2007-05-06, 01:10
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Jag har ingen bättre förklaring på dess "squibs" än att luften som trycks ner i tornen framför kollapsen söker sig den enklaste vägen ut. Öppna dörrar i trapphusen och redan spräckta/trasiga fönster skulle kunna erbjuda sådana "enkla" vägar ut. Om jag förstår Komorowski rätt så var det en konstant vind. Sprängladdningar borde snarare åstadkomma tryckvågor. Men, men, det är inte helt lätt att förstå hur det verkligen var därinne från en beskrivning på ett par meningar.

Att jag tyckte det liknade explosioner var att man såg en eldflamma blixtra till varje gång också. Även då det var många våningar längre ner än raset.
Citera
2007-05-06, 01:10
Bannlyst
Citat:
Tänk på vad ditt resonemang betyder. Det betyder att brandmännen var med i en konspiration som dödade över 300 av deras arbetskamrater

Nej det betyder det värkligen inte. allt det betyder är att silversten ljög om att han menna han drog ut brandmännen från wtc7 med "pull it". som sagt där var inga brandmän inne i WTC7 så vilka prata han med och tog beslutet att dra ut dom, spöken?
Citera
2007-05-06, 01:14
Bannlyst
Giuliani Caught In Bizarre Building 7 Lie

Rudy Giuliani has been caught in a bizarre lie about WTC 7, in which he claims the building collapsed in stages over a sustained period of time, when in reality the structure fell in under seven seconds.

http://www.youtube.com/watch?v=DPGPPnlCUWc&mode=related&search=
Citera
2007-05-06, 01:14
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Majava, jag får det t.o.m. till mer än den dubbla hastigheten, så visst
är det ett bra argument. Det som dock är lite tveksamt är det här med
golven, vi har sett den här "pancake-modellen" och liknande, illustrerat
med frilagda plan som har staplats på varandra o.s.v. Det är ju suspekt,
eftersom golven är lätta fackverk som inte bär upp mer last än av de
människor och möbler som står på det. Kärna och väggar har det ofta
bortsetts ifrån, faktiskt har de behandlats som luft(!) trots att det är de
som bär golven, ja hela byggnaden. Man kan tycka att det omvända vore
rimligare, bortse från golven och betrakta det hela som två rör eller
någonting åt det hållet.

Men hur det nu är vettigt att modellera kollapsen, vad som tar emot
om massan är kontinuerlig eller samlas upp efter hand, det är ingen
lätt fråga.

Ja, jag håller absolut med dig. Väggarna bör definitivt tas i beaktning, jag ville bara illustera att fallhastigheten inte alls är orimlig, utan bomber. Panncake-teorin är inte det NIST kom fram till. Det var en teori de hade som visade sig inte hålla.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med att du får det till mer än dubbla hastigheten?
Citera
2007-05-06, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Nej det betyder det värkligen inte. allt det betyder är att silversten ljög om att han menna han drog ut brandmännen från wtc7 med "pull it". som sagt där var inga brandmän inne i WTC7 så vilka prata han med och tog beslutet att dra ut dom, spöken?

Kerry säger ju faktiskt ordagrant att WT7 togs ned kontrollerat.
Citera
2007-05-06, 01:18
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Screw Loose Change gav inget gott intryck, det enda man hade gjort var att ta andras arbete och lägga text på. Inte ens argumenten man kom med höll något vidare.

Som..........

När de förklarade att Silverstein hade ökat på försäkringsbeloppet 6 veckor före katastrofen så var kommentaren. Får man inte göra det eller? Det var ju ett attentat 93. Att de på Pentagon hade avbrutit sina flygresor var ju av "säkerhetsskäl", lagom timat till attacken givetvis.

De får nog komma med något mer troväddigt än så, och göra en egen film istället.

Jag blev faktiskt rätt besviken på Screw Loose Change om jag skall vara ärlig. Ändå försökte jag se den helt ofärgat. För det första hade jag väntat mig en egen film. Sen känner jag igen de grundlösa eller icke besvarade frågorna alltför väl.

Jag är glad att du tog del av slc, men jag delar inte din åsikt. SLC är gjord för att påvisa alla felaktigheter som finns i LC, och det bästa sättet att göra detta är att lägga in korrigeringar i själva LC. Att göra en helt egen film och göra oändligt många korsreferenser till LC vore helt oöverskådeligt och dumt. Varför skulle de göra en egen film? De var bara ute efter att påvisa felaktigheterna i LC.
Citera
2007-05-06, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag är glad att du tog del av slc, men jag delar inte din åsikt. SLC är gjord för att påvisa alla felaktigheter som finns i LC, och det bästa sättet att göra detta är att lägga in korrigeringar i själva LC. Att göra en helt egen film och göra oändligt många korsreferenser till LC vore helt oöverskådeligt och dumt. Varför skulle de göra en egen film? De var bara ute efter att påvisa felaktigheterna i LC.

Jo, jag förstår tanken, men det var inga speciellt bra argument stundtals de kom med, som de två exemplen jag gav, då tappade jag förtroendet en hel del.

