Citat:
Ursprungligen postat av Coffein
Enklast är nog att du söker mina gamla inlägg, men vi kan väl börja med att han inte behärskar ett SEM.
OM han nu vill kunna dra den slutsatsen han gör så kan han inte ha de inställningarna på mikroskopet som han haft. De kvantitativa uppskattningarna han gör är inte tillräckligt noggranna och energiupplösningen för bestämning av sammansättningen är på tok för låg. För att nämna något.
EDX i ett vanligt SEM är inte direkt svårt.... menar du att hans mikroskåp inte klarar atomer med lågt atomnr som tex kol så har du en poäng ? Då jag själv jobbat med SEM så vet jag att man får en mkt bra uppfattning om det ämne man studerar. Genom att ta många EDX punkter och jmf med en standard kan man med enkelhet gå genom ett prov och på 1 % fel bestämma halten av olika grundämnen. MEn vissa mikroskåp klarar ej grundämnen lägre ner ( pga fönstret på detektron bla) och vissa grundämnen överlappar. Utveckla vad du stör dig på i peket. Du vet väl kanske att det finns flera pek ?
Tror du husen rasade av en brand i papperskorg?
Tror du på att passen hittades nedanför som den officiella versionen anger?
Tror du man kapade fyra passagerar plan med kartongcuttare ?
Tror du man kan lära sig köra passagerarplan av att ha kört microsoft flight simulator?
Är Controlled Demolition INC i konkurs och alla andra sådana företag?