Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Så när någon säger 100% impossible så menar dem egentligen inte omöjligt?
Jag är 100 % säker på du omöjligen kan vara så korkad att du inte inser problemet i ditt resonemang. Menar jag det eller inte?
1. Nån kan använda uttrycket utan att mena att det ska tolkas 100 % bokstavligt.
2. Nån kan ljuga.
3. Nån kan ha fel.
4. Nån kan uttala sig om nåt annat än vad nån annan tror.
Världen funkar inte som så att allt är antingen eller. Jag gav dig fyra alternativ till din tolkning av vad som var 100 % omöjligt. Menar du att alla de fyra alternativen är falska eller omöjliga?
Citat:
För det första så har jag lyssnat på hela samtalet och jag har då INTE hört henne säga "that speed would be almost like...it would be impossible at that altitude, more or less".
Men om hon nu skulle ha sagt detta, vilket jag inte kan höra på samtalet så ser jag inte alls hur detta skulle styrka dina teorier på något sätt alls.
Kanske bara jag men jag tycker nog it would be impossible at that altitude, more or less får det hela låta lite som att flygplanet inte klarar av detta.
Jag vet att hon inte säger det. Jag skrev att hon höll med om det. Det är du som använder hennes uttalande som nån sorts bevis för att "min" teori inte är sann. Eftersom hon inte verkar säga att planen omöjligt kan ha flugit på det sätt som de påstås ha flugit utesluter det inte teorin. Det styrker däremot inte teorin att planen omöjligen kan ha flugit så eftersom hon inte uttalar sig om just det. Varför vägrar du att ens diskutera den inte helt oviktiga delen i ditt resonemang?
Citat:
Vet inte riktigt vad som passar in bäst här, en

eller en
Blir en
Man undrar så klart vad alla dessa piloter och ingenjörer ska säga för att du ska börja tvivla lite smått och känna att dina teorier kanske inte riktigt stämmer.
Även de officiella rapporterna om flygplanen är så motsägande att det är skrattretande likaså dina "analyser".
Om jag inte ens tvivlade skulle jag inte ens bry mig om att försöka komma på alternativa händelseförlopp. Eller hur?
Problemet är att när jag börjar nysta i alternativen trasslar tråden ihop sig med försvunna flygplan, röstimiterade passagerare, hologram, atombomber, energivapen osv. Jag får inte alla invändningar att gå ihop på ett vettigt sätt. Invändningarna mot teori A talar inte för en teori B, utan för teorierna B, C, D, E, F och G. Sammantaget tycker då jag att teori A fortfarande känns mest välgrundad och sannolik. Du tycker att A inte känns sannolik, men sen vill/kan du inte spinna vidare med utredningsarbetet. Du ritar smileys istället.
Tror du att det är möjligt att hitta en teori som är helt vattentät och som inte kan ifrågasättas? Jag vet att det är omöjligt. 100 % omöjligt till och med.
Citat:
Kommer nog aldrig förstå hur du kan misstolka 100% impossible.
Fast det är väl bara jag med min foliehatt som får det till omöjligt, du har ju som sagt tolkat det annorlunda.
Jag vet inte om jag har misstolkat det, och det vet inte du heller. Du tror.