Du har också till skillnad från Elgiganten och Erik1974 varit riktigt bra att diskutera med. Saklig och hövlig.
Citera
2007-05-06, 01:24
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Och framförallt om man TROR att man inte kan få kontroll över en brand (not SURE they where gonna be able to contain the fire) Så borde en brandmans instinkter säga: jobba med släckningen tills den ÄR under kontroll…!
MAO så måste brandmännen ha vetat att det fanns sprängämnen i byggnaden…

Ja ja, nu vet vi att det var en kontrolerad demolering...

Njae, det händer att brandkåren avbryter släckningsarbete om det bedöms som osannolikt att byggnaden går att rädda eller om det innebär risk för människoliv. När det gällde WTC7 varnade brandkåren flera gånger för att byggnaden var så instabil att den kunde rasa.

Ett exempel från en snabb googlestigation:

Citat:
Ursprungligen postat av SVT
En pizzeria och ett bostadshus brinner i Vindeln. Det var strax före midnatt natten till fredag som branden bröt ut på Karlgårdsvägen i centrala Vindeln.

En familj lyckades klättra ur det brinnande huset innan det blev övertänt. Vid fyra-tiden i morse avbröt Brandkåren släckningsarbetet. Huset bedömdes som omöjligt att rädda. Under morgonen bevakar brandkåren att huset brinner ner.
- Ingen blev allvarligt skadad. Men de som klättrade ut fick i sig lite rök, säger räddningsledaren Magnus Lindström.

Citat:
Kallar du det bevis? du är rolig du... Vet du vad bevis är för något?

Du läste alltså inte heller nu vad jag svarade på? Ändå kände du för att skriva det en gång till?

Citat:
Ok... Hela räddningsaktionen-- vad har det för betydelse?

Tja, eftersom det vad jag förstår inte fanns några brandmän i WTC7 vid tillfället så vore det ju märkligt om "it" syftade till deras fråndragande från byggnaden.

Citat:
Jag sa heller inte att de var rivningsexperter, det är du som drar konstiga slutsattser och tolkningar...

Då är alltså frågan varför Silverstein, som inte arbetar med rivning, ger order till en brandchef, som heller inte sysslar med rivning, att riva ett hus...

Citat:
John Kerry: WTC Building 7 Was Controlled Demolition

Mig veterligen pratar Kerry aldrig om WTC7, det är folk ur publiken som gör det. Kerry bara svarar svävande om en "vägg" som revs, samt att han inte hört talas om världskändisen Steven Jones:

Citat:
Kerry: Well, thats a new one to me (...) obviously Im open to anything that is based on facts and evidence, and if someone has evidence, I'll take a look at it.

Sen hittar en person i publiken på att Silverstein ska ha sagt att de fattade beslutet att riva byggnaden:
Citat:
Man i publiken: (...) and he said that they pulled that building, which is a demolition term for intentionally bringing down a building (...)

Kerry: I dont believe there has been a formal investigation, I dont know... I havent heard that, I dont know that... I do know that...that...wall, I remember, was in danger, and I think they made a decision based on the danger that it had destroying other things, that they did it in a controlled fashion.

Han pågår sedan lite om att Silverstein är med i rekonstruktionen av minnesmonumentet, och avslutar med:

Citat:
Kerry: There has been a long tug of war going on in New York, Im not following every aspect of it, cause its not in my juristiction, so to speak, but I'll check on these stories, I'll take a look at it. based on what you've said...you're the first people, anywhere in the country that has brought this to my attention.

Man i publiken: Well, interesting enough, the 911 Commission report does not even address World Trade Center 7, the fact that, you know, it fell the way that it did.

Kerry: Well let me find out about it, I dont know enough about it, its not in our book (fade)

Till och med Dylan Avery förstår att Kerry inte vet vad det handlar om - Kerry säger det till och med flera gånger. Det enda han talar om är svävande om en "vägg" som togs ner. Det var mycket i WTC området som togs ner på ett kontrollerat sätt under upprensningsarbetet, bland annat tror jag WTC6 drogs ner med kablar.

Citat:
SLOB. Jag mennade bara att själva modellen som visar skadorna och hur kollapsen inträffade inte går att få ut av dom. men det stämmer mycket riktigt att dom har andra modeller man kan köpa ja. men just den där kollapsen sker har dom inte släppt, och du har inte get mig någon källa till den än. faktum är att man inte kan hitta någon information om den på internet alls. Läst i rapporter om folk från 2006 som försökt att få ut den men inte fåt det. Det får en att undra exakt HUR mycket dom har ändrat värdena och justerat. dom gör allt väldigt hemligt.

Man kan få ut samtliga modeller genom FOIA, men det kostar som sagt en slant. Du kan själv testa genom att skicka en sådan.
Citera
2007-05-06, 01:27
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Och missa inte den här. Här ser man tydligt att det är NÅGOT som exploderar hela vägen ned.

http://www.youtube.com/watch?v=cjfoXbyffso&mode=related&search=

Vi är överens om att det är våningsplan som faller ner på de under, eller hur? Det finns luft på varje våningsplan som ska ta vägen någonstans. Var tror du den luften tar vägen? Du får två alternativ
1) den försvann
2) den trycktes ut genom rutor och andra hålrum, trycktes ner i våningarna under etc.

