2012-10-10, 19:24
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Vakthundsbattle, yippie!

Eh, nej?

Jag kan förklara skillnaden om TODCDFWB skulle insistera på att det absolut inte finns en sådan term inom byggbranschen, men huvudsaken är vi överrens om - "pull" är även en term som används inom räddningsbranschen när man drar tillbaka räddningsarbetet.
Citera
2012-10-10, 19:38
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InSpiritus
Jag ger upp, du vann, jag är en fegis som inte ville skjuta ner din halmgubbe som du ställt upp o redan skjutit ner.

Illuminati?
Videobevis för vad?

"Min" sida? Vi är väl alla på samma sida, vi vill ha så mkt fakta som möjligt för hur det gick till och jag anser att fakta undanhållits oss.

Motiv? Du börjar i fel ände om du genom att inte hitta motiv tycker att en utredning är onödig. Men visst ett motiv kan tänkas vara att få en anledning att döda araber o stjäla olja. Många stora företag tjänar pengar på krig, lobbying förekommer. Du har kanske missat att USAs stridsmaskin gillar att sprida ut sej? http://antiisgood.wordpress.com/2007/10/03/review-article-the-worldwide-network-of-us-military-bases/

Du skriver att det finns otroligt många bevis. Jag är helt övertygad om att du inte kan hitta ett enda bevis som säger att Osama bin Laden var hjärnan bakom attentatet.

Har du slutat med textväggar om logik och nu gett upp?

Det var därför jag skrev "Min sida/Din sida" inom situationstecken.

Då vet vi du kunde alltså inte komma med några motiv. Inte heller några bevis och ingen alternativ teori. Det enda du kan komma med är att rapporten är fel (vilket den mycket väl kan vara), men det finns ingen alternativ teori som passar in... annars ge ett exempel på en enda möjlig alternativ teori.

Vi diskuterar 911 här. USAs krigsmakt får du ta i en annan tråd om du inte kan koppla detta direkt till terrordådet.

Hade inte folket godkänt en attack på IRAK och A-stan om byggnaderna inte rasat?

Jag har ingen anledning att gå igenom bevis för att Usama Bin Ladin ligger bakom, då det inte finns någon alternativ teori. Om han är oskyldig... är det då bevisat att det var en kontrollerad sprängning?
Senast redigerad av Flipp-Flopp 2012-10-10 kl. 19:41.
Citera
2012-10-10, 20:05
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Eh, nej?

Jag kan förklara skillnaden om TODCDFWB skulle insistera på att det absolut inte finns en sådan term inom byggbranschen, men huvudsaken är vi överrens om - "pull" är även en term som används inom räddningsbranschen när man drar tillbaka räddningsarbetet.

Det är bra, TODCDFWB far med så mycket osanning att han behöver tuktas från båda sidor.
Pull måste väl användas i ett sammanhang när räddningsbranschen använder termen, säger de "pull out" eller "pull it"? Har du exempel på när frasen används? Jag antar att det är i samband med att manskapet lämnar byggnaden.
Citera
2012-10-10, 20:11
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
De gjorde allt möjligt men det intressanta är vad de inte gjorde, förstår du? Ingenting av det de räknar upp kan avgöra huruvida det fanns spår efter sprängmedel i rasmassorna.
Jag ser det snarare som att man inte hittade något överhuvudtaget under räddningsarbetet som tydde på att sprängmedel användes. Om man däremot hade funnit något så hade man säkerligen gjort mera djupgående tester kring sprängmedel. Nu menar jag alltså innan allting fraktades bort, och ja, att man borde kunna se tydliga skillnader i rasmassorna om man jämför en strukturell kollaps och en demolering.

NIST nämner bl.a. att de analyserade stålbitar samt utförde test i laboratorium. Nu är det svårt att veta vad för sorts tester det handlar om men via dessa två punkter borde det inte vara helt omöjligt att se huruvida sprängmedel användes eller inte.

Citat:
Man använde thermit vid rivningen av The SkyRide Towers 1935, visserligen ingen byggnad men väl ett torn konstruerat av stål.
Där ser man.

Tycker du att den vetskapen ger mycket stöd till teorierna om att thermite användes vid 11 september-attackerna? Denna vetskap ger oss ingen information om hur rasmassorna såg ut vid The SkyRide Towers blev demolerade, dvs. hur en demoleringsplats med thermite ska se ut. Det blir svårt att jämföra kollapserna. Det enda vi vet är att "det går att fälla ett torn med thermit".

Vid 11 september attackerna är bevisen för thermite inte 100%. Det som Harrit, Jones mfl ser som bevis har även förklarats på andra sätt.

