2011-09-18, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Hoppsan, en moderator som inte kan läsa. Inte konstigt att trådarna tillåts hålla låg kvalitet.

Så här skrev sten.b:
Citat:
Jag frågar inte efter en anonym grupp. Jag frågar efter en namngiven människa.

Ingen har alltså påstått att de är anonyma. Men de verkar väldigt återhållsamma med kommentarer.
Nej, sten.b verkar mena att gruppen NIST är anonym, men det är oklart vari anonymiteten ligger.

Jag trumfar skunkjobb och ger hela fem namngivna människor ifall man inte själv orkar läsa i NIST:s rapport: Harold E. Nelson, P.E., Vincent Dunn, Steven Hill, John Hodgens och Valentine Junker.

De är alltså inte anonyma, såvitt vi vet inte köpta, och såvitt vi vet inte ovetande om att deras namn har använts i NIST:s rapport. Det har jag och sten.b kommit överens om när han frågade efter experter för några dagar sen. Debattoviljan verkar vara det som är det största problemet, men det är i sig inget brott eller nåt som automatiskt gör deras åsikter värdelösa. Det är nog i så fall mer baserat på tycke och smak än faktiska omständigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag konspirerar inte. Jag presenterar fakta.

WTC Eyewitness " a bomb went off in the lobby first, then a plane hit"
http://www.youtube.com/watch?v=bCc9P...ayer_embedded#!

Dessa människor ljuger inte. Dags att vakna!
Vittnesmål av den här typen är förstås ganska svårtolkade och motsägelsefulla. Faktum är att olika vittnen kan ha trott sig se och höra saker som inte alltid är med sanningen överensstämmande.

Här har vi ett vittne som säger att torn två inte träffades av ett plan:
http://www.youtube.com/watch?v=WmHOF11L5t8

Här har vi en brandman som såg ett plan flyga in i torn två:
http://www.youtube.com/watch?v=IO1ps1mzU8o

Jag tror inte att de ljuger, men uppenbarligen har de uppfattat samma situation väldigt olika. Så man måste som du säger vara vaken och analysera det som sägs och sätta in det i ett större sammanhang, samt räkna med risken för missuppfattningar.
Citera
2011-09-18, 20:48
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ni får de mods ni förtjänar kan jag tänka.
Vad har vi gjort för illa?
Citat:
Sten.b efterfrågar alltså inte NIST eftersom de är anonyma. Sten vill ha en namngiven person.
Sten.b påstår alltså att NIST är anonyma. Vilket alltså inte är sant

Sten påstår som du ser att NIST är en anonym grupp människor. Sten ljuger alltså medvetet återigen.
Jag tolkar inte sten.b:s uttalande som att han påstår att NIST är en anonym grupp människor. Men läsförståelsen är tydligen olika i olika län.
Citat:
NIST behöver inte vara något annat än återhållsamma. De har presterat ett arbete som finns för alla att läsa. Den som så önskar kan naturligtvis göra ett motsvarande arbete som går i polemik med NIST. "Sanningsrörelsens" A&E kan alltså närsomhelst samla sig och skapa detta. Hittills har det dock inte kommit ut särskilt mycket mer än ett löst "vi tycker inte att det stämmer".

Och A&E har fortfarande inte särskilt höga krav på vilka som står med på listan

Abby Goodman
VP
Lic: ARC4744
BS Psychology
Washington, DC

Frederick Jon Wepfer
Licensed Landscape Architect,
Building Designer, C
Lic: Registered Landscape
Architect
environmental design

Thomas Spellman
Urban Activist
Lake Geneva, WI
Lacey, WA

Gene Brault
Contractor/Industrial Designer
Lic: California State B1
General Contractor
Bachelor of Science, Industrial
Design

Los Angeles, CA

Rich McCampbell
BS ChemE
Lic: MA 32367 (PE License)
Boston, MA

Robert Lloyd Nielsen
PLS, Land Surveyor
Lic: CA Land Surveying 8075
exp 12/31/07
Walnut Creek, CA

David Motto
engineer - patent agent
BS Marine Engineering, <----Den där är bra
USMMA
Ellington, CT

unt so weiter

Visserligen finns det en och annan arkitekt och ingenjör. Men kvalifikationerna för att få vara med förefaller inte särskilt höga. Eller skulle du ringa en landskapsarkitekt för att få synpunkter hur en skyskrapa skall byggas?
Du menar att man måste vara akademiker för att tvivla?

