2012-01-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Varför skulle jag förklara det? Att du tror att storlek och vikt spelar någon betydande roll visar bara på din okunnighet om grundläggande fysik? Jag tycker du ska lyssna, ställa frågor och sen ta in informationen från oss andra.

Att mäta dess hastighet behöver man inte någon större fysikkunskap för... Gör denna onödiga mätning själv om du nu är så intresserad.

Jaha, det gick visst inte för sig. Menar du att en enkrona och ett björklöv faller med samma hastighet? Upp till bevis nu för din del, eller är du bara en flopp, som namnet antyder? Den här beräkningen borde vara en enkel match för dig. Förklara nu för okunniga mig, jag har lyssnat och ställer nu en fråga.
Citera
2012-01-27, 17:25
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entropi
Jaha, det gick visst inte för sig. Menar du att en enkrona och ett björklöv faller med samma hastighet? Upp till bevis nu för din del, eller är du bara en flopp, som namnet antyder? Den här beräkningen borde vara en enkel match för dig. Förklara nu för okunniga mig, jag har lyssnat och ställer nu en fråga.

I vakuum gör de det... Objekt som väger någorlunda mycket i förhållande till sitt luftmotstånd (ex stenar, stålpelare) faller med samma acceleration innan hastigheten hunnit bli allt för hög. I "vanlig" fysik brukar man säga att allt oberoende av massan faller med accelerationen g = 9.8m/s2, fast det egentligen inte stämmer till 100% pga luftmotstånd.

Det är inte att beräkna som är jobbigt, det är att specialstudera hur mycket objektet förflyttar sig frame för frame. Sen måste man räkna om avståndet på filmen till ett riktigt avstånd. Det är ganska mycket jobb att få ut en exakt hastighet eller acceleration då man måste jämföra med längden på tex byggnaderna (tex räkna våningar och ta reda på hur hög en våning är). Sen är det inte viktigt exakt hur hög denna hastighet är då man inte kommer kunna dra några meningsfulla slutsatser från detta (mer än att byggnaden kollapsar saktare än fritt fall då rasdelarna faller snabbare vilket är synligt på många filmer).

Vad ska jag bevisa? Fysikens lagar?
Senast redigerad av Flipp-Flopp 2012-01-27 kl. 18:06.
Citera
2012-02-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riffkin
http://www.youtube.com/watch?v=tacYjsS-g6k&feature=related Se hela den snälla

Bra klipp, trodde att jag skulle bli arg på dig som postade detta onödiga klipp, men det var faktiskt bra!

Dock förklarar det inte hur det är "möjligt" att tre stålbyggnader "kraschar" på en och samma dag, när byggnaderna var speciellt byggda för att klara att just plan åkte in i dom (jaja det var en annan modell med mindre bränsle och hit och dit, köper det inte.)

Och visst finns möjligheten att dessa tre torn rasade ner på en och samma dag trots att det aldrig har hänt innan eller efter att en stålbyggnad rasat pga flygplan som åkt in i det.

Hursomhelst så spelar det inte sån stor roll om ingen förutom "Al Qaida" hjälpte till att få ner dessa torn. Just denna dagen, 9/11 ändrades ALLT. Du kan omöjligt förklara alla saker som hände under den dagen och efter.

Om nu Al Qaida är en sån stark organisation som de har velat få oss att tro, vart är alla andra attentat till följd av 9/11?

Varför gick de in i Irak med hjälp av dokument ifrån Niger påskrivna av någon som jobbat för landet för 10 år sedan om jag inte minns helt fel.

Folket i USA trodde att Irak hade med 9/11 att göra.

Visst, London och Madrid bombningarna i all ära men de är ju inte ens i närheten av storslagenheten som New York 2001 representerar.

Jag förväntade mig något stort förra året 9/11, 10 års jubileumet, (inte för väst-världen men) för Al Qaida. De kanske har sparat det till detta året då alldeles för många är oroliga för 2012 fenomenet. (Och med de i detta fallet behöver nödvändigtvis inte vara Al Qaida precis som det inte var Al Qaida 9/11 2001.)

