Det räcker väl som motiv att de hatar landet och att USA har krigat med "deras" länder. Fiender brukar liksom vilja kriga med varandra.

Istället för vanliga muslimer så får man kanske fråga sig varför talibaner eller muslimska fanatiker vill "bråka" med USA. Är det konstigt att de ser landet som fiender? (Får jag inga svar är det ok).

Är inte helt säker på hur konspiratorisk denna sajt klassas som (troligen mycket), vad jag kunde se är det både bevisade händelser och rena spekulationer, men kanske ännu bättre om den är konspiratorisk för en riktig skeptiker. Då de också hävdar att många muslimer har varit inblandade i saker som rör USA. http://www.historycommons.org/timeline.jsp?timeline=911timeline&startpos=0

Det måste nog vara minst hundra muslimska terrorister som nämns vid namn och bild. De har en del som de kallar "Complete 911 Timeline" angående händelser före, under och efter attacken (11 september kommer vid sidan 19 tror jag). Timelinen börjar redan år 1979.

Okej om man nu oavsett vad som finns att läsa väljer att inte tro på att det finns tillräckligt med bevis angående just 9/11 av olika skäl, jag kan inte övertyga någon om något, men om man ser bakåt i tiden (och åren efter) kan man ändå inte beskriva det som att det inte finns tillräckligt med motiv för att attackera USA.
Jag har missat ditt inlägg lika mycket som du missat att t.ex. Silverax menar att det är muslimer som tjänat på attacken. Så har i vart fall jag förstått hans textmattor och jag har också fått uppfattningen att flera av de andra konspirationstroende står för samma åsikt.

Nu är det ju så att vid tidpunkten för 9/11, och innan den arabiska våren, så var wahhabismen, som jag antar du syftar på när du skriver om fanatiker, inte alls så etablerad som den blivit nu, med västerländsk hjälp. De länder som kan sägas ha en wahhabitisk (läs=fanatisk) regim är i första hand Saudiarabien och Qatar, som de facto är allierade med USrael.

Olika länders säkerhetstjänster kan i princip gripa vilken "muslim" som helst och anföra att denne är terrorist, inte minst för att implementera "kriget mot terrorismen". Vi får läsa om dessa gripanden i media, men hur ska vi veta vad som är sant. Vi som kommit upp lite i åren vet hur etablissemangets media ljuger om allt möjligt. Ett bra och påfallande enkelt bevis på det är att studera och analysera vad som händer i Syrien just nu och det som hände i Libyen.

Det är lika mycket fakta att "fanatikers" terrordåd i allmänhet utförs i muslimska länder och inte i västerländska. Det finns väl trådar i detta subforum både om London 7/7 och Madrid? Naturligtvis är ditt påstående om att det "finns tillräckligt med motiv för att attackera USA" en tidningsanka producerad av samma media jag nämnt här ovan. Vill man veta vad som händer i världen bör man nog berika sitt informationsflöde med alternativ media. Personligen tycker jag det är ytterst märkligt (för att inte säga konspiratoriskt) att samma terrorister makten säger sig bekämpa i t.ex. Mali och Irak sponsras med vapen och pengar i Syrien.
Citera
2013-01-27, 21:23
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Wikipedia anger ju källa vilken är en artikel från Indepedent.

"After Jones informed NIST of his findings and invited a dialogue, NIST countered that there was no “clear chain of custody” proving that the dust indeed came un-tampered from Ground Zero. Jones then invited NIST to conduct its own studies using its own known “chain of custody” dust. NIST has refused to take up the challenge.Overwhelmingly, the independent professional critics accuse NIST of both gross negligence and making a mockery of the scientific method, given that eight years after the event no tests for explosives residues have been performed. Some assert that NIST willfully violated fire investigation regulations in not testing for explosives and note that many members of the NIST science panel have expertise in thermite and other explosives. The critics attribute such neglect to the self-protective peer-pressure effect of NIST scientists being government employees or contractors, including many defense contractors."
Hos The Independent finns ingen sådan artikel.
Men hos den mindre kända tidningen Santa Barbara Independent.
En artikel som inte ger oss några hänvisningar eller källor till deras påståenden.
Så att några journalister skriver i en lokal blaska utan källor eller som ger oss några hänvisningar till det dom påstår skulle vara sant kommer jag inte höja några ögonbryn över.