Du redovisar sju (7!) namn från en organisation på cirka 1500? Jag vill nog mena att det har lagts fram en hel del som skäligen ifrågasätter den officiella myten. Men återigen, du bor i ett annat län där tilltron till auktoriteter fortfarande är högt och sover under en sten dit ingen alternativ information lyckas nå.
Citera
2011-09-18, 20:50
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Nej, sten.b verkar mena att gruppen NIST är anonym, men det är oklart vari anonymiteten ligger.

Jag trumfar skunkjobb och ger hela fem namngivna människor ifall man inte själv orkar läsa i NIST:s rapport: Harold E. Nelson, P.E., Vincent Dunn, Steven Hill, John Hodgens och Valentine Junker.

Söker på nätet, kan inte finna att dom rapportera nå't om 11/9. Hjälp mig gjärna.
Citera
2011-09-18, 20:50
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jo men den länken är ju inte direkt relevant då dedär tornet är ganska så pyttelitet.
Förstår inte va de har med saken att göra.

Eller du ville bara visa att stål blir försvagat av eld?
Tror ingen säger emot det, men....
Jaså i helvete, då är det väl jag som inte kan läsa vad Sten skriver:
Citat:
Jag har stöd av tusen fysiker att det är inte möjligt. Det räcker för mig.
Kan ni ta fram en som menar att det är möjligt att en byggnad av stål och betong kan rasa på grund av eld.
Det var exakt det inlägget jag svarade på, det ser du mycket väl. Vad fan spelar det för roll om TV-tornet var stort eller litet? Eld från brinnande kablar fick tornet att rasa q.e.d. Eller var det också en termitattack, CIA, TV 4 eller vad fan var det som hände? Jag vill veta av dig och Sten om ni tror att TV-tornet vars kollapsande del var av stål rasade pga eld eller inte.
Citera
2011-09-18, 20:52
Medlem
Citat:
Kan inte en människa träda fram och förklara hur ett hus av stål och betong kan rasa av eld.
Snälla presentera en enda expert.

Varför brandskyddas stål i byggnader?
Citera
2011-09-18, 20:59
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Söker på nätet, kan inte finna att dom rapportera nå't om 11/9. Hjälp mig gjärna.
Har du hört talas om Google? Det var inte så svårt: http://lmgtfy.com/?q=Harold+E.+Nelson+wtc men om du söker på en sida om hönsuppfödning kan det ta längre tid. Jag gissar att du kan använda ungefär den metoden för att hitta de övriga namnen också.
Citera
2011-09-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Angående den nya teorin om aluminium. Detta är en teori om varför byggnaden kollapsade, inte varför det blev så mycket damm.

Vill bara tillägga att teorin om aluminium inte behöver stämma för att betongen skulle pulveriserats.

Betongen pulveriserades till damm, för att byggnaderna kollapsade, precis som i vilken annan byggnadskollaps som helst. Anledningen till att det blev så mycket damm är för att byggnaderna var så stora och höga (enorm potentiell energi).

Bomber/aluminium har inget med denna pulverisering att göra.
Dammet som spreds i och med tornens kollaps var en blandning av alla material i förångat (vaporized) tillstånd och en väldigt liten del av det var betong. Att byggnaderna förångades(/pulveriserades) beror på att de togs ner med portabla atombomber som hade placerats under byggnaderna och när de "exploderade" förvandlades WTC 1, 2 och 7 till ett fint pulver.