Larry Silverstein signade ett nytt kontrakt 7-9 veckor innan om jag inte missminner mig, som skyddade tornen specifikt emot terror attentat.

Den 10onde september 2011 säger Donald Rumsfeld:
We cannot track 2.3 trillion dollars in transactions.

Jeb Bush jobbade för Securacom som hade hand om säkerheten kring tornen.

Det är alldeles för många tillfälligheter helt enkelt.

Dessa för att nämna några, kan du bita i.
Senast redigerad av jijoja 2012-02-03 kl. 19:06.
Citera
2012-02-03, 19:54
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jijoja
Bra klipp, trodde att jag skulle bli arg på dig som postade detta onödiga klipp, men det var faktiskt bra!

Dock förklarar det inte hur det är "möjligt" att tre stålbyggnader "kraschar" på en och samma dag, när byggnaderna var speciellt byggda för att klara att just plan åkte in i dom (jaja det var en annan modell med mindre bränsle och hit och dit, köper det inte.)

Och visst finns möjligheten att dessa tre torn rasade ner på en och samma dag trots att det aldrig har hänt innan eller efter att en stålbyggnad rasat pga flygplan som åkt in i det.

Hursomhelst så spelar det inte sån stor roll om ingen förutom "Al Qaida" hjälpte till att få ner dessa torn. Just denna dagen, 9/11 ändrades ALLT. Du kan omöjligt förklara alla saker som hände under den dagen och efter.

Om nu Al Qaida är en sån stark organisation som de har velat få oss att tro, vart är alla andra attentat till följd av 9/11?

Varför gick de in i Irak med hjälp av dokument ifrån Niger påskrivna av någon som jobbat för landet för 10 år sedan om jag inte minns helt fel.

Folket i USA trodde att Irak hade med 9/11 att göra.

Visst, London och Madrid bombningarna i all ära men de är ju inte ens i närheten av storslagenheten som New York 2001 representerar.

Jag förväntade mig något stort förra året 9/11, 10 års jubileumet, (inte för väst-världen men) för Al Qaida. De kanske har sparat det till detta året då alldeles för många är oroliga för 2012 fenomenet. (Och med de i detta fallet behöver nödvändigtvis inte vara Al Qaida precis som det inte var Al Qaida 9/11 2001.)

Larry Silverstein signade ett nytt kontrakt 7-9 veckor innan om jag inte missminner mig, som skyddade tornen specifikt emot terror attentat.

Den 10onde september 2011 säger Donald Rumsfeld:
We cannot track 2.3 trillion dollars in transactions.

Jeb Bush jobbade för Securacom som hade hand om säkerheten kring tornen.

Det är alldeles för många tillfälligheter helt enkelt.

Dessa för att nämna några, kan du bita i.
20619 inlägg hade gjorts i denna tråd för ditt varav merparten luftar exakt det du säger och det har blivit motbevisat gång efter gång. Av någon anledning tar ni stollar aldrig till er fakta som går emot era cementerade uppfattningar. Det är rätt tröttsamt när samma skit dyker upp varv efter varv efter varv efter varv efter varv efter varv efter varv...
Citera
2012-02-03, 21:26
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Mycket kass videoanalys och uppenbart riktat till att förvirra den i fysik okunniga massan.

Det objektet som det påstås falla snabbare än fritt fall har faktiskt en och/eller två mycket enkla förklaringar.
Ok, så vi fått nu 2 enkla förklaringar av dig, toppen

Citat:
1.
Detta objekt startar sitt fall något tidigare innan själva kollapsen hunnit starta... därför har detta objekt hunnit accelerera under brandröken någon eller några sekunder och därför hunnit upp i högre hastighet när det dyker upp (ner :P) utanför röken.

När objektet startar sitt fall är inte synligt därför att röken är i vägen.
Förstår inte riktigt vad det du nu försöker förklara eller vad det är för bild du vill måla upp här?!

Är det något kryptiskt svar detta som bara du förstår?
Hur förklarar du att bråtet faller över 14 m/s² i en halv sekund när fritt fall är 9.8 m/s²?

