2012-12-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neozz
Haha eller hur i WTC7. Säg nu att det va aluminium som rann ur tornet! Stål smälter inte vid 1500 grader hoppas du vet det! Rester i dammer va sfärer av järn och för att få det krävs att metall smälter. Förklara smält stål under byggerna och höga temperaturena som NASA mätte månader efter?
Jag säger inte att det var aluminium som rann ut ur tornen. Vilket du ser om du läser mitt inlägg igen. Och där har vi det igen, blandningen av stål och metall.l
Metall kan vara i flytande form redan i rumstemperatur. Likadant som att metall kan antända vid kontakt med vatten. Stål däremot smälter vid ca 1500grader celsius, typ 2300grader farenheit om jag inte tänkt helt fel..?

Och du anser alltså att det inte fanns trafostationer i WTC7?
Eller stora UPSer?
Eller stora elcentraler med relän och kontaktorer?
Alla ovanstående kan smälla gaanska rejält, och är vanliga i kontorsbyggnader...

Var kan man läsa om dessa höga temperaturer? Och vad skulle enl. dig orsakat detta?
Samt har du hört talas om lägesenergi?
Citera
2012-12-04, 15:55
Medlem
TODCDFWBs avatar
Till dig Neozz, en liten sammanfattning av vittnesmålen vid Pentagon. Fet stil på punkterna jag tycker är intressanta.

Citat:
about 89 The amount of eye witnesses I gathered who stated they saw an object crash into the Pentagon. The vast majority of the still available ones.

at least 45 The amount of eye witnesses who reported seeing a plane and described it with words like: 'airliner', 'big', 'silver', 'roaring', etc.

at least 23 The amount of eye witnesses who specifically said they saw an American Airlines jet. In all cases a large jet.

at least 22 The amount of witnesses who reported the noise of the plane was very loud to deafening.

at least 17 The amount of eye witnesses who stated they saw a plane running down light poles when crossing the highways.

at least 12 The amount of eye witnesses who stated they saw and heard the plane increase its throttle at the last seconds.

at least 11 The amount of eye witnesses who stated they saw a C-130H flying 30 seconds behind a jetliner.

at least 5 The amount of eye witnesses who specifically stated they saw the plane had its gear up.

at least 2 The amount of eye witnesses who stated that they saw a small corporate jet, without doing any creative interpretating [sic] of the witness accounts.

at least 0 The amount of eye witnesses who stated they saw a missile. What the person thought he heard isn't relevant!

at least 0 The amount of eye witnesses who stated they saw a military jet fighter at the time of the crash.

at least 0 The amount of eye witnesses who stated they saw a Global Hawk at the time of the crash.

at least 3 The amount of witnesses who reported the sound of the plane was quite noiseless. (One of them acknowledged it was the shock)

at least 1 The amount of eye witnesses who stated they saw the plane had it's gear down. (Indirect, said a wheel hit a pole)

at least 25 The amount of witnesses who have said something that might point to the use of explosives or incendiaries. (White flash, powerful blast waves which blew people through the air, molten glass, burning aluminium, [sic] spreading debris over hundreds of yards back to where the plane came from, including 2 engines, the missing plane itself, etc.)
Källa: http://911research.wtc7.net/pentagon/analysis/witnesses.html
Citera
2012-12-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Men hallå nu alltså.....

Flera av er nytillkomna konspirationstroende har ju kastat fram en drös påståenden om de officiella rapporterna och annat, som ElGiganten har påvisat att ni faktiskt har helt fel i, alltså, ni ljuger medvetet eller omedvetet.

Hur kan du mena att det skulle vara nåt mysko med att man råkar hitta likdelar på tak runt WTC långt efter attentatet hände, och att det skulle vara nåt mystisk med att så många människor var i bitar?

Du kanske skulle snacka med din lokala brandkår lite, de kommer säkert att kunna upplysa dig om att det kan bli bitar och mos av människor i helt vanliga trafikolyckor i 50-150 km/h om det vill sig illa, så de får gå och plocka likdelar i buskarna i timmar. För att inte tala om vid tågolyckor. Du fattar alltså inte vad som kan hända med en skör människokropp som plaskar in i hårda och vassa saker i 500-800 km/h? Gå gärna in på under forumet Gore här på FB, så lär du hitta de mest äckliga bilderna på folk som blivit "pytt i panna" av helt vanliga olyckor i mycket lägre hastigheter.