Jag skulle bli mycket mer förvånad om jag inte såg några rökpuffar!

Kan föresten tillägga att angående de där siesmologiska mätningarna så har till och med de flesta konspirationstroende erkännt att de misstog sig och att peaken som låg innan tornet började rasa egentligen berodde på onoggranna mätningar: när man kollade på mer detaljerade mätningar så fanns inga toppar innan tornen rasade. Kommer dock inte ihåg vilken konspirationshemsida det var som jag läste det.
Citera
2007-05-06, 01:28
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Det betyder det visst det. A-Band-And påstod att brandmännen visste att det fanns bomber i WTC7, alltså ingick de i en konspiration den dagen, samma dag 300 av deras arbetskamrater dog.
Citera
2007-05-06, 01:28
Bannlyst
Senator John Kerry was questioned concerning 9/11 during an appearance at Book People in Austin, Texas. Members of Austin 9/11 Truth Now asked Kerry about the officially unexplained collapse of WTC Building 7."

Kerry responded:

"I do know that that wall, I remember, was in danger and I think they made the decision based on the danger that it had in destroying other things-- that they did it in a controlled fashion."

This matches statements by leaseholder Larry Silverstein regarding the collapse of WTC7 where he said. "We've had such terrible loss of life. Maybe the smartest thing to do is pull it. And they made that decision to pull and then we watched the building collapse."

Furthermore, hundreds of police, fireman and other first responders have gone public reporting being informed of Building 7's controlled demolition prior to the building collapse, negating the government's official story that building collapse was due to fire.

Additionally, an EMT, who recently went public only under the name 'Mike', said that hundreds of emergency rescue personnel were told over bullhorns that Building 7 was about to be "pulled" and that a 20 second radio countdown preceded its collapse.

The BBC and CNN also both reported the collapse of Building 7 more than twenty minutes before it actually fell. The misreporting not only stands out as a glaring error-- with the WTC 7 building still visibly standing in the background of the shot, but begs the question: how did BBC, BBC 24 and CNN all know in advance that Building 7 would collapse, when no steel building has ever collapsed from fires alone?

Official reports from both NIST and FEMA state that they cannot explain why Building 7 fell, but maintain that it was related to a terrorist attack on the complex on 9/11. However, the FEMA report concludes that:

"The specifics of the fires in WTC 7 and how they caused the building to collapse remain unknown at this time. The best hypothesis has only a low probability of occurrence. Further research, investigation, and analyses are needed to resolve this issue."

A report by NIST regarding the collapse of Building 7 is officially underway, but such a report has yet to be published.

The 9/11 Commission Report makes no mention of WTC 7 whatsoever.

Senator John Kerry needs to disclose how he "knew" WTC 7 was brought down in a "controlled fashion" and who told him so. The official government story states no reason for the WTC 7 collapse. If Sen. Kerry has other information, he owes it to the victims, the families, who have been repeatedly lied to, and to the country at large to come forward with details that could answer outstanding questions.

Preparing to demolish even a moderate sized building takes weeks of preparation; a building as large as WTC 7-- a 47- story skyscraper-- must have taken at least as long. Therefore, the idea that the building was demolished in response to fires spread from the Twin Towers is not a satisfactory response, as the building could not have been set up for unexpected demolition in only a few hours, much less while fires burned inside.

Kerry was also asked about the research of Dr. Steven Jones, who has tested both samples of steel from the Twin Towers as well as recovered dust, which have both been tested positive for the chemical signature of Thermate, which is used to cut support beams in localized reactions during a controlled demolition.

Kerry stated that he was not aware of the research and is "open to hearing anything based in fact and evidence."

----------------------------------------------------------

TRANSCRIPT

Kerry was asked about an investigation into WTC7 and the connection with leasehold Larry Silverstein who publicly stated that the "decision was made to pull it," a term that refers to controlled demolition:

"I don't believe there's been a formal investigation. I haven't heard that; I don't know that. I do know that that wall, I remember, was in danger and I think they made the decision based on the danger that it had in destroying other things-- that they did it in a controlled fashion. You know he's part of the construction-- effort for the memorial and the use of the land, etc. There's been a long tug-of-war going on in New York and I've not been following every aspect of it because it's not in my jurisdiction, so to speak. But I'll check on the story-- I'll take a look at it based on what you've said. You're the first people anywhere in the country who've brought this to my attention

http://www.bvalphaserver.com/ftopicp-503898.html
Citera
2007-05-06, 01:31
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Additionally, an EMT, who recently went public only under the name 'Mike', said that hundreds of emergency rescue personnel were told over bullhorns that Building 7 was about to be "pulled" and that a 20 second radio countdown preceded its collapse.

Den här dök upp och försvann för några månader sedan. Varför är en anonym, okänd EMT den enda som hörde dessa megafoner som ropade om att WTC7 skulle bli "pulled" och varför hörde ingen annan radio nedräkningen?

Och ingen vet vem han är...

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in