Citat:
Ja det krävdes säkert jättemycket jobb. Det är inte samma material som används vid konventionella sprängningar som vid tex trådlösa thermit-laddningar. Det finns ju dessutom patent på självförstörande tändanordningar.
Angående dina citat så behövde väggar inte tas bort eftersom man fick tillträde till alla "core columns" via hiss-schaktet där det som av en slump gjordes arbeten strax innan 11/9. Detta citat är ren lögn;
Jag har svårt att tänka mig att thermite skulle göra det enklare, oavsett om det är samma material eller inte. Det krävdes säkert, som du också medger, jättemycket jobb. Borde inte ett sådant jobb ha dragit till sig väldigt mycket uppmärksamhet från människor som jobbade i tornen, kanske speciellt efter attackerna?

Kan du utveckla och ge en källa på man utförde arbeten via hiss-schakten strax innan?

Citat:
Jag har ju precis postat en video där balkar skärs vertikalt med thermit. Ändå envisas du med att posta denna skit. Att det går att göra slogs fast för länge sedan i denna tråd.
Det har jag inte uppmärksammat. Poäng till dig där. Men, likt händelsen med The SkyRide Towers så tycker jag inte att "det går att göra" är tillräckligt för att bevisa att det faktiskt gjordes under 11 september.

Citat:
Ost-stålet är den benämning FEMA gav en bit stål som var väldigt perforerat och som de inte kunde förklara, biten fick ett appendix i FEMAs rapport men ignorerades av NIST, stålbiten är alltså fortfarande oförklarad.
Efter att ha sökt lite märkte jag att 9/11 Mysteries även tar upp det här argumentet. Biten är, som du säger, oförklarad men det är inte samma sak som att stålbiten är 100% bevis för thermit.

9/11 Mysteries Viewers Guide:

Citat:
9/11 Mysteries notes that “iron oxide” was present on the surface of the structural steel in the World Trade Center buildings. They then use this as evidence for the existence of “thermite”. Quite simply, iron oxide is rust. There is rust on my car. Does that mean that my car was subject to a thermite reaction? No. Not at all.

Another thing that the creators of 9/11 Mysteries mention is “thermate”. They claim that the presence of sulphur on the structural steel at the World Trade Center is evidence for the use of thermate. However, let's look further into thermate and its ingredients.

Thermate is a mixture of normal thermite and pyrotechnic additives which have been found to be superior to standard thermite for incendiary purposes. However, regardless of the speed of reaction increase, gigantic amounts of thermate would still need to be planted to bring down the World Trade Center buildings. Thermate is generally comprised with 68.7% thermite, 29% barium nitrate, 2% sulphur, 0.3% binder.

To note is the addition of barium nitrate. Thermate contains nearly 15 times more barium nitrate than sulphur. If thermate was used on the World Trade Center buildings, why was no barium nitrate found on the steel or anywhere at Ground Zero?

Sulphur does not mean thermate, just like carbon does not mean gunpowder. So, right now, you're probably asking where the sulphur that was found actually came from if thermate was not used. Jonathen Barnett from FEMA states that the three most likely sources of the sulphur were:
- The large amounts of sulphur-based drywall used in the towers. (most likely of the three)
- Fuels leaking at Ground Zero
- Acid Rain (least likely of the three)

Jag håller med om att det är ett mysterium, men inte om att det behöver vara bevis för thermite/thermate. Jag såg nyligen när Jonathan Cole, som du länkat till tidigare, gjorde ett experiment för att försöka bevisa sin ståndpunkt. Enligt honom själv lyckas han genom sitt experiment bevisa att det inte kommer från byggnaden. Därefter tar han annat som han anser vara bevis, dvs. det som syns rinna ur ena tornet, sfären, NASA-bilderna och röd/gråa chipsen, och får det till att thermite/thermate användes. Alla dessa "bevis" är som sagt väldigt omdiskuterade.

