Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det är väldigt bra att du nu klargör för oss att du inte tror på någon konspiration.
Men vad ändrar det i sak? Du har ju fortfarande inte läst utredningarna kring detta, du har ju inte bemödat dig och ta reda på vad vittnen säger i dom officiella rapporterna.
Filmer med vittnen blir totalt värdelösa då du inte med säkerhet vet om det är hela klippet eller om det är redigerat. I väldigt många filmer från foliehattar så får vi inte höra frågan från reportern som intervjuar vittnet. Detta ställer till stora problem för oss som skall bedöma trovärdigheten.
En speaker röst, säg Dylan Avery påstår att det fanns väldigt många vittnen som vittnar om explosioner från WTC 1 och WTC 2. Vi får se flera personer som säger att det var höga ljud som lät som explosioner. Att dra slutsaten att då minsann är det klarlagt att det fanns bomber i husen är precis det Dylan Avery gör och tusentals sinnessvaga personer hakar på.
Felt är bara så litet men får stora konsekvenser för förloppet. Klippen Dylan Avery använder kan ju vara från personer som såg planen flyga in i byggnaderna. Om reportern frågade personerna hur det lät när planet flög in i byggande så kommer vittnets utsago ändra hela Dylans historia och därför kommer vi inte från Dylans håll aldrig få en hel intervju med personerna.
Du får ett annat klipp som visar på denna bedrägliga metod som foliehattarna använder.
http://www.youtube.com/watch?v=f0vxc50xAbk
Och om vi inte skall krångla till saker mer så är det så att om det foliehattarna påstår inte är sant, vad står vi kvar med?
Skall vi svälja allt som verkar mystiskt med 9/11 bara för personer inte kan något eller att personer inte vill lära sig något om detta?
Det du tyckte var svammel från min sida med mina påståenden om olika kemiska analysmetoder så visar du klart på ett bedrägligt beteende. Antingen så är det jag skriver rätt eller så har jag fel. Svårare än så är det inte. Ser du något i det jag skriver som felaktigt så säg det då, visa mig vad som jag har fel i. Kan du inte det eller vill du inte det så är du farligt ute. För mitt påstående omkullkastar väldigt mycket i vad som foliehattarna klamrar sig fast vid. Sen om du hittar filmer där vittnen säger olika saker och vi inte har original intervjuerna utan ihop klippta versioner säger kommer inte att leda till något alls. Visst jag ger dig att det kan verka spännande, men det finns en officiell version som till väldigt stor det talar om vad som hände den 11 sept 2001. Läser du dom rapporterna så lovar jag dig att dina filmer kommer att verka helt ointressanta ur ett perspektiv där vi söker sanningen.
Nu och nu. Har försökt säga det sedan inlägg nr. 1. Men skitsamma.
Det sannolika ser jag i vilket fall också som att ett plan HAR kraschat i Pentagon. Man ska givetvis inte svälja ALLT, men jag gör inte heller det vill jag påstå. Men man kan även vända på det, ska man ALLTID svälja vad regeringar och media säger då? Jag säger då nej på
båda.
Anser du till exempel att Bush och den regeringen även har varit helt ärliga när det kommer till till exempel massförstörelsevapen och kriget i Irak och tortyren i Guantanamo? Osv. Inga tveksamheter som kommit fram där i efterhand?
I Mike Walters fall så vet jag att det har vinklats, där är det inget snack alls. Rätt tydliga klippningar. När det är möjligt, så försöker jag i alla fall alltid att leta på "orginalen".
Jag får däremot inte ihop det som tas upp i filmen ifråga jag syftat på och det stör mig, tycker poliserna och övriga vittnen står och babblar på rätt bra med väldigt få tydliga klippningar och jag tolkar det därför inte som särskilt vinklat. Då syftar jag dock inte på den korta versionen som du först svarade på, den var mer klippt.
Ta till exempel vittnesmålet som de båda poliserna tar till kameran vid 3 minuter här:
http://www.youtube.com/watch?v=elKov_UZDQE
Mellan 3.00 och 5.44 kan man bara se en kort klippning, men de hinner få ur sig en hel del på den korta tiden. Enda förklaringen som jag kommer på är om vi faktiskt har två poliser som står och blåljuger in i en kamera.
I regel är det mycket tydligare klippningar och väldigt korta meningar tagna lite här och var. Man hör även hans frågor. osv. Men jag utesluter inte att han kan ha lyckats få ihop en totalfejkad story. Men de står liksom och pratar rakt in i kameran längre stunder så jag förstår verkligen inte hur i det exemplet. Och nä, skulle poliserna (och andra vittnen) ha rätt där så går det väl inte heller ihop med Pentagonkraschens officiella story som jag egentligen tror på mer, men jag stör mig som sagt på att det inte alls går ihop.
Nu går jag dock inte runt och köper denna story resten av livet,, men ser inte per automatik något fel i vad jag kallar sund skeptism. Förhoppningsvis är till exempel de flesta journalister kritiska och skeptiska till massa saker, hur ska man annars kunna avslöja något om man ALLTID köper den officiella sanningen rakt av? Det blir ju inte många scoop då inte.
"Det du tyckte var svammel från min sida med mina påståenden om olika kemiska analysmetoder så visar du klart på ett bedrägligt beteende. Antingen så är det jag skriver rätt eller så har jag fel. Svårare än så är det inte. Ser du något i det jag skriver som felaktigt så säg det då, visa mig vad som jag har fel"
Anser för det första att du missuppfattat mig. Det var inte riktigt vad jag såg som svammel. Jag föredrar när du kommer med fakta, argument eller källor, som du har gjort i detta inlägg och något enstaka till vad jag sett.
Jag har annars inte sagt att du haft fel i några "kemiska analysmetoder". Får väl anta att det är en fri tolkning av att jag jag överhuvudtaget såg något "märkligt" i den där videon.