Citat:
Ursprungligen postat av InSpiritus
Vad ingen av er verkar begripa är att ni börjar i fel ände. Läs på er Sokrates. Logiskt tänkande är en vetenskap, det finns ett rätt sätt att tänka och flera fel sätt att tänka och i det här fallet tänker du fel, du börjar i fel ände. Vid logiskt tänkande börjar man med fakta o sen börjar man spekulera om alternativa teorier. Att gå direkt på mer eller mindre vansinniga konspirationsteorier blir ju helt fel, då kommer du ju vara biased när du väl undersöker fakta. Och fakta i det här fallet är att det förekommer löjligt många märkligheter runt hela händelsen. Du säger ju själv att du inte köper att det kunde gå till på ett annat sätt pga av diverse omständigheter, dvs du har stängt sinnet helt. Ingen fakta i världen kommer ju då kunna få dej att ändra ståndpunkt.
Undviker du ämnet som du nyligen tog upp eller? Det vill säga WTC7 och Larry Silverstein.
Jag förklarar ännu en gång:
Jag har gett alla dessa konspirationsteorier en ärlig chans då jag själv trodde på allt från thermite, fejkade passagerarsamtal och fjärrstyrda flygplan. Jag skrev ett antal skoluppsatser, såg alla filmer och försökte sprida det jag såg, läste och hörde.
Jag kastar alltså inte bort era argument bara för jag redan har en åsikt som jag vägrar släppa, dvs. att det inte var ett inside job, utan snarare för att jag har insett att konspirationsteorierna inte håller genom research.
Du säger att faktan i det här fallet är att det
"förekommer löjligt många märkligheter runt hela händelsen". Är Larry Silversteins försäkringar och
"pull it" två sådana märkligheter? I så fall har jag och andra medlemmar precis förklarat för dig att det faktiskt inte är märkligheter överhuvudtaget.
Hur kommer du att reagera på det vi har förklarat för dig? Kommer du komma med motbevis? Kommer du ändra din åsikt om just
dessa två s.k. märkligheter men ändå fortsätta förespråka allt annat? Kommer du ändra din åsikt helt och hållet? Kommer du ignorera inläggen?