Citat:
2.
En annan förklaring är att man jämför detta objekts hastighet med nedre delen av den fallande byggnaden som helt uppenbart faller saktare än fritt fall. Att objektet faller om nedre delen som bromsas av motkrafter är inte konstigt utan förväntat.. Att denna del av byggnaden skulle falla i fritt fall är det bara okunniga foliehattar som påstår.
Kort och gott: NEJ, du har helt fel här.
Det vore väl på sin plats att titta och lyssna på folks teorier/analyser innan du försöker "debunka" det.
Han har inte påstått att tornen kollapsade i fritt fall, däremot var det hans analyser som rättade er och NIST om WTC 7 och fritt fall.

Citat:
Förstår ni nu... Byggnaden kollapsar inte i fritt fall och detta är ett bevis för det.
*Suck*
North Tower Acceleration by David Chandler - Svenska undertexter

Citat:
A&E gör bort sig en ytterligare gång och visar verkligen hur oseriösa de är. Har man lite kunskap om fysik så löser man detta "problem" på 1 min vilket de uppenbarligen inte har.
OK?

Citat:
Sen så är det bara puckat och saknar mening att påstå att detta objekt faller snabbare än fritt fall då det inte styrker någon konspirationsteori. De tror att de bevisar något men vräker egentligen bara ur sig en massa värdelös skit.
OK?
Du har då nu bevisat med ditt inlägg att du inte ens tar dig tid att ta reda på folks analyser och teorier innan du börjar debunka, vilket tog mig och alla andra 1 sekund att förstå.
Ta reda på vad folk säger innan du debunkar något, det bara puckat att slänga ut sig: "fatta det faller inte i fritt fall, öh bah da då" när nu Chandler inte gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Jag kan inte förklara fysiken, men att hävda att det är fastslaget att bråtet ändrar riktning på grund av fördröjt exploderande nanotermit som hade målats på den bärande konstruktionen känns som ett väldigt stort steg att ta.
Därför postade jag frågan om det nu kan finnas andra teorier om hur bråte kan ändra riktning i luften.

Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Några frågor man kan ställa sig: Finns det ens exploderande nanotermit i flytande form? Hur exploderade den mitt ute i luften utan värmekälla eller detonator? Varför är det inte fler bitar som flyger runt i olika riktningar om byggnaden har bestrukits med nanotermit? Om den explosiva kraften är tillräcklig för att få balkar att accelerera och byta riktning flera gånger i luften, borde inte då den riktiga detonationen i rasögonblicket ha fått stora bitar att färdas längre utåt eller uppåt?
Det vi först ska fråga är inte om hur nanotermit fungerar, utan om:

HUR är det möjligt med det vi ser?
Vilka olika teorier finns det?
Vilka teorier låter bara rappakalja och vilka låter troliga .

Ingen av oss här kan något alls om nanotermit så det förblir teorier än så länge.
Om ni med 100 % vet att det inte är nanotemit så måste ni nu ha en teori om vad det vi ser här… eller?

Är det så att nanotermit är den bästa teorin hittills så kan vi skippa allt detta och börja diskutera och forska vidare om termit nu kan reagera på detta vis.

Men att säga att det absolut inte kan vara nanotermit utan att kunna backa upp det med något alls + att inte ha någon bra förklaring till det vi ser är inte att debunka en teori/analys.
Citera
2012-02-03, 21:57
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Ok, så vi fått nu 2 enkla förklaringar av dig, toppen

Förstår inte riktigt vad det du nu försöker förklara eller vad det är för bild du vill måla upp här?!

Är det något kryptiskt svar detta som bara du förstår?
Hur förklarar du att bråtet faller över 14 m/s² i en halv sekund när fritt fall är 9.8 m/s²?

Kort och gott: NEJ, du har helt fel här.
Det vore väl på sin plats att titta och lyssna på folks teorier/analyser innan du försöker "debunka" det.
Han har inte påstått att tornen kollapsade i fritt fall, däremot var det hans analyser som rättade er och NIST om WTC 7 och fritt fall.