Så inget tyder på att NIST skulle ha haft tillgång till Harrit och Jones prover eller fått erbjudandet att få tillgång till dessa.

Citat:
Jag förstår inte på vilket sätt dessa två citat motsäger varandra.

"Att NIST konsekvent, både inledningsvis och senare när diskussionen uppstod, vägrar att undersöka och testa för termit och andra sprängämnen är i sammanhanget helt obegripligt såvida syftet inte är att dölja snarare än att klarlägga."

"För att vända på frågan undrar jag om du har funderat över varför NIST aldrig testat sina egna prover? Deras prover, antar jag, borde på ett bättre sätt garantera hanteringskedjan.
"

I första citatet skriver jag att det är obegripligt att NIST inte testat för termit och i andra frågar jag varför. Men nu säger du att NIST har testat för termit, det kände jag inte till.
Nej det gör du inte.
Eftersom ditt första påstående inte är sant så faller ju ditt andra påstående platt.

Du må tycka att rapporten du bevisligen inte läst från NIST är bara skit, det är din fulla rättighet att göra, men gör då det i sak. Och framför allt är det ju lättare att gå in på nist.gov och skriva thermite i sökrutan uppe till höger än att komma med icke sanna påståenden.

Citat:
Jag skulle inte må bättre av att namnge någon som inte vill bli namngiven men det kunde ju tänkas att personen ifråga var öppen med detta och då skulle man ju kunna verifiera hans påståenden.
Det jag har invändningar emot med ditt vattenexempel är att de ju antände "flingorna" och fick en reaktion.

Inte mycket som tränger in i ditt medvetande va?

Hur många grundämnen i det periodiska systemet avger INTE en reaktion?

Jag skiter i om det är Arne Anka som gjort debunkningen av Harrit och Jones. Sök efter hårdvaran i deras analyser så kommer du få svaret att det inte går att dra slutsatsen att man hittat nano/super thermite.
En bonus är ju också att man tagit bort skalorna i diagrammen man redovisar i rapporten.
Mjukvaran till dessa analyser genererar automatiskt skalor till alla diagram.
Du skulle inte vilja analyserar detta bedrägliga beteende?
Citera
2013-01-27, 21:29
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coyoteroadrunner
Men det är ju heller inte helt lätt att föreställa sej att två stycken vanliga trafikflygplan orsakar den enorma förödelsen i området. Värmeutvecklingen vid ground zero och pulvriserandet av byggnaderna gör ju att tanken på kärnladdningar under byggnaderna som det beskrivs i videon iaf inte verkar helt orimlig enligt mitt tycke.

Jag vet inte dina värderingar av inlägg som man gör här men påstår man att husen är pulvriserade så kanske dessa bilder blir något pinsamma för dig.

http://media.nola.com/news_impact/photo/9-11-workersjpg-1cd05675bff30e23.jpg
http://11even.net/wp-content/uploads/Workers-use-a-crane-to-clear-debris-from-buildings-surrounding-the-wreckage-of-the-World-Trade-Cente r..jpg
http://11even.net/wp-content/uploads/Clean-up-of-the-wreckage-at-the-World-Trade-Center-continues..jpg
Citera
2013-01-27, 21:42
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Läs den första meningen långsamt och upprepa det förfarandet ett par gånger så får vi se vad du kommer till för slutsats.

Jag stödjer inte Harit genom att närvara på hans lögnaktiga sessioner för foliehattar.
Dom är ju gratis på nätet.
Och sakfrågan om bevis för themrite användning hade du och komma med vad?

Nej du står och dirigerar i ett tom rum med noll åhörare och det är ohlyckligt att du inte kan komma med något efter över 11 års tid.
11 år och inget som visar att det skulle finnas ett enda bevis på användning av thermite, thermate eller super/nano themrite.

Du verkar inte ens ha koll på vad du själv skriver.

