2013-01-02, 01:22
Medlem
ElGigantens avatar
Är det det här du kallar kunskap?

Citat:
Ursprungligen postat av jone74
Med fritt fall menar jag att...
Tornen föll ner mot marken lika fort som om du hade släppt en biljardkula från samma höjd..
Inget motstånd..vilket visar att det måste ha varit explosioner under medans tornen föll..detta kan man också klart se på filmer som togs när det hände.

Ta nu och läs på vad som menas med fritt fall.

Vanligtvis menar man med fritt fall att föremålet endast påverkas av jordens gravitationskraft, när det är i närheten av jordens yta. Ett föremål i fritt fall ovan jordytan accelereras med en acceleration nedåt a = -g, där g är tyngdaccelerationen på ungefär 9,8 m/s² vid jordytan. Alla föremål som faller fritt på samma ställe, faller enligt ekvivalensprincipen med samma acceleration.

Inget motstånd påstår du? Hur mycket fel vill du ha?

Fanns det ingen luft på Manhattan den dagen 11 sep 2001?

Nej, en biljardkula och ett hus på över 400 meter kommer inte att falla lika snabbt. Kan du inte dom enklaste fysiklagar vi har?
Massan på objektet som faller kommer att ha betydelse, detta trodde jag man lärde sig på mellanstadiet.
Och du påstår att jag och andra är okunniga!
Snacka om att spränga atombomber i en Kosta Boda butik!
Senast redigerad av ElGiganten 2013-01-02 kl. 01:29.
Citera
2013-01-02, 01:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det är väldigt bra att du nu klargör för oss att du inte tror på någon konspiration.
Men vad ändrar det i sak? Du har ju fortfarande inte läst utredningarna kring detta, du har ju inte bemödat dig och ta reda på vad vittnen säger i dom officiella rapporterna.

Filmer med vittnen blir totalt värdelösa då du inte med säkerhet vet om det är hela klippet eller om det är redigerat. I väldigt många filmer från foliehattar så får vi inte höra frågan från reportern som intervjuar vittnet. Detta ställer till stora problem för oss som skall bedöma trovärdigheten.
En speaker röst, säg Dylan Avery påstår att det fanns väldigt många vittnen som vittnar om explosioner från WTC 1 och WTC 2. Vi får se flera personer som säger att det var höga ljud som lät som explosioner. Att dra slutsaten att då minsann är det klarlagt att det fanns bomber i husen är precis det Dylan Avery gör och tusentals sinnessvaga personer hakar på.
Felt är bara så litet men får stora konsekvenser för förloppet. Klippen Dylan Avery använder kan ju vara från personer som såg planen flyga in i byggnaderna. Om reportern frågade personerna hur det lät när planet flög in i byggande så kommer vittnets utsago ändra hela Dylans historia och därför kommer vi inte från Dylans håll aldrig få en hel intervju med personerna.
Du får ett annat klipp som visar på denna bedrägliga metod som foliehattarna använder.
http://www.youtube.com/watch?v=f0vxc50xAbk

Och om vi inte skall krångla till saker mer så är det så att om det foliehattarna påstår inte är sant, vad står vi kvar med?
Skall vi svälja allt som verkar mystiskt med 9/11 bara för personer inte kan något eller att personer inte vill lära sig något om detta?

Det du tyckte var svammel från min sida med mina påståenden om olika kemiska analysmetoder så visar du klart på ett bedrägligt beteende. Antingen så är det jag skriver rätt eller så har jag fel. Svårare än så är det inte. Ser du något i det jag skriver som felaktigt så säg det då, visa mig vad som jag har fel i. Kan du inte det eller vill du inte det så är du farligt ute. För mitt påstående omkullkastar väldigt mycket i vad som foliehattarna klamrar sig fast vid. Sen om du hittar filmer där vittnen säger olika saker och vi inte har original intervjuerna utan ihop klippta versioner säger kommer inte att leda till något alls. Visst jag ger dig att det kan verka spännande, men det finns en officiell version som till väldigt stor det talar om vad som hände den 11 sept 2001. Läser du dom rapporterna så lovar jag dig att dina filmer kommer att verka helt ointressanta ur ett perspektiv där vi söker sanningen.

Nu och nu. Har försökt säga det sedan inlägg nr. 1. Men skitsamma.

Det sannolika ser jag i vilket fall också som att ett plan HAR kraschat i Pentagon. Man ska givetvis inte svälja ALLT, men jag gör inte heller det vill jag påstå. Men man kan även vända på det, ska man ALLTID svälja vad regeringar och media säger då? Jag säger då nej på båda.