*Suck*
North Tower Acceleration by David Chandler - Svenska undertexter

OK?

OK?
Du har då nu bevisat med ditt inlägg att du inte ens tar dig tid att ta reda på folks analyser och teorier innan du börjar debunka, vilket tog mig och alla andra 1 sekund att förstå.
Ta reda på vad folk säger innan du debunkar något, det bara puckat att slänga ut sig: "fatta det faller inte i fritt fall, öh bah da då" när nu Chandler inte gör det.

Därför postade jag frågan om det nu kan finnas andra teorier om hur bråte kan ändra riktning i luften.

Det vi först ska fråga är inte om hur nanotermit fungerar, utan om:

HUR är det möjligt med det vi ser?
Vilka olika teorier finns det?
Vilka teorier låter bara rappakalja och vilka låter troliga .

Ingen av oss här kan något alls om nanotermit så det förblir teorier än så länge.
Om ni med 100 % vet att det inte är nanotemit så måste ni nu ha en teori om vad det vi ser här… eller?

Är det så att nanotermit är den bästa teorin hittills så kan vi skippa allt detta och börja diskutera och forska vidare om termit nu kan reagera på detta vis.

Men att säga att det absolut inte kan vara nanotermit utan att kunna backa upp det med något alls + att inte ha någon bra förklaring till det vi ser är inte att debunka en teori/analys.
Det hela är mycket enkelt och borde kunna skrivas med färre ord än du blommar ut i. Byggnaderna rasar inte i fritt fall (detta har vi sett ovedersägliga analyser på tidigare i tråden), bråte som trillar utanför byggnaderna bromsas mindre och faller med närmare frifallsacceleration än byggnaden. Därför kan de åka förbi byggnaden. Ingening faller med 14 m/s². Om du påstår något så extremt så måste du presentera extremt säkra bevis också.

Hörru din dåre, om du skulle ta och måla en järnbalk eller betongbit med nanotermitfärg, sätta fjutt på den och se hur den uppför sig när den släpps från ett torn så kan det börja likna något.

Tankenöt: Om en del bråte fick extra raketknuff nedåt av termiten så att den accelererade med 14 m/s², då borde väl med slumpen bli andra där reaktionskraften riktades uppåt så att de bromsades till 14-10=4 m/s²? Eller var varje sådan byggnadsdel försedd med roder eller styrbara munstycken så att de säkert skulle knuffas nedåt och inte åt något annat håll? Varför gjorde man sig det besväret? Bara för att lämna subtila ledtrådar till genier som du?
Citera
2012-02-04, 10:39
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad

Mätningen är under all kritik. Även deras slutsatser.

På långt avstånd och med halvtaskig bildkvalitet så får A&E det till att accelerationen är 14m/s2 mellan 2-3 bildrutor på ett objekt man knappt ser.
Mätningar är aldrig perfekta (speciellt inte denna) och mätpunkter brukar normalt ha en spridning. Om man tittar noga så ser man att om man drar en rät linje mellan fler mätpunkter så hamnar resultatet nära 9.8m/s2 vilket antagligen är det korrekta resultatet. Att tro att man ska få 9.8m/s2 i varje mätpunkt är helt orimligt.

Att det kan bli värden som avviker så pass mycket som till 14m/s2 är för att accelerationen är svår att beräkna från deras positions/höjd-data. Redan hastigheten är svår att beräkna och därför blir ytterst små hastighetsskillnaden ännu svårare att ta fram. Ett objekt hinner knappt ändra hastigheten någon på den korta tid det handlar om. Det räcker med någon decimal som skiljer sig för att resultatet ska variera kraftigt.

A&E är inte seriösa...
De redovisar heller inte vad de har för referens när de räknar ut avstånden vilket är helt avgörande.
Senast redigerad av Flipp-Flopp 2012-02-04 kl. 10:52.
Citera
2012-02-06, 13:27
Medlem
Akronyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Oj, jag som missförstod.
Givetvis har jag en uppfattning men av erfarenhet vet jag också att Flashback inte är den bästa plattformen för att diskutera dessa mina uppfattningar då det allt som oftast mynnar ut i rena ställningskrig som inte sällan slutar i personangrepp. Just denna avdelning är med andra ord inte en bra grogrund för givande diskussioner.