Video som visar hur det förångade materialet spreds över hela New York och det nådde tom till New Jersey. 1.45 in i klippet så nämns att det mesta av pulvret bestod av förångat stål. http://www.youtube.com/watch?v=bsvsboAQ6IE

Hur thermo nuclear demolition tog ner WTC 1, 2 och 7: http://www.nuclear-demolition.com/911-wtc-thermo-nuclear-demolition-how-it-works.html

Dimitri Khalezov förklarar hur detoneringen gick till: http://www.dailymotion.com/video/xggrs7_9-11-world-trade-center-nuclear-demolition-10-26_news

Hur delar inom den amerikanska regeringen lade upp planerna för kriget mot Irak och att den fingerade terrorattacken mot bla WTC 1 och 2 användes som ett nytt "Pearl Harbor" för att kunna gå i krig med Irak och ta kontroll över deras oljetillgångar: http://www.dailymotion.com/video/x9k77h_9-11-coincidences-5-19_news
Senast redigerad av BloodNGuts 2011-09-18 kl. 21:28.
Citera
2011-09-18, 21:40
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av BloodNGuts
Dammet som spreds i och med tornens kollaps var en blandning av alla material i förångat (vaporized) tillstånd och en väldigt liten del av det var betong. Att byggnaderna förångades(/pulveriserades) beror på att de togs ner med portabla atombomber som hade placerats under byggnaderna och när de "exploderade" förvandlades WTC 1, 2 och 7 till ett fint pulver.

Video som visar hur det förångade materialet spreds över hela New York och det nådde tom till New Jersey. 1.45 in i klippet så nämns att det mesta av pulvret bestod av förångat stål. http://www.youtube.com/watch?v=bsvsboAQ6IE

Hur thermo nuclear demolition tog ner WTC 1, 2 och 7: http://www.nuclear-demolition.com/91...-it-works.html

Dimitri Khalezov förklarar hur detoneringen gick till: http://www.dailymotion.com/video/xgg...ion-10-26_news

Hur delar inom den amerikanska regeringen lade upp planerna för kriget mot Irak och att den fingerade terrorattacken mot bla WTC 1 och 2 användes som ett nytt "Pearl Harbor" för att kunna gå i krig med Irak och ta kontroll över deras oljetillgångar: http://www.dailymotion.com/video/x9k...nces-5-19_news
Jag tar för givet att du skämtar med detta inlägg ...
Men ifall du skulle råka mena allvar, (man vet aldrig i detta forum ) hur fungerar den idén tillsammans med detta fynd under WTC.
http://www.youtube.com/watch?v=GMXUt7SOYWA
Citera
2011-09-18, 21:53
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jaså i helvete, då är det väl jag som inte kan läsa vad Sten skriveret var exakt det inlägget jag svarade på, det ser du mycket väl. Vad fan spelar det för roll om TV-tornet var stort eller litet? Eld från brinnande kablar fick tornet att rasa q.e.d. Eller var det också en termitattack, CIA, TV 4 eller vad fan var det som hände? Jag vill veta av dig och Sten om ni tror att TV-tornet vars kollapsande del var av stål rasade pga eld eller inte.

Jag ser ingen eld men om du säger att någon kabel gick av så var det väl så?
Tycker ändå inte att det lilla tornet är relevant, men each to their own i guess.

Btw, du är för jävla töntig när du håller på med "TV4 osv".
Återigen, each to their own.

Puss.
Citera
2011-09-18, 22:25
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Vad har vi gjort för illa?
Jag vet inte. Karma got us both.

Citat:
Jag tolkar inte sten.b:s uttalande som att han påstår att NIST är en anonym grupp människor. Men läsförståelsen är tydligen olika i olika län.
Då kan kanske sten.b förklara varför han gråter ut här på FB över att han inte kan hitta en enda namgiven expert som står bakom den s.k officiella förklaringen? Eller om du bara förklarar att han inte behöver ropa längre. De finns namngivna.
Sten verkar inte ha kommit till samma slutsats som du gjort.