Citat:
Vilken term man använder sig av är väl av mindre vikt. Så här står det på Wiki.
Vilken term man använder spelar väl ändå roll eftersom det är olika saker?
Senast redigerad av TODCDFWB 2012-10-10 kl. 20:16.
Citera
2012-10-10, 20:26
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag är medveten om att det används om det handlar om att ta ner en redan förstörd byggnad med hjälp av vajrar, men det används aldrig som en term när det gäller kontrollerade demoleringar, likt "blast" eller "blow". Konspirationsdokumentären 9/11 Mysteries visar oss t.o.m. när man tar ner WTC6 och säger något i stil med "pull", men förklarar givetvis inte för tittarna att det är två olika saker inom den brasnschen.
Citera
2012-10-10, 20:30
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Du tycker alltså fortfarande att det inte är nåt konstigt alls o fullkomligt logiskt att en skyskrapa faller i fritt fall i 3 sekunder pga brand. Förstår du inte vad det innebär? Det var ju här du skulle lägga fokus såklart.
Nej, eftersom den inte faller i fritt fall på 3 sekunder.
Senast redigerad av TODCDFWB 2012-10-10 kl. 20:34.
Citera
2012-10-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ja det krävdes säkert jättemycket jobb. Det är inte samma material som används vid konventionella sprängningar som vid tex trådlösa thermit-laddningar. Det finns ju dessutom patent på självförstörande tändanordningar.
Angående dina citat så behövde väggar inte tas bort eftersom man fick tillträde till alla "core columns" via hiss-schaktet där det som av en slump gjordes arbeten strax innan 11/9.
Men i Jonathan Coles thermitvideo som du länkade till säger han att det troligen handlade om thermitladdningar i de yttre panelerna. Även andra hänvisar till bilder på glödande materia och gnistor vid ytterväggarna som stöd för att thermit kan ha använts. Men du tror alltså inte att det fanns thermit just där?
Citera
2012-10-10, 22:10
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Det är bra, TODCDFWB far med så mycket osanning att han behöver tuktas från båda sidor.
Pull måste väl användas i ett sammanhang när räddningsbranschen använder termen, säger de "pull out" eller "pull it"? Har du exempel på när frasen används? Jag antar att det är i samband med att manskapet lämnar byggnaden.
Säg att du har släppt det där med "pull it" i alla fall. Inte fan kan du gå runt och fortfarande ta det för ett erkännande av någon konspiration? Inte efter alla oändliga gånger vi har diskuterat det uttrycket.
Citera
2012-10-10, 22:30
Medlem
InSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Har du slutat med textväggar om logik och nu gett upp?

Det var därför jag skrev "Min sida/Din sida" inom situationstecken.

Då vet vi du kunde alltså inte komma med några motiv. Inte heller några bevis och ingen alternativ teori. Det enda du kan komma med är att rapporten är fel (vilket den mycket väl kan vara), men det finns ingen alternativ teori som passar in... annars ge ett exempel på en enda möjlig alternativ teori.

Vi diskuterar 911 här. USAs krigsmakt får du ta i en annan tråd om du inte kan koppla detta direkt till terrordådet.

Hade inte folket godkänt en attack på IRAK och A-stan om byggnaderna inte rasat?

Jag har ingen anledning att gå igenom bevis för att Usama Bin Ladin ligger bakom, då det inte finns någon alternativ teori. Om han är oskyldig... är det då bevisat att det var en kontrollerad sprängning?

Ja, jag gjorde ett försök att lära dej tänka logiskt men jag har gett upp nu. Du lyckades i 3 raka inlägg komma med totalt ologiska slutsatser, skrämmande att du inte inser det själv.

Varför skulle inte motivet duga, att få en anledning att starta krig i Afghanistan? Du tror alltså att de fått med sej folkopinionen utan 9/11, det tror inte jag.

Varför skulle jag ägna mej åt en alternativ teori??? Första steget är ju såklart att inse att den nuvarande inte håller, det är ju självklart där fokus ska ligga, speciellt för dej som inte ens insett det. Det här är extremt grundläggande logik.

Varför skulle det inte vara tilllräckligt med att rapporten är fel. Du tycker inte USA är skyldiga anhöriga och Afghanistan/Irak en rättvis utredning? Vi har ju även svenska medborgare som dött i Afghanistan pga av ett krig som kan visa sej vara startat på ogrundad anledning.

Du tjatar om motiv och när jag nämner det självklara motivet så får jag inte nämna USAs krigsmakt. Du ser alltså ingen koppling 9/11 och Afghanistan? Du tror att det var en slump att Afghanistan attackerades bara några veckor efter 9/11?

Så du menar att bara för att det inte finns en alternativ teori (vilket det självklart finns utanför din världsbild) så behövs inga bevis mot Osama bin Laden. Det låter rättsäkert.

Varför skulle du inte behöva visa något bevis för att Osama bin Laden är hjärnan bakom attacken? Det är ju du som säger att den officiella versionen stämmer. Jag visste faktiskt inte att det fanns ett flertal bevis som du skriver. Du kan väl vara schysst o visa ett iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Om han är oskyldig... är det då bevisat att det var en kontrollerad sprängning?

Haha, här måste du haft otur när du formulerade frågan. Hur skulle det nånsin kunna vara ett bevis?

Lol, jag inser ju nu att du driver med mej o bara är här för att irritera debattmotståndarna med dagislogik men jag har redan svarat så postar väl ändå.
Citera
2012-10-10, 22:35
Medlem
InSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Nej, eftersom den inte faller i fritt fall på 3 sekunder.