Sen detta med att flera ton tunga balkar farit omkring, ja vad skulle vara konstigt med det? Har du inte förmågan att beräkna den kinesiska energin som tillförs av ett stort passagerarplan som brakar in i en byggnad i 800 km/h så be din lärare eller nån annan kunnig att räkna ut det åt dig och förklara vad den energimängden kan ställa till med.

Det brukar också påstås att det måste bli mer vrakdelar käppar efter flygplanet, men nu är det så att det är helt naturligt att det kan bli mest småsmulor kvar av ett plan under vissa omständigheter. Kika gärna på denna film där man testar att skick ett jetplan rätt in i betongblock i ca 800 km/h och berätta hur mycket vrakdelar det blir....

http://m.youtube.com/watch?feature=relmfu&v=AB4IEa7jTJw

http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=HCoFLby5x8Y

Som du ser då blir det mest bara damm och småsmulor kvar och planet verkar nästan bara försvinna i tomma intet.

Då Pentagon hade en mycket bastant och förstärkt fasad så är förhållandena ganska lika de i filmen, så det är inte så konstigt at resultaten är ganska lika med.

Inte mycket kvar av planet NEJ! Men dock var det inte vilken vägg som helst den small in i, om du nu lyssnar vad hon säger så påpekar hon just på att den va byggd för att absorbera energi inte vanligt betong vägg så leds! Visst flyger det människodelar i olyckor ( otäck tanke ) men det va sjukt många i WTC1 och WTC2 som inte va intakt, det va bara fragment kvar av folk där. Vad skapar kinetisk energi i rasen då ? kan ju inte bara snacka eller hur? Den delen du snackar om som skulle vara den energin är inte ens intakt innan bygget rasar, det just den delen som rör sig först. http://www.youtube.com/watch?v=PjQFA7COMsU 1:26:20 ser du den du menar skapar energi, det är den som försvinner först och blir pulver så vad trycker ner bygget? gömmer den sig bakom dammet? Men om det lyckades med det så borde den ligga på baken eller?Inte fanns det bråte på husen runt wtc innan dom kollapsa vad jag vet iaf, Det har jag då missat utan energin skapades i kollapsen.

Visst flög det skit ur bygget när planen flög in men inte dom bitarna som sitter dutche bank! Gore forumet har jag varit i men blää för den, äkligt!
Citera
2012-12-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradet
Jag säger inte att det var aluminium som rann ut ur tornen. Vilket du ser om du läser mitt inlägg igen. Och där har vi det igen, blandningen av stål och metall.l
Metall kan vara i flytande form redan i rumstemperatur. Likadant som att metall kan antända vid kontakt med vatten. Stål däremot smälter vid ca 1500grader celsius, typ 2300grader farenheit om jag inte tänkt helt fel..?

Och du anser alltså att det inte fanns trafostationer i WTC7?
Eller stora UPSer?
Eller stora elcentraler med relän och kontaktorer?
Alla ovanstående kan smälla gaanska rejält, och är vanliga i kontorsbyggnader...

Var kan man läsa om dessa höga temperaturer? Och vad skulle enl. dig orsakat detta?
Samt har du hört talas om lägesenergi?

Du har helt rätt med smält punkterna där i grader, my bad! Men då håller du med att det är flytande metall/stål som rinner ut där då. Men vad får stål att smälta, inte eld iaf för då hade väl stora stålverk inte förbrukat så mycket el i onödan om eld är så bra mot stål. Kastar denna komment ibland för folk tror tydligen att eld får stål att smälta! Tror inte elden härja i källaren, inga uppgifter på det, lika som elcentraler ligger huller om buller på alla våningar. Det här var en högsäkerhets byggnad där många myndigheter satt liksom! Vad ramla så högt uppifrån som skapa denna energi då ? Allt spreds runt manhattan. En fråga till då, varför använde man dyra sprängmedel för att blåsa bort som tok skadade byggnaderna runt dom kollapsade tornen? Så små hus hade väl räckt att kasta in ett par braser och vips demo. Du måste väl också fatta att skulle detta vara så som dom säger skulle demofirmena utan jobb. mycket billigare att tända eld på ett par våningar sen vänta 2 timmar, done!
Citera
2012-12-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Till dig Neozz, en liten sammanfattning av vittnesmålen vid Pentagon. Fet stil på punkterna jag tycker är intressanta.