Citat:
Varför snöa in på Termit?
Citat:
Jag har sagt det länge nu, sjuan rasade med hjälp av mänsklig hand och thermit är ett av flera tänkbara tillvägagångssätt.

Kan det bero på att det är ohlycksaliga foliehattar som du drar upp detta magiska ämne så fort ni skall förklara något. Men granskningen av era galna påståenden klara en elev på högstadiet att debunka.
Citera
2013-01-27, 22:15
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
[...]Så inget tyder på att NIST skulle ha haft tillgång till Harrit och Jones prover eller fått erbjudandet att få tillgång till dessa.[...]

Och ingen påstår det heller, varken jag, artikeln i Wikipedia eller artikeln i Santa Barbara Indenpendent. Förra gången du blev informerad om ditt misslyckande med att förstå skriven information skyllde du bort dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Elgiganten
Nej, fel formulerat av mig.

Men uppenbarligen så fattar du helt enkelt inte. Läs detta noggrant så ska vi se om inte polletten trillar ner.

NIST responded that there was no "clear chain of custody" to prove that the four samples of dust came from the WTC site. Jones invited NIST to conduct its own studies using its own known "chain of custody" dust, but NIST did not investigate

http://en.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Center_controlled_demolition_conspirac y_theories

After Jones informed NIST of his findings and invited a dialogue, NIST countered that there was no “clear chain of custody” proving that the dust indeed came un-tampered from Ground Zero. Jones then invited NIST to conduct its own studies using its own known “chain of custody” dust. NIST has refused to take up the challenge.

http://www.independent.com/news/2009/sep/17/elements-great-scientific-and-technical-dispute/
Citera
2013-01-27, 22:34
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Jag har sagt det länge nu, sjuan rasade med hjälp av mänsklig hand och thermit är ett av flera tänkbara tillvägagångssätt. En herre vid namn Leif Erlingsson har skrivit en liten essä som kanske kan vara av intresse för dig:

http://folkvet.nu/2012/08/med-error-och-flimrande-blick/
Jo tack, visst har du sagt det länge nu. Frågan är när du kommer lägga fram någonting som kanske kan backa upp den teorin också.

Välkommen tillbaka förresten! Jag hoppades lite på att du kanske hade slutat med att helt plötsligt byta ämne och/eller meningslösa enradiga inlägg, men du började direkt med att länka till en artikel som inte verkar lägga någon större fokus på WTC7. Har du något på sjuan?
Citera
2013-01-28, 10:57
Medlem
Akronyms avatar
Arthur Dent: "The only sizably large pieces of debris left in the wreckage of the Twin Towers were steel beams that were around 30 feet or less – just the right size for easy removal by a flatbed trailer".

Om du hade tagit dig tid att titta på filmerna som beskriver hur de byggde Twin Towers så hade du fått reda på att de använde en slags "byggssats-princip", dvs man konstruerar delar på annan ort än byggplatsen och sedan FRAKTAR man dit delarna på vadå tror du:?

A: Med hjälp av rockringar!
B: Med missiler!
C: Med lastbilar!

Svaret är C om du nu trodde att det var med rockringar =/

Och om nu delarna passade att fraktas på en lastbil TILL WTC-området så ska du nog förstå om du tänker lite, att delarna inte VÄXTE utan gick lika bra att frakta därifrån på lastbilar.

Och de delar som svetsats ihop och var för stora, ja de delar DELADE man och fraktade bort på lastbilar. Är det något i det jag skrev som du inte förstod så säg till så ska jag förtydliga mig. Jag vet att du har svårigheter att tyda skrift så bara hör av dig så förtydligar jag för dig även om jag inte tror att att det finns hopp om förståelse.

Filmtips:
http://www.youtube.com/watch?v=MFUnFnfKRpw

02.03 min: Bilder på de yttre delarna som är cirka 10 meter.
07.30 min: Visar hur delar blev för-tillverkade på annan plats och sedan körda till WTC området.

För att du inte ska slingra dig som en hora på meth så kan jag redan nu säga att EXAKTA ALLA DELAR var inte EXAKT 10 meter långa. En del delar kan alltså ha varit 9.5 meter långa och en delar kanske var längre än 10 meter. Varför jag skriver detta är för att undvika att du hävdar att jag ljuger när jag säger att delarna var 10 meter långa " då du själv faktist sett att nån del inte alls är 10 meter lång".

