2007-05-08, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Vad säger att man vet att det inte kunde funnits exploderande ost i tornen som skulle försvaga byggnaden?

Källa tack.

Du fattar ju fortfarande inte... suck...

Då vet vi alltså inte?

Citera
2007-05-08, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Du är bara fjantig nu det hoppas jag att du förstår. Hur vet jag att du inte är en desinformatör som bara är här för att förvirra oss? Källa tack. Hur vet man att inte tomten finns? Det finns ju miljontals barn som har träffat tomten så de måste ha rätt. Källa tack. Osv osv. Det blir bara fjantigt tycker du inte det? Du greppar efter halmstrån när det gäller din argumentation.

Fjantig låter det alltid när man inte kan ge ett klart svar. Det är ju faktiskt en teori som många tagit fram.

Varför skulle den vara så otrolig?

Du kan inte svara på det nej.
Citera
2007-05-08, 13:28
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Vad säger att man vet att det inte kunde funnits exploderande ost i tornen som skulle försvaga byggnaden?

Källa tack.

Du fattar ju fortfarande inte... suck...
Det enda jag kan säga nu är att vi släpper det. Han fattar helt enkelt inte, vilket är sorgligt som bara den. Jag instämmer på sucken.
Citera
2007-05-08, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Det enda jag kan säga nu är att vi släpper det. Han fattar helt enkelt inte, vilket är sorgligt som bara den. Jag instämmer på sucken.

Ett "elit" gäng som tror de har fullständigt rätt i allt fast de inte kan bevisa något av det konkret, sorgligt.

Sen försöker de förlöjliga ett annat gäng som också har teorier som är "mindre troliga" enligt dem.

Ännu sorgligare, rentav patetiskt.
Citera
2007-05-08, 13:31
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Då vet vi alltså inte?

Självklart inte. Jag gick igenom det här ganska grundligt i mitt svar på din 10-punktslista. men det är inte TROLIGT, det finns inga BEVIS eller INDICIER som pekar på det. Alltså är den exploderande osten eller marsmänniskor precis lika goda teorier som ditt preparerade torn...

Bortsett från att din teori medför problem som måste lösas, nämligen hur man undgick att bli upptäckt exempelvis. Marsmänniskorna är mer troligt, för de kan ju göra sig osynliga.

Allvarligt, du tycker inte att du klampat in på en ganska tramsig stig här? Jag har gjort vad jag kan för att granska de tillgängliga bevis du lagt fram, men jag ser att du inte är intresserad av bevis, du är intresserad av din blinda tro. Trist.
Citera
2007-05-08, 13:32
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ett "elit" gäng som tror de har fullständigt rätt i allt fast de inte kan bevisa något av det konkret, sorgligt.

Sen försöker de förlöjliga ett annat gäng som också har teorier som är "mindre troliga" enligt dem.

Ännu sorgligare, rentav patetiskt.

Skillanden mellan de teorier man tror på är väl mängden bevis som backar upp dem... Där ligger du på grava minus, ändå förväntar du dig att bli tagen på allvar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Självklart inte. Jag gick igenom det här ganska grundligt i mitt svar på din 10-punktslista. men det är inte TROLIGT, det finns inga BEVIS eller INDICIER som pekar på det. Alltså är den exploderande osten eller marsmänniskor precis lika goda teorier som ditt preparerade torn...

Bortsett från att din teori medför problem som måste lösas, nämligen hur man undgick att bli upptäckt exempelvis. Marsmänniskorna är mer troligt, för de kan ju göra sig osynliga.

Allvarligt, du tycker inte att du klampat in på en ganska tramsig stig här? Jag har gjort vad jag kan för att granska de tillgängliga bevis du lagt fram, men jag ser att du inte är intresserad av bevis, du är intresserad av din blinda tro. Trist.

Planen hade en last som hjälpte till vid förstörandet av tornet.

VAD är så otroligt med en sån teori?
Citera
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Samma kan sägas på mycket annat där den offociella förklaringen inte kunna bevisa eller ens brytt sig om att kommentera händelsen.

WT7?

Till exempel.

Det var då märkligt vad du slingrar dig. Du säger att det som sägs i LC är korrekt, och uppmanar oss att motbevisa det som sägs, eller hur? Jag ger dig en sida som på ett sakligt sätt motbevisar det som sägs i LC och undrar vad du har för åsikt. Om de har rätt i det de säger, har du omvärderat något du hört i LC? Om de har fel: vilka fel har de? Helst om WTC1 och 2 eftersom det är främst de som intresserar mig.
WTC7 kommer en rapport om mycket snart.
Citera
2007-05-08, 13:33
Bannlyst
Citat:
Skillanden mellan de teorier man tror på är väl mängden bevis som backar upp dem... Där ligger du på grava minus, ändå förväntar du dig att bli tagen på allvar.

Igen, vad är så otroligt, att du inte förstår hur det skulle gått till?

Det är väl det som kunde vara intressant att diskutera sig igenom?
Citera
2007-05-08, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det var då märkligt vad du slingrar dig. Du säger att det som sägs i LC är korrekt, och uppmanar oss att motbevisa det som sägs, eller hur? Jag ger dig en sida som på ett sakligt sätt motbevisar det som sägs i LC och undrar vad du har för åsikt. Om de har rätt i det de säger, har du omvärderat något du hört i LC? Om de har fel: vilka fel har de? Helst om WTC1 och 2 eftersom det är främst de som intresserar mig.
WTC7 kommer en rapport om mycket snart.

Såg du YouTube klippet som sten-b postade igår?
Citera
2007-05-08, 13:35
Medlem
Pads avatar
Citat:
Planen hade en last som hjälpte till vid förstörandet av tornet.

VAD är så otroligt med en sån teori?

Det faktum att inga observationer stödjer den.

Samt det faktum att det implicerar att det hela var större än bara 19 glada kamelfösare beväpnade med mattknivar, vilket inte heller kunnat påvisas.
Citera
2007-05-08, 13:36
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Fjantig låter det alltid när man inte kan ge ett klart svar. Det är ju faktiskt en teori som många tagit fram.

Varför skulle den vara så otrolig?

Du kan inte svara på det nej.

Det finns ingen som kan svara ja eller nej på din fråga det VET du. Det handlar om vad som är mest sannolikt. Att man lyckats trixa dit missiler eller varför inte en taktisk kärnvapenladdning förefaller som mycket mindre trolig. Men visst, det finns en otroligt liten möjlighet att så skulle vara fallet. Du klarar inte själv av att ge klara svar eftersom du bara duckar alla frågor som du inte tycker om, precis som fanatiskt troende gör när det gäller religion faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in