Anser du till exempel att Bush och den regeringen även har varit helt ärliga när det kommer till till exempel massförstörelsevapen och kriget i Irak och tortyren i Guantanamo? Osv. Inga tveksamheter som kommit fram där i efterhand?

I Mike Walters fall så vet jag att det har vinklats, där är det inget snack alls. Rätt tydliga klippningar. När det är möjligt, så försöker jag i alla fall alltid att leta på "orginalen".

Jag får däremot inte ihop det som tas upp i filmen ifråga jag syftat på och det stör mig, tycker poliserna och övriga vittnen står och babblar på rätt bra med väldigt få tydliga klippningar och jag tolkar det därför inte som särskilt vinklat. Då syftar jag dock inte på den korta versionen som du först svarade på, den var mer klippt.

Ta till exempel vittnesmålet som de båda poliserna tar till kameran vid 3 minuter här: http://www.youtube.com/watch?v=elKov_UZDQE

Mellan 3.00 och 5.44 kan man bara se en kort klippning, men de hinner få ur sig en hel del på den korta tiden. Enda förklaringen som jag kommer på är om vi faktiskt har två poliser som står och blåljuger in i en kamera.

I regel är det mycket tydligare klippningar och väldigt korta meningar tagna lite här och var. Man hör även hans frågor. osv. Men jag utesluter inte att han kan ha lyckats få ihop en totalfejkad story. Men de står liksom och pratar rakt in i kameran längre stunder så jag förstår verkligen inte hur i det exemplet. Och nä, skulle poliserna (och andra vittnen) ha rätt där så går det väl inte heller ihop med Pentagonkraschens officiella story som jag egentligen tror på mer, men jag stör mig som sagt på att det inte alls går ihop.

Nu går jag dock inte runt och köper denna story resten av livet,, men ser inte per automatik något fel i vad jag kallar sund skeptism. Förhoppningsvis är till exempel de flesta journalister kritiska och skeptiska till massa saker, hur ska man annars kunna avslöja något om man ALLTID köper den officiella sanningen rakt av? Det blir ju inte många scoop då inte.

"Det du tyckte var svammel från min sida med mina påståenden om olika kemiska analysmetoder så visar du klart på ett bedrägligt beteende. Antingen så är det jag skriver rätt eller så har jag fel. Svårare än så är det inte. Ser du något i det jag skriver som felaktigt så säg det då, visa mig vad som jag har fel"

Anser för det första att du missuppfattat mig. Det var inte riktigt vad jag såg som svammel. Jag föredrar när du kommer med fakta, argument eller källor, som du har gjort i detta inlägg och något enstaka till vad jag sett.

Jag har annars inte sagt att du haft fel i några "kemiska analysmetoder". Får väl anta att det är en fri tolkning av att jag jag överhuvudtaget såg något "märkligt" i den där videon.
Senast redigerad av sjelvefan 2013-01-02 kl. 02:08.
Citera
2013-01-02, 06:18
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Bra, då har du alltså släppt de här fjanterierna med judar hit och dit och är beredd att erkänna de riktiga förövarna. Var det t o m någon som hette Mohamed Atta?
Ska jag koncentrera mig på islam, menar du? Då vet vi att den officiella konspirationen stämmer?
Citera
2013-01-02, 06:20
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Kan du i sak bevisa att det jag skriver om analysmetoderna som Harrit använder är felaktiga?

Nej jag trodde inte det heller. Det är inte lätt att vara så Ohlycklsaligt okunnig.
Men fortsätt gärna att skicka in meningslösa enradiga inlägg i tråden. Det säger väldigt mycket om din totala okunnighet i detta ämne.
Och hur var det med dina lögner nu igen?
Hur ska någon kunna bevisa påtalanden?
Citera
2013-01-02, 07:49
Medlem
Jag tycker det blir lite lustigt när de konspirationstroende säger att det faktum att något far ut genom fönstren vid raset på WTC7 skulle vara bevis för att det var explosioner med avsiktligt utplacerade bomber.

Logiskt tänkande människor säger då att det finns luft i byggnaden, massor med luft, och att den måste pressas ut någonstans när byggnaden kollapsar.

De konspirationstroende svara att de inte tror på det, att det inte är luft o s v, utan bomber.

Ja men, det skulle ju vara luft även om det så vore bomber. Enda egentliga skillnaden är att själva trycket i luften skapas av antingen byggnaden själv vid kollapsen, eller av pyrotekniska explosioner. Men i båda fallen handlar det om luft som blåser ut genom fönstren.