Men okej, jag tror inte det var meningen att United 93 skulle skjutas ned, det är ganska ologiskt, säkerligen hade planet en byggnad som mål, och säkerligen innehöll denna byggnad komprometterande dokument likt de andra tre byggnader som attackerades. Piloten som sköt ned U 93 sitter av den anledningen fängslad, antingen för att han bröt mot order eller för att han inte ska kunna berätta om detta.
Jag tror att U 93 var på väg mot WTC 7 förövrigt.

Om man nu skulle vilja attackera "kända" mål i USA så är inte WTC 7 särskilt känt då ingen knappt visste vilken byggnad det var ens efter 9/11. Om anledningen är att "förstöra känsliga dokument" så spränger man väll inte ut papper över hela New York så alla kan läsa dem?

Snacka om att gå över ån för att hämta vatten.

Taget ur ett samtal mellan Djävulen och Illuminati:

Illuminati: "Ska vi köra papperen i dokument förstöraren? Ska vi smuggla ut dem och bränna dem?

Djävulen: "Nä fan vi övertygar talibaner att flyga en jumbojet in i ett annat närliggande hus så att det faller med delar på WTC7 och den fattar eld. Sedan väntar vi x antal timmar helt i onödan så att brandmän kan gå in i huset och alla vittnen kan se alla sprängämnen som de sedan inte rapporterar in till nån. Efter att ha sprängt hela huset i luften så knackar vi sedan dörr i hela New York för att samla in alla hemliga papper som nu flugit omkring. =/!

Varför måste hemliga papper sprängas i luften och spridas ut över hela stan istället för att bara matas ner i en dokumentförstörare som alla andra gör? Sedan finns det ju inget som pekar på att planet var på väg mot just WTC 7 utan det är ju detta som är kärnan med dig.-.- -tro!
Senast redigerad av Akronym 2012-02-06 kl. 13:32.
Citera
2012-02-07, 12:46
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akronym
Om man nu skulle vilja attackera "kända" mål i USA så är inte WTC 7 särskilt känt då ingen knappt visste vilken byggnad det var ens efter 9/11. Om anledningen är att "förstöra känsliga dokument" så spränger man väll inte ut papper över hela New York så alla kan läsa dem?

Snacka om att gå över ån för att hämta vatten.

Fast det var trots allt vad som hände, dokumenten seglade inte iväg utan förstördes, tre till fyratusen utredningar gick upp i rök, bara i WTC7.

Citat:
At the time of its destruction, Building 7 housed documents relating to numerous SEC investigations. The files for approximately three to four thousand cases were destroyed, according to the Los Angeles Times. Among the destroyed documents were ones that may have demonstrated the relationship between Citigroup and the WorldCom bankruptcy.

http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/wtc7/index.html

Sedan ligger det förstås nära till hands att misstänka att allt guld som förvarades under WTC-komplexen hade något med saken att göra också.

http://www.youtube.com/watch?v=nIO5oYITQ4s
Citera
2012-02-07, 14:44
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Har du bott i en garderob i tio år? Det finns minst två filmer från övervakningskameror, en som visar ett flygplan men det flyger ut ur bild innan det kraschar och en som är tvärt om. Den senare i färg. Man ser tydligt på eldmolnet att det inte är en exploderande missil utan istället ett stort flygplan. Typisk bränslebrand.