Citat:
Du menar att man måste vara akademiker för att tvivla?

Du redovisar sju (7!) namn från en organisation på cirka 1500? Jag vill nog mena att det har lagts fram en hel del som skäligen ifrågasätter den officiella myten. Men återigen, du bor i ett annat län där tilltron till auktoriteter fortfarande är högt och sover under en sten dit ingen alternativ information lyckas nå.
Frågan var om det är lämpligt att ringa en landskapsarkitekt , psykolog eller "urban activist" för att få expertkunskap runt skyskrapekonstruktion.

Jag kan räkna upp fler orelevanta titlar på en lista som skall innehålla verifierade arkitekter och ingenjörer. Men jag var nöjd när jag hittat sju stycken totalt orelevanta titlar på cirka fem sidor. Uppenbarligen likställer A & E "verifierat" med att man kan fylla i namn och titel i ett webformulär.

Asch jag kan väl ta med några fler "verifierade" experter

Kirk L. Pape
P.E., P.L.S.
Lic: MN 40317, IA 14073, CA 55120 6834
Surveying Engineering, Iowa State U.
Rochester, MN

Michael A. Posluszny Photographer AASEET, AASSA San Francisco, CA

Armin Wright Acoustical Consultant MSME, UC Berkeley '64 Oakland, CA

Chris B. Hills
Sr. Ultrasonic Engineer B.S.E.E., University of Utah Syracuse, UT

Gemma Pérez Guerrero Telecom Engineer Ponferrada, León – Spain

John Christoffer Arvidsson Waste Water Engineer B.Eng. (Chemical) M.Eng. (Environmental) Stockholm, Stockholm – Sweden <-- vore ju intressant att kontakta honom och se vilken relevans avloppsvatten kan appliceras på skyskrapekonstruktion. Eller kanske han redan finns på forumet och kan förklara det. Det kanske är helt logiskt vad vet jag.

Eller om någon av de andra svenskarna ville förklara sin tanke bakom sin underskrift. Det vore lite roligt faktiskt.
Citera
2011-09-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Angående den nya teorin om aluminium. Detta är en teori om varför byggnaden kollapsade, inte varför det blev så mycket damm.

Vill bara tillägga att teorin om aluminium inte behöver stämma för att betongen skulle pulveriserats.

Betongen pulveriserades till damm, för att byggnaderna kollapsade, precis som i vilken annan byggnadskollaps som helst. Anledningen till att det blev så mycket damm är för att byggnaderna var så stora och höga (enorm potentiell energi).

Bomber/aluminium har inget med denna pulverisering att göra.

Korrekt. Det var därför jag kommenterade en text som handlade om kollapsen.
Citera
2011-09-18, 23:02
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag ser ingen eld men om du säger att någon kabel gick av så var det väl så?
Tycker ändå inte att det lilla tornet är relevant, men each to their own i guess.

Btw, du är för jävla töntig när du håller på med "TV4 osv".
Återigen, each to their own.

Puss.
Hur kan du inte se elden? Det är ju rök lång väg och man ser lågorna komma ut där tornet knäcks. Här är samma torn från en annan vinkel http://www.youtube.com/watch?v=RZ790RDjvLc&feature=related (röken kommer först ut genom toppen eftersom det är ett rör men när det går av ser man lågorna precis vid brottet). Jag sa inte att "någon kabel gick av", jag sa att kablarna inne i tornet började brinna.

Det verkar nästan som du fattat att det räcker med vanlig brand för att knäcka en stålkonstruktion. Bra så! I så fall är väl ett "litet" (294 m högt) torn lika relevant som en skyskrapa. Det är temperatur/hållfasthet just den här delfrågan gäller och då är storleken inte relevant. Det skulle räcka att visa detta med en 4"-spik.

Sten, fattar du också detta?

Sedan är det i mina ögon precis lika töntigt att påstå att CIA, NWO eller vad ni dårar tror ligger bakom 11:e septemberattackerna som att TV 4 skulle pajat TV-tornet i Holland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in