Källa: http://911research.wtc7.net/pentagon/analysis/witnesses.html

Har inte förneka att ett plan flög där men att den skulle smällt in nääää dont buy it! Mycket intressant men ring FBI och fråga om dom kan släppa lite film som dom plockat med sig från området! Du ser här ligger det stora problemet att döljer man nåt vill man inte visa det. Skit lätt. I detta fall behöver man inte ens vara klok för att fatta att nåt är fel med hela bilden. Världens best bevakade luftrum och ett plan kan bara crusa in och smälla in i pentagon! Sätt lite i perspektiv vad denna byggnad står för i USA/världen.
Citera
2012-12-04, 22:51
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Har inte förneka att ett plan flög där men att den skulle smällt in nääää dont buy it! Mycket intressant men ring FBI och fråga om dom kan släppa lite film som dom plockat med sig från området! Du ser här ligger det stora problemet att döljer man nåt vill man inte visa det. Skit lätt. I detta fall behöver man inte ens vara klok för att fatta att nåt är fel med hela bilden. Världens best bevakade luftrum och ett plan kan bara crusa in och smälla in i pentagon! Sätt lite i perspektiv vad denna byggnad står för i USA/världen.
Nu förstår jag inte riktigt. Vad är det du inte förnekar?

Jag har lagt fram ett flertal vittnesmål där personer mer eller mindre tydligt berättar om att man sett ett flygplan krascha in i Pentagon. Jag har även lagt fram bilder där man i vissa fall tydligt ser att delarna tillhör ett sådant flygplan som flera vittnen berättat om. Flera andra i tråden har lagt fram bilder där man tydligt ser skador på fasaden som stämmer överens med ett flygplan.

Vad är din teori? Jag skulle gärna vilja höra den.
Citera
2012-12-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Nu förstår jag inte riktigt. Vad är det du inte förnekar?

Jag har lagt fram ett flertal vittnesmål där personer mer eller mindre tydligt berättar om att man sett ett flygplan krascha in i Pentagon. Jag har även lagt fram bilder där man i vissa fall tydligt ser att delarna tillhör ett sådant flygplan som flera vittnen berättat om. Flera andra i tråden har lagt fram bilder där man tydligt ser skador på fasaden som stämmer överens med ett flygplan.

Vad är din teori? Jag skulle gärna vilja höra den.

Min teori är att ett plan flög mot bygget som hade tillstånd att flyga där och smällde av nåt in i den. planet gjorde otroliga manöver som ett plan som sas va där inte klara av, det tyckte dom på FRA med att va fan är det där som kommer typ! Ett plan alla gånger men vad som flög in i byggnaden vet jag fan inte men inte ett plan iaf.
Citera
2012-12-04, 23:02
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Min teori är att ett plan flög mot bygget som hade tillstånd att flyga där och smällde av nåt in i den. planet gjorde otroliga manöver som ett plan som sas va där inte klara av, det tyckte dom på FRA med att va fan är det där som kommer typ! Ett plan alla gånger men vad som flög in i byggnaden vet jag fan inte men inte ett plan iaf.

Har du något stöd från vittnen för denna teori?
Citera
2012-12-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Har du något stöd från vittnen för denna teori?

varför inte släppa banden som FBI har då ser vi! Nu vet ingen utan man får tänka till lite. det finns vittnen som säger att nåt flög vidare bakom molnen efter smällen!
Citera
2012-12-04, 23:06
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
varför inte släppa banden som FBI har då ser vi! Nu vet ingen utan man får tänka till lite. det finns vittnen som säger att nåt flög vidare bakom molnen efter smällen!

Vad var det för vittnen och hur många? Kan du inte lämna någon källa på deras berättelser?
Citera
2012-12-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Vad var det för vittnen och hur många? Kan du inte lämna någon källa på deras berättelser?

Ändrar det nåt? skulle inte tror det! men ska leta redan på den!
Citera
2012-12-04, 23:09
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Min teori är att ett plan flög mot bygget som hade tillstånd att flyga där och smällde av nåt in i den.
Hur förklarar du då att ett flertal vittnen såg flygplanet krascha in i byggnaden? Du tror inte att en enda person skulle sett om flygplanet istället bara flög över Pentagon och "smällde av nåt in i den", istället för att krascha in i den, som flera vittnen nu har berättat om?

Citat:
planet gjorde otroliga manöver som ett plan som sas va där inte klara av, det tyckte dom på FRA med att va fan är det där som kommer typ!
Vad menar du nu? Vilka tyckte vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in