Men då man kan se liknande fenomen i många andra kollapser, och man inte kan höra de karakteristiska mycket höga knallarna av detonerande sprängladdningar, så är det rätt korkat att påstå att det var just bomber. Men sannolikt då att det var bara luften som ville ut för att byggnaden kollapsade. I synnerhet när man inte hittat minsta spår efter att det skulle ha varit sprängämnen inblandade.
Citera
2013-01-02, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jone74
Elgiganten.....som jag sa..

Du har inte bevisat något... Du har tagit uppgifter ifrån vad någon sagt eller som du läst, denna någon försöker hålla dej och många andra i dunklet om hur det igentligen står till.

Kul att du så passionerat lägger ditt krut på att försöka övertyga, tänk om du kunde öppna ögonen och se verkligheten.

God fortsättning

Det spelar ingen roll om det man lägger fram är sprunget helt från egen kunskap och beräkningar, eller om det är andra som utfört detta och man hittat det på t ex internet. Det enda avgörande är om uppgifterna korrekta, alltså om det kan genom källkritik faktakoll etc. kan bekräftas vara korrekta.

Och när det gäller de konspirationstroende så har de konstant kastat fram ett myller av mer eller mindre fantasifulla påståenden om 9/11, som alla lätt har kunnat konstaterats vara entingen rena tramset och helt relevant, eller rena lögner (t o m helt avsiktliga) eller felaktiga.

Däremot har inte de konspirationstroende i ett enda fall, vad jag vet, klarat att bevisa en väsentlig enda punkt i de officiella förklaringarna som felaktig-
Citera
2013-01-02, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Nu och nu. Har försökt säga det sedan inlägg nr. 1. Men skitsamma.

Det sannolika ser jag i vilket fall också som att ett plan HAR kraschat i Pentagon. Man ska givetvis inte svälja ALLT, men jag gör inte heller det vill jag påstå. Men man kan även vända på det, ska man ALLTID svälja vad regeringar och media säger då? Jag säger då nej på båda.

Anser du till exempel att Bush och den regeringen även har varit helt ärliga när det kommer till till exempel massförstörelsevapen och kriget i Irak och tortyren i Guantanamo? Osv. Inga tveksamheter som kommit fram där i efterhand?

I Mike Walters fall så vet jag att det har vinklats, där är det inget snack alls. Rätt tydliga klippningar. När det är möjligt, så försöker jag i alla fall alltid att leta på "orginalen".

Jag får däremot inte ihop det som tas upp i filmen ifråga jag syftat på och det stör mig, tycker poliserna och övriga vittnen står och babblar på rätt bra med väldigt få tydliga klippningar och jag tolkar det därför inte som särskilt vinklat. Då syftar jag dock inte på den korta versionen som du först svarade på, den var mer klippt.

Ta till exempel vittnesmålet som de båda poliserna tar till kameran vid 3 minuter här: http://www.youtube.com/watch?v=elKov_UZDQE

Mellan 3.00 och 5.44 kan man bara se en kort klippning, men de hinner få ur sig en hel del på den korta tiden. Enda förklaringen som jag kommer på är om vi faktiskt har två poliser som står och blåljuger in i en kamera.

I regel är det mycket tydligare klippningar och väldigt korta meningar tagna lite här och var. Man hör även hans frågor. osv. Men jag utesluter inte att han kan ha lyckats få ihop en totalfejkad story. Men de står liksom och pratar rakt in i kameran längre stunder så jag förstår verkligen inte hur i det exemplet. Och nä, skulle poliserna (och andra vittnen) ha rätt där så går det väl inte heller ihop med Pentagonkraschens officiella story som jag egentligen tror på mer, men jag stör mig som sagt på att det inte alls går ihop.

Nu går jag dock inte runt och köper denna story resten av livet,, men ser inte per automatik något fel i vad jag kallar sund skeptism. Förhoppningsvis är till exempel de flesta journalister kritiska och skeptiska till massa saker, hur ska man annars kunna avslöja något om man ALLTID köper den officiella sanningen rakt av? Det blir ju inte många scoop då inte.

"Det du tyckte var svammel från min sida med mina påståenden om olika kemiska analysmetoder så visar du klart på ett bedrägligt beteende. Antingen så är det jag skriver rätt eller så har jag fel. Svårare än så är det inte. Ser du något i det jag skriver som felaktigt så säg det då, visa mig vad som jag har fel"

Anser för det första att du missuppfattat mig. Det var inte riktigt vad jag såg som svammel. Jag föredrar när du kommer med fakta, argument eller källor, som du har gjort i detta inlägg och något enstaka till vad jag sett.

