Citat:
Ursprungligen postat av sidhan
Jo jag vet, en ren betongbyggnad brinner inte speciellt bra + den står säkert upp mot själva smäller bättre, men saker som finns inuti och runtom byggnaden borde reagera på liknande sätt mot värme.
Jag förstår fortfarande inte vad du menar borde ha hänt i Pentagon. Det blev en explosion, det brann och en sektion av byggnaden rasade. Vad är det för nåt "inuti och runtom byggnaden" som borde reagera (hur?) på ett liknande sätt som vad?
Citat:
Vet inte om motorerna tog i marken före, men antar att det skulle synas på bilder tagna under släckningarbetet eller dagarna efter. Har inte sett några bilder som skulle visa att det hände. Ang. flygplansdelarna, så finns det ju DELADE meningar om dessa verkligen kom från ett UA flygplan. Väljer som sagt inte att tro på det ena eller andra MEN det är en bidragande del i min skepticisim! LÄS föregående mening om och om innan någon försöker pracka på mig den "absoluta" sanningen tack....
Och eftersom du inte vet om motorerna tog i marken är det konstigt att du använder det som ett argument för att det kanske inte var nåt flygplan. Du är skeptisk till om det är flygplansdelar eller inte som syns, vilket väl är okej. Men din skepsis och ovilja eller oförmåga att bilda dig en uppfattning eller välja att tro på det ena eller det andra är inte heller nåt argument för att det skulle vara en konspiration. Återigen, vad tror du att det kan ha varit om inte ett flygplan, en missil eller en bilbomb?
Citat:
Jag vill påstå att vilket random Åhlens i svearike i sådan fall har bättre kameraövervakning än USA´s försvarshögkvarter, kan det verkligen stämma? Ta det i munnen lite, försvarshögkvarter. Det kan bara inte stämma. Dels så sitter det nog ett antal kameror runtom byggnaden (både på själva pentagonen samt byggnader runt om), sen finns det helt säkert kameror inne i själva byggnaden, för "in / ut" checkning, en del av personalövervakningen osv. Sen så VERKAR det som att kameror som EVENTUELLT kan ha fångat händelsen (hotell / bensinstationer i närheten), men dessa filmer har beslagtagits. Även detta späder på min oförmåga att kunna tro på flygplansteorin fullt ut.
Har du nåt mer än din magkänsla att gå på vad gäller bevakningen av Pentagon? Jag gissar att du inte har det. Din skepsis bygger inte på vad som faktiskt är känt, utan på att du redan från början har en mer eller mindre stark övertygelse om att det är nåt skumt med hela händelseförloppet. Och vad skulle kameror inne i byggnaden kunna visa som skulle få dig att tro mer på flygplansteorin? Allt sånt material vore ju hur lätt som helst att förfalska.
Citat:
Vet inte riktigt hur jag ska förklara mig, men ger det ett försök.
En stor del av motorn i det amerikanska ekonomin är militären, vapenindustrin mår som bäst när det är "fara och färde" ute i världen. Sammanfattar det med att det tillverkas och tas fram nya bättre vapen för att bekämpa bland annat terrorism.
Vänder på steken, om det skulle vara ett terrorbrott så måste det ha vart en fruktansvärt bra "reklam" för al-*aida, dom menar allvar och kan utföra stora komplicerade (nästan) militära dåd med små medel. Detta kan leda till att andra som inte heller har samma syn på saker och ting som USA, lämnar "en påse pengar" lite nu och då till just denna organisation.
Okej, det är ett (eller två) resonemang som jag kan förstå.