Märker du ord? Under de 3 första sekunderna så rasar den i fritt fall. Jag skrev inte . Är antalet sekunder fel? Du får upplysa mej.
Citera
2012-10-10, 22:56
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Märker du ord? Under de 3 första sekunderna så rasar den i fritt fall. Jag skrev inte . Är antalet sekunder fel? Du får upplysa mej.
Jaså, under de första 3 sekunderna? Du menar alltså när den östra takvåningen kollapsade in i byggnaden? Det måste vara det du menar eftersom kollapsen av WTC7 började med att den östra takvåningen kollapsade.
Citera
2012-10-11, 00:11
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ja, jag gjorde ett försök att lära dej tänka logiskt men jag har gett upp nu. Du lyckades i 3 raka inlägg komma med totalt ologiska slutsatser, skrämmande att du inte inser det själv.
Logik för dig är att stål inte försvagas av brand?
Citat:
Varför skulle inte motivet duga, att få en anledning att starta krig i Afghanistan? Du tror alltså att de fått med sej folkopinionen utan 9/11, det tror inte jag.
Är det logiskt att utföra en makalöst komplex operation som kan gå fel precis överallt för att få anfalla A-stan? Krascha 4 flygplan på olika platser, placera sprängmedel i WTC 1, 2 & 7. Gömma passagerare, byta ut flygplan etc... + mycket mycket mer och allt i hemlighet med tusentals inblandade. Logik???? Hur fan tänker du människa?
Citat:
Varför skulle jag ägna mej åt en alternativ teori??? Första steget är ju såklart att inse att den nuvarande inte håller, det är ju självklart där fokus ska ligga, speciellt för dej som inte ens insett det. Det här är extremt grundläggande logik.
Du väljer att inte göra det för att du inte ens kan komma på en som fungerar... inte ens i din vildaste fantasi. Men snälla... Sluta tjafsa om din logik och kom istället med en alternativ teori så att vi andra kan få oss ett riktigt skratt. Varför inte teorin om energivapen?
Citat:
Varför skulle det inte vara tilllräckligt med att rapporten är fel. Du tycker inte USA är skyldiga anhöriga och Afghanistan/Irak en rättvis utredning? Vi har ju även svenska medborgare som dött i Afghanistan pga av ett krig som kan visa sej vara startat på ogrundad anledning.
Det spelar absolut ingen roll vad som står i rapporten. Det är uppenbart att alla konspirationsteorier om kontrollerade sprängningar är totalfel.

Du tittar på rapporten och ropar fel... Titta på verkligheten istället. Skaffa dig en passande utbildning så du kan undersöka bevis själv.

Det är du som borde be om ursäkt till alla som dog i 911 och deras anhöriga. Sen borde du sluta anklaga människor för ett massmord de inte begått.
Citat:
Du tjatar om motiv och när jag nämner det självklara motivet så får jag inte nämna USAs krigsmakt. Du ser alltså ingen koppling 9/11 och Afghanistan? Du tror att det var en slump att Afghanistan attackerades bara några veckor efter 9/11?
Du påstår en massa skit som jag och ingen annan påstår. Det var ingen slump, men det skulle varit tillräckligt med ett mycket mindre bombdåd eller tex en lögn (som i Irak). Skulle det inte räckt med motiv att gå in i A-stan om byggnaderna aldrig rasat? Var total kollaps av WTC 1, 2 och 7 ett absolut krav menar du? Varför flygplan då det borde räckt med bomber? Varför extremt komplicerat med tusentals inblandade när de kunde gjort det enkelt?

Om WTC7 inte kollapsat, hade folket då vägrat invasionerna?
Citat:
Så du menar att bara för att det inte finns en alternativ teori (vilket det självklart finns utanför din världsbild) så behövs inga bevis mot Osama bin Laden. Det låter rättsäkert.

Varför skulle du inte behöva visa något bevis för att Osama bin Laden är hjärnan bakom attacken? Det är ju du som säger att den officiella versionen stämmer. Jag visste faktiskt inte att det fanns ett flertal bevis som du skriver. Du kan väl vara schysst o visa ett iaf.
Jag säger inte att den officiella rapporten är rätt, det är du som kastat ur dig att den är fel.

Har du svårt att fatta??? Det spelar ingen roll om det va OBL eller Kurt Olsson. Det är uppenbart att det inte var någon kontrollerad sprängning ändå.

Det finns oerhört mycket bevis för att det helt enkelt bara var en kollaps orsakad av brand + flygplansskador. Ett exempel på bevis är att kollapsen startade exakt där skadorna var som värst. Ett annat är att inte ett endaste jävla spår finns av en endaste lite explosion.
Citat:
Haha, här måste du haft otur när du formulerade frågan. Hur skulle det nånsin kunna vara ett bevis?

Lol, jag inser ju nu att du driver med mej o bara är här för att irritera debattmotståndarna med dagislogik men jag har redan svarat så postar väl ändå.

Prova att läsa och ta till dig bevis och vad andra skriver så slipper du bli behandlad som en idiot. Du saknar kunskap och utbildning så därför är din logik inte värd ett piss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in