2007-05-06, 00:48
Medlem
A-Band-Ands avatar
Ang "Pull it" Som tidigare betydde att man skulle dra ut brandmännen från 7:an och låta det brinna fritt till det rasar...

Jag har då aldrig hört att brandmän har överget en brand så att det får brinna fritt. Speciellt om en byggnad inte är övertänd… Och framförallt om man TROR att man inte kan få kontroll över en brand (not SURE they where gonna be able to contain the fire) Så borde en brandmans instinkter säga: jobba med släckningen tills den ÄR under kontroll…!
MAO så måste brandmännen ha vetat att det fanns sprängämnen i byggnaden…

Ja ja, nu vet vi att det var en kontrolerad demolering...
Citera
2007-05-06, 00:49
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jo, jag kom med min andra nu. Motståndarsidan tyst, och det kan jag förstå.

Är det där John Kerry-klippet? Vad exakt säger han?

/S
Citera
2007-05-06, 00:50
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det var inga värst hållbara argument till svar du hade att bjuda på.

SLOB var i alla fall saklig i sina argument, Djurförsök också.
Det hjälper inte alltid att vara sakliga mot er. Hade jag fått en krona för vaje gång jag hittat sakfel i era argument skulle jag vara en rik man.

Säg vad du vill diskutera så tar jag den debatten, men håll dig till ett ämne. Du säger att screww loose change inte imponerar. Vad i screw loose change är det som är felaktigt i deras analys av LC?
Citera
2007-05-06, 00:50
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Ang "Pull it" Som tidigare betydde att man skulle dra ut brandmännen från 7:an och låta det brinna fritt till det rasar...

Jag har då aldrig hört att brandmän har överget en brand så att det får brinna fritt. Speciellt om en byggnad inte är övertänd… Och framförallt om man TROR att man inte kan få kontroll över en brand (not SURE they where gonna be able to contain the fire) Så borde en brandmans instinkter säga: jobba med släckningen tills den ÄR under kontroll…!

Nej, "pull it" refererade till hela räddningsaktionen. Var brandchefen rivare? Förde Silverstein befäl över FDNY? Var FDNY alltså med i konspirationen?

/S
Citera
2007-05-06, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Är det där John Kerry-klippet? Vad exakt säger han?

/S

Att WT7 sänktes kontrollerat, fast han helst ville undvika det. Enda sättet är att spränga ned en byggnad av den storleken, så att den faller på det viset.

Att implodera den med andra ord.........
Citera
2007-05-06, 00:52
Bannlyst
SLOB. Jag mennade bara att själva modellen som visar skadorna och hur kollapsen inträffade inte går att få ut av dom. men det stämmer mycket riktigt att dom har andra modeller man kan köpa ja. men just den där kollapsen sker har dom inte släppt, och du har inte get mig någon källa till den än. faktum är att man inte kan hitta någon information om den på internet alls. Läst i rapporter om folk från 2006 som försökt att få ut den men inte fåt det. Det får en att undra exakt HUR mycket dom har ändrat värdena och justerat. dom gör allt väldigt hemligt.

Okej men själva bränslen bran inte i world trade det var kontors material som gjordet det bara.

Sida 28. http://wtc.nist.gov/media/NCSTACWTCStatusFINAL101904WEB2.pdf

Citat:
"The Jet fuel, Which ignited the fires, was mostly, consumed within the first few minutes after impact. The fires that burned for almost the antire time that the buildings remained standing were due mainly to burning building contents and, to a lesser extent, aircraft contents, not jet fuel
Citera
2007-05-06, 00:52
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Du läste alltså inte vad det var jag svarade på?

/S

Kallar du det bevis? du är rolig du... Vet du vad bevis är för något?
Citera
2007-05-06, 00:57
Bannlyst
En längre version.

John Kerry: WTC Building 7 Was Controlled Demolition

http://www.youtube.com/watch?v=KLnaogsm60A&mode=related&search=
Citera
2007-05-06, 00:57
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Nej, "pull it" refererade till hela räddningsaktionen. Var brandchefen rivare? Förde Silverstein befäl över FDNY? Var FDNY alltså med i konspirationen?

/S

Ok... Hela räddningsaktionen-- vad har det för betydelse? Jag sa heller inte att de var rivningsexperter, det är du som drar konstiga slutsattser och tolkningar...
Citera
2007-05-06, 01:00
Bannlyst
saken med silversten "pull it" är att där var INGA brandmän inne i wtc7. så det är en lögn. om där inte var några brandmän inne i wtc7, vilka prata han då med och tog beslutet att dra ut dom därifrån?. så han gjorde bort sig där.
Citera
2007-05-06, 01:01
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And

Det här är så idiotisk att man blir mörkrädd.

Tänk på vad ditt resonemang betyder. Det betyder att brandmännen var med i en konspiration som dödade över 300 av deras arbetskamrater. Samma personer som de levt tätt intill med under åratal, jobbat tillsammans och umgåtts privat. Sedan medger de detta i TV- sändning via Silverstein som säger det, inte en, utan TVÅ gånger. Trots detta har INGEN familjemedlem till avlidna brandmän väckt misstanke!
Citera
2007-05-06, 01:04
Bannlyst
Här är en ännu längre version.

Kerry Slips the truth about WTC 7!!!

http://www.youtube.com/watch?v=P3V9GKYWkmU&mode=related&search=

Det var väl inga brandmän där inne när de sänkte byggnaden.

Det var i WTC 2 det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in