WTC var en LEGO BYGGSATS aight?

Dvs: WTC var byggt med delar 1m-20m som konstruerades på annan plats och kom till WTCområdet med lastbilar. Men du vrider det hela och påstår att att anledningen till att WTC hade delar är för att "nån" har sprängt/yadiyadi delarna så att de blev 1-20 meter långa.

Menar du att WTC inte hade dessa delar och att filmerna som visar hur WTC sattes ihop av delar är fejk? CGI animationer eller?

Ljulet är rund för att det är praktiskt - inte för att Georgo Bush i efterhand gjorde ljulet rund så att Illuminati ska kunna ta över världen. Ljulet kom före George Bush på samma sätt som WTCs DELAR fanns innan kollapsen, de tillverkades redan innan och under tornen byggdes.
Senast redigerad av Akronym 2013-01-28 kl. 11:06.
Citera
2013-01-28, 11:02
Medlem
Arthur Dents avatar
Akronym. Det framgår väl inget i ditt inlägg som inte framgick av länken Silverax postade?
Citera
2013-01-28, 11:07
Medlem
Akronyms avatar
Citat:
Akronym. Det framgår väl inget i ditt inlägg som inte framgick av länken Silverax postade?

Det är alltid kul att återigen köra över folk som ljuger så uppenbart och som inte orkar göra egna undersökningar. Har du ens läst den "officiella" utredningen? Man undrar..

Menar du att du inte kommer att använda det argumentet igen och att du hade fel då? =)

Du slipper ju bli så synad om du lägger lite energi på att läsa på lite och ta reda på vad som i ditt argument som kan vara fel ifrån början för vi andra kommer att göra det jobbet åt dig men då får du ju även ta skammen att du inte själv orkar kolla upp dina egna utsagor... =/
Senast redigerad av Akronym 2013-01-28 kl. 11:27.
Citera
2013-01-28, 11:20
Medlem
Akronyms avatar
Jag har en fråga till till dig Dent:

Ponera att du bygger en byggnad som WTC, med samma konstruktion.

All "betong" och cement som används på våningarna används ju inte för att bära upp byggnaden utan för att endast bära upp kontorsmaterial och människorna på våningarna. man har alltså inte laterala uppbärande betongpelare och då behöver man alltså inte använda sig av den tyngsta och mest bärkraftigaste betongen utan man kan ju då göra en blandning av gips ohc cement så sparar man otroligt mycket vikt. Litegrann som när man använder gips på en bruten arm istället för betong.

Hade du använt betong på armar och ben eller gips?

Hade du använt det mest tåligaste och därmed det tyngsta betongen på våningsplanen eller hade du blandat ut cement med gips och få ner vikten?

Och om du nu hade använt en cement/gips blandning (som man gjorde i WTC), hur tror du att gips står emot 50tons stålbitar som kommer farande mot den?

Borde gipset pulvriseras tycker du?
Borde gipset ha stått emot krafterna och blivit "vånings-pannkakor"?

Tycker du att stålet borde pulvriseras?
Eller borde stålet hamna på botten och finns kvar där strax efter raset?

Vad visar bilderna?

Jo att gips pulvriseras och att stålet ligger i en hög på botten efter raset.

Q.E.D

Kommer du även i fortsättningen hävda att stålet pulvriserades och ligger inte på botten av vraket WTC?
Citera
2013-01-28, 12:04
Medlem
Arthur Dents avatar
Akronym. Läs gärna min diskussion med Silverax så får du svar på dina frågor. Det är inte det att dina utfall om påtända horor eller allmänt förvirrade uppträdande avskräcker mig från att diskutera med dig, det känns bara lite onödigt att sitta och upprepa mig med så korta intervaller.

När det kommer till ditt inlägg om pulveriserat betong förstår jag däremot inte alls vilken diskussion du syftar till så i det fallet får du vara så god att du citerar mig där jag säger det du påstår att jag sagt för jag minns inte detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in