Jag har annars inte sagt att du haft fel i några "kemiska analysmetoder". Får väl anta att det är en fri tolkning av att jag jag överhuvudtaget såg något "märkligt" i den där videon.

Men nu får man kanske använda en dos sunt förnuft.

Om dessa polismän, och taxiföraren, skulle råka virra till sina vittnesmål, hur skulle det på något vis kunna påverka vad som hände den aktuella dagen?

Det är ju så att vi ändå har hundratals andra vittnen som såg vad som hände, att ett stort passagerarplan brakade in i byggnaden. Vi har fortfarande vittnesmål från direkt efter träffen för att det fanns ju stora vägar utanför Pentagon där det var gott om trafik som stannade direkt vid händelsen och beskådade allt som skedde vid träffen och direkt efteråt. Vi har därför bilder från den stunden, man har hittat betydande mängder av vrakdelar från flygplanet inne i och utanför Pentagon, motorerna, lik, likdelar från passagerarna som man kunnat identifiera med DNA.

Alltså spelar det ju ingen som helst roll att några av vittnena rör till det när de återger vad de såg, eller vad de sagt tidigare. Det är t o m så att sådant är vanligt vid vittnesmål. Just därför så kör man ofta flera förhör med vittnen för det händer ofta att de säger lite olika saker, på olika sätt, vid olika tillfällen, p g a stress eller annat. Och sen får utredarna bena i detta och se vad som kan styrkas säkert med andra vittnesmål och fysiska fynd m.m. och skilja det från sådant som är irrelevant eller bara fel.
Citera
2013-01-02, 08:34
Medlem
Det påstås ofta från konspirationstroende att det är omöjligt att flyga ett flygplan så nära marken i så hög hastighet som det gjordes i fallet Pentagon under 9/11.

Men att det inte finns någon grund för detta påstående visar ju detta klipp, där ett stor passagerarplan gör några förbiflygningar på låg höjd vid en flygshow, och där den ena av dem går riktigt fort, mycket fortare än i normal landningfart, säkert inte så långt från 800 kmh.

Och det ser ut att gå hur bra som helst. Så det finns ingen anledning att tro att man inte i det läger hade kunnat gå ner några meter till och i värsta fall t o m touchat backen och brakat in i en byggnad 200-300 m längre fram, alltså precis det som hände vid Pentagon.

http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&NR=1&v=0nBaU0vwP-o
Citera
2013-01-02, 08:39
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det spelar ingen roll om det man lägger fram är sprunget helt från egen kunskap och beräkningar, eller om det är andra som utfört detta och man hittat det på t ex internet. Det enda avgörande är om uppgifterna korrekta, alltså om det kan genom källkritik faktakoll etc. kan bekräftas vara korrekta.

Och när det gäller de konspirationstroende så har de konstant kastat fram ett myller av mer eller mindre fantasifulla påståenden om 9/11, som alla lätt har kunnat konstaterats vara entingen rena tramset och helt relevant, eller rena lögner (t o m helt avsiktliga) eller felaktiga.

Däremot har inte de konspirationstroende i ett enda fall, vad jag vet, klarat att bevisa en väsentlig enda punkt i de officiella förklaringarna som felaktig-
Vad spelar roll?

Är det OK att marknadsföra saker som inte bevisats?
Citera
2013-01-02, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Vad spelar roll?

Är det OK att marknadsföra saker som inte bevisats?

Vilka saker har inte bevisats?
Citera
2013-01-02, 09:16
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Hur ska någon kunna bevisa påtalanden?

Ååååå... Ännu ett enradigt inlägg totalt utan relevans för trådens ämne.
Grattis, du för verkligen tillbaka alla foliehattar ett par hundra år i kreativt tänkande.

Excitationsvolym, kunde du eller kunde du inte tala om för oss vad detta ord har för betydelse i sambandet med Harrits undersökningar eller skall vi lägga det på listan över saker "du vill vara sanna men har ingen aning om vad det har för inverkan på dom inlägg som den Ohlycksalige Blizzard vill vara sanna"?
Citera
2013-01-02, 12:16
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ååååå... Ännu ett enradigt inlägg totalt utan relevans för trådens ämne.
Grattis, du för verkligen tillbaka alla foliehattar ett par hundra år i kreativt tänkande.

Excitationsvolym, kunde du eller kunde du inte tala om för oss vad detta ord har för betydelse i sambandet med Harrits undersökningar eller skall vi lägga det på listan över saker "du vill vara sanna men har ingen aning om vad det har för inverkan på dom inlägg som den Ohlycksalige Blizzard vill vara sanna"?
Va()?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in