Händer ingenting i världen tror du utan att det fångas perfekt på bild? Palme kanske aldrig blev skjuten eftersom det inte finns en enda bildruta från händelsen? Fatta att det inte sitter kameror överallt i alla möjliga riktningar. Det finns förmodligen inga bättre filmer från Pentagonkraschen och det behövs inte heller. Massvis med människor såg flygplanet på nära håll. Lista med vittnen och andra bevis finns här: https://sites.google.com/site/wtc7lies/911pentagonflight77evidencesummary

Och vad är det för skitsnack om att inte få hål på ytterväggen? Varför ljuger du rakt ut om sådant som alla kan ta reda på? Vad kallar du skadorna på dessa bilder http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/debrispiles.html då? "Få hål på ytterväggen" är ta mig fan en otrolig underdrift. Planet fick hål på första ytterväggen, ut på andra sidan, in genom väggen till nästa byggnad, ut på andra sidan av den, in genom väggen på nästa och ut på andra sidan av den.

När ska truthers sluta ljuga?

Var är resten av övervakningsfilmerna? De kanske visar att det inte var nåt flygplan som kraschade i Pentagon.
Citera
2012-02-07, 14:56
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ja visst var det kontraproduktivt. Ibland kan det säkert kännas skönt för t ex ett mobbningsoffer att slå till sin plågoande på käften även om han vet att han kommer att bli sju resor så mörbultad själv efteråt. Eller ville du mena att al-Qaida gör det de gör för pengar snarare än övertygelse?

Och sedan kommer jag aldrig att rensa ut mitt hat mot terrorister. Varje dag slits tarmarna ur magen på oskyldiga människor till följd av dessa as handlingar. Ingen urskillnad, män, kvinnor och barn lämlästas av terroristernas bomber. Oftast i deras egna hemländer.

Jag tror jag är ganska "normalkännande" i det hänseendet.

Al-Qaida är en påhittad organition. Påhittad av USA, för att ge ett namn på deras boogeyman. Så att de har nåt att säga i TV, radio och tidningar. Bara för att skrämma upp folk.
Citera
2012-02-07, 15:08
Medlem
Akronyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallefjant007
Var är resten av övervakningsfilmerna? De kanske visar att det inte var nåt flygplan som kraschade i Pentagon.

Sista halmstrået är greppat Kanske (KANSKE) finns det även en kamera i tunnelbanan på Odenplan som kan ha fångat någon som vet nått om nånting om 9/11..

Är riktigt road av dintt konstanta hoppande mellan trådar och bara kastar in gamla oneliners för att sedan inte möta upp frågor med seriösa svar utan svara med ett helt annat påstående om ett helt annat ämne. Trolololol vad roande och tragikomiskt. Tragikomiskt för att samtidigt som det är kul att se någon hela tiden faila och bli inmålad i hörn men samtidigt tragiskt eftersom du förstör så mycket för truthers som är seriösa. Du är truthers värsta fiende kan man säga.

Självklart så svarar du inte på frågor utan går alltid raskt vidare till nästa ämne som redan stötts och blötts för sjuttioelfte gången. Typiskt beteende när man förlorat en diskussion. Om du hade läst lite logik och framför allt om logiska felslut så finns det tydliga och klara metoder för att analysera och bena ut en fråga/ett argument. När motparten slingrar sig, svarar inte på frågor, byter ämne sov så är det ett direkt erkännande av förlust i diskussionen. Tro inte att din D/K-effekt är till din fördel.

Eftersom du gör detta konstant så ser alla andra hela tiden dels vilken usel debattör du är, hur oärlig du är och hur du förlorar varje argument med slående precision.

Jag gissar på att du som sista alternativ försöker med "uttröttningsmetoden" alternativt att du är på CIAs sida och medvetet försöker förstöra för truther-rörelsen genom att komma med totalt nonsens hela tiden. Underbart. Fortsätt gärna så eftersom du med varje inlägg cementerar alla andras bild av "truthers" som att vara riktigt lågt begåvade.

Synd för rörelser generellt att inte kunna bli av med alla kompletta idioter som inte ens kan argumentera(eller som argumenterar uselt med vilje för att förstöra.

Du är således ett fantastiskt språkrör för den officiella versionen.

Bush skrattar hela vägen till banken eftersom han vet att ingen truther-rörelse kan behålla trovärdighet om de inte blir av med alla loonies som förstör alltihop.

Folk skrattar åt dig men Dunning-kruger effekten gör att du inte fattar varför.

Priceless
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in